ASUS RT-AC68U

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ASUS RT-AC68U op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

H 22-09-2016

Dubbel waar voor je geld

Geschreven voor: Asus RT-AC68U

De Asus RT-AC68U is een snelle 5ghz EN 2.4ghz dual band en sterke dual core processor. Ook fijn is dat hij een knop heeft om de ledjes uit te zetten mocht je meer duisternis willen. Quick setup van Asus is erg eenvoudig.

Pluspunten

• ledjes uit te zetten
  • wit & staand

Minpunten

• niet liggend te gebruiken

bert2004 06-09-2016

Goede degelijk router

Geschreven voor: ASUS RT-AC68U

Goede en degelijke router. Had deze in huis gehaald omdat meerdere de Nighthawk AC1900 R7000 afprezen vanwege snelheid en bereik. Ik moet zeggen dat ik er van sta te kijken dat je met 5G dezelfde snelheid haalt als bedraad aangesloten. Fijne router en een goed bereik mits je op de zelfde verdieping blijft. Één verdieping hoger is al dik inleveren en op zolder geen 5G bereik meer. 2.4 haalt nog wel één tot twee streepjes, terwijl mijn huidige router/accespoint de Engenius ECB 350 op zolder 4 streepjes haalt. De Nighthawk en de Asus AC-68U zijn inderdaad met hun mogelijkheden en apps om ze te bedienen top routers, maar niet wat ik zoek. Ik wil niet werken met repeaters, maar wil gewoon een sterk accespoint met een snel en ver bereik en niet die afgeknepen dingen die de wet in Nederland ons voorlegt. Denk dat ik de Engenius ECB1750 gaat proberen.

Pluspunten

• Eenvoudig aansluiten
  • Snel
  • Handige apps

Minpunten

• Geen ver bereik

Henri 26-11-2015
Geschreven voor: ASUS RT-AC68U

Echt een geweldige router deze Asus RT-AC68U. Mijn vorige router was een Netgear router en de afstand tussen mijn laptop en de router was hooguit 2 meter (inclusief een betonnen vloer) en toch was het bereik bedroefend. Met deze Asus router vormt het totaal geen probleem meer. Van de 5 ontvangststreepjes op mijn laptop branden er minimaal 4, maar veelal alle 5.

Ik heb Ziggo als provider en mijn internetsnelheid zou 120 MB up moeten zijn en 12 MB down. Nu ligt mijn snelheid zelfs hoger want ik heb nu een snelheid van 150 MB download en 15 MB upload via 5 GHZ, daar waar mijn Netgear router niet hoger kwam dan 115 MB down en 12 MB up.

Ik ben dus uitermate tevreden over het merk Asus en mijn volgende router wordt absoluut weer een Asus.

Bert-tft 21-11-2015
Geschreven voor: ASUS RT-AC68U

Wat een geweldige router! Ik kan iedereen aanraden die een kabelmodem heeft (Ziggo/UPC) om die op Bridge te (laten) zetten, en dit apparaat het werk te laten doen. Heel goed bereik op beide frequenties, zeer uitgebreide mogelijkheden voor routing, zoals parental control, QOS, etc. En er zitten ook nog mogelijkheden in voor gastnetwerken, NAS, etc.
Enige jammere is dat er geen SNMP ingebouwd zit, dit had ik echt niet verwacht van deze toch wel kostbare router. Maar dat is dan ook alle kritiek.

Bert-tft 10-03-2016

Inmiddels overgegaan op Merlin firmware, kan net iets meer mee. Nog steeds zeer tevreden.

Marcel 27-10-2015
Geschreven voor: ASUS RT-AC68U

Na het vervangen van mijn oude Eminent router voor een Asus RT-AC68U. zijn al mijn netwerkproblemen verholpen. deze router is super snel zowel met Wifi 5 GHz als op de 2.4 GHz.

