D-Link AC1200

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 31 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de D-Link AC1200 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Johannes Visser 01-02-2015
Geschreven voor: D-Link AC1200

Deze router is een echte verademing. Een gezin met oudere konderen heeft al even zovele laptops, computers en smartphones, welke elk simultaan een zo snel mogelijk draadloos internet eisen. Zelf heb ik mijn kantoor op zolder, het verst weg van de router en het signaal moet door een aantal lagen gewapend beton. Mijn vorige router had hier herhaaldelijk moeite mee, maar deze relatief goedkope router slat zich er fier doorheen. Gevolg.... geen klagende gezinsleden meer. :-)

pband 16-09-2014
Geschreven voor: D-Link AC1200

Ik heb de router een aantal weken mogen testen via kieskeurig en had goeie hoop op dit apparaat.

Installatie:
Ik had de router zo aangesloten en werkend, niet veel anders dan mijn oude D-link DI-524 (of mijn huidige TP-Link TL-WR1042ND)

Bereik:
Het bereik viel mij eigenlijk direct tegen, ik heb momenteel (als opvolger van de D-link DI-524) de TP-Link TL-WR1042ND en daarover ben ik erg goed te spreken. Sinds de D-Link DIR-850L kreeg ik regelmatig last van wegvallen van signaal en slecht bereik/snelheid.

Mogelijkheden:
Zie ook de betrouwbaarheid. Ik ben niet zo te spreken hierover. De usb aansluiting uiteindelijk niet meer goed kunnen testen, maar zelf zie ik daar ook niet direct het voordeel van.

Betrouwbaarheid:
Wat vreemd en erg vervelend was, is dat ik via deze router het niet voor elkaar kon krijgen om mijn samsung smart tv te laten werken. Die heb ik in de meterkast doorgelust via ethernetkabel via de router, maar deze DIR-850L heeft het signaal nooit kunnen overbrengen (ook niet na een aantal herinstallaties). Ik heb dan ook binnen 1,5 week mijn TP-Link TL-WR1042ND weer aangesloten.

De pluspunten:
vormgeving, anders dan anders en stand-alone een leuk apparaatje voor het oog (al is dat voor mij niet van belang aangezien de router in de meterkast staat).

De conclusie:
Zoek je een nieuwe router, is deze wellicht het overwegen waard, vooral als je qua design aangesproken wordt.
Ga je voor betrouwbaarheid, goed bereik en stabiliteit. Dan raad ik deze router af.

kirstentestweergavenaam 10-09-2014
Geschreven voor: D-Link AC1200

Deze router was makkelijk te installeren, heel gebruiksvriendelijk. Ten opzichte van mijn oude router, was het bereik vele malen beter! Ook viel niet steeds verbinding weg! En het is dat 'hij' in de meterkast staat, maar qua design vind ik 'm ook nog wel mooi! Prima router dus!

colinweeland 08-09-2014
Geschreven voor: D-Link AC1200

Ik heb de D-link mogen testen van het kieskeurig testpanel.

design : De d-link heeft een aparte vormgeving. heel anders als andere routers. en misstaat dan ook niet als de router in het zicht geplaatst dient te worden.

installatie: is echt een fluitje van een cent. dmv de app die verkrijgbaar is in de appstore en google playstore stel je de router binnen enkele minuten in via je telefoon of tablet.

bereik: het bereik is niet heel bijzonder groot. en kleiner als de 5ghz verbinding word gebruikt.

mogelijkheden: de usb ingang op de achterzijde werkt perfect met bijbehoorende applicatie op media te kijken op je telefoon of tablet.

1 min punt aan de d-link is dat mijn netwerk hardeschrijf soms niet herkend word. en ik de d-link dan opnieuw moet opstarten.

krollie87 08-09-2014
Geschreven voor: D-Link AC1200

Een goede en betaalbare router die doet waar die voor gemaakt is. Het bereik is zeer goed. Op de 5GHZ band is het bereik ruim voldoende in het hele huis. Ook op de bovenverdieping. Op de 2,4 GHZ is bereik, zoals verwacht nog vele malen groter. Zeker een meter of 50. Achter in de tuin op je Ipad zitten is dus geen probleem met deze router.

