Sitecom WLR-7100 AC1200 Wi-Fi Router X7

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sitecom WLR-7100 AC1200 Wi-Fi Router X7 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Roy 08-09-2017

Kleine compacte router van Sitecom

Het product hebben we aangeschaft omdat ik problemen had met de sitecom 300N router,
Deze router is 3 x sneller en is gemakkelijk aan te sluiten en direkt beschikbaar voor snel internet!
De kwaliteit van dit product is fantastisch en de prijs is daaraan gekoppeld... dus goedkoop!

Pluspunten

• zeer snel aan te sluiten
  • zeer snelle internet
  • Korte maar nuttige handleiding

Minpunten

• korte snoer adapter
  • Korte UTP-kabel

Jan 31-05-2017

Sitecom wifi router

Ben tot dusver zeer te vreden over deze router , Na installatie volgens beschrijving werkte alles direct. Zelf de netwerk link apparatuur behoefde ik niet in te stellen of resetten. het bereik van deze wifi router is voldoende, zelf op de 2é verdieping een goede ontvangst.

Pluspunten

• makkelijke installatie
  • goed bereik van wifi signaal

Rob 14-11-2016

WiFi is instabiel en traag

Installatie verliep probleemloos, direct goed werkend. Echter het lijkt wel of de WiFi van de router "vol loopt": na een paar uur wordt WiFi instabiel, laat geen data door of slecht zeer traag. Als je een ping of speed test doet gaat het goed, echter live een website of Youtube film kijken is niet mogelijk, dit terwijl er geen andere WiFi netwerken in het bereik zijn. Na een harde reset werkt het weer eventjes. Hierover uitgebreid gesproken met support, ook update van firmware mocht helaas niet helpen. Router is retour gestuurd binnen de garantieperiode doch kan niet worden gerepareerd.

Pluspunten

• Installatie

Minpunten

• WiFi stabiliteit en snelheid

Jan 21-10-2016

Na ASUS, SiteCom

Installatie loopt van een leien dakje. Zeer goede WiFi, bekabeld netwerk eveneens indrukwekkend snel. Het instellen van de verschillende parameters naar eigen wens verloopt vlot, ondanks de heel summiere 'doos'handleiding. Nu ook hopen dat de Asus router die het veel te vroeg begaf snel vergeten is.

Pluspunten

• Zeer vlotte installatie
  • Uitstekende WiFi snelheid
  • Garantie?

peterlaarakker 03-08-2016

NA DE X6 DIE HET NA 3 JAAR BEGAF NU X7

X7 installeert goed makkelijk hopelijk heb ik de 10 jaar garantie niet nodig. Volgens mij was die er nog niet met de x6

kees 18-06-2016

perfecte Sitecom router WLR-7100 AC1200

de Sitecom router WLR-7100 AC1200 is perfect en zeer makkelijk in te stellen. met daarbij de MyWiFi App maakt het helemaal compleet

John.v 07-05-2016

sitecom X7

Na vele routers kopen uitproberen ( de dlink 686, netgear Nighthawk en nog een paar) en terugsturen omdat ze niet stabiel waren ondanks update's enz.
Heb ik er toch de stoute schoenen aan getrokken of de sitecom X7 uit te proberen. Geïnstalleerd ging makkelijk ook omdat je de router in de nederlandse taal kan zetten. Kleine opmerking het gast netwerk was voor mij even zoeken, maar dat ging gelukkig achteraf vrij makkelijk als je het weet hoe het moet.
Het is een makkelijke router in het nederlands niet al teveel instellingen te doorlopen en het werkt. Als je de computer opstart doet het wat langer dat deze aangemeld is op het netwerk. Is de computer aangemeld op de router dan is de verbinding (wifi) is de verbinding zeer stabiel ik heb na bijna 3 weken geen probleem meer gezien.
En heb de router binnen 3 weken geregisteerd bij sitecom en je hebt 10 jaar garantie! Wat wil je nog meer....

Na de diverse dure router getest te hebben blijkt de Sitecon X7 toch een geweldige router te zijn.

