Sitecom Wireless Router 300N

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sitecom Wireless Router 300N op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

avandalen 08-04-2011
Geschreven voor: Sitecom Wireless Router 300N

De Sitecom router is niet compatibel met sommige laptops en PC’s. Dit is de ervaring van de auteur van de www.schoonepc.nl. Hij heeft namelijk al vele malen meegemaakt dat de routers van Sitecom voor problemen zorgen bij het transport van datapakketjes. Dus koop liever een kwaliteitsmerk router, ook al kosten ze iets meer.

idi1973 29-01-2011
Geschreven voor: Sitecom Wireless Router 300N

Wij hebben de Sitecom 300N gekocht nadat de zoveelste router overleden was.

Installatie is heel gemakkelijk en duidelijk door de poster met duidelijke uitleg en plaatjes.

Wij hadden binnen 2 minuten netwerk en internetverbinding en supersnel internet. Zo snel hebben wij nog niet gehad met een router. Wij hebben de router nu een paar dagen en hij bevalt uitstekend.

robertderk 25-07-2010
Geschreven voor: Sitecom Wireless Router 300N

ik heb vorig jaar via de site van ziggo de sitcom M300 in huis gehaald. Ik snap alle ziggo gebruikers niet, want bij mij was het een prikkie werk. en draait sindsdien als een trein. Vooral mijn dochter zijn er blij mee. nu kunnne ze beide tegelijk supersnel internetten.

rob

habke1 24-02-2010

---------- update review 24-02-2010 ----------
Om nog even terug te komen op mijn eerdere review. Ik ben er inmiddels achter gekomen dat de fout niet bij de router ligt maar bij de nieuwe ubee-modem van ziggo. Die is gewoon niet goed en daar weten ze bij ziggo vanaf.

---------- oude review 19-06-2009 ----------
Heb de router ook gekocht toen ik nog een gewone pc had en gewoon via de draad zat te internetten. Nu heb ik sinds een paar maanden een laptop, echter nu valt iedere dag minstens 1 keer de verbinding geheel weg, heb ook al een firmware update gedaan maar kom er niet achter waar het aan ligt. Uiteindelijk vind ik het apparaat niet zo heel erg deugdelijk. Ik koop dus ook geen draadloze router meer van sitecom.

Mark1942 02-01-2010
Geschreven voor: Sitecom Wireless Router 300N

Geweldige router. Voor 32 euro gekocht bij Bol ter vervanging van mijn kapotte WL-308 Wireless 300N XR gaming router. Gebruik de Router met een wireless -Laptop, -Desktop, -NP2900 en -Nintendo Wii. Kan geen minpunten ontdekken.

Klaas100000 17-12-2009
Geschreven voor: Sitecom Wireless Router 300N

Handige moderne router voor maar € 30,00 bij Bol.com. Heb daar de WL-614 aangeschaft. Dit model is identiek aan de WL-611. Installatie binnen 5 minuten. Oude router uit, modem uit, nieuwe router aansluiten, modem weer opstarten, even wachten en de router weer aan. Alleen nog het WPA wachtwoord invoeren en klaar is kees. Kind kan de was doen. Snelheid is duidelijk beter dan bij mijn oude 54 Mbps Netgear router. Gewoon een goede router voor weinig geld. 10 jaar garantie!

afrol 01-12-2009
Geschreven voor: Sitecom Wireless Router 300N

Prima router met voldoende mogelijkheden voor 30 euro (prijs/kwaliteit verhouding).
Ook bij mij werkte de code op de sticker aan de achterkant van de router niet. Via de instructies in de handleiding op de cdrom het wachtwoord veranderd en daarna werkte alles naar behoren. Verder is de installatie van de router eenvoudig.
Het signaal is voldoende sterk om in huis te kunnen internetten.

pell14 03-11-2009
Geschreven voor: Sitecom Wireless Router 300N

Goh, wat een verademing, Voor onder de drie tientjes on line gekocht.
Installatie was zo gebeurd, knopje drukken en code in toetsen op pc, en internetten!
Hiervoor een belkin gehad maar dat was leiden in last.
Ik ben erg tevreden en nog wpa2 beveiligd ook.
Compliment hoor sitecom.

Maarten Brink 13-10-2009
Geschreven voor: Sitecom Wireless Router 300N

Vandaag de router ontvangen. Keurig netjes verpakt en verzonden.

