Netgear WNDR3700

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Netgear WNDR3700 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Yvette 26-10-2015
Geschreven voor: Netgear WNDR3700

Ik heb deze router 2 maal terug moeten sturen. Zeer kort had ik een connectie met internet. Zelfs het vervangen van alle kabels had geen nut.
Ik had gehoopt op een goeie router aan de hand van alle goede revieuws hier, maar ik had waarschijnlijk een slechte batch of iets dergelijks. Wel weer netjes mijn geld terug gekregen.

KiskuB 25-11-2014
Geschreven voor: Netgear WNDR3700

Inmiddels draait deze router bij ons sinds 2011. Wij hebben de eerste uitvoering. Inmiddels is er een vierde versie die steeds een beetje beter zijn geworden. Mijn dochter heeft versie drie. Wij hebben er hier ongeveer dertien apparaten, inclusief een server, op draaien zonder problemen. Resetten doen we nooit, ik kijken er simpelweg nooit naar. Zeer tevreden over dit apparaat waar je eigenlijk nog geen werkelijk betere voor kan kopen!

Marco Mulder 11-03-2012
Geschreven voor: Netgear WNDR3700

Deze router heb ik inmiddels bijna een jaar in bezit. Ik vind het een ontzettend fijn apparaat, nog geen problemen mee ondervonden. De router is erg betrouwbaar, ik heb hem nog nooit hoeven resetten waar dat bij mijn vorige router (linksys wrt54g) regelmatig moest. Hij is erg eenvoudig in te stellen, de beheer interface vind ik overzichtelijk en waar nodig kun je in het help venster uitleg terug vinden over de instel opties. Wat ik ook erg handig vind is dat je aan deze router een schijf kunt hangen waarmee je meteen een nas tot je beschikking hebt. Daarnaast is de ingebouwde dlna server functionaliteit ook ideaal, hier maak ik veel gebruik van in combinatie met mijn receiver. Met name in het kader van energiegebruik is dit een ideale oplossing, je hoeft geen apart nas systeem aan te schaffen, je hebt voldoende aan een USB powered schijfje.

Kanttekening hierbij is wel dat ik max. 8MB per seconde aan schrijfsnelheid haal, wellicht dat dit in nieuwere versies nog beter wordt.

Het bereik is wel beperkt, een etage hoger heb ik slecht ontvangst, maar daarvoor heb ik een tweede WNDR3700 aangeschaft die als access point fungeert. Ook daarvoor is deze router uitermate geschikt. Kort samen gevat, in deze prijsklasse krijg je voor deze router waar voor je geld.

Totaljoy 25-08-2011
Geschreven voor: Netgear WNDR3700

De WNDR3700 is een redelijke router voor zijn geld en mogelijkheden.
Pluspunten:
Gebruiks- & installatiegemak is goed tot zeer goed.
Mogelijkheden zijn ook goed tot zeer goed te noemen.
Minpunten:
Zendvermogen en bereik.
Snelheid van de router.

Voor mijn bescheiden appartement is het redelijk tot voldoende.

Wil je echter een zeer groot zendbereik 4 tot 6 maal groter en meer 3 tot 4 maal sneller dan raad ik Engenius aan.

Standaard routers hebben een singaal sterkte van 40-50Mw. Engenius gaat standaard tot 100Mw en heeft ook routers en accespoint tot 600Mw.

Ikzelf heb de Engenius ECB9500 600mw accesspoint (11b/g) geinstalleerd als draadlozerouter. En kan met een zichtverbinding tot 100 meter overbruggen en nog steeds een zeer snelle verbinding hebt.
In de boerderij zelf zit ik twee verdiepingen lager met zeer goed ontvangst altijd op 260Mb snelheid. Hiervoor gebruik ik de WNDA3100 usb-dongel van netgear.
Nadeel van de ECB9500 is dan wel dat je geen bedrade poorten hebt.
Dus groter wifi bereik ENGENIUS met 600Mw zendvermogen.

karel79 20-08-2011
Geschreven voor: Netgear WNDR3700

N.a.v. de kieskeurig best buy van juni 2011 dit apparaat gekocht. Installatie is allemaal prima te doen, maar toen begon het...

