Sitecom AC1750

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sitecom AC1750 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Harm E 07-10-2018

Goede en betaalbare router

Geschreven voor: Sitecom AC1750

Een heel goede en betaalbare router. Mijn vorige router was meer dan 10 jaar oud maar ook van Sitecom. Werkte altijd perfect maar was nu met mijn glasvezel aansluiting te langzaam. Deze nieuwe router werkt perfect en haalt draadloos een hoge snelheid. Software matig was hij bijna gelijk aan de oude waardoor mijn instellingen zo konden worden overgenomen. Gasnetwerk was nu ook in te stellen wat niet in de beschrijving stond van bol

Pluspunten

• Redelijke prijs/prestatie
  • Snelheid
  • Software simpel en in het Nederlands.

Minpunten

• Geen goede uitgebreide NL gebruiksaanwijz.

Jos 28-09-2018

Eenvoudige installatie

Geschreven voor: Sitecom AC1750

Al eerder producten van sitecom aangeschaft en altijd naar volle tevredenheid. Snelle en zeer eenvoudige installatie. Snelheid van de router is na volle tevredenheid.

Pluspunten

• installatie
  • snelheid

B 07-07-2018

Compact, snel en nette prijs.

Geschreven voor: Sitecom AC1750

Werkt uitstekend, geen vertraging op een snelheid van 80 Mb/sec.

Heeft een keurige bevestiging voor diverse standen.

Pluspunten

• Snel
  • Goed afstands bereik

Dady 21-06-2018

Sitecom WLR 8200

Geschreven voor: Sitecom AC1750

Simpel plug and play Sitecom betrouwbaar apparaat voor een redelijke prijs. Bereik wifi door hele huis en tuin snelle internet.

Pluspunten

• makkelijk te installeren
  • prijs kwaliteit
  • klein handzaam
  • goede dekking gehele huis

TR_49 24-05-2018

Waardeloze router, blijft zijn Internet verbinding verliezen

Geschreven voor: Sitecom AC1750

Waaardeloze router, ik moet hem iedere dag meerdere keren aan en uitzetten omdat hij steeds zijn internet verbinding verliest. Hiermee is overigens niets mis want eerdere routers werkten gewoon prima. Sitecom service kwam niet verder dan een paar, ook op internet te vinden tips, die niets hielpen. Er werd wel steeds gewezen naar mijn internet provider en het feit dat verbinden met het internet iets heel ingewikkelds was. Ach, inmiddels zijn er in de wereld honderden miljoenen apparaten gekoppeld dus, ingewikkeld...Interessant bijverschijnsel is dat de router, bij wegvallen van de internet verbinding, zelf ook niet meer bereikbaar is en dat de logbuffer compleet wordt gewist, dit is erg handig bij het opzoeken van problemen (NOT!). Vermoedelijk crasht de router...Ook interessant verschijnsel was dat bij het gamen de DNS service meerdere malen per sessie wegvalt. Bij het kijken naar bijv Netflix schommelt de bandbreedte soms zodanig dat Netflix geluidskanalen weg laat vallen en het beeld in kwaliteit aanpast. Hoewel ik best fan was van Sitecom en tot nu toe goede ervaringen had, is deze router echt een hele negatieve uitzondering.

Minpunten

• Geen stabiele internet verbinding
  • DNS server valt weg bij het online gamen
  • loginfo niet bewaard na een crash van de router
  • router moet handmatig worden gereset

yvette 27-07-2018

hallo, welke provider heeft u?

Hugo 26-01-2018

Gekocht online bij art & craft

Geschreven voor: Sitecom AC1750

Vandaag geleverd heel gemakkelijk voor te installeren, uitstekend signaal.
Prima aankoop snelle levering.
Top!

Pluspunten

• Mooi toestel
  • Niet te groot
  • Ingebouwde antennes

Jan 10-01-2018

Goede keuze

Geschreven voor: Sitecom AC1750

Enorme verbetering ten opzichte van mijn vorige router. Zowel LAN als WAN aanzienlijk sneller. Eenvoudige installatie en door slimme ophangbeugel goed toegankelijk.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Goed bereik
  • Goede toegankelijkheid aansluitingen

Minpunten

• Nog geen

Eric Keesen 09-12-2017

Deugedelijke werking

Geschreven voor: Sitecom AC1750

Het merk Sitecom is bij mij zeer vertrouwd, met mijn vorige heb ik nooit geen problemen gehad, alleen omdat er steeds meer van Wifi gebruikt ging worden en de techniek van 11 jaar oud was, was mijn oude niet snel genoeg meer, en rede om iets nieuws te kopen, de prijs was bijzonder gunstig.

