De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Ubiquiti ER-X-SFP op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Michael 20-10-2016

Extreem krachtig, niet geschikt voor amateurs

Geschreven voor: Ubiquiti ER-X-SFP

Als je ooit dacht: ik wil mijn netwerk beveiligen en wil alle opties kunnen instellen, maar je wil niet honderden euro's voor de 'bekende' merken betalen, dan moet je deze hebben. Er is veel mogelijk... VLANs, flexibele configuratie, POE, ... en een SPF poort

Om te beginnen: Als je deze router aanschaft heb je enige leertijd voor je. Leerkurve: steil omhoog :) En waarschijnlijk moet je een paar keer opnieuw beginnen om de eerdere 'fouten' effectief te resetten.

Maar als je dan eindelijk durft om deze router in plaats van je oude te plaatsen merk je onmiddellijk de extra performance. In mijn situatie dacht ik een snel netwerk had (was al GBit), maar de doorvoersnelheid ging nog flink omhoog. En aangezien ik ook de UniFy WiFi accesspoints had aangeschaft waren door de POE de extra voedingen bij de accesspoints niet meer nodig.

Pluspunten

• Goede performance
  • Veel mogelijkheden/flexibel
  • Power over eternet (POE)

Minpunten

• Lastig voor beginners
  • POE: alleen 24v passief!