Het draadloos (WAN) bereik op mijn mobiele wifi telefoon was gewoon slecht te noemen en dan te bedenken dat er 8 meter en een houten vloer tussen zaten...
Wel moet ik opmerken dat beneden, met een betonnen vloer ertussen het bereik ineens stukken beter was??

Het belangrijkste probleem was echter de LAN verbinding. Het apparaat gaf geen internet signaal door via het bekabelde netwerk... dat heb ik nog nooit meegemaakt. Wifi werkt (redelijk) en mijn bekabelde netwerk haakt af...ik bellen met Netgear.

Helaas iemand aan de lijn die gebrekkig Nederlands spreekt en totaal geen verstand van zaken heeft. Het zou zogenaamd aan de lankabel liggen tussen de router en mijn PC. Maar hoe kan ik dan via dezelfde kabel de instellingen van de router bekijken en wijzigen...?

Ook een reset biedt geen soelaas.
Gelukkig was ik nog binnen de 7 dagen bedenktijd en heb ik hem mooi terug gestuurd...

mc2 17-08-2011
Geschreven voor: Netgear WNDR3700

@Cybermom. Mijn advies terug gaan naar de leverancier. Ik heb de router nu ruim 1 jaar en heb nog nooit problemen ermee gehad. Instellen, fluitje van een cent en resetten nog nooit hoeven doen. Dit terwijl ik een fanatieke downloader ben, muziek en films stream en er hangen 4 pc's en een mediaplayer aan. Succes !

Cybermom 16-08-2011
Geschreven voor: Netgear WNDR3700

Ik vind het nog steds geen slechte router, maar het heeft me heel veel hoofdbrekens gekost om alles goed in te stellen. Het bereik in mijn flat is goed, ondanks de dikke muren. Wel valt in de loop van de dag de verbinding uit en moet er worden gereset.

Heelderpeel 29-07-2011
Geschreven voor: Netgear WNDR3700

Het zelfde probleem als de vorige rieview, geen bereik.(huidige netgear WPN824V3 presteerd beter
dus terug naar media markt.

visser 29-07-2011
Geschreven voor: Netgear WNDR3700

De installatie van de wndr3700v2 was een eitje. Je wordt keurig aan het handje meegenomen voor alle instellingen. Een systeemupdate maakte ook deel uit van dat proces. De router kent veel instellingen. Helaas heb je daar niets aan als de signaalsterkte en de doorvoersnelheid sterk wisselt. Soms was er enige tijd geen verbinding meer. Een andere eigenaardigheid was dat de lijst met aangesloten apparaten meestal leeg was en hardnekkig leeg bleef. Niet handig om voor verschillende apparaten verschillende instellingen te maken. Beide problemen blijken bij nader onderzoek meer voor te komen.
Kortom, in theorie een mooie router, in de praktijk niet echt. De router is inmiddels terug bij de leverancier en ik heb mijn geld teruggekregen.

Review99 01-07-2011
Geschreven voor: Netgear WNDR3700

Na 6 jaar een Linksys WRT54GS was het tijd voor iets nieuws. Op zoek naar een N-router met mogelijkheid voor HD via usb gegaan. Heeel veel recensies gelezen en vorige week deze router aangeschaft. Installatie heel simpel en duidelijk mits je een beetje bekend bent met de instellingen is de installatie-cd niet nodig. Alles draaiend en uiteraard zeer benieuwd naar de snelheid en het bereik. Helaas viel dit erg tegen. Het bereik was heel matig. Met mijn "oude" Linksys kon ik prima in de tuin werken. Met deze router heb ik zo goed als geen bereik in de tuin. Ook in de aangrenzende keuken (4 meter, door deur en 1 muur) is het bereik al gehalveerd. De Router heb ik in mijn meterkast hangen. Dit helpt uiteraard niet, maar met mijn vorige Router was dit geen probleem. Aangezien mijn modem ook in de meterkast hangt alle mogelijke plekken geprobeerd incl. in de ruimte boven de meterkast, maar niets hielp. Nu mijn Linksys weer geplaatst en hiermee zit ik weer met volledig bereik te werken in de keuken. Heel jammer, want de Netgear is een prima router voor wat betreft mogelijkheden en instellingen, maar hij moet uiteraard wel te gebruiken zijn. Aangezien de recensies heel erg wisselen heb ik dus ook geen idee of mijn versie wellicht niet goed is, maar ik ga morgen (helaas) terug om mijn geld terug te vragen. Mocht er iemand nog een goede tip hebben voor een vergelijkbare router met een goed bereik dan houd ik me aanbevolen...