Na de router uitgepakt te hebben het apparaat gaan installeren. Dit werkte echt prima en de bijgeleverde 'installatie-tekening' was vanzelfsprekend! Na alle stappen doorlopen te hebben zat ik binnen tien minuten op het internet!

Ik heb geen gebruik gemaakt van de zelf installatie maar heb gewoon zelf de op de router vermelde WPA2 beveiligingscode ingevoerd.

Super simpel, supersnel en stabiel.

Met mijn Ziggo Alles in één 20mb abonnement haal ik via WiFi een snelheid van tussen de 15 en 18 mb.
Upload 2,8mb.

Bedraad naar mijn pc in het geheel geen snelheidsverlies!

Wat net bereik betreft; op alle verdiepingen het maximale bereik.
Zelfs in de tuin vol bereik! (betreft een modale eensgezinswoning met twee verdiepingen en een zolder, ongeveer 10 meter diepe tuin)
Ik ben erg tevreden. Meteen even online geregistreerd voor de verlengde (10 jaar) garantie!

In mijn geval een super aankoop.

P56 04-09-2009
Geschreven voor: Sitecom Wireless Router 300N

Na installatie en een druk op de WPA knop had ik gelijk internet .
Ook buiten had ik internet.
Heb al meer producten van Sitecom maar heb nog NOOIT problemen gehad.
Tot op heden werkt het nog steeds.

Geruisloos 01-09-2009
Geschreven voor: Sitecom Wireless Router 300N

Vandaag gehaald, ik had al een sitecom welke drie jaar probleemloos heeft gefunctioneerd maar na het nodige stof door een lange verbouwing heeft ie toch de geest gegeven. Dit apparaatje is prima, Goed bereik door heel het huis en tot ver in de tuin. ( 20 meter diep, maar internetten en youtuben gaat perfect ) ! nadeel tijdens de installatie was het drama, wat bleek de voor ingestelde code WSPA2 was anders dan dat er op de sticker stond van het apparaatje, raar maar waar. Gelukkig is dat makkelijk op te lossen door even op de router een nieuwe code aan te maken. Daarna was ik met 5 minuten online, jammer dat ik het daarvoor 3 uur geprobeerd had met de vastgestelde code. Wat trouwens super is, hij is echt heel klein, heb hem in de meterkast staan verweg van alles. Maar hij doet het geweldig.

samson 28-08-2009
Geschreven voor: Sitecom Wireless Router 300N

Prima router, eergisteren gekocht bij Media Markt voor 40 eurootkes.Het installeren gaat heel gemakkelijk en ook de ontvangs is zeer goed.
De mogelijkheden zijn mijn inziens voor de gemiddelde gebruiker ook ruim voldoende.Betrouwbaarheid: heb de router net twee dagen in gebruik, tot nu toe een stabiele internet verbinding.Al met al een prima produkt voor een relatief lage prijs.

Mac62 23-08-2009

Router gisteren geinstalleerd.
Duurde even voordat e.e.a. volledig werkte, maar dat bleek door mezelf te komen. Had de koppeling naar internet geblokkeerd.
Nu werkt alles perfect. Overal in en om huis bereik zonder storing.

lispeltje 06-05-2009
Geschreven voor: Sitecom Wireless Router 300N

Super router! binnen 2 minuten geinstalleerd op mijn macbook, terwijl ik geen wizzkid ben (maar ook weer niet te onhandig met pc)

HEb wel de hoofdprijs van 59 euro bij de media markt betaald, maar kreeg keurig een A4tje mee hoe ik hem in de combinatie upc/macbook kon installeren.

Heb hem nu een avondje draaien, maar ga er vanuit dat ik zo positief blijf

Klaver4 28-02-2009
Geschreven voor: Sitecom Wireless Router 300N

Ben nu een paar dagen bezig om een stabiele internetverbinding via Ziggo (Motorola kabelmodem) te krijgen. Iedere keer valt de verbinding met internet weg. Heb in het menu van de Sitecom nu via de Wizard een kabelmodem geselecteerd en het lijkt erop dat het nu wel werkt. De Sitecom heeft door middel van deze instelling een ander IP adres vsn het kabelmodem gekregen (nu in de 94.xxx.xxx.xxx range). Dit was voorheen 83.xxx.xxx.xxx.
Verder een goed apparaat, goede instelmogelijkheden.

felix123 21-02-2009
Geschreven voor: Sitecom Wireless Router 300N

Geweldig ding, heb hem nu 2 dagen en nog steeds geen problemen gehad.

