Sitecom WLR-4000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sitecom WLR-4000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

lion2 19-12-2015
Geschreven voor: Sitecom WLR-4000

Totale rommel werk na 1 maand niet meer naar behoren, een goedkoper product bij de buren weekt tot in onze huiskamer efficienter

Sitecom Webcare 21-12-2015

Jammer om te horen dat u problemen heeft met uw router. Het is uiteraard niet de bedoeling dat de router er al na 1 maand mee ophoudt. Had u hierover al contact gehad met helpdesk? Zij helpen u graag verder de router werkend te krijgen en kunnen u indien nodig informeren over garantie. Voor contactopties zie: http://www.sitecomlearningcentre.com/nl/products/wlr-4000v1001/wireless-gigabit-router-n300-x4/contact

Vriendelijke groet,
Maarten

Klaasr 13-04-2014
Geschreven voor: Sitecom WLR-4000

Waardeloos apparaat. Zoals hier ook te lezen valt. Internetverbinding regelmatig weg. Probeer je een bestand te uploaden naar Gmail of naar de Cloud valt de Internetverbinding standaard weg. Moet regelmatig opnieuw worden gestart. Deze gaat eruit, ik ga naar een ander merk. Heb er nu genoeg van

Hedekram 03-02-2014
Geschreven voor: Sitecom WLR-4000

Deze router reeds meer dan anderhalf jaar in mijn bezit en ben er bijzonder tevreden over.
Ik heb hem geplaatst tussen de KPN Experiabox en de PC omdat de Experiabox geen draadloze verbinding kan maken met mijn HP-printer maarmet deze opstelling werkt dat prima.
Ook een abonnement genomen op de Sitecom Cloud Security en ook dat werkt prima.

kiredw 04-12-2013
Geschreven voor: Sitecom WLR-4000

Sitecom Router zijn zeer vervelend en slecht..... Als ik een router installeer wil ik vrij toegang vanaf mijn pc en geen blokkade standaard op downloads en dergelijke.... Wat een ongein.

Voor diegene met zo achterlijk router, zet eerst je FIREWALL in je router uit om normaal te kunnen werken en te downloaden.

Koop gewoon geen Sitecom Router

robznl 18-08-2013
Geschreven voor: Sitecom WLR-4000

De eerste x4 ging na een jaar kapot (viel voortdurend uit en bleef zichzelf maar opstarten). Daarna omgeruild voor een nieuwe(r type) x4, maar deze deed het eigenlijk nog slechter. Bijna geen draadloos bereik en voortdurend DNS problemen. Van alles geprobeerd, maar het ligt toch aan de router. Ik was het gedoe zat en heb een NETGEAR 4500 gekocht. Deze heeft zelfs bereik op de 3e verdieping van ons nieuwbouwhuis met betonnen vloeren. Iets duurder, maar dan heb je ook wat. Voor mij helaas nooit meer een Sitecom. Die 10 jaar garantie is leuk, maar wat heb je r eigenlijk aan als het product niet doet wat het belooft?

Rob965 03-05-2013
Geschreven voor: Sitecom WLR-4000

Deze waardeloze router nu een paar maanden in mij n bezit.de eerste paar weken werkte hij naar volle tevredenheid.Hierna begonnen de problemen en viel internet uit zodra ik films begon te downloaden.Ik heb mijn internet provider gebeld en deze vertelde mij dat het niet bij hun ligt na wat testjes.Toen sitecom gebeld en deze hebben mij fantastisch geholpen aan de telefoon(ongeveer voor 1 euro pm)maar geen probemen mee.Echter na een week dezelfde problemen.Voor mij nooit geen sitecom meer,kost me veel geld en ergernis.

Beste Rob,

Wat vervelend om te horen. Wij willen graag samen met u kijken naar een oplossing.

Zou u mij alstublieft uw mailadres of telefoonnummer kunnen sturen zodat wij contact met u kunnen opnemen?

Rob965 13-05-2013

6-5-2013 een mailtje gestuurt naar sitecom waar om werd gevraagd om mij te helpen met de problemen.
Vandaag 13-5-2013 nog steeds geen reactie

Rob965 21-07-2013

Een paar keer contact gehad met sitecom voor een oplossing.
Vakantie tijd over en weer en dat vertraagd de boel natuurlijk.
Jammer dat het contact nu helemaal over is,ik had er echt vertrouwen in maar helaas.
Meer kan ik er niet over zeggen.

