D-Link DIR-655

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 37 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de D-Link DIR-655 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Patrick 67 16-05-2012
Geschreven voor: D-Link DIR-655

Mogelijkheden voor beginners misschien wel te uitgebreid. Prima betrouwbaar en snel op mijn adsl netwerk van telfort. Installatie een fluitje van een cent. Prima prijs kwaliteit verhouding.

hitman1961 30-03-2012
Geschreven voor: D-Link DIR-655

Ik kreeg het app via de routershop. netjes geleverd, duidelijke installatie uitleg.
Daarna steeds vervelende storingen m.n. de belachelijke rijkwijte. zou overgeveer 25mtr zonder problemen moeten zijn. bij mij is het nog geen 10 mtr!
reeds vele malen de helpdesk gebeld die ook zeer wisselend van kwaliteit is. RDP is zowieso een ramp. mbv helpdesk zelfs het lab uit zweden erbij gehaald,al met al zonder resultaat. het laatste van vandaag is dat mijn verbionding met internet steeds wegvalt. reden???? helpdesk vooer de 3e keer een firmware update uitgevoerd. schijnt ook niet te helpen. Wilde men mijn app omruilen, maar hij is buiten garantie. na al die ellende die ik in de loop der jaren met deze router heb gehad mogen ze m.i. wel wat coulanter zijn in dit geval. Kortom ik ben erg ontevreden over het apparaat en over de help heb ik nu nog geen eind ordeel. ligt eraan wat ze nu met dit maandagmorgen apparaat gaan doen.

hitman1961 15-04-2012

Nou als klap op de vuurpijl heeft D-Link mij een superservice geboden. aangezien ik dus al een tijd gedonder met de DIR655 heb gehad hebben ze deze na een half jaar buiten garantie toch nog omgeruild voor een nieuwe!!!! Kijk dat is nou eens service.
By the way heb ik de nieuwe snel en probleemloos kunnen installeren. Duim omhoog voor D-Link dus.

hitman1961

cpa5021 20-08-2011
Geschreven voor: D-Link DIR-655

DIR 655 paar dagen in mijn bezit. Online besteld via CD-ROM-LAND, service niets dan lof. Donderdag besteld, vrijdag al om 10.00 uur in huis.
Installatie verliep wat moeizaam. Iig niet zo makkelijk als de Linksys E2000. Echter de draadloze snelheden zijn niet met elkaar te vergelijken. Waar de E2000 net zo snel is als mijn oude Netgear 54Mbit/s, is de DIR-655 minimaal 2 x zo snel (draadloos). Ik haal met de DIR-655 draadloos snelheden van +/- 30 Mbit/s (Alles-in-1 Plus van Ziggo: 40 Mbit/s).
Eenmaal aangesloten draait ie als een zonnetje. Goed bereik achter in de tuin (+/- 15 meter van de router vandaan). De uitgebreide mogelijkheden heb ik persoonlijk nog niet uitgeprobeerd, maar deze schijnen zeer goed te zijn. Ook de Shareport (USB) werkt goed en dat voor zo'n prijs! Zeer goede prijs-kwaliteit verhouding.
De installatie kost wat tijd en ergernissen, maar dan heb je wel een goede router. Toen ik de installatie had doorlopen en de router niet werkte, heb ik de installatie via de cd-rom weer opnieuw doorlopen. Et voila, hij deed het nu meteen. Het zal wrs dus wel aan mij hebben gelegen.
Een aanrader!

jagarsia 26-03-2012

hoe heb je nou voor elkaar gekregen,want ik krijg hem niet aan de gaang.

