Sitecom Wireless Network 300N Router

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sitecom Wireless Network 300N Router op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Fisherking 16-06-2009

En weer een Sitecomrouter naar de knoppen binnen 9 maanden. De tweede. Ik ben er helemaal klaar mij. Voor mij nooit meer een sitecom. Hij doet helemaal niets meer.

Pim1965 04-03-2009

Na installatie van de router werken we er met vier laptop mee zonder problemen. Tevens draait in dit netwerk een vast PC met een 54g adapter ook zonder problemen. Dus voor ons gaat het prima.

fredben 11-01-2009

Binnen een paar minuten zat ik al op internet (bekabeld),draadloos via WPS geen probleem zo gepiept.
Thuisnetwerken met Vista en XP systemen, geen probleem.
Gebruik de router (firmware 1.37) nu al een paar maanden probleemloos.
Met verschillende merken usbadapters geen problemen.
Draadloos met diverse latops geen problemen.WPS in samenwerking met Sitecom adapters ideaal.
Heb daarvoor een Belkin gehad en met 1 draadloos verbinding geen probleem maar zette ik er nog een pc bij dan kon ik het schudden.
En mocht je iets niet weten is er altijd nog Google.

PhilThePower 11-11-2008

Een prima toestel. Zonder veel problemen aan de praat gekregen op BBNed (Telfort), zowel wireless als wired. Firmware 1.43 inladen en wireless instellen op kanaal 6. In het gehele huis bereik (door 2 lagen beton), incl. achterin de 20m. diepe tuin.

Een aanrader!

involver 20-10-2008

NIET KOPEN!! Apparaat deugt gewoon echt niet, eerste die ik had ging spontaan het WLAN gedeelte van defect, alleen LAN werkte nog.
Tweede die ik heb valt constant uit tot zeer grote ergernis. Zowel met een DELL laptop op XP als een Acer op Vista. Heb een andere (professionele) router van Sonicwall en die doet het gelukkig altijd, alleen geen .n standaard. Ik geef het op, het apparaat heeft gewonnen, 50 euro de vuilnisbak in omdat de winkel hem zonder verpakking niet terugneemt (alleen ruilen). WAARDELOOS!

Rene Hkerk 05-09-2008

Heb tot 3 keer toe het product omgeruild. Elke keer als probeer om de security voor de WiFi in te stellen gaat de router op tilt en kan ik niets meer doen ook de hardware reset om de fabrieksinstellingen weer in te stellen werkt niet!!!
Ik heb zelfs een firmware update gedaan V 1.37, maar dit helpt ook niet.
Op een of andere manier gaat het apparaat via de software in een deadlock situatie die onmogelijk te herstellen is. Ik ben zelf electronicus en heb ervaring met computers. Dit heb ik nog nooit meegemaakt en will ik ook niet meer. Morgen breng het apparaat terug en ga naar een ander merk!!!

ikmail 02-09-2008

Installatie in combinatie met Casema/Ziggo/Motorola modem was problematisch, met en zonder wizard. Router moest gelijk geupgrade worden, daarna ging het goed.
Instellingen zijn niet altijd even duidelijk en gebruiksaanwijzigen zijn niet diepgaand genoeg.
Bereik is prima, router staat in een gesloten meterkast bij de voordeur en zelfs op zolder heb ik voldoende bereik, da's dus twee betonnen vloeren verder.

FvR 31-07-2008

Ben het in grote lijnen met BertvanErnie eens.
Heb een HTC S620, die aanvankelijk ook niet werkte, wel na de firmware-update v1.37. Bij de firmware-faq van Sitecom staat dat ook beschreven. Ik kan de router gewoon in B+G+N mode laten staan.
Voorts heb ik een HP TX2100; aanvankelijk pikte die de pre-N mode van de router niet op (maar werkte wel op 55 Mbit), naderhand kwam die wel in pre-N mode, maar er kwam geen byte meer doorheen. Na de firmware-upgrade als een zonnetje en op hoge snelheid (100 - 270 Mbit).

Kortom: als je problemen hebt, breng eerst de firmware op v1.37.

BertvanErnie 26-07-2008

Het is best een aardig apparaat, zeker voor z'n geld. Het bereik is gewoonweg fantastisch, en als het N-protocol werkt dan heb je ook een goede snelheid.

