Sitecom Greyhound AC2600 Wi-Fi Router

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sitecom Greyhound AC2600 Wi-Fi Router op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,6

wim 16-05-2018

sitecom router

fijne super snelle router, makkelijk in de installatie en doet wat er van verwacht mag worden.
Mogelijkheid voor 2 band breedte, groot bereik.

Pluspunten

• snel te instaleren

Minpunten

• redelijk aan de prijs

F. Bak 17-11-2017

Waanzinnig bereik

Zeer goed bereik
Mooi design
Genoeg aansluitingen
10 jaar garantie
Heb altijd Site om gehad, altijd te vrede.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Mooie app

Minpunten

• Prijs

Thobias 15-11-2017

Goede dekking!!

Prima dekking. Staat in de meterkast. Dessalniettemin als ik naar de 1e verdieping ga wordt het bereik al zienderogen minder.
Geen problemen tot dusver. Forse prijs maar dan heb je ook wat!

Pluspunten

• Dekking
  • Intellingen

Minpunten

• Bereik 1e verdieping

Cell80 12-06-2017

Knap design, veel mogelijkheden, maar eenvoudig instelbaar

Ik was op zoek naar een tweede router voor meer bereik achteraan ons huis te krijgen, maar ook één die verder gaat tot aan onze achterbouw. Deze router doet aan mijn verwachtingen naar bereik en instelmogelijkheden. Als ik de eco-stand (die ook goed werk trouwens) uitzet en met het zendvermogen op maximum, kan ik nog enkele 10-talle meters door verschillende muren een goede prestatie krijgen. Het instelmenu van de router is verzorgt en er is de mogelijkheid voor van een gebruiksvriendelijke naar een gevorderde instelling te gaan. Dit geldt ook voor de app via iPhone of Android. De instellingen in gevorderde mode zijn ruim voldoende, maar toch net iets minder dan andere merken. Door OpenWRT is natuurlijk meerdere instellingen mogelijk voor een gedreven netwerkbeheerders, maar tot die categorie behoor ik niet, maar ik heb wel zin om ermee te gaan experimenteren.
Verder had ik een beetje schrik door het lezen dat de WAN-verbinding beperkt was tot 400mb/s, maar dan stelde ik mij ook de vraag: "Ga ik dit nodig hebben?" Alvast niet direct voor wifi naar WAN-verbindingen. De LAN-verbindingen zijn alle 4 Gigabit-poorten en aangezien ik WAN niet gebruik zit ik lekker op topsnelheid. Videostreaming gaat dus vlotjes, zelfs met 4K-formaten met meerdere toestellen tegelijk.
Als laatste wil ik het nog hebben over het design. Deze is elegant, strak en met veelzijdige montage. Echt prachtig (voor een router). Je kan deze mooi rechtop zetten aan je pc zodat je gemakkelijk toegang hebt tot 2x USB 3.0, 1x SD-kaart lezer en zelfs een 3,5mm jack + S/PDIF aansluitingen zonder dat hij een grote oppervlakte in beslag neemt. Je kan de router door het verplaatsen van de voetjes eenvoudig tegen de wand monteren. De verlichting kan je afzonderlijk aan en uit zetten (logo + indicatie LED's). Dit maakt de router echt uniek in zijn soort.

Pluspunten

• Sterk bereik
  • Instellingen voor beginners en gevorderden
  • 2x USB3.0 + SD-kaart lezer
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Ik laat het je weten zodra ik er 1 vind

Peter 17-05-2017

Hip model.

Omdat mijn huidige 15 jaar oude router verouderd is dit nieuwe model aangeschaft. Hoewel ik er enigszins tegen op zag bleek de installatie kinderachtig eenvoudig. De router voldoet volledig aan de verwachtingen.

Pluspunten

• hip model

Minpunten

• best wel prijzig

HarryC 06-04-2017

Greyhound beoordeling

Ik kan jullie vertellen dat het gemakkelijk is in het aansluiten bijna plug and play, je moet even het ww en de naam in vullen en klaar.
Betreffende de dekking hier in huis, is heel erg goed zo wel op 1, 2 etage en op de zolder.
Als me kinderen aan het game zijn en me vrouw op de Tablet aan het werk is, en ik dan nog bezig bent aan het Broadcasten voor XL-RadioFM.com waar ik de eigenaar van bent, hebben we totaal geen last van dat er iets niet gedekt wordt.
De snelheid blijft voor treffelijk.

