Netgear Orbi AC2200 Tri-band WiFi System

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Netgear Orbi AC2200 Tri-band WiFi System op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Robin 04-05-2020

Makkelijk instellen + goede dekking

Gekozen voor dit product vanwege gebruiksvriendelijk aanleggen van een goed dekkend wifi netwerk door het hele huis en tuin. Instellen van het netwerk gaat zeer gebruiksvriendelijk, al lukt het koppelen/updaten van de router en de satelliet niet altijd in 1 keer en het duurt soms ook net wat langer dan verwacht (langer dan dat de app aangeeft i.i.g.).

De dekking is zeer goed in dit huis. Met 2 van de 3 routers/satellieten heb ik al een goede dekking door het hele huis en een goed stuk van de tuin. Volgende stap is een beetje spelen met de plaatsing van de laatste satelliet om een optimale dekking te krijgen.

De bijbehorende software (vooral de telefoon app) is daarnaast zeer compleet en je krijgt een makkelijk overzicht van verschillende zaken, zoals speedtest, gekoppelde apparaten, het netwerk, signaalbereik,... Ook de ingebouwde beveiliging is zeer waarde toevoegend.

Pluspunten

• Dekking
  • Instellen netwerk makkelijk
  • Complete app en webinterface

Minpunten

• Koppelen/updaten lukt niet altijd in 1 keer
  • Enigzins prijzig

Abmans 08-05-2019

Goede wifi dekking voor een gunstige prijs

De wifi dekking is goed zeker door de tri-band, al jaren loop ik te experimenteren met extra routers en repeaters. Nu eindelijk een router/wifi connectie die ook achter in de tuin perfect werkt.

Pluspunten

• Prijs
  • wifi dekking
  • mogelijkheden
  • aan te sluiten door mensen met weinig kennis

Minpunten

• te weinig lan aansluitingen

Hans 08-01-2019

Doet precies wat het moet doen

Werkt uit de doos prima. Ik had reeds een netwerk met 2 accespoints (ook van Netgear) en heb het nodige moeten configureren. Dit ging prima. Totaal 34 apparaten aangesloten, bedraagd, op 2,4Ghz en op 5Ghz, alles werkt perfect. (ook Apple). Eén tip: zet het 2,4ghz kanaal niet op 'automatisch', maar op een vast kanaal waarbij je 12 en 13 niet gebruikt. sommige clients kunnen niet met 12 en 13 overweg en de router zou deze kunnen selecteren.

Ik heb ook ervaringen met de TP link Deco, werkt ook prima, maar qua instellingen kan je met de Orbi's gewoon veel meer.

Nadat ik draadloos de backhaul heb getest heb ik deze bedraad aangesloten. Uitgebreide ervaring met een draadloze backhaul heb ik dus niet.

Pluspunten

• setup up
  • configuratiemogelijkheden
  • formaat

Minpunten

• 2 LAN poorten ipv 4

Abmans 08-05-2019

Beste Hans, mijn ervaring met de backhaul van deze set is oke, ik begrijp dat jij ze met een lan kabel hebt verbonden en de losse sattelieten gebruikt als accespoints wat overigens nog een pluspunt is van deze set.

mvg Abmans

Robert 12-12-2018

Obi RBK23

Product ziet er goed uit. Echter product werkt niet naar wens. Satelieten staan slechts 7 meter van de router maar een slechte wifi verbinding. Wij hebben IOS producten in huis daarmee werkt het ORBI systeem niet, helaas. Product retour. Moet opnieuw opzoek naar een goede dekking in huis

Minpunten

• Werkt niet met Apple apparatuur

Beste Robert,
Dan is er iets niet in orde of wellicht iets verkeerd ingesteld, hier in huis is alles Apple wat de klok slaat van iPhones, iPads, MacBooks tot MacPro enz. en dit levert absoluut geen enkel probleem op.

vervelend dat het bij u niet goed gaat maar wellicht is er iemand van BCC die je daar bij kan helpen.

succes Abmans