Han13 09-08-2011
Geschreven voor: D-Link DIR-655

Een waardeloos apparaat, de eerste 2 weken werkt hij naar behoren, maar na 2 weken werkt hij al niet meer van alles geprobeert maar geen leven in te krijgen, die reset knop werkt ook niet je kunt hem 10 of 20 seconden inblijven drukken maar geeft daarna alleen maar fout meldingen aan als je hem opnieuw wilt installeren. ik heb nu een sitecom wat een verademing.

ronald v. 28-07-2011
Geschreven voor: D-Link DIR-655

vorige week dit ding gekocht omdat (vooral) youtube moeilijk laadde op mn laptop. toch maar eens een nieuwe router proberen. 66 euri bij de MM Groningen. Binnen 30 seconden was ik online (weet niet waarom sommige mensen er 15min over doen.... gewoon stekker erin. modem even aan en uit en alles staat erin... password ed zo gewijzigd. bereik is zeer goed. nu op zolder (door 2 betonnen vloeren) 2 streepjes bereik op ipod. voorheen geen bereik. tot nog toe niet een keer uitgevallen (bij vorige sitecom vaak stekker weer uit en in...). maw ik ben zeer tevreden!!

asdef 02-06-2011
Geschreven voor: D-Link DIR-655

Installatie is niet erg makkelijk als router, je moet zelf een DNS invoeren.

Bereik is erg slecht, zelfs als je tegenover de router in een kamer staat heb je niet volledig bereik.

Verder wel veel mogelijkheden, o.a. guest zone en je kan 'm als printerserver gebruiken.

billieboem 31-05-2011
Geschreven voor: D-Link DIR-655

Deze router gekocht omdat mijn Sitecom WL-341 draadloos weinig tot niets meer deed. Ook heb ik de D-Link dongle DWA-140 erbij gekocht (hier kom ik later nog op terug).

De installatie ging prima. Keuzes genoeg voor de mensen die er een beetje verstand van hebben. Het loont om het kanaal te veranderen van je router. De meeste mensen kopen een router, zetten 'm neer en als 'ie werkt, dan laten ze 'm zo. Dan zit de hele buurt op hetzelfde kanaal, wat de snelheid niet ten goede komt. Ik heb mijn router verticaal neergezet. Niet in een hoek of in de meterkast, maar naast de TV op het TV-meubel. De antenne's naar boven gedraaid en mijn bereik verbeterde meteen ivm de router horizentaal. Ik had op de eerste verdieping 'drie streepjes' bereik en nu vaak 5 of af en toe 4. Kijk ook eens op Youtube voor tips over bereikverbetering.
Volgens de router heb ik nu boven 100% bereik.

Als ik mijn oude Sitecom WL-301 dongle gebruik, is mijn bereik 100%. Met de D-Link dongle is het 96%. MAAR! De overdrachtsnelheid met de Sitecom dongle in max. 140 mbps en met de D-Link rond de 240 mbps. Niet dat je dat nu al haalt met internet, maar toch een vreemd verschil. Allebei zijn N dongles.

Ik heb een Ziggo alles-in-één plus abbonement. Die moet 40mbit doorgeven en dat haal ik meestal keurig, zo rond de 38/40. Hoe meer mensen er online zijn, hoe lager je downloadsnelheid is, dat is normaal. Ga maar eens vanaf 4 uur in de middag t/m 8 uur een speedtest uitvoeren. Vaak haal je dan de helft van de snelheid die je hoort te halen.

Conclusie:
- Plaats 'm op een goede plek zonder hoeken.
- Zet 'm verticaal.
- Verander het kanaal.

Een goede router met een goed bereik en vele mogelijkheden.

Zoekgoed 11-05-2011
Geschreven voor: D-Link DIR-655

Ik heb deze router 2 maanden geleden aangeschaft om samen met mijn Ziggo 40mbps internet een snelle wireless verbinding te krijgen. Op basis van reviews is mijn keuze op deze router gevallen, wat achteraf een behoorlijk foute keuze is geweest. De router heeft inderdaad een goed bereik en KAN hoge doorvoersnelheden bereiken, maar het draadloos netwerk is niet te vertrouwen.