Ook de installatie is kinderlijk eenvoudig middels de setupwizard. Het opzetten van een myDLink account is niet moeilijker of makkelijker dan online account elders. En hoewel het een leuke gimmick is, heb ik het persoonlijk na installatie slechts 1 keer bekeken.

Een van de functies die ik wel veel heb gebruikt is de USB aansluiting. Hiermee maak je kinderlijk eenvoudig van een externe HD een NAS.

De snelheid de router is ook prima. Helaas heb ik geen pc die wifi ac ondersteund. De snelheid voor de wifi ac was echter op mijn Sony Z2 gemiddeld 433 Mbps. Ruim voldoende voor het streamen van HD content.

Als conclusie kan ik stellen dat D-Link goed waar voor je geld geeft. Het doet wat het moet doen tegen een redelijke prijs. Daarbij is het uiterlijk van het apparaat ook dik in orde. Als is dit laatste natuurlijk aan smaak onderhevig.

Fidolecosp 04-08-2014
Geschreven voor: D-Link AC1200

De D-Link DIR-850L is een router met een mooi uiterlijk. Dit doet er echter niet heel erg toe als je hem in je meterkast of op de studeerkamer zet. Gelukkig beschikt hij over een zeer goed bereik, een aantal maal hoger dan dat ik met de modem-router (Huawei) van mijn provider haal.
Ik ben positief over de mogelijkheden van de router, maar er zijn ook verbeterpunten. Zo mag de online web-interface wel iets flitsender (al is hij niet minder mooi dan bij vele andere (modem-)routers), en zou het fijn zijn als je het USB-apparaten dat je aan de router kan hangen, ook zonder software aan een drive-letter kan hangen.

otto evers 27-07-2014
Geschreven voor: D-Link AC1200

Heb voor kieskeurig deze router een paar weken getest en tot de volgende conclusie gekomen
Op zich geen verkeerd apparaat de software werkt prima hij ziet er best leuk uit en doorvoersnelheid ethernet is goed...maar dan ..
In combinatie met diverse apple producten valt hij een beetje door de mand
Op dit moment is er nog geen dongle voor de snelle wifi met een imac of andere apple producten dus aan de nieuwe wifi snelheid heb je niets
Verder is het bereik van de wifi gewoon slecht mijn oude apple extreem komt veel verder
Er zit geen usb3 aansluiting op en hij herkende mijn ziggo aansluiting pas na 3 keer opnieuw installeren
de router is wat duurder dan vergelijkbare routers zonder de nieuwe wifi dus voor mij een nee
Waarschijnlijk werkt de router beter met nieuwe windows apparatuur maar met de 2 jaar oude laptops van mijn kids had ik ook niet zoveel succes
Is het een aanrader ja en nee als je zo'n snelle wifi op je pc / laptop hebt denk ik wel voor windows zijn er wel usb dongles want dan heb je hier het voordeel van
Maar voor mij als apple fanboy is het een nee

wilwilwil 25-07-2014
Geschreven voor: D-Link AC1200

De router is over het algemeen prima.
Gebruik deze zowel bedraad als draadloos. Bij bedraad gebruik haal ik de volle snelheid van het abonnement. Draadloos hangt dat af van de afstand tot de router en welke frequentie. de 5Ghz levert de beste prestaties op korte afstand, voor grote afstand moet je overschakelen op de 2,4 Ghz . Beide frequenties kunnen tegelijker tijd gebruikt wat heel nuttig is vanwege de verschillende apparaten die ik gebruik, oudere hebben meestal allen de 2,4 Ghz.

