Wat zijn de kansen, verwachtingen en valkuilen?

De retailmarkt verandert razendsnel. We kopen steeds meer online en we verwachten dat de producten steeds sneller geleverd worden. Was het een paar jaar geleden nog gebruikelijk dat een bestelling binnen een paar werkdagen werd bezorgd, tegenwoordig is de norm ‘Vandaag besteld, morgen in huis’.

De consument kan – zowel nationaal als internationaal – ook steeds vaker kiezen voor Same Day Delivery: ‘Vanmorgen besteld, vanavond in huis’. Heeft de online consument eigenlijk wel behoefte aan zo’n korte levertijd en is hij/zij bereid meer te betalen voor deze dienst? Is het voor retailers een grote commerciële kans of leidt deze korte levertijd alleen maar tot meer kosten? Waar lopen logistieke dienstverleners tegenaan? Welke aanpassingen zijn nodig in de distributieprocessen om deze korte levertijd mogelijk te maken?

Same Day Delivery roept dus veel vragen op, wat zijn de kansen, verwachtingen en valkuilen?

Kieskeurig.nl onderzocht dit jaar onder ruim 4600 Nederlandse consumenten wat zij verwachten van Same Day Delivery en UC Group deed internationaal onderzoek en interviewde in Nederland ruim 20 retailers en logistieke dienstverleners. Dit najaar besloten beide organisaties om de kwantitatieve en kwalitatieve onderzoeken te combineren. Resultaat: een helder en verrassend beeld van de staat van Same Day Delivery in Nederland.

Op het kennisevent Same Day Delivery worden de onderzoeksresultaten gepresenteerd. Kom en ontdek wat de Nederlandse consument verwacht én juist niet verwacht van Same Day Delivery, welke valkuilen je echt moet vermijden en waar voor jou kansen liggen. Het volle en informatieve programma wordt afgesloten met een netwerkborrel.

We zien je graag op 16 januari aanstaande!

Locatie
Restaurant/zalencentrum ‘Zuiver’
Krommewetering 51
Utrecht (vlakbij A2, afslag Lage Weide)

Programma

14:00 – 14:30 uur – Inloop

14:30 – 15:30 uur:

•Welkom door de dagvoorzitter, Raimon Gort, directeur kieskeurig.nl

•Presentatie van het Kieskeurig.nl-onderzoek door Kieskeurig.nl. Wat vindt de Nederlandse consument van Same Day Delivery ?

•Presentatie van het UC Group-onderzoek door Inga Helmons, young professional UC Group. Same Day Delivery Logistics: Uitdagingen en oplossingen

15:30 – 15:50 uur- Koffiebreak

15:50 – 16:45 uur:

•Ervaringen uit de markt door een retailer

•Ervaringen uit de markt door een logistiek dienstverlener

•Logistiek en duurzaamheid: Hoofdaanpak van het project “Bewust Bezorgd” van thuiswinkel.org: Margreeth Pape, duurzaamheidsmanager Thuiswinkel.org

16:45 – 17:00 uur:

Afsluiting en samenvatting door Pascal van Beek, founding partner UC Group

17:00 – 18:30 uur – netwerkborrel