De verbinding valt vaak weg en de snelheid varieert de hele tijd, er is geen touw aan vast te knopen. Wanneer ik de kabel rechtstreeks verbind heb ik constant 40 mbps internet. Ik heb alle mogelijke instellingen op de router geprobeerd (kanalen,Qos engine, etc.), helaas allemaal zonder resultaat. Bij het checken op verscheidene fora, waaronder die van D-link, blijkt dat meer mensen hetzelfde probleem hebben. Zelfs de dame van de helpdesk gaf toe dat dit product niet in orde is en wilde met mij niet eens de standaard procedures doorlopen om te kijken of het aan de instelling ligt. Het schijnt vooral de hardware versie B met firmware 2.00 (nieuwste modellen) te zijn deze problemen heeft.

Omdat D-link evt. een nieuwe router kan sturen van hetzelfde type (die dus ook deze problemen zal hebben) heb ik een Netgear WNDR 3400 aangeschaft. Wat een verademing!! De verbinding is snel en constant! Mijn advies als je twijfelt, ga voor de extra centen en koop een Netgear want anders heb je een D-link thuis liggen die je niet kan gebruiken.

robculemborg 16-11-2010
Geschreven voor: D-Link DIR-655

installeren was fluitje van een cent
20minuten!
daarna 45minuten bezig geweest met 3 pc's en een laptop aan te sluiten op dit apparaat
had nog nooit iets draadloos aangesloten
het bereik is goed
mogelijkheden voor mij voldoende
betrouwbaarheid is denk ik prima, nog niet uitgevallen of zo
werkt probleemloos
super tevreden

henk22 11-10-2010
Geschreven voor: D-Link DIR-655

Deze router gekocht voor onze vast computer en onze laptop.

Instalatie was heel gemakkelijk, via de bijgeleverde dvd. Je moet er wel voor zorgen dat je draadloze verbinding goed versleuteld is, anders kan de hele buurt met je "meeliften"op je router.

Perfecte router met zelfs 3 streepjes verbinding op de zolder, door twee dikke lagen beton heen.

Je hebt het beste bereik als je de router neerzet in de staander die er bij geleverd wordt(zie ook filmje op youtube). Ik heb een hoekplankje in de meterkast gemaakt daar staat de D-Link655 op.

Echt een aanrader voor weinig geld

kaarin 21-09-2010
Geschreven voor: D-Link DIR-655

net deze router geïnstaleerd. was allemaal prima te doen. het is alleen wel jammer dat ie wel weergeeft dat ie een USB ziet maar dat ik deze op geen enkele manier kan bereiken. Toch een reden dat ik deze wat duurdere router heb gekocht. Iemand een oplossing?
Ook heb ik al 2x gehad dat internet het niet meer deed. Hij had nog wel netwerkverbinding, alleen geen internet. Na het aan/uit knopje te hebben gebruikt deed ie het weer prima. Hoop alleen dat ie niet vaker gebeurd. Niet handig om elke 20 min naar de router te moeten lopen.

hellboy2707 18-09-2010

Prudukt zelfs top
Heelaas pas ermee opgehouden,
had hem iets over 2 jaar in gebruik
toen ineens kapot,ach ja dat kan he.
Denk 11 jaar garantie moet toch goed komen ,
hmm
naar de site van D-Link voor RMA
pagina leeg 2 dagen lang,
he ineens beeld ondertussen bij pixmania waar verkrijgen rma aangevragd maar dat kon niet meer.
Dat was duidelijk ,dan een halven dag mee toegebracht om de RMA op D-Link site zelfs aante vragen ,hehe
ik denk ik bel een x dan weet ik meer.
werd ook netjes geholpen ,
kreeg bericht RMA gesloten , denk hmm daar zit iets niet goed dus volgende dag weer gebeld ja nee is altijd zo en is doorgesturd.Ok dan,paar dagen later nog niets van gehoord dus ik probeer weer te bellen
krijg ik naar 20 minuten wachten eindelijk iemand aan de telefoon ,iin het engels ,dus vraag ik toch even hoe het komt .Ja ik zit in sweden zegt ze ineens,dus ik maak me toch even druk over 20 minuten wachten tot er iemand aan de foon komt en dan sweden gaat niet echt goed komen,ik ben doorverbonden vanuit amsterdam?
ja snap er niets meer van ,zo ,bijna 2 weeken over nog geen apparaat maar wel een terug moeten stuuren wat even 13 € kost ,weer zo iets ,ik koop iets van een beter merk en kan gelijk diep in me zack kraaien
en als het kapot gaat mag ik ook nog alle moeite doen
om er gewoon een nieuwe te krijgen.