En wat ik er mee doe?:
via de router via 5ghz downloaden en tegelijk streamer naar de chromecast (router koppelt dit via 2,4 Ghz naar chromecast) totaal geen probleem
Wat we verder uitgeprobeert hebben is het volgende:

2 mobiele telefoon en chromecast 1 op het 2,4 ghz wifi en te gelijk een latop en pc en tablet op 5 ghz wifi allemaal te gelijk wat laten doen en alles liep als een zonnetje geen enkel probleem. Daar konden de dure routers echt niet tegen aan zoals hier boven genoemde.

gisteren nog even een nieuwe wifi printer op het netwerk aangesloten ging ook perfect printen als gaat gewoon goed eigenlijk perfect

verder kan ik niets meer vertellen voor ons hier in huis de perfecte router en deze hoeft dus niet duur te zijn en met 10 jaar garantie tja wat wil je nog meer ik zou het niet weten

arjanbroers 13-02-2016

Mijn oude Linksys was kapot en toen na veel onderzoek en vergelijk een Sitecom gekocht. Daarna begonnen de problemen. Slecht bereik, zeer onstabiel netwerk en bovendien bleek de Sitecom niet geschikt voor multicasten (dat heb je nodig als je een Airprinter hebt of, net als ik, een multiroom audio systeem). De support van Sitecom was vriendelijk, maar daar heb je alles mee gezegd. Niet behulpzaam dus en nu ben ik al 3 maanden aan het rotzooien om alles werkend te krijgen.

Kwam ik er vorige week achter dat mijn oude Linksys E2000 (die ik gelukkig niet weggegooid had) niet kapot was, maar alleen een kapotte adapter had. Voor 2 euro een nieuwe adapter gekocht en al mijn problemen zijn opgelost: prima bereik, zeer stabiel netwerk en bovendien ondersteund de Linksys multicasting, dus ook mijn speakers werken nu probleemloos in alle ruimten.

Dus als je het mij vraagt: twijfel niet langer en koop een Linksys!!!

Hoogendam61 26-09-2015

Wij hebben de router nu bijna 2 weken in gebruik en onze internetsnelheid is aanzienlijk toegenomen, zeker bij gebruik van 5GHz. De installatie ging wat moeizaam daar de hardware accelerator aan stond. Als deze aangevinkt is kan de router een onevenwichtig gedrag vertonen.
Na deze uitgezet te hebben is de werking storingsvrij en daardoor dus veel stabieler geworden. Nu tevreden over de router.

benkorf 25-03-2016

Welke optie dien ik uit te zetten? Ik kan de hardware accerelator niet vinden. Onder welke noemer staat het?
Alvast bedankt.

hemalaja 24-08-2015

Deze Router heeft een duidelijke uitleg, met tekening.
Het bereik is goed en het heeft 10 jaar garantie, na registratie bij sitecom.
Ook hebben ze een gast toegang, zodat een gast niet op jouw wifi zit, maar op de gastwifi.

AnitaQ1963 11-06-2015

Perfect staat achter de ziggo modem eerst slecht bereik nu op gelost gemakkelijk te install.
2.4 en 5.oghz groot voordeel gasten netwerk
daarna geen verbindings problemen gehad er zitten nu div app op mob telefoon centrale printer en div pc
druk bezet maar werkt goed heb hem wel buiten de meterkast geplaatst was beter zeiden ze

jelle 29-12-2015

Wat heeft u gedaan om het slechte bereik op te lossen? Ik heb ok ziggo en al sinds het begin problemen.

x70 10-06-2015

Ter vervanging van de Ziggo router, nu eindelijk eens een echte WIFI verbinding aangelegd. Kinderlijk eenvoudige installatie met heldere plaatjes en korte instructieomschrijving. Alle draadloze apparatuur binnen no-time weer up & running op 2 gescheiden netwerken 2,4Ghz en 5 GHz. Zeer de moeite waard. Wordt ook door Ziggo zelf ondersteund.Echt een aanrader.

rovekieskeurig 09-06-2015

uitstekend product waarvan het bereik en de mogelijkheden iets minder zijn dan verwacht maar zeker niet iets dat storend is in het dagelijkse gebruik. Eén setting kan duidelijker omschreven worden en dat is het effect van de hardware accelerator. Als deze aangevinkt is kan de router een onevenwichtig gedrag vertonen. Na deze uitgezet te hebben is de werking storingsvrij en daardoor dus veel stabieler geworden.