Verder ik de vormgeving aantrekkelijk ronde vorm en compact zodat ook gezien mag worden en het ook geen kermis is met een reeks knipperende lampjes.

over de usb aansluiting ben ik minder te spreken, ik dacht ik kan de router gebruik om snel bestanden te delen met andere pc's helaas is daarvoor de overdracht snelheid veel te laag ca 3MB /s

Alex1309 24-07-2014
Geschreven voor: D-Link AC1200

Ik heb de D-Link DIR-850L mogen testen van kieskeurig.nl en dit zijn mijn bevindingen van het apparaat.
Het bereik op 3ghz is prima, bereik op 5ghz is helaas waardeloos, na 5 mtr houdt het op en het signaal gaat niet door muren heen.
De snelheid van het apparaat is Super, het streamen van HD films via wifi gaat vlekkeloos zonder een enkele hapering.
De usb aansluiting voor een printer of harde schijf heb ik helaas niet kunnen testen want door een defect in het apparaat werkte de poort niet, anders is het Super om via het netwerk te kunnen printen of bestanden te delen met alle computers in het netwerk.
Een goed werkend apparaat is echt een aanrader voor mensen die op zoek zijn naar een router die de komende jaren met de tijd mee kan gaan!

mhvanderhoek 24-07-2014
Geschreven voor: D-Link AC1200

Ik heb voor dit product aan het kieskeurig.nl testpanel mee mogen doen, onderstaande mijn ervaringen:

Product doet precies wat het moet doen, hij is energiezuinig en levert goede doorvoersnelheden zowel bekabeld als draadloos. Ook het bereik was een dikke prima.

Ook de installatie gaat bijna vanzelf(bij mij was alles binnen 5 minuuten aangesloten + geconfigureerd)

als ik dan toch een minpuntje moet noemen: ontbreken van port translation.

Xaobotnik_ 01-07-2014

Design

De router ziet er op het eerste oog apart uit en erg afwijkend van andere routers. De router is gemaakt van glimmend plastic, wat bepaalde mensen misschien mooi vinden. Ik vind het echter een materiaal-keuze die gedateerd over komt. Wanneer je dergelijke materialen gebruikt, is het redelijk zinloos om iets van design te doen. Het is op zichzelf lelijk en het krast snel (simpelweg met je nagels er langs gaan zonder kracht erop te zetten betekent al een kras). Het een en ander heeft waarschijnlijk te maken met het niet willen blokkeren van het signaal, maar doe dan niet de moeite om als een soort van MacPro over te komen. Persoonlijk zet ik mijn router sowieso ergens in een hoekje, dus veel kan ik er niet om geven.

Mogelijkheden

De mogelijkheden van deze router zijn redelijk standaard. Ten opzichte van een andere router in deze prijsklasse wordt er niets aan extra geboden, maar ook niets weggelaten.

Installatiegemak

Ik begrijp niet waarom zoveel routers niet gewoon meteen alles automatisch kunnen uitzoeken en je eerst een heel installatieproces moet doorlopen. Ik denk dat veel mensen die minder bekend zijn met dergelijke processen er niet eens doorheen komen in het geval van deze D-Link. Wanneer je gewoon alles leest en een beetje voorkennis hebt, werkt het gewoon.

Gebruiksgemak

Ik vind het menu minder gebruiksvriendelijk dan die van de meeste andere merken die ik gebruikt heb. Dit heeft vooral met de indeling te maken die erg eigenzinnig is waardoor iemand die wat meer ervaring heeft met de instellingsmenu's van verschillende routers, even moet zoeken naar waar de verschillende opties staan.

Maar met een beetje zoeken en de duidelijk handleiding is alles wel te vinden.

Draadloze prestaties

De draadloze prestaties van deze router zijn qua bereik erg goed. In vergelijking met mijn andere routers die uit dezelfde prijsklasse komen, presteert deze D-Link op dit vlak erg goed. Wel viel mij op dat bij het streamen van HD-Video af en toe de verbinding gewoon uitvalt en daarmee ook de film of serie. Geen idee waar dit precies door komt. Het lijkt alsof een zwaar bezette verbinding niet onder alle omstandigheden langdurig in stand gehouden kan worden.

