Linksys WRT54G2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Linksys WRT54G2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,7

erik vermaas 27-12-2009
Geschreven voor: Linksys WRT54G2

In het begin ging alles goed. Router op zolder en in de huiskamer lekker met 2 laptops aan de slag...draadloos natuurlijk. Na enige tijd werd alles steeds trager, verbinding valt 4 keer per half uur weg en verloopt van 54 naar 14 mb/sec. Weg plezier...het enige dat helpt is alles resetten (ook m'n modem) en weer aan de slag...gelukkig weer een uurtje plezier voor de ellende weer begint.

Echt een vreselijk rot ding en ga hem morgen ritueel verbranden in de achtertuin. Dan gelijk een router aanschaffen met beter bereik en constant singaal...:-)

Erik

L.Strike 24-05-2009
Geschreven voor: Linksys WRT54G2

De verbinding valt at random weg, echter bij de status staat nog gewoon verbonden. Zowel bij deze als bij vorige Linksys router. Heb een Vaio laptop met windows XP. Instellingen met behulp van de helpdesk aangepast maar biedt geen soelaas. Daardoor slechte beoordeling.

mardutly 14-03-2009
Geschreven voor: Linksys WRT54G2

Eerst een Icudu gekocht, maar kreeg hem niet geinstalleerd. maar met deze linksys geen enkel probleem,zo geinstalleerd met de CD, en is zeer goed te gebruiken samen met UPC. Een echte aanrader.

PieterPlasma 10-03-2009
Geschreven voor: Linksys WRT54G2

Waardeloos product. Vanmiddag heb ik deze router gekocht en nu werkt ie nog steeds niet. Internetten doe ik nu weer gewoon via de standaard modem van mijn ISP. Via de CD zowel manueel instellen werkt niet. Ik krijg gewoon geen internetverbinding. Via de CD krijg ik de melding dat de ethernet kabel niet of niet goed aangesloten is. Ik heb al 3 (vertrouwde) kabels geprobeerd, maar nog altijd dezelfde melding verschijnt. Resetten, spanning lange tijd eraf, opnieuw instellen.. Het werkt gewoon niet. Had het altijd zeer hoog met Linksys, na vandaag heeft deze een zeer grote deuk opgelopen.. Morgen ga ik de router omruilen voor een andere, hoop dat het dan wel lukt.

Djeezzz 05-03-2009
Geschreven voor: Linksys WRT54G2

Ik heb hem nu zo'n drie maanden in bezit, en vind het echt een wanproduct. Verbinding valt minimaal twee keer per uur uit, dus online gamen is uitgesloten. De ene keer valt verbinding tussen laptop en router weg, de andere keer tussen modem en router. Met mijn vorige router had ik hier nooit last van. Echt een heel slecht product, een Linksys onwaardig!

CD130 28-02-2009
Geschreven voor: Linksys WRT54G2

Ik heb de WRT54G2 Sinds een aantal weken. Router heeft tot die tijd nog nooit een reset nodig gehad. Constant verbinding met internet. Installatie heb ik gewoon zonder cd uitgevoerd en gaat prima via de http interface. Wanneer de gebruiker meer moeite heeft met het invoeren van de juiste gegevens is de cd daar heel goed voor geschikt.

+ Mooi design, klein
+ Gebruikers vriendelijk
+ Goeie support klantenservice
+ Zowel draadloos als bedraad werkt prima.

- Update van firmware staat alleen op de Amerikaanse site. De versie op de NL site is veroudert. Dit is pas zichtbaar na de download/installatie.
Heb nu versie 1.0.02 build 013, 7 Jan, 2009.

Erwin S. 31-08-2008
Geschreven voor: Linksys WRT54G2

Sedert een week deze router in bezit. Wat een waardeloos ding: na eindeloos installeren werkt hij wel en dan weer niet. Helpdesk: telefonisch kan niet want dan moet je een speciale code hebben.
Via internet: krijg je van die standaard antwoorden.
NIET KOPEN!!!!

Royke777 17-08-2008
Geschreven voor: Linksys WRT54G2

Even ter verduidelijking: Het gaat hier over de wrt45g2 en niet over de wrt45g!! Van het oudere model weten we dat hij goed is en dus is ook de beoordeling hier van de wrt45g-bezitters ongeldig!
Ik heb deze nieuwe, dus de wrt45g2 net aangeschaft omdat mijn oude wrt45g het begaf. Mijn bedoeling is om hem als router te installeren(niet als gateway). De internetverbinding wordt dan via een andere router doorgeseind naar deze. Zo heeft het altijd gewerkt bij de wrt45g, zelfs met orginele firmware! Nu krijg ik het met geen mogelijkheid aan de praat. Gelukkig had ik nog een wlan prulkaartje liggen, waardoor ik oplossingen via internet aan het zoeken ben.
Ik zou graag dd-wrt proberen op de wrt54g2, dan gaat het wel lukken en dan zullen de mogelijkheden beter zijn. Als er iemand is die de wrt54g2 succesvol heeft geflashed met dd-wrt laat het dan even weten alsjeblieft.
Het meest ergerlijke vind ik dat er niets van site-survey aanwezig is in de router-firmware, detecteerd 'ie dan eigenlijk wel iets? Het lijkt er meer op van niet.
Voor mij geld: als ik het binnen een week niet aan de praat heb dan gaat ie terug naar de winkel.

Samson2008 11-08-2008
Geschreven voor: Linksys WRT54G2

Toch maar weer een linksys. Maar dit is dan ook echt de laatste keer. Wat een belachelijke wizard voor een router. En dan ook nog geen verbinding met het modem kunnen maken op de normale manier.

tommy100 13-07-2008
Geschreven voor: Linksys WRT54G2

Ook wij hebben nogal slechte resultaten met de router
WRT54G2 helaas.
Nu twee weken in bezit maar de installatie ging echt
moei zaam en werkt volgens ons nog steeds niet zoals
het hoort.
Als we de laptop opstarten dan zegt de router verbinding slecht (zwak).
We hebben de router tegelijk met onze laptop gekocht bij een computerzaak en toen gezegd, dat als we het niet voor elkaar konden krijgen of hij dan wel bij ons thuis
wilde komen om het te installeren en toen werd er spontaan gezegd, geen probleem dan komen we.
Drie dagen daarna gebeld , maar hij is er echt bijna twee uur meer bezig geweest en eindelijk verbinding.
En we waren weer wat euro's armer (en nog niet goed).
Achteraf denk ik moet het dan zo moeilijk zijn?