Probleem bij mij was, dat het niet lukte om mijn HTC TyTN II verbinding te laten maken. De telefoon liep zelfs gewoon vast! Ik heb de nieuwste firmware erop gezet (v1.37) en vervolgens het apparaat op B+G mode gezet, toen pas werkte het.

Wireless is gewoon wat vluchtig, wat gammel, dus hou daar rekening mee als je het koopt en vraag bijvoorbeeld de winkel of je het apparaat terug mag brengen als je niet al je apparatuur erop aangesloten krijgt.

Laguna 02-07-2008

Op zich wel een oke toestel maar hij komt bij mij niet door 2 lage beton heen.
Heb 1 computer op zolder staan en die heeft bijna geen bereik terwijl de router nu op de eerste verdieping staat.
Op mijn Laptop met Vista heb ik wel goede ontvangst, het enigste probleem daarmee is dat als ik 15 min niks doe op de lap dan valt het signaal weg, heel strange.
Voor de rest instalatie ene makkie.

Pieter_ned 22-05-2008

Ik heb met deze router het probleem dat ik als ik het bedrade netwerk gebruik op 100 mb/sec full duplex het internet heel traag is tussen de PC's. Vooral mijn XBOX 360 die ik gebruik als media center extender heeft hier problemen mee. Maar als ik hem zet op 100 mb/sec hald duplex is het probleem voorbij. Maar dan wilt het wel eens gebeuren dat hij soms even de video-stream stopt als het netwerkgebruik druk is. Ik heb al FW 1.37 geinstalleerd en met Sitecom e-mail contact gehad. Ze weten het probleem ook niet. Heeft iemand er meer last van en weet je de oplossing? Voor mensen die zien dat tussen 2 pc's bedraad het bestand delen ook traag gaat! probeer het eens op 100 mb/sec half duplex. Misschien lost het het probleem op. Werkt ook als er een draadloos is en de ander bedraad. Verder werkt hij goed. Ook draadloos.

Quasar 18-05-2008

Hele dag mee bezig geweest en nog geen verbinding, zelfs niet als normale router zonder wireless. firmware upgedate maar natuurlijk geen oplossing. bepaald geen plug en play dus. Er zit geen uitgebreide handleiding in, deze moest ik uit eigen beweging downloaden. Er zitten wel twee dezelfde quick installation guides in... Geen uitleg over het installeren van een beveiligd netwerk. de uitgebreide handl zuigt ook.

herstellen internet verbinding blijft zeggen kan ip adres niet vernieuwen, steeds beperkte toegang tot internet (lokaal).

Rich2008 11-04-2008

Perfect werkende router, heb deze in combinatie met mijn telfort 20mb abonnement. Ik haal met gemak in de tuin en op zolder +/- 1800 kb/ps!

Het beveiligen was ook een fluitje van een cent, wpa2-aes ingesteld. Opnieuw opstarten en zelfs toen ik op visite was bij de overbuurman kon ik het netwerk nog zien.

Dikke 10 krijgt deze router van mij. En voor de mensen die veel problemen met deze router hebben vraag ik me af of ze wel de correcte dingen hebben ingesteld.

Maar goed. Zeker aan te raden deze router.

daydreamer1964 28-03-2008

Deze router bevalt prima.Had alleen toen ik deze net in mijn bezit had,regelmatig het probleem,dat ik geen verbinding met internet kon maken.Dit gebeurde 2 a 3 keer per week.Maar toen ik via de site van Sitecom de twee firmware updates had gedaan,was dit probleem over.

Ned 24-03-2008

1 maand in bezit; het is gewoon waardeloos !! Dagelijks valt de internetverbinding weg ongeacht je leasetime op DHCP-server; Sitecom presenteert deze router als een top product en dit is heel erg ver van de waarheid; Bereik een snelheid zijn slecht; ik heb 3 pc's aangesloten aan mijn netwerk; allemaal problemen met deze router. Slechte bereik, slechte snelheid (mits je heel dichbij zit) zelfs met de eigen adapter, haal je de beloofde snelheid NIET !!

geweldenaar 26-02-2008

Dit is echt een top router. op zolder door 2 betonlagen heen 270 Mbps (in combinatie met sitecom WL-182 Wireless Network 300N USB Adapter).
Makkelijk te installeren (zoekt zelf instellingen) en met een paar muisklikken kun je hem naar je eigen wensen instellen. Duidelijke nederlandse beschrijving en op elke instelpagina staat in het nederlands wat je met welke instellingen kunt bereiken.