Overige netwerk prestaties

Ik heb zelf hier en Gbit-netwerk liggen. Net als andere routers wordt deze gewoon zo goed als volledig benut. Wel was er sprake van één jammerlijk gegeven. Een van mijn vaste verbindingen loopt via een ethernetkabel die niet zo best meer is. Het duurt altijd even voordat een verbinding via deze kabel gedetecteerd wordt, tenminste bij de routers die ik tot nu toe gebruikt heb. De DIR-850L detecteert de kabel in zijn geheel niet.

maloesa 24-02-2014
Geschreven voor: D-Link AC1200

Ik heb een Ziggo all-in-one abonnement met een Ubee modem. Helaas zijn deze modems zo onbetrouwbaar dat mijn WiFi steeds uitvalt. Alleen de modem herstarten helpt dan nog. Daarom deze D-link gekocht via iBood. De installatie is eenvoudig en het meegeleverde kaartje met standaard ip, ssid en ww is heel praktisch.

Bereik in huis is prima. Ik heb hem in de meterkast staan, maar gezien het design kan hij ook prima op een bureau staan.

Ik gebruik hem als vervanger van de brakke Ubee WiFi Access Point, dus ik gebruik alleen de AP mogelijkheden. Meer heb ik niet nodig.

Ik heb nog problemen gehad met de verbinding naar het AP, maar gezien de gebruiksperiode kan ik daar nog niet veel over zeggen. Behalve dan dat het betrouwbaarder is dan het standaard Ubee AP :-)

Jorre94 14-02-2014
Geschreven voor: D-Link AC1200

D-link AC1200 de koning van mijn (slaap)kamer.

De Installatie
Een Makkelijke installatie (op het leggen van de kabel van trap naar trap tot zolder na), binnen een minuut na het aanschakelen had ik al wifi. Het eerste wat ik vervolgens deed was de netwerknaam aanpassen. Dit ging ook erg eenvoudig. Het mooie aan dit apparaat is dat die over 4 antennes beschikt, twee op de 2.4GHz en twee op de 5GHz. Omdat er van beide twee zijn is het oom mogelijk om redelijk eenvoudig via de instellingen een gast account op te zetten. (leuk voor als er vrienden komen). De signalen van de router worden er niet minder op.

Vermogen
Ik heb een alles in één pakket van Ziggo met 60 mb down 6 mb up. met deze router lukt het me om via de speedtest (met Lan kabel) down 62.8 mb en up 5.8 mb te halen. Via deze router haal ik dus het maximale eruit. Met de 5 GHz op mijn telefoon behaal ik zelfs 63 mb down. Als ik alle 4 de Lan kabels tegelijk gebruik (Smart-TV, Laptop, Desktop, Printer) neemt de snelheid niet af!

Bereik
ik heb hem op zolder staan en als ik beneden ben is het 5 GHz signaal niet sterk meer om snel te kunnen internetten. Het 2.4 GHz is daar aan tegen wel gewoon goed. (Ik heb het 2.4 GHz signaal voor de laptop en de 5GHz voor mijn telefoon.)

USB aansluiting
Ik heb gelijk een usb in de 2.0 usb openen gestopt om ook hier het uiterste uit te halen. na een paar apps gedownload te hebben (mydlink Lite, Shareport, QRS-mobile) De laatst genoemde is erg makkelijk om je modem snel te installeren. Je kunt de router ook handmatig opniew instaleren. Via de Shareport App is het zelfs mogelijk om de bestanden die op je usb staan (aangesloten op de router) te openen en af te spelen op je telefoon of tablet. Een min puntje vind ik wel dat het maximaal 250 mb toelaat. Als je echter een externe harde schrijf wilt aansluiten moet er ook een externe voeding zijn. Met mijn Smart-tv is het erg eenvoudig om films vanaf mijn router af te spelen. De WPS functie werkte goed, na een druk op de knop was er binnen een seconde verbinding.

Design
Het is een erg mooi ontwerp, staat goed op me bureau. Het apparaat is geruisloos. De router neemt weinig ruimte in. Op de voorkant van de router zitten twee iconen die aangeven of het apparaat aanstaat en of het signaal goed is.

