D-Link DIR-645/E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de D-Link DIR-645/E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

patu_nl 09-02-2013
Geschreven voor: D-Link DIR-645/E

Prima router als het gaat om de installatie en de mogelijkheden, maar wifi (en dan mn het bereik) is echt een ramp. Onbegrijpelijk dat de review bij hardware.info goed is. Ook vreemd: soms is de downloadsnelheid trager dan de uploadsnelheid. Ook onstabiele snelheden, terwijl ik toch binnen vijf meter van de router zat. Heb niet kunnen ontdekken waar het aan lag. Ook niet na verse installatie, update van firmware, harde reset..etc
Heb nu maar een duurdere router gekocht (Asus RT-N66U) en zag na 5 minuten al het verschil.

Jaap25a 13-01-2013
Geschreven voor: D-Link DIR-645/E

Deze Router als Access Point geïnstalleerd aan mijn experiabox, de SpeedTouch 780. Dit wordt door D-Link officieel niet ondersteund, maar het werkt prima. De installatie is eenvoudig en de mogelijkheden zijn behoorlijk groot. De betrouwbaarheid is uitstekend. Ik constateer geen storingen en het signaal valt niet uit. Het enige wat mij tegenvalt is het bereik. Niet dat het slecht is, maar het ligt op hetzelfde niveau als de SpeedTouch 780, ondanks de mooie verhalen over de Smartbeam Technology. Daarom hiervoor een 6. De snelheid door één muur bedraagt 150 Mbit/s volgens de gegevens van mijn PC.

sqlerror 25-10-2012
Geschreven voor: D-Link DIR-645/E

Waardeloze prul, geen stabiel N snelheid tenzij betafirmware, brakke DHCP via de lanpoorten. Router "denkt" zelf na over radiosignaal waardoor deze niet constant is en tussen de 6 en 150 mbps verspringt. Verder werkt de instelling voor het mac adres niet waardoor bij herstarten van deze prul mijn externe ip telekens veranderd. Terug naar waar die vandaan kwam en op zoek naar een echte router!

WillKneepkens 22-12-2012

Volgens mij zit er bij jou iets fout. Mischien in je hoofd of anders in je computer-instellingen. Ik heb deze router nu enkele weken in gebruik (notabene een tweedehandse) en het werkt perfect.

H.W. Meinen 24-09-2012
Geschreven voor: D-Link DIR-645/E

Na twee maanden tobben met de wifi verbinding van het standaard modem van UPC (cisco 3925) toch maar de stap genomen om een apart wifi accesspoint te creëren met deze router (router functie dus niet gebruikt). En naar volle tevredenheid. Ik werk veel thuis, mijn laptop staat op zo'n 10 meter afstand van de router, bereik is uitstekend volgens windows en downloadtest komt zo rond de 30 mbps uit. De vpn valt ook niet meer uit (dat was minimaal enkele malen per dag).
Het ontbreken van de ondersteuning voor de 5Ghz band is geen probleem, ik heb geen apparatuur die dit ondersteunt (de meeste mensen niet op dit moment denk ik).
Activeren van het apparaat als wifi accesspoint was max. 5 minuten werk, userinterface is derhalve prima. Functies van het apparaat lijken uitgebreid, aangezien ik daar verder geen gebruik van maak kan ik hierover geen ervaringen melden.

mg4otten 13-06-2013

Beste H.W.Meinen,
Ik heb dezelfde UPC cisco 3925 rommel en wil graag een 645 ernaast zetten. Zou U mij kunnen vertellen/ uitleggen hoe dit te doen.
Bij voorbaat dank

Joostp 07-05-2012
Geschreven voor: D-Link DIR-645/E

Ik heb deze router gekocht ter vervanging van mijn oude Linksys wrt120 die absoluut niet voldeed.
Mijn insteek was dat ik er draadloos films mee zou kunnen streamen met de WDTV mediastreamer. Het ging me dus vooral om de wireless snelheid. Na een paar weken te hebben geGoogled kwam ik uiteindelijk bij de D-link dir-645 terecht. Volgens de verschillende test op o.a.Hardware.info was dit een van de snelste routers die je voor deze prijs zou kunnen kopen.