pvc 20-05-2015

Prima router; eenvoudig te installeren en goede grafische instellingen voor detailaanpassingen. 2.4 en 5 GHz Netwerk kan tegelijk gebruikt worden, dus meteen geschikt voor gebruik door alle apparaten. 'Excellent Coverage' is in de praktijk (bij mij) 'standaard dekking', niet anders dan mijn voorgaande (netgear) router. Ik heb deze geplaatst achter een Ziggo modem (op een andere plek in huis), omdat Wifi van dat modem in de meterkast nauwelijks bereik had. In zo'n geval zijn er iets geavanceerdere netwerkinstellingen nodig (DHCP; Firewall; IP-adressen) maar die waren met deze GUI eenvoudig te doen. Bij de online virus/malware scan heb ik wat twijfels; deze heb ik uitgeschakeld omdat ik vermoed dat dit de verbinding wat vertraagt. Maar hiervoor kocht ik de router dan ook niet

kevin5280 07-04-2015

prima router. bij mij in gebruik achter een upc horizonbox ter versterking van het wifi netwerk.
ook de app werkt voor mij naar behoren

hanslangen 07-04-2015

De router werkt na wat opstartproblemen erg goed .In het begin maakte de router wel kontakt met internet maar wilde geen pagina,s laden . Na kontakt met de provider en na lang zoeken bleek de hardware accelerator die aanstond uitgezet moest worden. Nu werkt de router erg goed goede verbinding en goede snelheid.

mathijsmombers 04-04-2015

snelste wifi ooit ja? als hij ergens niet aan voldoet is het de verwerking van de aantal mb/s.
hij voldoet voor de rest wel aan de snelheid en het bereik. maar waar i zelf ook niet naar gekeken heb (en verstand van heb) is de processor. wanneer je het boven het normaal gebruik uitkomt (zoals meerdere YouTube filmpjes kijken of downloaden) klapt de processor er uit en kan je het voor de rest vergeten. Ook hield hij er ineens mee op. als ik na een dag werken thuis kwam moest ik de hele boel opnieuw opstarten om weer gebruikt te kunnen maken van de router.
Al met al, KOOP HEM NIET, weggegooid geld
heb nu een netgear aangeschaft, top spul

ELPeter 21-03-2015

Iets wat Sitecom pretendeert maar wat absoluut niet werkt is de USB mogelijkheid.
Wat hierbij nergens in een handleiding te lezen is is dat hier alléén een FAT32 geformatteerde schijf op kan om hem in de server-mode te kunnen gebruiken. Als je de router instelt op USB-mode dan is hij enkel door 1 pc tegelijk te benaderen. Waarbij de mogelijkheden ook beperkt zijn.
Dit had Sitecom mogen vermelden! En zeker in de handleiding.
Verder is het een heel goede router.

Sitecom Webcare 24-03-2015

Een aangesloten hardeschijf dient FAT32 of NTFS geformatteerd te zijn (tot 2TB). Dus naast FAT32 kan ook van NTFS gebruik gemaakt worden. Verder, tegen welke beperkingen loopt u precies aan bij NetUSB? Het klopt dat er met NetUSB slechts één PC tegelijk gebruik kan maken van de USB-poort, maar voor de geadverteerde doeleinden zou het prima moeten werken. Mocht u specifieke problemen hebben, neem dan gerust contact op met onze support afdeling via: http://www.sitecomlearningcentre.com/nl/products/wlr-7100v1001/wi-fi-router-x7-ac1200/contact

BMW530d 05-03-2015

Op 03-03-2015 deze router aangeschaft. Heb vele routers uitgetest maar dit is een snoepy werkelijk geweldig. Gewoon plug en play en gaan met die Router. Ook de app voor android is geweldig. Dit is een echte aanrader. Ook mijn telefoon doet het geweldig op de WiFi en met de app WiFi Analyzer kan ik alles controleren. Dus als je een router zoekt zou ik deze zeker kopen.

Popko Oortwijn 28-01-2015

Net geïnstalleerd. Fluitje van een cent. Heb al meerdere producten van Sitecom, o.a. homeplug, en alles doet wat je ervan verwacht. Als perfectionist ben ik blij ook nu weer voor een Sitecom router te hebben gekozen en bijzonder vanwege de snelheden. Sitecom apparatuur maakt waar wat ze beloven. Woon in een appartementencomplex op een tussenverdieping, dus niet de meest ideale plek voor een router in de meterkast.

Radarkompas.nl 11-01-2015

Wij hebben deze router ook, dit werkt perfect!
Instalatie was ook makkelijk!

Gewoon aanschaffen als je in in een overweging zit!