kortom
produkt=top
service=vind er geen passende worden voor hier slecht

jdw1 19-08-2010
Geschreven voor: D-Link DIR-655

Router geleverd gekregen en makkelijk geinstalleerd.
Had er een beetje schrik van,gezien mijn beperkte computerkennis maar dit was uiteindelijk voor niets nodig geweest. Beetje koppig geweest en de installatie voltooid met de meegeleverde cd (wat hier afgeraden wordt)
Echter ik zou aanraden voor mensen met beperkte computerkennis deze cd WEL te gebruiken want het is echt een fluitje van een cent om de installatie gedaan te krijgen. beoordeling:
de router doet alles wat ik ervan verlang en is bovendien even snel als mijn vorige verbinding met kabel.
Wat mij het meeste beviel is de echt wel makkelijke installatie (met cd)
Verbinding nog nooit uitgevallen en eindelijk verlost van die vervelende kabels.
Conclusie: zeer tevreden gebruiker
mvg

Boets 11-08-2010
Geschreven voor: D-Link DIR-655

Enige weken in bezit van een N-router. Nou, de reviews lezende moet dit em gaan worden! Ik had een G-router met 1 zielige antenne. Die kwam dus niet door 2 vloeren. De nieuwe N-technologie zou een veel beter bereik hebben. Welnu, u raad het vast al, het verschil is nauwelijks te merken! Ja, het is iets beter, het signaal komt nu net door 2 vloeren heen.
Even meten: sta ik naast de router geeft ie 100%. Loop ik 9m naar de achterkamer van de begane grond zakt het signaal al naar 70%. 1e verdieping 30 tot 50%, en op de 2e verd. 5 tot 25%. Welliswaar net iets beter dan m'n g-router maar het houdt niet over. Wat een getob met die dingen! 1 pluspuntje, de verbinding is tot nu toe wel stabieler... alhoewel, het aansluiten van een stick op de usb-ingang resulteert in het wegvallen van de verbinding! De meegeleverde shareportsoftware (voor die usb) was nog versie win 3.1 geloof ik, maar ook na downloaden en installeren van een update was het droefenis alom! Inmiddels ook een 'bijpassende' netwerkstick (D-link wpa-140) gekocht maar daar wordt ik ook niet echt warm van. Bereik blijft onder de maat.
Op dit moment zegt de router 44% (1e verd) en de stick 13%.
Als t niet je hobby is is het allemaal sonde van je tijd!
Is er wel een goed merk? ik betwijfel het. Het is maar goed dat die IT-bedrijven geen auto's bouwen.

BosmaR 10-06-2010
Geschreven voor: D-Link DIR-655

Ik heb de router nu een maandje in huis en moet zeggen dat ik er erg blij mee ben. Goed signaal, stabiel, etc. Het installeren van de router was wel even uitvogelen, aangezien de opstart-cd bij mij niet helemaal goed werkte.

TimSlangen 13-05-2010

Hele fijne router.

Wij hebben een groot huis en draadloos bereik is binnen overal 80 - 100%.
Buiten nog 60-80% dus het bereik is super! Ook de draadloze snelheid is super; ik haal bij 70% bereik 150MBps!

bereik binnen = 150m
bereik buiten = 500m!!
serieus!

Via de gigabit bedraade poorten is dit ook rond de 150 Mbps.

Het bereik heeft ook geen "zwakke plekken" of "dode hoeken" dankzij de technologie die teruggekaatste stralen nogmaals gebruikt, en niet zoals ander routers, niks mee kan. Ook dankzij de 3 antennes (die je overigens niet hoeft te richten of zo) heb je een super bereik overal.