Pluspunten

• Betrouwbaar
  • Snel
  • Klein van formaat
  • Zeer makkelijk te installeren
  • gunstige prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Steun kwetsbaar, router zit los in de wandsteun.

Henk 05-11-2017

Prima Router

Geschreven voor: Sitecom AC1750

Ik was al in het bezit van een Sitecom router, die het na ruim 10 jaar nog steeds goed doet. Om gebruik te kunnen maken van de modernste technieken (o.a. dualband en veel hogere snelheid) opnieuw voor Sitecom gekozen en de X8AC1750 gekocht. Ziet er heel goed uit en het installeren is een fluitje van een cent. Alles werkt meteen en goed !

Hanz 06-09-2017

Doet wat ie moet doen, op een makkelijke manier

Geschreven voor: Sitecom AC1750

Router die gewoon doet wat ie moet doen. Overtreffende trap van plug en play. In het stopcontact. Wachtwoord invoeren en het loopt. Goed wifi bereik. Handige scheiding 2.4ghz, 5 ghz en gastennetwerk. Aanrader.

Pluspunten

• overtreffende trap plug en play
  • doet wat ie moet doen
  • 2.4 en 5 ghz + gastennetwerk
  • bijkomende app

Minpunten

• geen

René 05-09-2017

Snel, makkelijk, installeren makie

Geschreven voor: Sitecom AC1750

Via mediamarkt gekocht € 39,95 nu dubbele WiFi met hoge snelheid, dus gebruiksgemak.
Makkelijk te installeren en via log-in instellingen simpel te wijzigen.
Eindelijk een router waar over nagedacht is zodat de gebruiker hier zijn voordeel uit haalt.
Super product van sitecom

Pluspunten

• Installatie
  • Snelle start
  • Goedkoop
  • Dubbele WiFi

ASP_2000 04-09-2017

Ontzettend snel, makkelijke installatie

Geschreven voor: Sitecom AC1750

De router was makkelijk te installeren met de duidelijke gebruiksaanwijzing, en het hebben van een 2e WiFi-verbinding brengt veel voordelen met zich mee.

Christophe BALTHASART 24-08-2017

Goed kwaliteit

Geschreven voor: Sitecom AC1750

Best technische specificaties voor de lagere prijs: 1GBits, als aacesspoint of als router.
Met een eenvoudig installatie.

Pluspunten

• Snelheid
  • Menu
  • Configuratie parameters

Minpunten

• Geen fixatie in de doos
  • Geen nieuw firmware beschikbaar.

Amaury_R 21-08-2017

Klein formaat, grote capaciteit

Geschreven voor: Sitecom AC1750

Ik was al een tijd op de uitkijk voor een goeie wireless router. Mijn vriendin en ik hebben onlangs een huis gekocht. Dit hebben we zelf verbouwd en alle kabels in de muur ingewerkt. Omdat ik graag alles proper heb, wou ik ook een wireless router die dus niet te groot is. En je raad het al, hier komt de Sitecom AC1750. Het was één van de dagdeals op iBood en ik dacht, die moet ik hebben. Eenmaal toegekomen direct uitgepakt en aangesloten. Het toestel staat mooi naast de tv, is niet te opzichtig en heeft/geeft een perfecte kwaliteit. Maar genoeg over de plaatsing en het uiterlijk, jullie willen naturlijk liever iets weten over de werking van het toestel. Eenmaal aangesloten met de netwerkkabel en de stroomkabel was het piece of cake om het toestel in te schalelen. Een druk op de schakelaar en het toestel gaat aan, even surfen naar het bijgeleverde internetadres en inloggen met de meegeleverde gegevens en alles kan naar wens aangepast worden. Zo kan je ervoor kiezen om (lijkt me logisch) het admin paswoord aan te passen. Kan je 2.4Ghz en/of 5.0Ghz in of uit schakelen, de SSID en/of het paswoord wijzigen... Wat een geweldige instelling is, is het feit dat je een gastnatwerk kan aanmaken, waarbij je kan kiezen of je het bij de 2.4Ghz en/of de 5.0Ghz inschakeld. Je kan er een open netwerk van maken, maar kan er ook voor kiezen om er een paswoord aan toe te kennen. Toch iets waar ik ook voor gekozen heb, aangezien de schoonmoeder altijd de wificode vraagt (en het paswoord is niet iets waar hoogstwaarschijnlijk haar nekharen van overeind gaan staan! Haha, geweldig toch!). En om alles af te werken is er ook nog een app voor Android en IOS om snel en efficiënt alles naar wens aan te passen vanop je smartphone.
De kwaliteit van het signaal is ook zeer goed. De volledige oppervlakte van het huis is gedekt, ook boven is er ook nog ruim voldoende signaal en zelfs buiten kunnen we nog verbinden om nog vrij vlot iets op te zoeken.
Echt een aanrader, de Sitecom AC1750

