Netgear R6400 AC1750 Dual-Band Smart WiFi Router

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Netgear R6400 AC1750 Dual-Band Smart WiFi Router op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Niels 10-05-2019

Prima router

Ik was op zoek naar een vervanging voor mijn oude router (Netgear Wireless-N 300) omdat de oude een maximale vaste aansluitingssnelheid van 100Mbs had. Omdat ik al zeer tevreden was over Netgear was de keuze voor het merk duidelijk.
Na niet al te lang zoeken kwam ik deze R6400 tegen. Wat voor mij belangrijk was, was dat ik op een andere frequentieband (5G) kon, zodat ik mijn medebewoners niet in de weg zou zitten in verband met de aanwezigheid van meerdere Chromecast-apparaten.
Over dit specifieke kenmerk ben ik dan ook zeer te spreken: wifi op de 5G-band werkt snel en zeer goed.
De antennes (3 stuks) zijn een beetje aan de grote kant, maar het bereik is er dan ook naar. Hij misstaat in ieder geval niet in mijn woonkamer.
Indien je in een oud huis woont met houten vloeren (in plaats van beton) dan zou ik deze router aanbevelen boven een multi-room router. Overal in huis goed bereik.

De installatie verliep ook vlot via mijn mobiele telefoon.
De prijs voor dit product is ook zeker niet teveel (87,99).

Pluspunten

• dual-band wifi
  • prijs/kwaliteit verhouding
  • wifi bereik

Minpunten

• nogal grote antennes

Ersonmez 20-05-2017

groot scherm,maar het bereik is waardeloos.

ik heb heel slecht wifi met netgear94 model:R6400 ik kan boven in slaapkamers heel slecht in wifi en achter tuin ook.en ik heb 1 jaar terug 120.00 euro betaald bij Media markt ik vind heel slecht.Nu zeggen ze dat ik nieuwe router voor boven moet kopen.Net of ik in kasteel woon..?

Wouter 17-07-2017

WiFi is van heel veel factoren afhankelijk. In dit geval lijkt het me niet nodig om een nieuwe router te kopen. Helaas hebben medewerkers van zaken als Mediamarkt vaak voldoende kennis/bereidheid om hierbij te ondersteunen. Laat iemand eens bij jou thuis kijken naar de instellingen en locatie van je router. Mogelijk is het signaal te verbeteren door kanaalinstellingen te wijzigen of door de router op een andere plek te zetten. Maar dat is alleen op locatie te bepalen. Je kent vast wel iemand die kennis heeft van deze materie ;-)