Netgear RBK53

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Netgear RBK53 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Corné 14-07-2019

De ORBI-set maakt mijn verwachtingen helaas niet waar.

Geschreven voor: Netgear RBK53

Na een paar dagen stoeien met de set werkt hij wel, maar echt tevreden ben ik er niet over. Zeker gezien de bijna ideale situatie waarin ze hun werk mogen doen. Van deze dure set had ik meer verwacht.

Met 2 of 3 mesh-repeaters was ik samen met mijn Fritz-Box 7590 en bestaand netwerk beter af geweest.

Pluspunten

• Ziet er heel fraai uit.

Minpunten

• Voor de 5GHz zijn slechts 4 kanalen te kiezen.
  • Een mac-filter ontbreekt.
  • De satellieten kun je geen vast IP-adres geven.
  • Draadloze backhaul moet beter kunnen.
  • Ethernet backhaul niet over bestaand netwerk.

R.S. Nieuwegein 15-02-2018

Zeer goede verbinding en makkelijke installatie

Geschreven voor: Netgear RBK53

In ons huis worden veel draadloze apparaten gebruikt, diverse routers gebruikt maar boven op zolder was er weinig of geen internet. Na veel gezeur eens gekeken wat de mogelijk heden zijn en had al eens bij een kennis de Orbi gezien en positieve reactie's gehoord. Na ontvangst was het hele huis binnen 15 min voorzien van zeer snel internet (Ziggo 400MB) heb boven nu 365MB. Dit is echt een aanwinst voor iedereen die slechte verbindingen heeft in een wat groter huis. Ikheb de Orbi RKB53 met 2 satellieten genomen voor de zekerheid heb er geen spijt van.

Pluspunten

• Installatie
  • Bereik
  • Geen kabels nodig
  • Overschakeling tussen alle zenders gaat vlekkeloos
  • Werkt met met externe router

Minpunten

• Prijs