Pluspunten

• Klein formaat
  • Krachtig signaal
  • Ruime dekking
  • Goeie snelheid

Vincent 18-08-2017

Werkt goed

Geschreven voor: Sitecom AC1750

Aangeschaft ivm slecht wifi bereik boven. Werkt perfect en geen last meer van internet uitval. Een aanrader

Pluspunten

• Goed bereik
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• Nog geen

Matt van der Donk 12-08-2017

Kleine krachtpatser

Geschreven voor: Sitecom AC1750

Voor een krachtig wifi-signaal, waarmee je overal in huis goed bereik hebt, moet je meestal een flinke som geld neerleggen. Vaak krijg je dan een futuristisch ogende, veel te grote router met dikke antennes. Heb je dit echt nodig, of oogt het gewoon stoer als je zo'n groot, glimmend zwart gevaarte in je voorraadkast zet? Alsof je naar de autoboulevard gaat voor een Kia Picanto, maar met een Porsche Carrera in je garage heb je meer om over op te scheppen in je vriendengroep.

Deze Sitecom X8 AC1750 levert de kracht van een duurdere router, maar dan in een compacter jasje. Hij neemt weinig ruimte in, heeft 6 (!) ingebouwde antennes en is zeer betrouwbaar en snel. Met ondersteuning voor Dual Band heb je van woonkamer tot zolder - mits er geen dikke betonnen muren in de weg zitten - de beste draadloze verbinding. Het instellen van een persoonlijk wachtwoord voor je draadloze omgeving is kinderspel, door het overzichtelijke menu dat naar keuze in het Nederlands kan worden weergegeven.

Sowieso is de eerste setup een kwestie van "kind kan de was doen", want door de eenvoudige - maar duidelijke - handleiding heb je binnen een paar minuten je hele WiFi-omgeving ingesteld. De ietwat felle blauwe lichtjes (geen probleem als je de router uit het zicht plaatst) geven aan welke LAN-poorten in gebruik zijn. Als je ervoor kiest om de mobiele app "MyWifi" van Sitecom te installeren, heb je snel een beknopt en helder overzicht van alle apparaten in je thuisnetwerk. Ook hier kun je diverse instellingen inzien en wijzigen, wat beduidend sneller en gemakkelijker gaat dan via een browser op een computer. Een gemis vind ik wel dat je niet zelf namen en labels kunt kiezen voor je apparaten. Het is lastig om alle IP-adressen uit elkaar te houden en het zou handig zijn om te zien welk apparaat een mobieltje is en welke een vaste PC, printer of spelcomputer. Ook in het browsermenu - toegankelijk via het makkelijke webadres "sitecom.router" - zit geen optie om zelf namen van apparaten te bepalen.

In mijn thuissituatie heb ik tegelijkertijd 4 apparaten verbonden via LAN (bedraad) en 6 apparaten via WiFi (draadloos). Alle apparaten - bedraad en draadloos - hadden een fantastische verbinding. Apparaten in de woonkamer die 5Ghz ondersteunen werden hier mooi naartoe "geleid". Wanneer een apparaat naar boven ging, bijvoorbeeld een slaapkamer, wisselde de frequentieband naar 2,4Ghz zonder enig haperen.

En daar gaat het natuurlijk om in het gemiddelde huishouden: snelheid en stabiliteit. Deze router biedt dat. Ik heb de Sitecom X8 AC1750 met veel tevredenheid gekocht bij iBood, met korting. Maar zelfs voor de huidige winkelprijs haal je hiermee een hele goede router in huis die je zeker niet in de steek laat. Ik geef deze router een 8,5 en kan deze zeer aanbevelen.

Pluspunten

• Snel, zelfs met 10 apparaten tegelijk verbonden
  • Stabiel, zelfs met beide frequenties in gebruik
  • Instellen is kinderspel

Minpunten

• Personalisatie van apparaten in netwerk ontbreekt
  • Lichtjes op router zijn ietwat fel
  • WiFi-verbinding zakt snel terug met betonnen muren

Bjorn van der Neut 11-08-2017

Snel, simpel en eenvoudig

Geschreven voor: Sitecom AC1750

Super mooie router die echt heel eenvoudig is te installeren. De snelheid is ook top en wat handig is dat je met je mobiel de status van je router kan bekijken. Weet niet of je dat echt vaak gaat gebruiken in de toekomst maar bij het installeren is dat wel handig.