Vinkie116 09-06-2011
Geschreven voor: Netgear WNDR3700

Sinds een aantal dagen in gebruik. Installatie een fluitje van een cent. Mogelijkheden meer dan voldoende. In ieder geval meer dan ik verstand van heb. Bereik vindt ik wat tegenvallen. In huis op zich voldoende,ik had op meer bereik gehoopt. Wellicht dat dat de hoeveelheid beton in mijn huis eea beinvloed. Hoe dan ook is hij erg snel en tot nu toe foutloos.

EricVIER 14-05-2011
Geschreven voor: Netgear WNDR3700

Prima product, installatie was een fluitje van een cent wat een verademing vergeleken met linksys apparatuur.

Installatie via CD was binnen 10 minuten gepiept. Voordeel dat veel zaken ook ingesteld kunnen worden. Ik gebruik de router in combinatie met een NAS en dat werkt perfect. Ik had enkele dagen een router van linksys die ik na een week teruggebracht heb. Met de netgear heb ik constant verbinding van een hoog niveau.

Aanrader!

Eden59 13-05-2011
Geschreven voor: Netgear WNDR3700

Na een slechte ervaring met een Belkin N+ router (model F5D8235ed4), lage snelheid en instabiel (bijna dagelijks reset nodig), zijn we door de goede reviews overgestapt naar de Netgear WNDR3700V2 wireless router. Wat een verschil. Uitstekende draadloze verbinding zowel qua als snelheid als stabiliteit (nu twee weken in gebruik en geen reset nodig).
We halen nu ook draadloos de 40Mbit/sec van ons Ziggo Alles-in-1 Plus pakket.
Voor een van onze laptops (Acer Aspire 9305 AWSMi notebook) hebben we de Netgear WNDA 3100 draadloze adapter gekocht omdat in de Acer een broadcom 802.11g netwerkadapter zat welke een maximale snelheid van 20Mbit/sec heeft.
Na installatie van de Netgear draadloze adapter konden we met de Acer laptop ook draadloos de maximale download snelheid van 40Mbit/sec krijgen.

De installatie van de Netgear router was in eerste instantie eenvoudig maar door slechte gebruiksaanwijzing (summier en onvolledig) hebben we nadien veel problemen gehad om de draadloze verbinding werkend te krijgen en onze printer aan het netwerk te koppelen.
Op het frontpaneel van de router zitten twee knopen. Wij hadden per abuis de Wifi ontvangst uigezet. Op de bijgeleverde CD stond in de gebruiksaanwijzing geen foto/tekening van het frontpaneel met de hierbij behorende uitleg van knopen en status indicators. Uiteindelijk op de Amerikaanse Netgear site deze informatie gevonden.
De installatie van de Netgear adapter werkte, ook mede door de WPS functionaliteit, vlekkeloos.

De Netgear router is gekocht bij Bobshop en de Netgear adapter bij DataByte. Voor beide internetwinkels:-duidelijke website en bestelling gaat eenvoudig, -producten goed en snel geleverd, - scherpe prijs.

Mc2 12-05-2011

---------- update review, 12-05-2011 ----------
2e beoordeling na lang gebruik. Ben het niet eens met een aantal recensenten. Bereik bij mij tot achter in de tuin en zolder probleemloos. Mijn buurman zou zelfs gratis kunnen meesurfen zodat we een provider kunnen delen. Firmupdate binnenhalen moet je ook niet via de site doen, maar gewoon inloggen op de router en dan kan je instellen dat hij automatisch zoekt naar updates en dit werkt perfect. Hoef werkelijk nooit deze router te resetten en haal topsnelheden. Ik vind dit apparaat echt een aanrader.