Betrouwbaarheid
Het apparaat heb ik nu welgeteld 6 dagen en hij is (tot nu toe) erg betrouwbaar. Signaal is sterk gebleven en geen haperingen.

rob1jd 14-02-2014
Geschreven voor: D-Link AC1200

I.v.m. aanhouden problemen met de router van de provider besloten om een externe erouter aan te schaffen. Het is toch jammer dat je ongeveer 50% van de snelheid door toepassing van draadloos verliest. Tweede probleem waar ik mee te maken heb (had) is dat het aantal gebruikers op het 2,4 Ghz netwerk groot is en veel personen hetzelfde kanaal. Op bepaalde momenten van de dag was dat zo erg dat ik zelf meer dan 65% verlies had en de snelheid van de internet verbinding net zo snel als vroeger toen we nog in moesten bellen.
Gelukkig liep ik op Ibood tegen deze router aan. Belangijke reden voor de aankoop is de dual band ondersteuning.. Dit systeem werkt zowel op 2,4 Ghz als 5 GHz (je apparatuur moet de 5 GHz frequentie wel aankunnen!). Daarnaast zijn er een grote aantal mogelijkheden op waar ik in de toekomst gebruik van kan maken. Voor mij persoonlijk is het ook handig dat er bijvoorbeeld een USB stick in de router past waar je vanuit alle computers, tablets en mobieltjes gegevens kunt up en downloaden.

Tryhitme 13-02-2014
Geschreven voor: D-Link AC1200

Installatie ging super eenvoudig en de vervanging heeft geleid tot een zeer goed bereik.5Ghz voor streaming video werkt goed. Betrouwbaarheid so far so good.

jdd63 13-02-2014
Geschreven voor: D-Link AC1200

Mijn router was verouderd en gaf voortdurend kleine storingen. De d-link kwam daarom bijna als een geschenk uit de hemel. Installatie stelt niets voor, handleiding is heel helder, een kind kan de was doen. De snelheid is zeer goed en voor mij een enorme verbetering.
Compact, duidelijk en geen overbodige zaken op de router. Gewoon rechttoe, rechtaan.

RHK 13-02-2014
Geschreven voor: D-Link AC1200

Ontvangen en uitgepakt. Leuk compact koektrommeltje. Plug en Play want ik prikte hem op mn bestaande D-Link power stopcontact en klaar! op de 4 poorten Mediaplayer, smart tv, blurayspeler en receiver geknoopt. Even een SSID naampje gegeven en ww veranderd en hij hing in mn netwerk, hoe makkelijk ging dat. Bereik? Met mn Samsung phone even naar buiten en toch nog 80 meter bereik de straat uit en nog whatsappen.Internetsnelheid behoorlijk, 80 mb draadloos en 98 mb bedraad. (heb 100mb abbo). Gewoon goed!

ikkie3000 13-02-2014
Geschreven voor: D-Link AC1200

werkt gewoon goed makkelijke installatie je krijgt gewoon wat je gedacht had en wat betreft betrouwbaarheid dat zal de tijd uit moeten wijzen

Erwin van der Putten 13-02-2014
Geschreven voor: D-Link AC1200

Voor het geld echt een top router! Stabiel, en doet wat het moet doen.

Instalatie was in 3 minuten gedaan en er zitten veel mogenlijkheden op.

Het bereik is niet bijzonder veel meer dan mijn oude router. Maar wel gewoon genoeg power om een stabiele verbinding door het hele huis te geven.

Al met al een goese prijs/kwaliteit router!

Erwin

EddyV67 13-02-2014
Geschreven voor: D-Link AC1200

Helaas kan ik deze router ondanks de op papier goede eigenschappen niet gebruiken, de WIFI snelheid komt niet boven de 60MB terwijl ik met een andere WIFI router op hetzelfde netwerk eenvoudig de maximale snelheid van mijn ISP 120mb haal.

