Asus RT-AC87U

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Asus RT-AC87U op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Fietsbel 04-05-2017

Instabiele Router

Geschreven voor: Asus RT-AC87U

Afgaande op de goede tot zeer goede recensies heb ik deze router ruim een half jaar geleden gekocht. In het begin had ik al problemen met 5G maar aangezien ik toch liever het "vertrouwde" 2,4 G gebruik heb ik de instabiliteit met 5G voor lief genomen. Echter toen ik ook met een PlayStation aan de gang ging werd het een drama. Instabiele verbindingen met Iphone/tablets. Verder viel me ook tegen dat het configureren van een client VPN wel mogelijk is maar de verbinding na enkele seconden uitviel en de router weer gereboot moest worden. Ik heb Asus support al diverse email gestuurd maar heb van hun nog geen reactie mogen ontvangen. Ook heb ik alle firmware-updates uitgevoerd.

Minpunten

• Instabiel

E de Jong 03-02-2016

The fast and the F...
Pluspunten Snelheid,Installeren,Privacy-beveiliging,4 antennes,2 banden 2,4 en 5 GHZ,2 procesors,Software

Minpunten dat moet je aan me buren vragen ;-)

Deze router aangeschaft bij de Mediamarkt Cruqius en in 20 minuten alles geïnstalleerd. Router is zeer snel, haalde met onze oude Sitecom op de Macbook 60mb en nu met deze Asus op de 5GHZ maar liefst 180MB.
Klik ergens op en de pagina staat klaar voor je, echt ongeloofelijk.
Vanwege de 5GHZ geen last meer van routers om je heen van buren etc etc.
Router is het bedrag zeker waard, je kan hier jaren mee voort.
Afmetingen vallen best wel mee, ongeveer een A4 tje .

rono01 05-04-2015
Geschreven voor: Asus RT-AC87U

Deze router is niet stabiel. Wifi valt om het half uur uit en poorten opengezet in met portforwarding klappen dicht. Ook na update met de laatste firmware. Helaas gaat deze router retour, jammer.

gadgetfreak1 13-03-2015
Geschreven voor: Asus RT-AC87U

Ik heb deze router aangeschaft omdat ik slecht bereik had in en mijn internet te traag vond via Wifi. Ik wilde meteen gaan voor een fatsoenlijke router en koos voor de AC87U vanwege de goede reviews en het stoere (lambourghini?) design.

De installatie is super makkelijk, je plugt hem aan de notebook met de bijgeleverde kabel en volgt de 3 simpele stappen. Binnen een kwartier had ik alles uitgepakt en online.

En allemachtig wat is hij snel, vind het ook niet gek met een dual core processor onder de kap. Heb gelijk een USB hardeschijf aangesloten om mijn data te back-uppen.

Ik kan iedereen hem aanraden die het maximale uit zijn internet verbinding wil halen.

Laidback 13-03-2015
Geschreven voor: Asus RT-AC87U

Deze router heb ik gekregen van mijn vriendin rond de kerst. Aangezien mijn eigen PC een voledige ASUS bak is, leek haar dit ook een logische keuze.

Ook op advies van de verkoper bij Media Markt heeft ze gekozen voor deze Router. TOP KEUZE!

Het installeren was een fluitje van een cent. Sinds dien geen problemen meer gehad met uitvallende routers, dus geen ergernis meer. Laden, downloaden, gameplay, streamen, noem het maar op! Het WERKT!

Ik heb weinig exponenten meer nodig om deze router nog meer te prijzen! niet voor niets best getest bij de consumenten bond!

mcshaker 13-03-2015
Geschreven voor: Asus RT-AC87U

Tijdens het installeren merk je gelijk hoe gebruiksvriendelijk de software is. Het installeren is heel makkelijk en je komt vrijwel 'automatisch' langs de belangrijkste instellingen. Een pluspunt is dat ASUS regelmatig software updates uitbrengt voor haar routers, het product blijft verbeteren.

Voor het bereik van de router heb ik één woord: Bizar. De verbinding is snel en blijft stabiel bij een grotere afstand. De RT-AC87U maakt, net als veel andere ASUS routers, gebruik van AI radar. Op internet zijn hier professionele reviews over te lezen.

Linda Haken 07-02-2015
Geschreven voor: Asus RT-AC87U

Heb deze router nu sinds oktober 2014 in gebruik en ben er zeer over te spreken. Heb hiervoor routers gehad van diverse merken maar had voortdurend last van WIFI uitval en slecht bereik. Dat is nu voorbij.
Wegens eigen bedrijf maken wij ook gebruik een Gastennetwerk die deze router biedt en dat is ideaal. We doen veel videostreaming en ook het gebruik van meerdere WIFI apparaten geeft geen enkel probleem. Enig nadeel is dat ikzelf geen verstand heb van aansluiten en heb dit uitbesteed aan een IT-er die er dus goed over kon oordelen. Je moet er wel in thuis zijn want het apparaat vind ik redelijk geavanceerd. Ik wou een zo groot mogelijk WIFI bereik echter legde de installateur mij uit dat alle apparaten aan een wettelijk maximum zendbereik, het apparaat zelf kan wel verder maar mag dus niet. Toch is het bereik van deze router aanzienlijk groter en stabieler dan de goedkopere routers die ik voorheen had.
Voor mij conclusie op dit moment een prima router en van technische gebreken nog niets gemerkt. Ik kan hem aanbevelen.

Andre Huizing 13-01-2015
Geschreven voor: Asus RT-AC87U

Slecht product. Niet productierijp. 4 firmware updates in 4 maanden. Belangrijke functies die op goedkopere modellen vanzelfsprekend zijn ontbreken. Het ontbreken van de Repeater functie maakt hem voor mijn toepassing waardeloos. Asus zegt eraan te werken, maar wil verder geen enkele toezegging over wanneer doen. Kortom slecht prodct met slechte ondersteuning.

Tkrieken 27-12-2014
Geschreven voor: Asus RT-AC87U

De installatie verloopt erg snel en simpel, je bent binnen 5 minuten online en je kunt daarna ook erg makkelijk je Wi-Fi instellingen aanpassen. De firmware van deze router is nog niet optimaal maar hier heb ik alle vertrouwen in dat dat goed gaat komen. De web interface is erg goed en de snelheid van de router laat niets te wensen over. Zoals bij iedere router is het Wi-Fi bereik wat tegenvallend, zeker op de 5Ghz band. Ik gebruik de usb 3.0 poort niet omdat ik een NAS server heb. Het formaat van deze router is best wel groot, maar niet storend. Deze router kunt veel instellingen die makkelijk aan te passen zijn. Ook de netwerkbeveiliging is erg goed!

Al met al een snelle en top router voor een redelijke prijs!