Het installatieprogramma werkte bij ons niet op zowel Vista als Win7. Ik heb hem dus handmatig moeten configureren via 192.168.0.1 . Gelukkig heb ik goede computerkennis, maar zelfs voor minder ervaren gebruikers is dit een eitje! Het duurt overigens niet langer dan een kwartier.

De beveiliging is heel goed. WPA2-PSK. De key word door de router gekozen, maar kun je ook zelf kiezen. Ik heb zelf een zeer moeilijk letter/cijfer wachtwoord gekozen, dit is wat makkelijker zodat je op bijv. je mobiel niet steeds die enorme netwerksleutel hoeft in te voeren.
Als je win7 hebt gaat de beveiliging nog makkelijker; je zoekt de router, en maakt verbinding, dan moet je op de connect knop op de router klikken, en voila: je hebt verbinding. Bij vista, xp moet je wel de hele netwerksleutel invoeren.

Er kunnen ook geen andere mensen met je router verbinding maken, doordat je in je router kunt instellen welke gebruikers je altijd wilt toestaan, of weigeren. Ik heb mijn mobiel en laptop op "altijd toestaan" ingesteld, dus er word automatisch verbinding gemaakt, en de verbinding word steeds weer hervat!!

Ook zit er ouderlijk toezicht in de router, zodat je bijvoorbeeld bepaalde sites, en bepaalde tijden kun blokkeren. per poort, dus bijvoorbeeld alleen de huiskamer pc en niet jouw werk pc.

De USB poort die erop zit werkt trouwens NIET met alle USB apparaten, de meeste USB sticks doen het niet. Printer nog niet geprobeerd.

Betrouwbaarheid voor mij ook 10+. Hij is nog nooit uitgevallen, en heeft gewoon overal een super dekking.

het enige kleine minpuntje: de prijs. maar eigenlijk is het geen minpunt want je krijgt zeker waar voor je geld!! Als je kijkt wat je allemaal krijgt, is hij nog aan de goedkope kant, vergeleken met andere routers!

D-link is een zeer goed merk.
Deze router kan ik echt iedereen die een kwalitatief, en sterk, netwerk wil, en een groter huis heeft, aanbevelen.

Het is nu een van de beste routers die op de markt is, en dat voor deze prijs!
Andere merken die ook deze mogelijkheden hebben, vragen meestal 20 - € 50 meer hiervoor.

Zeker een super aanrader.
Niet verder zoeken; gewoon kopen ;)

timtag 12-04-2010
Geschreven voor: D-Link DIR-655

Een Perfecte router! Perfect bereik, ZEKER WEL EASY INSTALL.
Mogelijkhden eindeloos.
Voor mij noooit meer een ander merk dan D-Link

Stoomricardo 24-01-2010
Geschreven voor: D-Link DIR-655

Al enkele jaren had ik tot tevredenheid een pre-N router (DIR-635) van deze fabrikant. Omdat ik voor mijn draadloze netwerk toch net wat meer capaciteit zocht en gezien de huidige gunstige prijs kwam ik uit bij dit door vele tests en reviews als goed gewaardeerde DIR-655. Dit ook alweer wat oudere model wordt nog steeds gemaakt. De (draadgebonden) installatie van de meest recente firmware (versie 1.30) ging soepel. Mooi dat deze router softwarematig nog steeds verder verbetert wordt. Er staat zelfs alweer een nieuwe betaversie op de site bij Dlink.

Deze router is echt geweldig, eindelijk kan ik op 2 computers tegelijk door het hele huis zonder inzakkende verbinding streamen en downloaden wat ik wil. Dat doe ik via de DWA-140, inmiddels ook al een stuk voordeliger. Ik haal nu veel meer snelheid uit mijn gewone basis DSL abonnement dan ik voor ooit mogelijk had gehouden. De draadloze snelheid is en blijft 130 mbs, beter dus dan alles wat er met mijn abonnement binnen komt. Mocht ik ooit een sneller abonnement willen dan is deze gigabitrouter daar ook klaar voor. Via 'click 'n connect' heb ik alles inclusief wachtwoord (WPA2) probleemloos aangesloten. Het bereik is ongeveer hetzelfde als mijn vorige router en voldoende voor mijn niet al te grote huis. Dankzij de huidige (bodem) prijs is deze router met zijn talloze instelmogelijkheden veel waar voor uw geld. Een aanrader dus voor iedereen die zijn draadloze (home) netwerk eens flink wil upgraden zonder (weer) kapitalen uit te geven. Draadgebonden kan het zelfs met gigabits. Voor 'gewone' gamers is deze router ook geschikt maar voor 'zware' gamers zijn er inmiddels goede (soms betere) alternatieven in dezelfde prijsklasse. Ik kan met deze router weer jaren vooruit.

