D-Link DIR-615 Wireless N Router

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de D-Link DIR-615 Wireless N Router op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,2

Waldek 03-04-2012

Ik heb nu 2 van deze routers geïnstalleerd en ben er tot nu toe tevreden mee.
Voor 29€ kun je niet té veel verlangen natuurlijk.
De installatie was zeer simpel met de CD. Voor leken is dit de weg te gaan.
Maar ook meer geavanceerde instellingen zijn mogelijk.
Ik gebruik wat oudere 54mbps Wifi kaartjes van Atheros dus de hoge bandbreedte daar kan ik geen oordeel over geven.
Door een paar dikke muren heb ik nog 50-60% verbinding en haal ik met de oude WiFi standaard nog 2,5MByte per sec. Dat is redelijk.

De andere router staat in een studenten accomodatie en ook daar tot nu toe geen klachten.

Ik merk over het algemeen wel een groot verschil met WinXP of Vista/Win7 systemen. Vista en Win7 halen om onbekende redenen meer uit WiFi verbindingen.

mikmazda 24-12-2011

ik heb hem nu een aantal maanden in bezit en ik ben meer dan tevreden!!! aangesloten en direct perfect werkend. Betrouwbaarheid valt nog weinig over te zeggen maar tot nu toe werkt hij perfect. Mijn 2 desktops zitten er op aangesloten en voor mijn telefoon gebruik ik de wireless. Provider is telfort en dat levert ook geen problemen op met mijn modem. Helemaal gezien de prijs dus voor mij een top apparaat!!!

maartenmutsaers 25-06-2011

Heb de D-link D615 gekocht incombinatie met een nieuwe labtop en dat op het UPC modem. Aansluiten ging goed maar daarna begon de ellende en heel veel ergernis. Continu valt de verbinding weg. Met veel moeite krijg je dan weer verbinding. Er zit een grote sticker op het apparaat waarop staat eerst de CD laden. Niet doen!!!! Dan doet hij namelijk helemaal niks. We zijn nog terug geweest naar de winkel en hebben m daar omgeruild. Maar dit had geen zin, deze router functioneerde ook niet. D-link kan geen support geven over deze router! Vreemd eigenlijk dat ze dat niet kunnen. Na 2 weken ergernis omgeruilt voor een Linksys E1000. Werkt perfect. En bovendien nog 20 euro goedkoper. Mijn advies koop meteen die Linksys en ga niet het drama aan Met d-link.

jan.j. 22-08-2009

Heb deze router sinds enkele maanden. Gebruikte hem tot nu toe sporadisch voor mijn draadloze laptop. Had toen al gemerkt dat deze de internetconnectie dagelijks verloor maar ik dacht dat het aan mijn oude laptop lag.
Na een reboot was alles weer ok.
Nu ik deze router voor gans ons netwerk wil gebruiken weet ik dat het aan deze router ligt.
Het ergste vind ik dat je op het internet dit probleem dikwijls terug vind voor deze router en bovendien is het contactformulier op de (belgische)site niet actief zodat je ook via de site geen ondersteuning krijgt.
Ik noem dit gewoon een slecht produkt! en een slechte service, zelden dat ik zoiets nog meemaak !

Lydje 31-07-2009

Werkte perfect totdat...
...ik daarstraks iets rook (stinken dat het deed) en geen verbinding meer had.
Gewoon ineens kapot! Zomaar!!!
En het was nog geen jaar oud..
Dit merk neem ik zeker niet meer!

Elsbeth 16-07-2009

Gisteren gekocht en in 1 kwartiertje geinstalleerd. Tip: niet de cd gebruiken voor het wachtwoord, maar het http-adres gebruiken zoals vermeld in de gebruiksaanwijzingboekje.

Paul 52 01-07-2009

Afgelopen zaterdag deze router gekocht.Ik ben de rest van de dag samen met een vriend bezig geweesr om dit apparaat te installeren.En dit allemaal omdat er nergens, maar dan ook nergens een nedeladstalig installatievoorschrift te vinden is (en dat terwijl computer-gedoe toch al oud-hebreeuws is voor de meeste mensen boven de 50 ...).
Ik dacht trouwens dat het verplicht is om een gebruiksaanwijzing in de taal van het land van verkoop te voorzien.

Zondag had ik dan eindelijk singaal op mijn laptop en op mijn computer,maar van beveiliging is er niets te bespeuren.... Ik zou ook geen enkele manier weten om dit te testen.

Hoewel de verkoper mij verzekerd had dat het mogelijk zou zijn om na de installatie met mijn laptop op mijn desktop te geraken, is het onmogelijk gebleken tot heden toe (en we zijn nu drie dagen van pure ellende later!)

Aangezien ik als gehandicapte voor heel veel zaken zoals bank , ziekenfondscontact , medische verslagen enz. afhankelijk ben van de digitale apparaten, is beveiliging absoluut een prioriteit voor mij.

Ik denk dat ik een andere router ga aanschaffen waar wél een behoorlijke nederlandstalige handleiding bij is.