Pluspunten

• Grote dekking door me gehele huis
  • Geen problemen game tablet pc gebruik

Pekkie1971 02-10-2016

Snelle verbinding

Deze week de greyhound router gekocht,
Beneden super snel internet, tot op zolder redelijk tot goed echter alleen de 2.5 GHz, onze zoon kan hiermee online gamen.
Leuk detail zijn de meegeleverde pootjes om hem net te zetten of op te hangen

Pluspunten

• Aansluiting
  • De pootjes

Minpunten

• Geen 5 GHz op zolder

Denise 11-09-2016

Geweldige WIFI dekking en snelheid

Met onze vorige router hadden we veel last van storingen en slecht bereik op de eerste verdieping wat regelmatig voor de nodige frustratie zorgde.

De router heeft geweldig bereik, zorgt ervoor dat binnen hele huis de WIFI ook nog steeds op topsnelheid werkt. Router is tevens makkelijk te installeren.

Met deze router kunnen we weer 10 jaar vooruit en is dus z'n geld zeker waard!

Pluspunten

• Goed bereik

Rob 19-06-2016

Na drie maanden gebruik

Na drie maanden gebruik is het tijd voor een update. Ik ben eigenlijk steeds enthousiaster geworden in de laatste maanden.

Zoals al eerder aangegeven wordt de router intensief gebruikt. Zowel draadloos, maar ook bedraad zijn er hoge doorvoersnelheden. Maar misschien nog wel belangrijker: super super super stabiel!
Het wifi bereik is groot, snel en ook dit is zeer stabiel. De mogelijkheden van de router zijn erg uitgebreid, al zul je wel kennis moeten hebben om alles te kunnen benutten.

Samengevat; ik was al enthousiast, maar ben echt positief verrast over de stabiliteit en mogelijkheden. Vooral door mijn vergelijk met de Asus AC-66U. Ik had van tevoren niet gedacht dat de stabiliteit van de Sitecom zoveel beter zou zijn.
Een echte aanrader!

Pascal 27-04-2016

Gewoon een top router!!

Snelheid en bereik van deze router zijn top! Wi-Fi is uitstekend door extra sterke antennes, nu eindelijk door heel me huis bereik! Toekomstbestendig dankzij MU-MIMO. USB 3.0 poorten kunnen gebruikt worden voor o.a. media streamen en/of Apple backups maken en lekker snel ook. Erg mooi design met kwalitatief goed materiaal, waardoor de router prima in het zicht in mijn huiskamer kan staan. Fijne bijkomstigheid is 10 jaar garantie op dit product!!

DreM 11-04-2016

THE BEST OF ALL

Lang gezocht naar een router voor in huis met allerlei functies die je zelf kan instellen dan wel beheren. Wachtwoorden veranderen, gasten netwerk beheren. Aan en uit zetten. Eigenlijk alle opties die je wil hebben voor een huis netwerk. Eenvoudig overzicht enz. Wat wil je nog meer!!!!

Rob 06-04-2016

duur, maar geld zeker waard!

Mijn vorige router, de Asus RT-AC66U had na een dikke drie jaar de geest gegeven. Voor mij erg teleurstellend omdat dit toch ook geen goedkope router was.
De router wordt hier intensief gebruikt. Behalve een qua wifi dekking moeilijk huis, zijn er ook veel computers die de router belasten doordat er een bedrijfsruimte aan huis vast zit.
De Asus router voldeed hierin prima, maar door de korte levensduur besloot ik toch maar voor de Sitecom Greyhound te gaan, ook omdat Sitecom 10 jaar garantie biedt. Nu is Sitecom normaal geen topmerk voor routers, maar in de Greyhound had ik alle vertrouwen, mede door de firmware, openWrt.

Het installeren was zeer eenvoudig. Er is een eenvoudige interface voor alle noodzakelijke instellingen. Wil je meer instellingen dan kan dat simpel door de geavanceerde modus te gebruiken.
De eerste verrassing was het wifi bereik. Deze is vergeleken met de Asus een stuk sterker, zowel de 2.4 Ghz als de 5 Ghz band. Ook is de router erg stabiel.

De mogelijkheden zijn erg groot, met name door de toevoegingen die je kunt installeren. Op dit moment (firmware 1.1) wordt er nog van een oudere versie van Openwrt gebruik gemaakt, maar ik verwacht dat dit snel actueel wordt gemaakt.

Al met al ben ik positief verrast. Als ik dan ook de 10 jaar garantie mee reken, dan denk ik dat Sitecom hier een mooi product heeft uitgebracht!

M.S. 02-01-2016

Geweldig apparaat

Eenvoudig te monteren en te instaleren. Super snel met gang en echt overal in huis Wifi bereik ( vrij grote 2 onder 1 kap woning ) op zolder en in de tuin werkt het 5.0 ghz als een speer. Eindelijk van alle extenders af met alleen deze router.

Een TOPPER die ik echt iedereen aan kan raden