Installatie ging binnen 5 minuten en de beveiliging is ook makkelijk. zonder problemen verbonden met de Wii (dit is best bijzonder vergeleken met de andere reacties over Sitecom)

Conclusie: ben helemaal tevreden!

Mariemarie 20-02-2009
Geschreven voor: Sitecom Wireless Router 300N

Prima ding, haalt snelheid goed. Zéér eenvoudige installatie. Nog geen problemen met Ziggo, maar nog maar kort in bezit.
Goede prijs kwaliteit verhouding

Seumpie 14-02-2009
Geschreven voor: Sitecom Wireless Router 300N

Heb de router gekocht na problemen met mijn oude router. De installatie gaat erg eenvoudig, alleen zijn er wel problemen met Ziggo !!! De communicatie tussen Modem (Motorola van Casema) en de WL-312. De modem onthoud zaken van de router en kan vaak geen poort openzetten om op het internet te gaan, Ziggo weet van niets en heeft geen oplossing en Sitecom is slecht/niet bereikbaar. De router is gewoon goed en de installatie gaat super simpel. Het gemakkelijkste is stroom van moden en router eraf, minimaal 15min. wachten, dan modem erin en 1min. later de router dan zijn de geheugens gewist, succes.

sparx79 29-01-2009
Geschreven voor: Sitecom Wireless Router 300N

Vandaag de Sitecom 300N (type WL-312) aangeschaft omdat mijn oude Asus de geest had gegeven.
ik lees hieronder een aantal negatieve reacties, maar ik ben er heel erg tevreden over.
Binnen 5 minuten (draadloos) online, zonder ook maar de handleiding of de cd-rom te hebben gebruikt! Hele makkelijk gebruikersinterface en je hebt binnen no-time een beveiligde draadloze verbinding!

Voor de onervaren gebruikers:
1) Sluit je draadloze router aan op je (kabel-/ADSL-)modem via een UTP kabel (insteken in de 'WAN' poort aan de achterzijde van de router)
2) Sluit je pc/laptop aan op de draadloze router via de meegeleverde UTP kabel (in een van 'LAN' poorten aan de achterzijde van de router)
3) Start een internetbrowser en vul in de adresbalk in (zonder www!) 192.168.0.1
4) Vul in 'admin' (zonder aanhalingstekens) bij de gebruikersnaam en nogmaals 'admin' (zonder aanhalingstekens) bij wachtwoord en je kunt starten om je router in te stellen
5) Kies je taal en gebruik het tabblad 'Instel hulp' om de draadloze verbinding in te stellen en gebruik het tabblad 'Draadloze instelling > beveiliging' om je verbinding te beveiligen*
6) Haal de kabel uit je pc/laptop en maakt verbinding met de draadloze verbinding

*) Raadpleeg evt. de handleiding op de bijgeleverde cd-rom

Jongmans 28-01-2009
Geschreven voor: Sitecom Wireless Router 300N

Gisteren de router geinstalleerd.
Om deze te beveiligen moet je inderdaad niet naar sitcom.com maar http://192.168.0.1 ingeven , dan kom je in het menu om e.a. in te stellen.

Tot op heden geen problemen ,
binnen 20 minuten de router on-line.

kees600 15-01-2009

geweldige router binnen 20 minuten geinstalleerd
simpele uitleg
met plaatjes

peter67 30-12-2008
Geschreven voor: Sitecom Wireless Router 300N

heb hem een paar dagen geleden gekocht en kreeg hem natuurlijk niet aan de praat.Raad gevraagd aan mijn neef en die zei dat ik de router 15 sec. moest resetten. instellingen opnieuw ingevoerd en....spelen maar. Dus als het niet lukt;RESETTEN. Voor de rest een super router met goede verbinding en hij is echt snel!!!

micha2007 27-10-2008
Geschreven voor: Sitecom Wireless Router 300N

Sitecom wl-312 in mei gekregen via een abonnement op een computerblad. Ik ben er zeer tevreden mee. Goed bereik met de draadloze verbinding. Zeer makkelijk te beveiligen (zowel WEP als WPA). Dit heb ik in de router zelf ingesteld.
Hiervoor had ik een sitecom wl-143, het verschil in snelheid is goed te merken.

Kortom een makkelijke en snelle router.