Wat mij betreft: een DIKKE NUL voor dit onding waarvan de fabrikant het zelfs niet nodig vindt kliënten in hun eigen taal instructies te geven.

blutch01 15-05-2009

Ik heb gisteren de d-link dir 615 in huis gehaald. Het installatie programma liep bij mij direct vast. Ik heb de router dan ook rechtstreeks benaderd dat werkte prima. Daarna wat moeite gehad om de router werkend te krijgen. Voor mensen die werken met Ziggo het volgende:
- kies voor de DHCP instellingen
- vul GEEN mac adres in
- ga ook NIET het mac adres clonen
- bij hostname vul je de computernaam in die je van de provider gekregen hebt

Bij de beveiliging lukte het mij eerst niet om met alle laptops verbinding te krijgen. Ik heb nu gekozen voor wpa/wpa2.
Bij network name vul je de naam in die je aan je netwerk wilt geven. Succes.

LOOCKX 05-12-2008

Dlink 615 een 3-tal weken geleden aangeschaft. Wat mij betreft werkt hij meer dan behoorlijk. Door 2 betonnen vloeren zonder probleem met maximaal signaal. Op meerdere plaatsen, zie de moeilijkste plaatsen wat signaal betreft, in de woning getest en werkt prima. Enkel in de slaapkamer, helemaal achteraan in de woning + signaal kan er moeilijk geraken maar kan er toch probleemloos sufen (signaal 2 à 3/5).

dag00se 11-07-2008

een paar dagen in bezit,maar ben niet tevreden over dir 615.
ik heb een wireless router genomen om van de bedrading af te zijn.
het probleem met dit ding is met draad werkt alles wel goed ,maar wireless is echt een ramp !
problemen met streamings op het internet die konstant opnieuw de verbinding verbreekt ,en ook met een p2p programma om downloads binnen te halen duurd eeuwen.
ook bij d-link helpdesk wordt geen gehoor gegeven wat er aan de hand kan zijn.

als er iemand een oplossing weet dan zijn ze welkom...

rcdeursen 19-05-2008

Heb geprobeerd deze router te installeren op een PC die draait op Vista Home Premium. Lukt niet! Niet m.b.v. de bijgeleverde CD en niet via invoer IP adres Router.
De Router weigert contact te maken met het Internet. Het rode lampje blijft branden en wordt niet groen.Ook een reset van de router lost niets op.
Mijn Linksys 54G draait zonder problemen.
Ga het app. terugsturen.

Leonard 14-05-2008

Na veel zoeken, deze router aangeschaft. Was een beetje bang dat het mezelf niet zou lukken om hem aan te sluiten, maar achteraf helemaal niet nodig. Het aansluiten ging echt gemakkelijk. Je doet de cd erin en volgt de opdrachten op, wat er in het beeldscherm wordt getoond. Binnen tien minuten was alles voor elkaar, inclusief beveiligen. Het bereik is ook erg enorm naar mijn mening. De router staat beneden en op zolder heb ik gewoon vol bereik. Ik ben blij met deze keuze en kan hem iedereen aanraden.

Dommetje 11-03-2008

Een paar dagen geleden deze router gekocht, welliswaar met pijn in de buik want ik had al eerder een draadloze router gekocht en nooit aan de gang gekregen met mijn 2 linkerhanden.
Dan nu de D-link 615; geweldig, echt in een woord geweldig. Kreeg dat ding zonder hulp geinstall.
En werken als een tierelier. Als het mij lukt moet het iedereen lukken.

micdigital 08-01-2008

Ik had al lang een router met draad. Die dan aan mijn ADSL modem hing.
Nu kwam ik toevallig op dit product uit.
Draadloos, een N router , dus goed bereik...
Tja, de prijs was goed, dus ik nam hem mee.

Ik weet nog hoe 't was bij m'n eerste modemrouter, veel moeilijke instellingen en heel wat moeite om 't ding goed aan de praat te krijgen.
Dat is nu duidelijk verandert.
Deze D-Link 615 is echt een toppie.
Supermakkelijke installatie (onder vista)
Je steekt de CD in, zonder eerst de router aan te sluiten.
Echt idiotproof gemaakt. De aansluitingen zijn afgeplakt met een grote oranje sticker erop met de tekst Eerst software Cd installatie doen.
De installatie volgt een wizzart. Je klikt gewoon volgende en je volgt wat de tekst zegt.
Sluit de stroomkabel aan.
Brand het eerste lampje? Ja, klik volgende...
Verbind de router met de modem.
Flikkert het tweede lampje... ja klik volgende. Nee, kijk de kabel na...
enz.. Echt heel makkelijk.
en dan werkt het gewoon.

Je moet natuurlijk je router beveiligen omdat hij draadloos is.
Anders kunnen je buren op jou router mee surfen. ;)
Je geeft een paswoord in en het is beveiligd.
De reikwijdte is echt goed.
Mijn modem staat bij m'n computer die met een kabel verbonden is en ik probeer met m'n laptop draadloos in het hele huis ontvangst.
Dan de tuin in en ik kan al een heel stuk in de tuin gaan voor de ontvangstbalkjes afnemen.
Zeer sterke ontvangst overal dus, zowel binnen als buiten.
Je kan vier PC's via kabel aan 't ding hangen.
en het ziet er nog leuk uit ook.
Ook de ledjes aan de voorzijde zijn superhandig.
Je ziet op ieder moment wat hij aan 't doen is en welke PC verbinding heeft.
Je kan via het setup menu vele instellingen veranderen en aanpassen.
Je kan zelfs via 't menu het draadloze uitschakelen en alleen via kabel werken..
ik doe dit als ik de laptop niet gebruik...
Heel handig en goed toestel. Stevige afwerking.
en goedkoop. De snelheid is goed tot zeer goed voor het internet.
Al bij al een goede koop. zeker z'n geld waard !
Op alles een tien van mij.