Yuri_2013 13-04-2013
Geschreven voor: Sitecom WLR-4000

De installatie verliep zonder problemen. Over het bereik ben ik redelijk tevreden. Ik woon op een 1-laags appartement en heb op de meeste plekken goed bereik. In mijn werkkamer aan de andere kant van het huis echter heb ik het minste bereik. De beloftes van het bereik kunnen misleidend zijn. Vooral als je een leek bent zoals ik. Ik denk dat je er niet aan ontkomt dat je signaal verlies krijgt door muren e.d.. Ik heb het signaal ook proberen te verbeteren door het kanaal aan te passen, maar dit scheelde niets. Als ik dit geweten had, dan had ik misschien een sterkere router gekocht. Nu los ik het probleem op met een zgn. "extender". Ik moet er wel bij zeggen, dat het ook uitmaakt waar je de router in huis zet. Maar ik wil niet allerlei draden door huis leggen om de router centraler te plaatsen (en dus beter bereik overal). Ik heb hem gewoon vlak naast mijn aansluitpunt staan. Over de mogelijkheden kan ik niet zoveel zeggen, omdat ik er verder bijna niet aan kom. Verder ben ik wel tevreden over de betrouwbaarheid, aangezien ik nog nooit problemen heb gehad.

Ron vd.W 11-01-2013
Geschreven voor: Sitecom WLR-4000

Aangeschaft i.v.m. verbinding nodig op zolderkamer. Totaal geen verbinding mogelijk. Zelfs niet met behulp van Universal WIFI Range Extender van Netgear. Van alles al geprobeerd. Ook valt de verbinding in de rest van de woning om de haverklap weg en moet er gereset worden. Kortom een ergerlijk, zo niet waardeloos product!!!!

Rob965 03-05-2013

Helemaal mee eens

L.C.Smits 07-07-2012
Geschreven voor: Sitecom WLR-4000

Wij hebben sinds onze verhuizing naar een nieuwbouwwoning een probleem met het bereik in de woning. Daarom gisteren op pad geweest en deze Sitecom aangeschaft. Hiermee zouden we overal in huis en de tuin verbinding hebben. Helaas, niets is minder waar. Mijn oude netgear had net zo veel bereik. Daarnaast telkens verbindingsproblemen met internet. Alles geprobeerd, zelfs via oude router aangesloten. Toen werkte het wel. Vervolgens leek ik alles gisterenavond aan de praat te hebben, maar elke keer is toch de internet verbinding de zwakke schakel. Soms wel, soms geen verbinding. Ik ben er na een dag klaar mee. Hij gaat terug naar de winkel.

abraham14 27-09-2012

kies een ander kanaal bij weinig bereik b.v in je buurt 6 11 kies zelf 5 ga van te vooren ssid installerenom in je omgeving kanalen te herkennen en voor je zelf de juiste te kiezen goeie tip werkt bij mij perfekt!

Astra h 05-09-2012

Ik heb hem ook gekocht omdat ze zeiden dat de bereik er hoog was me pc staat op een hoog bereik twee streepjes bereik erg slecht dus ik dacht haal een kabel dan zet ik de router ook op een hoog zo gedaan en wat denk je twee streepjes dus de bereik van de x4 is erg slecht....zonden van het geld.

Marianne001 15-05-2012
Geschreven voor: Sitecom WLR-4000

Waardeloos apparaat, Ipad, Ipod, blackberries, werken niet probleemloos met deze router. Laptop en pc wel.
Deze problemen heb ik met mijn Belkin router van 2 tientjes nooit gehad.
Verder is het installeren nogal ingewikkeld door alle mogelijkheden die je hebt.