Verder nog niet heel veel kunnen testen met de wat geavanceerde opties maar als het net zo eenvoudig is als de basis instellingen dan zal dat ook wel goed komen.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Handige mobiele app
  • Super snelle verbinding

Surfdude_NL 04-08-2017

Nette router met goede functionaliteiten

Geschreven voor: Sitecom AC1750

Een snelle router welke doet wat je er van verwacht. Instellen gaat eenvoudig, het menu is in het nederlands in te stellen en laat zich makkelijk doorlopen. Een wijziging van een instelling opslaan kost wel een paar seconden.
Ik gebruik de router momenteel als Accesspoint. En daarvoor is hij ook perfect: alleen even een vast IP adres geven buiten de DHCP reeks van je provider router (KPN bij mij) en DHCP op de Sitecom uitschakelen en alles is geregeld. Door zijn strakke witte uiterlijk misstaat hij niet in de woonkamer. Hier presteert hij zowel als switch voor de TV, radio en decoder als ook als wifi punt op zowel 2.4 als 5 GHz.
Ontvangst en snelheid zijn nu top! Ben niet meer afhankelijk van de KPN router in de meterkast.
Ook het instellen van een gastnetwerk ging eenvoudig. Geen gedoe meer met het uitgeven van moeilijke passwords wanneer er bezoek is.

Pluspunten

• Eenvoudig instelbaar
  • Mooi design, geen antennes
  • Goed bereik op WiFi

Minpunten

• Instellingen aanpassen wat langzaam

Bgroenia 03-08-2017

Klein maar krachtig!

Geschreven voor: Sitecom AC1750

Was opzoek naar een dual-band router en deze was in de aanbieding. Doet het uitstekend en heeft een handige App.

Pluspunten

• Geen uitstekende antennes
  • Dual Band
  • Groot berijk
  • Handige App

Sjon schoester 13-07-2017

Supergoed apperaat

Geschreven voor: Sitecom AC1750

Super snel super goed en bovendien 10 jaar garantie op de koop toe.echt goed apparaat. Oma wel effe de aktivatie regelen op internet.

Pluspunten

• 1300mbps
  • 5 lan verbindingen
  • Dmc actief
  • 2.4 en de 5 wifi
  • ICloud server

werner 16-06-2017

Supersnel en overal wifi in huis

Geschreven voor: Sitecom AC1750

Deze router doet wat ze beloven. Handig in gebruik en instellen is een fluitje van een cent met de handige app van sitecom. Ook een gast inlog is binnen 5 tellen in gesteld.!! top!!

Marja 07-06-2017

Sitecom X8 1750 AC

Geschreven voor: Sitecom AC1750

Goede router die supersnelle WiFi genereeert. Eenvoudige installatie met behulp van een korte gebruiksaanwijzing. De voordelen an de glasvezelaansluiting in onze woning kunnen we nu ook draadloos optimaal benutten.

Pluspunten

• Voorzien van hansdige en stevige standaard
  • Eenvoudige handleiding
  • Echt hele snelle WiFi
  • WiFi netwerk.voor gasten
  • Mogelijkheid. voor 2,4 of 5 GHz frequentie

zoeff50 27-05-2017

Prima compacte router zonder externes antennes

Geschreven voor: Sitecom AC1750

Dual band router genomen omdat laptops en tablet 2.4GHz en 5GHZ wifi hebben. Router staat in woonkamer bovenop kast, waarbij onopvallende router zonder externe antennes een "must" was. Deze route kan staand en liggend gebruikt worden. Instellen fluitje van een cent, was vroeger wel eens anders. Instellingenmenu overzichtelijk. Auto kanaalkeuze in 2.4GHz werkt niet goed, beter om kanaal handmatig in te stellen. Vreemd is dat 5GHz geen Auto kanaalkeuze heeft, Klein minpuntje is dat wijzigingen in het menu slechts 1 voor 1 uitgevoerd kunnen worden omdat router na elke wijziging reboot.
Sterk en stabiel signaal door het huis heen. Wel twee wifi repeaters erbij genomen, Sitecom WLX-5100, zie review elders.
Prima router die doet wat hij moet doen voor een zeer redelijke prijs.

Pluspunten

• Compacte router zonder externe antennes
  • Sterk en stabiel signaal
  • Zeer redelijke prijs

Minpunten

• Auto kanaalkeuze 2.4GHz werkt niet goed
  • Menuwijzigingen 1 voor 1 uitgevoeren

Sitecom X8 AC1750 12-01-2017

Goede servies

Geschreven voor: Sitecom AC1750

Aan gekocht voor de goede garantie, ( 10 Jaar ) en dit ook ervaren .Dus ik schrijf dit uit ervaring.
Ook de gebruikers aanwijzing zijn zeer duidelijk weergegeven.waar mee je je voordeel kunt doen.
Dus voor mij een dikke negen.