Surfgirlly 13-02-2014
Geschreven voor: D-Link AC1200

Als noob zijn had ik toch even wat problemen met de opstart, maar na mijn router even te resetten bleek alles vrij eenvoudig. Het bereik is goed en op het 5ghz netwerk even snel als via de kabel. Ik haal bijna 16mb op mijn Tele2 netwerk van 20mb. Ik heb de router aangesloten aan de Davolink modem/router van Tele2.

Wat een groot voordeel is voor mij is dat er met het 5ghz netwerk nog nauwelijks snelheid verloren gaat wanneer ik mijn d wireless home theater system aan doe. Met de oude router stoorde het zo enorm dat ik nog nauwelijks 1,5mb haalde. Nu met de nieuwe router haal ik op het 2,4gjz netwerk nog 8mb en met het 5ghz netwerk ong. 13mb.

mtarnuhal 13-02-2014
Geschreven voor: D-Link AC1200

Installatie heel makkelijk plug-&-play zelf als je deze in een bestaand netwerk plaatst.
GUI is redelijk uitgebreid en overzichtelijk. Bruikbaar voor een klein bedrijf.
24x Port Forwarding is genoeg voor thuis & kleine bedrijven.
alleen jammer dat alle port forward regels al op de pagina staan. een webfilter makelijk voor als je kinderen hebt of als je iet wilt dat je werknemers op een bepaalde site komen.
Wireless 2.4GHz & 5GHz bereik is uitstekend. een GuestZone voor eventueel klanten of familie ook 2.4GHZ & 5GHz.

Design ziet er goed uit. materiaal is plastic. product is erg ligt van gewicht had hem liever iets zwaarder gezien voor de stabiliteit.

sleijpie 13-02-2014
Geschreven voor: D-Link AC1200

Gisteren de router binnen gekregen.
Bijgeleverd zat 1m Cat5 kabel. Handleiding & Quickstart guide(CD)
Ik heb deze router besteld met als doel om deze als Switch en Wifi Accespoint te gebruiken.
Eerste indruk is zeer positief. Ik noem me zelf geen dummy maar een boven gemiddelde gebruiker met netwerkervaring.
De standaard handleiding is voor mijn toepassing onvoldoende.
Echter de uitgebreide handleiding daarintegen bied voldoende informatie om het apparaat met enige try & error pogingen de router functionerend te krijgen voor mijn toepassing.

Het wifi bereik is vele malen beter dan het ziggo modem en mijn repeater.

De mogelijkheden met deze router, usb NAS, virtual Server zijn zeer uitgebreid. Enige voorkennis is wel aan te raden indien er geen gebruik gemaakt wordt van de standaart setup wizards. De uitgebreide handleiding biedt wel een duidelijke toelichting van de termen en opties in de FW

rudolfus78 13-02-2014
Geschreven voor: D-Link AC1200

Zeer tevreden over de router. deze aangeschaft ivm trage bekabelde verbinding. dat is nu opgelost.

wvbeveren 13-02-2014
Geschreven voor: D-Link AC1200

De installatie is een fluitje van een cent. Aansluiten, even wat persoonlijke instellingen (naam van het netwerk,de key, eventueel een mac-filter e.d.) invullen en werken maar, zowel op 2,4 Ghz als op 5 Ghz. Met inSSIDer Office kan je zijn waarden netjes volgen en die zien er werkelijk perfect uit.
Apparaat ziet er uiterlijk goed uit, geeft een krachtig signaal af en heeft alle gewenste mogelijkheden.
Heb diverse andere routers ingezet gehad maar deze steekt er met kop en schouders ver boven uit.
Bovendien neemt hij door zijn verticale opzet veel minder ruimte in, ondanks dat je er 4 extra Lan-poorten op aangesloten hebt.
Niets dan goed tot zover.
Enige kleine minpunt: Jammer dat D-Link geen Nederlandse handleiding heeft voor deze AC 1200.

wvbeveren 04-06-2014

Nog steeds heel erg tevreden, goed apparaat, zeer betrouwbaar.