Sander400 10-05-2012
Geschreven voor: Sitecom WLR-4000

Een paar maanden in bezit. Na een paar weken kwam ik er achter dat de Smart Hub functies op mijn vrij nieuwe Samsung televisie niet goed functioneerden of helemaal niet meer functioneerden. Mijn Samsung televisie is draadloos op de Sitecom router aangesloten. Ik dacht eerst dat het aan mijn Samsung televisie lag, maar na contact met Samsung en de vraag welke router ik gebruikte, gaven zij direct aan dat ik "Sitecom Cloud Security" op mijn router "uit" moest zetten. Dat heb ik gedaan en daarna werkte de Smart Hub functies op mijn televisie weer naar behoren. Tot de dag van vandaag heb ik Sitecom Cloud Security dus uit staan en heb ik eigenlijk niks aan deze toegevoegde beveiliging.
Een enkele keer heb ik de router een keer moeten resetten, echter voor de rest functioneert hij goed. De router is overal goed te ontvangen (2 verdiepingen met betonnen vloeren) De router staat bij mij niet bij het ISRA-punt of bij de meterkast, maar op de 1e verdieping.

harry rijkers 08-01-2012
Geschreven voor: Sitecom WLR-4000

een maand in bezit en elke keer geen bereik met de router die op de eerste etage staat en al een paar keer geriset maar dan doet hij het weer een paar dagen dus maar weer afwachten

Flip69 05-07-2012

Ik heb dat probleem kunnen oplossen door een beter kanaal in te stellen. Daarna perfect signaal.

barjen75 10-12-2011
Geschreven voor: Sitecom WLR-4000

De sitecom enkele dagen in bezit en gemonteerd in de meterkast. Volgens Sitecom zou er een goede bereikbaarheid moeten zijn in het hele huis en rondom het huis. In mijn huis (vrijstaande woning bouwjaar 2011) is de bereikbaarheid niet goed. Op de eerste verdieping zijn er enkele plaatsen waar geen ontvangst is. Op zolder ook geen bereik. In het trappengat wel. E.e.a. misschien te verklaren door staalconstructies in de dekken.

Mark5795 30-12-2011

NIET in de meterkast monteren te veel storing!!!
ergens anders in het huis en je ontvangt wordt vele malen beter!!!

JanF 05-10-2011
Geschreven voor: Sitecom WLR-4000

Helemaal met de vorige reviewer eens. Ik heb mijn 6 jaar oude Sitecom, die wat haperde, vervangen. Bovendien was het bereik op sommige plekken in huis onvoldoende. Het bereik is nu geweldig (op ale verdiepingen en in alle hoeken van ons huis). Internet is veel stabieler en sneller. Als eerder door iemand opgemerkt: De router na installatie uitzetten (stekker eruit), daarna het modem (bij mij van UPC) uitschakelen en weer aanzetten, daarna (als het modem weer volledig actief is) de router weer aanzetten. Ik heb hem voordlig bij Norrod gekocht met twee weken terugbreng garantie.

Willem7811 01-09-2011
Geschreven voor: Sitecom WLR-4000

Super apparaat en simpel aan te sluiten. Met eerdere routers problemen gehad vanwege te dikke muren e.d., maar deze doet het wel gewoon. Installatiehandleiding is eenvoudig en simpel. De aansluiting moest precies zo als in de handleiding staat. Echt super en ook nog goed bereik!

jackman 03-07-2011
Geschreven voor: Sitecom WLR-4000

Na 4 jaar trouwe dienst heeft onze Sitecom router het begeven.Dus wat rondgekeken en recenties gelezen toch maar gekozen voor Sitecom komt ook in het algemeen goed voor de bus.
Instalatie is een fluitje van een cent maar LET OP !
Er staat nergens in de gebruiksaanwijzing vermeld dat je na het instaleren van je router ook even je modem uit en aan moet zetten of dat dit bij alle modems het geval is weet ik niet maar zeker wel bij de modem die wij hebben van Ziggo [ Telefoon en internet ]
Al met al een kleine 4 uur bezig geweest om daar achter te komen dus een minpuntje van Sitecom.
Het bereik is prima misschien komt dat omdat wij er meestal maar een paar meter er vandaan ziten.
De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid.
Betrouwbaarheid daar kan ik naar een paar dagen nog niet veel over zeggen,Ik laat het wel weten over een paar maanden.

Kingofpop 24-06-2012

Hallo Jackman,

Ik overweeg de router WLR-4000 aan te schaffen (ik heb nu de sitecom WL 342) en zag jouw reactie van vorig jaar.
Nu heb jij jouw router inmiddels 1 jaar; wat is nu jouw ervaring met deze router ? nog steeds tevreden ?
Alvast bedankt voor jouw reactie.

theLord 08-01-2012

Als je goed kijkt in het schema, staat er onder C dat je je router moet aanzetten. Daarna, onder D, moet je je modem weer aanzetten, die je onder A hebt uitgezet. Volgens mij toch heel duidelijk.