TP-LINK Archer C8

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de TP-LINK Archer C8 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

dalek69 05-03-2015
Geschreven voor: TP-LINK Archer C8

Enkele dagen in huis, en.. een zeer goede keuze. De installatie is ERG eenvoudige en gebruiksvriendelijk. De wifi van de router is standaard al beveiligd (gegevens achterop apparaat), maar je kunt in de basis instelmodus heel makkelijk de ssid's (netwerknamen) aanpassen en de wachtwoorden ook zelf kiezen. een handige link naar 'reboot apparaat'staat daarna bovenaan, echt heel handig. Het menu vond ik heel overzichtelijk, ook het advanced (geavanceerd) menu. Ik had in korte tijd mijn 2,4ghz, 5ghz wifi en het gastnetwerk (OOK op zowel 2,4ghz als 5ghz in te stellen! - mooi hoor!) ingesteld, en port forwarding gaat ook goed (onder kopje forwarding in geavanceerd menu, maar heet hier 'virtual servers').

De printserever functie heb ik zelf nog niet getest, ik heb een draadloze printer, die prima werkt. Deze router ondersteunt media sharing via usb 2.0 én 3.0-harddisks. (eenvoudige nas functie). Ik heb deze al met usb2.0 harddisk getest en dat werkt als een zonnetje. Goed benaderbaar door oa mijn smart-blurayspeler en speelt ook 1080p mkv's af. Ook is de overdrachtfunctie via FTP heel makkelijk, gewoon vanaf pc via "Computer" en naar intern ip van de router linken. Daarna kun je met een kopie uit een ander verkenner venster dingen kopieren naar de aan de router gehangen nas-schijf via FTP protocol.

Verder ben ik prima tevreden over het 5ghz wifi bereik. (alleen, ik woon gelijkvloers, dus geen 'boven'om te testen). maar wel bereik 2 kamers verderop. (enkele betonnen muren!) Dit komt met name door de 3 externe , rondom beweegbare antennes, bij minder bereik kun je ze wat bijstellen tot beter resultaat)
Er was via de tplink website een firmware update (okt 2014) beschikbaar die ik geinstalleerd heb.
Oja, een mogelijk minpunt, je kunt hem inderdaad NIET aan de wand schroeven, maar dat was voor mijn situatie niet erg.

De Tplink tether mobiele app (voor simpele app benadering van enkele router settings en info) doet het nu ook met de laatste (okt 2014) firmware update van de website. (op smartphone android getest).

Al met al ben ik zeer tevreden over deze router, die ook nog eens betaalbaar is in zijn prijsklasse.
Aan te bevelen!