---------- 1e review, 04-10-2010 ----------
Naar aanleiding van goede recensies vakbladen aangeschaft via Office Center (tegen internet prijs gekocht, beetje onderhandelen). Installatie super gemakkelijk, ook voor leek. Draadloos bereik (staat bij mij op 1e verdieping) door het hele huis op 2,4 Ghz uitstekend. Met 5 ghz is dit minder maar zeker niet slecht. Gigabit-Ethernetaansluiting is helemaal super. Nu alleen nog alle pc's upgraden naar gigabitnetwerkkaarten en we kunnen weer jaren vooruit. Server pc staat 24 uur per dag aan en heb router in 1 week niet hoeven resetten of wat dan ook.

enohpi 12-05-2011
Geschreven voor: Netgear WNDR3700

De wndr3700v2 aangeschaft. Eerste paar dagen werkte de router uitstekend totdat na een week het wifi-signaal beduidend zwakker werd en ik vanuit huis (enkele meters) afstand geen verbinding meer kreeg. Ik lees dat met deze versie (01R3) er hardware problemen zijn en dat kan ik dus bij deze bevestigen.

habeekm 10-05-2011
Geschreven voor: Netgear WNDR3700

Ik heb de WNDR3700 gekocht met name voor de gigabit poorten en de daul band mogelijkheden.

Pluspunten:
- Installatie is redelijk eenvoudig.
- Snelheid van de router is echt perfect!
- Zeer stabiel
- Veel mogelijkheden zoals een guest Wifi network

Minpunten
- Bereik, dit is echt onder de maat voor een router als deze!
- Firmware update: De website is erg gebruiks onvriendelijk, je moet een serial nummer opgeven om de FW te downloaden (net of je de FW ergens anders voor kunt gebruiken...) Natuurlijk staat het SN niet in het configuratie scherm!

Ik gebruik met name het WiFi gedeelte en aangezien die geen geweldig bereik heeft gaat deze router er uit!

Zoek je een super snelle router met veel mogelijkheden en heb je geen groot bereik nodig, dan is dit de perfecte router.
Zoek je een router met een fatsoenlijk bereik, laat deze dan in het schap liggen!

Cybermom 28-04-2011
Geschreven voor: Netgear WNDR3700

Geweldige router, die zijn geld dubbel en dwars waard is. Mijn vorige apparaat, de Linksys E2000 was een mislukking, al moet ik zeggen dat ik zelf ook niet zo handig ben. Met dit produkt ben ik meer dan tevreden. Alles klopt: uiterlijk, de mogelijkheden en de gebruiksaanwijzing die blind te volgen was. Alleen de prijs vond ik wat aan de hoge kant, maar dan heb je ook wat.

S.L. van der Linden 18-04-2011
Geschreven voor: Netgear WNDR3700

Als abonnee van Ziggo met het Alles-in-1 plus abonnement kreeg ik een week geleden een email dat mijn snelheid was verhoogd naar 40 mb. Helaas gaf mijn Ziggo Netgear wnr3500v2 met WN111-200PES Netgear RangeMax next Wireless-N USB adapter maar een snelheid door van tussen de 0,8 en 3,8 download. Vervolgens met een utp kabel gekeken of Ziggo wel 40 mb via het modem leverde. Dit bleek te praktisch kloppen. Via speedtest.net kwam ik tot 39,9 mb. Omdat niemand, ook Ziggo niet, mij met mijn probleem kon helpen en ik op het forum van Ziggo las dat meer mensen last hadden van een slecht werkende Ziggo router na een snelheidsverhoging, heb ik de Netgear wndr3700 dualband router gekocht bij Komplett.nl in combinatie met de Netgear dualband wnda3100 usb adapter. Installatie was eenvoudig door middel Nederlandstalige CD. Na meting bleek ik nu draadloos dezelfde snelheid te hebben als met de utp kabel.Precies 39,9 mb.