De teleurstelling was groot toen bleek dat de router maar met 75 Mbps met mijn laptop verbonden was. Via het forum van D-link ontdekte ik een link naar een nieuwe beta firmware versie. Nadat ik de firmware upgrade had uitgevoerd werd ik enthousiast.

Nog nooit had ik de maximale snelheid uit mijn Ziggo abonnement gehaald. Wat schetste mijn verbazing dat dit nu zelfs op de zolder mogelijk was. De router staat in de woonkamer. Ook is het draadloos streamen van een iso-file een eitje.

Patje63 28-05-2012

Hallo, ben benieuwd naar de link voor de firmware update. Heb ook een ziggo abonnement en haal maar 20 mbit/s terwijl de router op nog geen 4 meter van mijn laptop staat. Dus snelheid valt enigszins tegen.
Hoor graag van je, groetjes Patricia

Joostp 31-05-2012

Patje,

Om de link door te geven weet ik niet of dit mag op deze site.

Omdat je ook iets moet instellen zet ik bij deze de tekst van het forum incl de link.

Woot! Partially solved the problem. There was a setting that the new 1.02 installed that I must have overlooked 8+ times before I caught it.

The setting is located in the "advanced wireless" tab and is called "HT 20/40 Coexistence" and gives the option to set "enable / disable" It is enabled by default.

When I set it to disable my connection jumped to 150Mbps

Now I just need to figure out how to get the N 300 speeds this router supports.

ftp://ftp.dlink.com/Gateway/dir645/Beta/Firmware/DIR645A1_FW102B08_BETA.zip

Robertkrmr 21-07-2012

Joost,
Ik heb de beta firmware update doorgevoerd. Ik heb de onderstaande instelling gevonden. Echter, bij mij staat deze instelling in licht grijs, m.a.w. ik kan 'm niet wijzigen. Weet jij hier een oplossing voor?

Gr. Robert

ThhS 01-05-2012
Geschreven voor: D-Link DIR-645/E

Zeer veel instel mogelijkheden en opties en zou ook een zeer groot bereik moeten hebben. Dit was ook de reden om juist deze router aan te schaffen. Nu viel alleen het bereik tegen met name op de tweede verdieping in vergelijking met de oude router een sitecom wl 351.
Nu had ik wel alle instel mogelijkheden die de sitecom niet heeft, maar geen goede verbinding meer op de tweede verdieping. Dus helaas toch maar terug gebracht en de oude weer aangesloten

Mike530 20-04-2012
Geschreven voor: D-Link DIR-645/E

Ik had veel last van storingen in mijn huis. Iedereen in de buurt heeft wel een draadloos netwerk. Mijn oude (netgear) router viel continue uit. Op aanraden van wat technische vrienden toen de D-Link DIR-645 gekocht. Installatie was een eitje...de software scande automatisch naar het soort verbinding wat ik had. Ontvangst is echt perfect! Op de derde verdieping (allemaal beton) haal ik gewoon 50Mbps draadloos! Iets was ik voor onmogelijk hield. Verder stream ik probleemloos MKV files van mijn NAS via de DIR-645 naar mijn Smart TV. Kortom: SUPER tevreden, echt een aanrader!

Joostp 23-04-2012

Bedankt voor deze review, ikzelf ben aan het twijfelen om deze router te kopen.
Ik lees dat je MKV files streamt. Hoe groot is een MKV file? Is deze te vergelijken met DVD kwaliteit? Dan nog de vraag of je dit draadloos doet?
Ik ben op zoek naar een router waarmee ik DVS's draadloos kan streamen. Op Tweakers.net lees ik echter dat dit vrijwel onmogelijk is.