Beveiliging :goed in te stellen met een makkelijk menu structuur

Betrouwbaarheid draadloos netwerk: goed zeker op de 5 GHZ met de usb-AC53 2.0 achter in mijn mac computer

Snelheid: Is super zeker zowel vast als via Wifi, met een groot bereik zeker op de 2,4 GHZ maar toch ook op de 5 GHZ

Overbrugbare afstand:
Ik heb een vrij groot huis met twee verdiepingen, en op de bovenste nog steeds verbinding. met mijn vorige Eminent router was dit niet het geval.

Dus een snelle router zowel vast als op Wifi. ben aangesloten op Caiway 250 MB en kan nu overal met de volle snelheid gebruikmaken van internet verbinding.

Playstation, TV , TV ontvangers werken prima.

Het is een top router voor een goede pijs, deze aangeschaft bij NextDeal.nl, betrouwbare afhandeling en super snelle levering tegen de laagste prijs. 58968

Pluspunten
Snel en makkelijk te instaleren
duidelijke en makkelijk menu structuur

qspeed 26-05-2015

Super ding

ik heb hem speciaal aangeschaft voor de 5GHz
daar is dekking en snelheid optimaal

in verband met appartement en veel andere wifi signalen.
is het lastig. te veel 2.4GHz signalen.

gebruik hem ook met extern schijf als NAS funtcie
voor PC/TV/Tablet
en met ASUS APP kan je gelijk afspelen op tablet.

was bijna een 10
door dekking 2.4GHz is niet sterker dan de goedkopere modellen.
en geen driver toevoeging mogelijk voor oude netwerk apparatuur (printer zonder netwerkfunctie)

Thijs_W 29-12-2014
Geschreven voor: ASUS RT-AC68U

Aangezien mijn oude router aan vervanging toe was en ik naar meer instelmogelijkheden op zoek was deze Asus router aangeschaft. Het bereik van het draadloze netwerk in mijn woning is na het (gemakkelijke) aansluiten van de router drastisch verbeterd! Ook de mogelijkheid om een guest netwerk aan te zetten is ideaal.

De router draait vanaf het begin stabiel en ik ben erg te spreken over de snelheden. Wel bij de installatie de laatste versie van de firmware geïnstalleerd.

Connos67 28-12-2014
Geschreven voor: ASUS RT-AC68U

Was altijd in de veronderstelling dat er niet zoveel verschil zat in het wifi-bereik tussen routers. Die veronderstelling blijkt niet juist. Was op zoek naar vervanging voor mijn oude Apple Airport Extreme (3rd generation) en het werd de RT-AC68U.
Router staat op dezelfde plaats in de meterkast op de parterre. Wifi bereik nu tot in de auto op straat en ook in de tuin en op zolder geen problemen meer. 5GHz bereik blijft beperkt tot binnenshuis. Met 2.4GHz op de parterre en 1e verdieping haal ik 70 tot 80 MBit up en down (100/100 Telfort Glas WAN) Op zolder kom ik op 40-70MBit. En dat terwijl de 2.4GHz band hier gezellig vol zit (>10 netwerken) Met 5GHz op de parterre en 1e verdieping nog iets sneller (80 tot 95 MBit) dan met 2.4GHz. Op zolder en buiten blijft er niet veel over van 5GHz, maar dit is inherent aan de frequentiekenmerken.

Overigens loont het zeker te experimenteren met de richting van de antennes.Alledrie in een andere richting, waarvan eentje rechtop bleek het beste te werken voor mij.

Met USB3 haal ik niet meer dan ca. 40MByte read/write (bedraad) Schijnt een issue met de shielding te zijn. USB2 30MByte read/write.

Router draait nu al zo'n 40 dagen stabiel op Merlin FW 376.48_1. Kortom blij mee!