Scoozy 11-02-2008

Echt een toptoestel !!
Dit is mijn eerste draadloze router ,en had er in feite een beetje schrik van gekregen met al die snelheden die worden beloofd maar ik ben een WoW speler en kan zonder problemen draadloos gamen.
De istallatie is vlekkeloos in 1 minuut , handleiding meegeleverd in het Nl op cd.
Beriek in gans het huis 100 % en achter in de tuin dat is 25 m ver haal ik nog 85 %.

Echt super toestel.

Menno7 24-01-2008

22 januari 2008 de router geinstalleerd met een PCI kaart voor pc (XP Home) en een kaart voor m'n laptop (XP Professional). Installatie was makkelijk (stekkertje hier, schroefje daar) en bij het starten van de wizard bleek ik al internet te hebben omdat m'n startpagina opende in de Internet Explorer. Na het doorlopen van de wizard was de internetverbinding echter verdwenen.
Het netwerk was wel in de lucht. Deze eerst maar beveiligd, echter zonder de 'handige' knopjes. Na enig zoeken bleek dat ik de verkeerde modem had geselecteerd in de wizard (moest Speedtouch510 zijn). Het mac-adres kun je met een knop vullen. Daarna werkte alles prima.
Enig minpuntje is dat de 'Sitecom Wireless Utility' na het opstarten open blijft staan.

KrissCross 21-01-2008

Paar dagen geleden deze router gekocht, maar draadloze gedeelte is onder de maat!
Computers kunnen alleen contact maken als het netwerk onbeveiligd is. Zodra ik het draadloze netwerk beveilig (WEP, WPA, WPA2, het maakt niet hoe), kan de laptop met geen mogelijkheid meer verbinding maken.

Contact met de helpdesk van Sitecom leverde niets op. Er werd mij gewoonweg verteld dat de computer de beveiliging niet ondersteunde. Laat dat nu flauwekul zijn, aangezien het netwerk met mijn vorige router (een Belkin die de geest heeft gegeven) probleemloos met
de beste beveiliging (WPA2) werkt samen met meerdere laptops (waarvan sommigen ouder zijn dan die van mij).

Na 3 dagen rommelen en ontevreden over de helpdesk van Sitecom heb ik deze router teruggebracht naar de winkel.

Fokko1963 20-01-2008

Heb gisterochtend de router Wl 183aangeschaft.
nadat deze best heel goed uit de test kwam.
Thuis aangekomen direct uitgepakt en installeren maar.
Problemen begonnen direct, na ingelogd te zijn op de router bleek deze de instellingen niet op te willen slaan.
Tevens kreeg ik na elke wijziging de melding undeffinied.
Ben vanochtend met frisse moet begonnen, maar helaas hij wil maar geen gegevens op slaan.
Gaat vandaag terug nar de winkel

happnico 12-01-2008

Een goede bloedsnelle router, als ie het doet. Heb hem echter vandaag teruggebracht naar de winkel, teveel problemen. Te vaak viel de internetverbinding zomaar weg en kwam niet meer terug. Soms wat het signaal zwak al zat ik met de laptop bijna op de router of kon mijn laptop het netwerk helemaal niet vinden of er was geen signaal, terwijl ik andere netwerken in de omgeving wel kon zien en deze soms een sterker signaal afgaven dan deze router. Indien iemand soortgelijke ervaringen heeft hoor ik dat graag, want ik overweeg toch dezelfde weer te kopen in de hoop dat de problemen te wijten waren aan dit exemplaar en niet geldt voor al deze routers. Omdat het toch een bloedsnelle router is als ie het doet,

Arie van Swielen 22-11-2007

Deze router is bloedsnel! snelheden van boven de 90Mbps draadloos! En dat WPS is werelds. Echt alleen twee keer klikken voor een beveiligde draadloze verbinding. Internet verbinding was vervolgens ook een eitje. Land kiezen, provider kiezen en klaar.

Perfect ding als je een snelle router zoekt waar je geen 3 dagen nodig hebt om het ding in te stellen.

Anubislive 31-10-2007

Wow wat een bereik!!! Ik heb in mijn huis al 54g gehad (net 1 verdieping) een MIMO router dat was al beter maar deze komt in elk hoekje van het huis! Een van de weinige fabrikanten die er trouwens en een Nederlandstalige Handleiding bij doet, en Nederlandse software! De snelheden in mijn netwerk halen bijna bekabelde snelheden, en is tot nu toe erg stabiel.