Labasse 15-04-2011
Geschreven voor: Netgear WNDR3700

Doordat we over zijn gegaan naar glasvezel moest ik een andere router. Na eerst nog wat rondkijken was dit niet de goedkoopste maar voor mij wel beste oplossing. Via redcoon werd deze snel geleverd.
Ruim een maand of 4 doet deze router nu al zijn werk zoals ik dat verwacht. Je leest regelmatig dat routers na een paar keer gereset moeten worden, maar tot op heden geen enkel probleem gehad, hij doet echt perfect en snel zijn werk.

Tourfreak 14-04-2011
Geschreven voor: Netgear WNDR3700

Had al goede ervaringen met Netgear (wgr824).
Maar wilde graan een Nrouter met alle toeters en bellen omdat bovengenoemde router nog een Grouter was. Installeren en aan de praat krijgen was een feest. duidelijke instructies en heb uit lui gemak de setup van de bijgeleverde cd gebruikt maar ook zonder zal geen problemen geven. Draait hier nu een dag of 5 als een zonnetje en vooral de draadloze apparatuur heeft qua snelheid een boost gekregen met deze router.
Vormgeving ook niet verkeerd en zoals gezegd Netgear is betrouwbaar. Bestelling en levering via Redcoon betrouwbaar als vanouds dus gewoon een perfecte deal.

guido0000 28-01-2011
Geschreven voor: Netgear WNDR3700

Installatie is eenvoudig herkende meteen mijn internet verbinding.
Lokaal netwerk is even uitzoeken, maar goede help online.
Heb er 102 euro voor betaald bij routershop.
Top apparaatje zo ver

Frank Mac 11-01-2011
Geschreven voor: Netgear WNDR3700

Goed te installeren op Mac OSX. Handig in te stellen via de browser in duidelijk Nederlands. Helaas verliest deze router het van een Sweex van 30 Euro wat betreft het bereik en stabiliteit. Op een afstand van 10 meter door 2 binnenmuren valt de sterkte terug van 270 naar 40. (Ziggo medium abo). De dualband werkt vaak niet en begint dan de snelheid nog verder te knijpen. Het was wel de enige router die voor Apple geschikt zou zijn. De software zit er keurig bij voor Win en Mac. Technisch een mooi apparaat, maar in praktijk een teleurstelling door onbetrouwbaarheid. Aanrader voor kleinbehuisden zonder tuin met gipsmuren.

CaptainSlow 08-12-2010
Geschreven voor: Netgear WNDR3700

Installatie is zo simpel, kabels en contacten hebben kleuren, router werkt meteen, update wordt automatisch opgehaald.
Bereik voor mij prima, tot achter in de tuin.

Daphie 30-10-2010
Geschreven voor: Netgear WNDR3700

Router aangeschaft omdat huidige router van Ziggo onze zolder niet bereikt. We hebben 2 verdiepingen met gewapend beton. Ook deze router redt het maar net. een downloadsnelheid van 2,8 schiet niet op! Upload: 0,2. erg jammer. Installeren is kinderspel. Echt super en daarover dan ook zeer tevreden. Nu is het van belang op zolder met laptops te kunnen werken dus apparaat helaas naar winkel terug gebracht. En nu maar weer zoeken naar 1 die t wel redt.

Dennis de sloper 26-10-2010
Geschreven voor: Netgear WNDR3700

Dit apparaat is echt top. Hiervoor had ik een Linksys WRT320N die al moeite had met mijn snelle ziggo account van 120mb, nou moet ik er ook bij zeggen dat deze router mijn dagelijks gebruik niet overleefd hebt met downloaden via usenet, 3 draadloze clients, 2 pc's en veel mediastreamen via lan. Maar deze Netgear router wordt niet eens warm van dit beetje werk. installatie is erg makkelijk. De draadloze snelheid met een Linksys WUSB600N,v2 stick fenomenaal de volle 120 MB via de 2,4ghz bandbreedte. De router is heel stabiel herstarten is verleden tijd. Enige nadeel is de portforwarding deze kan alleen met dezelfde poortnummer ingesteld worden. Als je voor stabiliteit en snelheid gaat dan is deze router een aanrader. Ben je er een die graag wil spelen met het apparaat dan kan je er ook nog DD-wrt firmware op draaien dit natuurlijk op eigen risico.