DCK1 22-09-2014
Geschreven voor: ASUS RT-AC68U

Ik heb deze router nu ongeveer 10 maanden in gebruik maar het is en blijft een zeer onbetrouwbaar product. De router is erg onstabiel en het signaal valt gemiddeld 3 keer weg op een avond. Met name met het printen is dit vervelend omdat de documenten dan vastlopen in de wachtrij van de printer. Mijn vorige wireless router die ik voor ongeveer 1/4 van de prijs van deze router had gekocht was vele malen beter. Kortom dit product van Asus is geen aanrader.

Bastiaan Huisman 20-09-2014
Geschreven voor: ASUS RT-AC68U

Enorm eenvoudig te installeren, hoge snelheid als je in dezelfde kamer als de router zit. Maar het bereik is voor de hoge prijs echt bedroevend, zelfs na veelvuldig spelen met instellingen, zoals het kiezen van een totaal ongebruikt kanaal en het omhoog schroeven van het vermogen.

Ik heb deze router aangeschaft omdat ik met mijn Ziggo Ubee wifi-modem en een Sitecom N300 range extender nog steeds niet genoeg snelheid in de slaapkamer van mijn 75m^2 appartement had om met mijn Ipad Mini Retina gedownloade HD films af te spelen. Ik hoopte dit 180 euro kostende monster de 15-20 meter wel zou kunnen overbruggen. Helaas!

Na installatie heb ik in mijn slaapkamer nog steeds nauwelijks genoeg bandbreedte (max 1.6MB/s, terugvallend tot 512KB/s en vaak zelfs 0), zelfs al staat hij 5 meter dichter bij mijn slaapkamer dan mijn Ziggo modem. Ik heb daarna geprobeerd hem in te zetten als vervanger van mijn 3.5x goedkopere range extender, maar geheel onverwacht presteert hij zelfs nog slechter dan die Sitecom! Toegegeven, af en toe haal ik snelheden van 4mb/s, maar meestal heb ik helemaal geen verbinding. Op 5 meter van mijn slaapkamer en op 12-15 meter van de modem!!

Wat een weggegooid geld! :-(. Ik ga maar eens een kabel naar mijn slaapkamer leggen.

Ralf Naumann. 11-09-2014
Geschreven voor: ASUS RT-AC68U

Ik heb de router aangeschaft ivm een druk netwerk. Ik deel mijn interenet met 4 gamers en streamers. Hievoor heb ik een betrouwbare router nodig die veel verkeer aankan.

Installatie:
De installatie van de router verliep erg smooth. Niet erg ingewikkeld en veel opties! Precies wat ik nodig had om meerdere gebruikers te accommoderen. Met de ASUSWRT software kan ik dan ook makkelijk de quick setup doen, waardoor het installeren kinderspel wordt.

Bereik:
Over het bereik zijn we goed te spreken. Zelfs in onze zolder kamer is er fatsoenlijk bereik. (Router staat op de begane grond)

Mogelijkheden:
Qua mogelijkheden is deze router erg uitgebreid. Ik sta versteld van de snelheid van streaming en gaming. zeer optimaal!

Betrouwbaarheid:
Ik heb de router nu 4 weken. Ik heb nog geen uitval issues gehad die aan de router te verwijten waren. Dus tot nu toe een topper!

Mocht je een gamer/streamer zijn, is de ASUS RTAC68U echt een aanrader!

Laidback 09-09-2014
Geschreven voor: ASUS RT-AC68U

Het eerste wat me opviel van deze RT-AC68U van Asus was het mooie design. Het is toch altijd net een cadeautje wat je uitpakt, iets nieuws.
Daarna vlug de router aangesloten en ingesteld. Maar voordat ik dat deed heb ik nog snel een speedtest gedaan met mijn oude router.
Alles goed en wel, mijn nieuwe asus werkt prima. Ook voor deze een speedtest gedaan. Tot mijn euphorie was mijn geteste snelheid veel sneller dan op mijn vorige router. Deed ik de speedtest op mijn MacBook dan haalde deze zelfs helemaal hoge snelheden wireless!!!