repelsteeltje123 12-12-2009
Geschreven voor: D-Link DIR-655

De DIR-655 is een router met het waoow effect. Hiervoor een Netgear WGT634. Prima router maar begon na 5 jaar wat minder te worden in bereik. Na wat reviews gelezen te hebben gekozen voor deze router.
Voor de installatie raad ik aan dit niet te doen mbv de disk maar direct naar het login scherm te gaan. Dit leidt je ook keurig en sneller door de initialisatie. Zorg dat je kabelmodem een reset krijgt (power on/off) anders krijg je geen operationele WLAN connectie. Sluit dan pas de router aan.
Bereik is ronduit fantastisch. De snelheid verdubbeld (met mijn excuses aan UPC die ik ervan verdacht de snelheid niet op het niveau te hebben van mijn abonnement).
Het geheel is degelijk geconstrueerd en de link buitengewoon stabiel (met een aantal youtube/hyves/msn pubers in huis geeft de router geen krimp!)

pappabear 04-11-2009
Geschreven voor: D-Link DIR-655

Heb de D-link reeds een jaar en zeer tevreden. Ik maak zowel bedraad als draadloos gebruik van de router.
Bedraad, perfect: hoge doorvoer snelheden.
Draadloos, goed: Op de eerste en begane grond goed bereik. Maar op zolder wordt het minder. Dat heeft ook te maken met onze vloer verwarming. De 54g router had zelfs op de 1e verd. geen bereik. USB poort gebruik ik niet. Alle computers zijn Mac.

Lizzylizzz 02-11-2009
Geschreven voor: D-Link DIR-655

Vanwege verhoging Ziggo van 20 naar 50MB voldeed onze oude Sitecom (rotding) niet meer. D-link Dir 655 aangeschaft. Installatie kregen we niet voor elkaar, ondanks kabel tussen pc en router tijdens installatieprocedure kwam er een melding dat de kabel niet goed aangesloten was. Uiteindelijk een monteur laten komen die de router gelukkig wel heeft kunnen installeren. Duurde een uurtje vanwege allerlei instellingen.

Dus koop deze router alleen als je er een beetje verstand van hebt of eenhandig iemand in je vriendenkring hebt, want plug&play is het beslist niet.

Helaas nog steeds geen verbinding op zolder, maar kan ook aan ons nieuwbouwhuis liggen.

rickhazebroek 24-09-2009
Geschreven voor: D-Link DIR-655

Ik was een nieuwe router nodig omdat onze router niet het bereik had dat we met onze woonsituatie nodig zijn. We hebben de router namelijk op de 1e verdieping geplaatst, maar willen ook graag op de begane grond kunnen internetten. Dit blijkt ook voor deze D-Link een probleem, want het bereik is zwak; zo'n 3x lager dan op de boven verdieping (absoluut geen 75m bereik dus) dat terwijl ons huis absoluut niet sterk is geïsoleerd.

Dat mensen hier zeggen dat het bereik super is dat kan alleen gebaseerd zijn op 1 verdieping.

Daar komt nog eens bij dat de mobiele telefoon van mijn vader (een LG Arena) zowel boven als beneden geen contact kon maken.

Verder had ik dezelfde problemen met het installeren, alleen d.m.v. het IP adres kon ik de router installeren.