Hanssie66 08-01-2015

Ik heb deze router bijna 3 maanden in mijn bezit. De installatie was eenvoudig. het bereik viel mij tegen. Ik had er meer van verwacht. Vanwege de tegenvallende resultaten had ik graag deze router willen gebruiken als bridge op een andere lokatie in het huis. Volgens mij is dit niet mogelijk. De grootste tegenvaller was dat de internetverbinding regelmatig wegvalt zoals wired als wireless (1 a 2 keer per avond). Bij wireless is de verbinding er wel, maar er geen internet. De router opnieuw aan en uitzetten is het enige dat helpt.

dubbeltjes 10-01-2015

Probeer eens om de Hardware Accelerator uit te zetten. Zit onder de button geavanceerd in het menu. Bij mij werkte dit.

Rene9731 06-01-2015

Een geweldige router en veel opties. Signaalsterkte is goed.
De installatie is heel eenvoudig, maar ik heb het toch iets afgewaardeerd vanwege de app. Als je een android toestel hebt, werkt de app pas na een firmwareupdate op de router. Deze firmwareupdate staat niet op de website van Sitecom.
Na veel zoeken op het web vond ik een mailadres en kreeg ik de volgende link voor een firmwareupdate.
(http://portal.sitecom.com/WLR-7100/v1001/upgrade/WLR-7100v1001.dlf)

dubbeltjes 10-01-2015

Bedankt voor het delen van de link. Heb het geïnstalleerd en de app werkt bij mij nu ook. Wel vreemd dat deze update niet rechtstreeks te vinden is.

fldegraaf 07-12-2014

beste mensen, sinds 22 november heb ik een sitecom wlr-7100 aangeschaft. Deze heb ik aangeschaft ter vervanging van een wl-575 van Sitecom. De aanschaft was vooral nodig door de nieuwere technieken die de wlr-7100 heeft. Zo heeft deze router een 2,4 GHz. en een 5 GHz. bandbreedte zodat ik oudere een nieuwere apparaten in 1 Wi-Fi netwerk kan integreren.
Hoewel de installatie vrij eenvoudig is werd ik door de klantenservice van Sitecom fantastisch geholpen met vragen die ik had m.b.t. de app. My Wi-Fi en de registratie van het product. Iedereen binnen ons gezin kan nu ongehinderd interneten en vooral de app. is hierbij een handig hulpmiddel, zo ook een toegevoegde waarde.

Rene9731 02-01-2015

Hallo,

Ik heb ook deze router aangeschaft, maar de app werkt bij mij niet. Op de website van Sitecom wordt je doorverwezen naar een vraag & antwoord pagina, geen telefoonnr te vinden.

Uiteindelijk een telefoonnr op web achterhaald, maar voor support wordt je vervolgens doorverwezen naar een duur 0900 nummer, kosten 80 cent per minuut. Dat gebeld en ja hoor, wordt ik in de wacht gezet. Na een paar euro wachten maar opgehangen.... Dus ik ben helemaal niet tevreden over de klantenservice dus hoe heb jij dat dan geregeld?

Rene9731 02-01-2015

Hallo,

Bij mij werkt de app niet. Op de website van sitecom wordt je doorverewzen naar een vraag & antwoord pagina, maar daar staat niets over de app. Geen telefoonnr te vinden. Vervolgens via Google een telefoonnr van Sitemcom gevonden, wordt ik voor support doorverwezen naar een duur 0900 nummer (80 cent per minuut). Na een paar euro's wachten maar weer opgehangen.

Ik vraag me dus af met welk nummer jij hebt gebeld.

Rene9731 06-01-2015

Bedankt voor jouw reactie op mijn vraag.

Het blijkt dat de router voor een androidtoestel een firmwareupdate nodig heeft.
Ik heb onderstaande firmwareupdate gedownload en op de router geïnstalleerd. De app doet nu nu wel !

(http://portal.sitecom.com/WLR-7100/v1001/upgrade/WLR-7100v1001.dlf)

fldegraaf 03-01-2015

ik heb gebeld met 010 238 33 22 dat is het verkoopnummer en daar werd ik verder geholpen. het kan zijn dat u Engelstalig te woord gestaan maar vraag om een Nederlandstalig persoon.

Lemster 07-12-2014

brigitteschippers 30-07-2015

Hoi, ik heb hemzojuist ook gekocht. Heb jij dat Ziggo router echt gewoon helemaal weggehaald? Of heb je de x7 A-C 1200 aan de ziggo router gehangen? Wat is het beste?