Voor wat het bereik betreft staat mijn router voor in het huis en achter in mijn tuin heb ik nog prima bereik. Ook op de eerste etage gaat alles goed met de dekking. Op de vliering weet ik het niet, maar daar zal ik niet zo vaak komen :D.

Los van alle mogelijkheden die nog mogelijk zijn a.d.h.v. de USB poort en de softwarematige features, vind ik dit al een geweldige aankoop!

Kimmy4 06-09-2014
Geschreven voor: ASUS RT-AC68U

Ik heb deze kostbare router aangeschaft om in 1 keer voor jaren klaar te zijn. Ik ging ervan uit met een brede grijns door het huis te kunnen lopen genietend van mijn geweldige bereik. Niets is minder waar. Het bereik is zo slecht dat de wat oudere apparaten amper een streepje kunnen vinden. Wifi valt tientallen keren per uur helemaal weg.Zelfs enkele meters van de router regelmatig geen tot zeer slecht bereik. Dit is de grootste miskoop van mijn leven. Iedere router van 2 tientjes had waarschijnlijk beter geweest. Schandalig slecht product voor zoveel geld.

VanDikHout1 10-09-2014

Mijn ervaring is juist dat deze router zijn geld meer dan waard is. Ik heb nog geen andere router gevonden die een beter bereik heeft dan de AC68U. Dit lees ik ook op de professionele reviews terug...

Wellicht gebruik jij misschien een zwaar verouderd apparaat dat geen WiFi-N of AC ondersteund?

DCK1 12-04-2014
Geschreven voor: ASUS RT-AC68U

IK heb deze router ongeveer 4,5 maanden in gebruik maar het bereik blijft erg matig en de betrouwbaar is slecht. Het WIFI signaal valt nog steeds regelmatig weg ondanks nieuwe software update. Dit is met name vervelend tijdens het printen. Kortom, geen aanrader mede gezien de hoge prijs.

Fleximarvellous 09-01-2014
Geschreven voor: ASUS RT-AC68U

Bij aanschaf van nieuwe iMac kreeg ik de behoefte om mijn router ook te upgraden naar AC.

Ik heb deze nu voor een paar weken in gebruik genomen ter vervanging van mijn 7 jaar oude Apple airport extreme (802.11N) vanwege de extra mogelijkheden die dit apparaatje kan bieden.

Insallatie ging echt snel en makkelijk, het bereik is uitstekend en btw, deze ondersteunt ook TIME Machine :). Echt een Top apparaat.

Fleximarvellous 24-11-2014

Na bijna een jaar deze router te hebben gebruik ben ik nog steeds tevreden. Werkt perfect met MAC OSX Yosimite.

Arnaudnono 04-04-2014

Hoi Hoi,
Ik ben misschien van plan om deze router te kopen om te gebruiken in combinatie met een Imac en OS x 10.9 (maverick). Draai je Imac ook op maverick en werkt het goed met deze router? wat over de time machine? ik las dat er veel problemen zijn met Time Machine backups van derde partijen na de OSX update naar MAverick! Ik hoor het graag van jou. Alvast bedankt.

DCK1 23-12-2013
Geschreven voor: ASUS RT-AC68U

Ik heb de ASUS RT-AC68U aangeschaft ter vervanving van 7 jaar oude sweex LWO50v2 met name omdat de beveiliging van de Sweex niet meer up-to-date was. De installatie verliep redelijk goed alleen herkent de Asus de printer niet. Het bereik is op de eerste verdieping matig (niet veel beter dan Sweex). De betrouwbaarheid is slecht, netwerk is regelmatig niet beschikbaar voor enkele apparaten en onlangs heb ik het moeten resetten omdat een apparaat niet meer kon aanloggen. Al met al is de Asus een teleurstelling in vergelijking tot de Sweex die 75% goedkoper was dan de Asus. Dit product is onbetrouwbaar, zeker gezien de hoge aanschafprijs.