Voor Mac OSX gebruikers komt er nog wat bij kijken, want het USB systeem van D-Link kun je dus mooi niet gebruiken. Ik kon alleen printen via de Windows computers in ons netwerk door de printer daar te delen. Het hele systeem voelt ook overbodig aan, en werkt pas na het downloaden van software.

drtom 31-07-2009
Geschreven voor: D-Link DIR-655

Na overgestapt te zijn op 90Mb internet bleek mijn vorige router (Linksys WRT54G2) die snelheid niet goed aan te kunnen. Uit tests bleek dat deze router die snelheden prima aankon. En inderdaad: de volle snelheid, zonder problemen, ook als er vier computers tegelijk gebruik maken van het internet.

Op de router zelf werd met grote stickers aangegeven dat het nodig was de CD vooraf in je computer te doen. Dit bleek achteraf niet nodig, en nogal wat tijdsverspilling: het installatieprogramma geeft alleen aan welke stekkers je moet aansluiten. Verder ging de installatie vlekkeloos, en binnen 5 minuten kan je internetten.

Het bereik van de router is meer dan prima. Binnenshuis heb ik overal uitstekende verbinding, en haal ik rond de 2,5 Mb/s downloaden. Ook buitenshuis is het bereik van de router nog meer dan goed.

De admin van de router is wat chaotisch, maar als je ze gevonden hebt zijn er mogelijkheden genoeg. Wat ik zelf handig vind:
- een website filter op om bepaalde websites te blokkeren, evt. tussen bepaalde tijden in.
- een hotspot instellen: mensen kunnen via jouw router op het internet, maar kunnen niet de computers in je netwerk zien.
- QoS engine: verkeer vanuit bepaalde programma's voorrang geven op ander internetverkeer.

Ik ben er zeer tevreden mee en deze router is zeker zijn geld waard.

101 16-01-2009
Geschreven voor: D-Link DIR-655

Dit is een prima router voor huis tuin en keuken gebruik maar totaal ongeschikt als je een netwerk hebt. De router ondersteund geen statische routing en je kunt de routing tabel niet wijzigen. Dus ook geen subnet ereterras.

We hebben met D-Link gecommuniceerd en deze gaven toe dat de interface dit nog laat zien maar dat je inderdaad routing niet kan wijzigen.

Voor kopers met een netwerk moet je toch echt eerste even naar de business routers van D-Link kijken. Mischien dat de DIR-855 dit wel kan maar die is meteen 2-3 keer duurder.

LAN/WAN routers zonder WLAN met hoge bandbreedte zijn bijna niet meer te koop dus je bent wel beperkt in je keuzes. Een budget router met 100-200 Mbps bandbreedte is lastig te verkrijgen als je het budget op een DIR-655 hebt gezet.

HenryV 15-01-2009
Geschreven voor: D-Link DIR-655

Ik heb deze router nu een aantal dagen als vervanging van mijn oude access-point omdat deze een te klein bereik had. Na de installatie via de cd, wat ongeveer 5 minuten in beslag nam nog even de kabelmodem resetten en voila: verbinding. Daarna via het webinterface nog wat aanvullende zaken aangepast en binnen een half uur had ik mijn netwerk up-and-running. Ook de Wii kan er probleemloos mee het internet op.
De snelheid, zowel bedraad als draadloos, zijn prima en ook het bereik door het hele huis is uitstekend.
Met firmware 1.21EU is het mogelijk om een USB-printer aan te sluiten op de poort op de achterzijde.
Nog even terugkomend op de review van basbb: inderdaad vraagt de router na een serie aanpassingen op een pagina om te rebooten, maar dat kan je ook negeren en uitstellen tot later. Bij mij kan de optie upnp-support wel aan- en uitgezet worden en de optie om het uitgaand verkeer te filteren kan je vinden bij Advanced, Access Control.
Ook heel prettig van deze router is de actieve support via het forum. Een vraag die ik over deze router had was nog dezelfde dag beantwoord.
Het enige 'probleem' met deze router is het grote aantal opties in de setup, maar daarbij staat wel een goede uitleg en de veel opties zijn voorzien van een wizzard.