Apple AirPort Extreme

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple AirPort Extreme op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

eaz 14-07-2017

Prima router, maar te snel kapot

Geschreven voor: Apple AirPort Extreme

Heb de router gekocht vanwege de prima scores in de testen en de goede naam van apple. Hij heeft in bridge mode gestaan als hoofd draadloos accesspunt in huis, voor de ipads, macbook en andere draadloze apparaten (totaal een 20 tal....). Helaas is ie maar 3 jaar oud geworden. Recent overleden nadat ie al een paar weken problemen gaf met de wifi.

Pluspunten

• perfecte snelheid
  • makkelijk in te stellen vanaf apple
  • design

Minpunten

• kapot na 3 jaar
  • duurder

René 02-02-2017

Snelle router , mooi design

Geschreven voor: Apple AirPort Extreme

Gemakkelijke installatie , binnen 5 min. Sluit m aan op je KPN modem en klaar. 3 tot 4x zo snel internet. Zelfs in de slaapkamer
(100m2 appartement)

Pluspunten

• Snelheid
  • Installatie

Moranos 16-11-2016

Super verbinding!

Geschreven voor: Apple AirPort Extreme

Na veel verbindingsproblemen via de wifi toch maar de Airport extreme aangeschaft. Is een flinke uitgave maar dan heb je ook wat! Airport is erg makkelijk qua instalatie was binnen 2 minuten online!

Design vind ik persoonlijk erg mooi. Ook qua prestaties doet hij niks aan de looks onder, wat een snelle verbinding. Ik heb echter niet de time capsule versie waar een ingebouwde HDD in zit om zo bestanden op te slaan. Werkt ook super met een externe HDD (die ik al had) kan via het netwerk bestanden opslaan en opvragen van de HDD.

Enige puntje wat ik mis is dat er geen audio uitgang op zit zoals op de express versie.

Het is een apparaat met een flink prijskaartje maar is naar mijn mening elke cent waard!

• Snelle installatie
  • Snelle verbinding

Minpunten

• Prijs

Uitstekende keuze

Geschreven voor: Apple AirPort Extreme

Ik had op beide verdiepingen airport extreme-routers staan, een van de 802.11n op de benedenverdieping en een oudje (802.11g) op de bovenverdieping als extra accesspoint. Maar de laatste tijd hadden we op de bovenverdieping steeds meer last van instabiele verbindingen. Met steeds meer apparaten in de buurt, die kunnen storen, is dat ook geen wonder lijkt me.

Dus besloten we - na lezing van de reviews over deze nieuwe extreme 802.11ac - om tot vervanging over te gaan. En daar hebben we geen spijt van.

Ik had me voorbereid op een situatie waarin we de nieuwe op de benedenverdieping zouden zetten en de 802.11n op de bovenverdieping. Helemaal niet nodig.
Deze nieuwe extreme geeft ruim voldoende dekking in het hele huis. Ons macbook ook een 802.11ac haalt op de bovenverdieping zelfs bij dezelfde snelheden als beneden.

De installatie is - zoals gewoonlijk bij Apple - een fluitje van een cent: aansluiten, aanmelden bij het interne netwerk, even een apart 5G-netwerk aanvinken voor de 802.11ac apparatuur en klaar.
Supertevreden met deze aankoop.

Evelien 13-03-2016

Blij met deze router!

Geschreven voor: Apple AirPort Extreme

Na jaren van onstabiel internet vanwege een Sitecom router in combinatie met een zwak modem, toch maar deze prijzige apple router aangeschaft, ik was het helemaal beu. Ik heb de Apple Airport Extreme nu bijna een jaar en hij is fantastisch! Installatie was in een minuut gepiept en sinds aanschaf is het internet hier in huis stabiel. Het bereik is prima, ook op zolder is nu een prima signaal, dit was niet het geval met de Sitecom. Wat mij betreft is deze router zijn geld dik waard.

pell26 22-08-2017

Ik ook, nu heb ik een super stabiele verbinding

Mickey101 04-10-2014
Geschreven voor: Apple AirPort Extreme

Deze router aangeschaft op basis van tests als vervanging van mijn Netgear 37000.

Omdat ik op sommige plaatsen met mijn netgear van 3 jaar oud in het huis een enkel streepje wifi had en langzaam internet had, heb ik besloten de airport extreme te kopen.

Nu op de plaatsen waar ik een enkel streepje had, helemaal geen bereik meer.
Wat wel gezegd moet worden dat als ik bereik heb de afstand niet zoveel invloed meer heeft op de snelheid.

Dus snelheid beter geworden, en bereik slechter, hoop dat Apple coulant is en hem mag routineren.

petervl57 16-07-2016

Advies: maak een 5 Ghz netwerk aan en log daarop in. Bereik is dan veel beter en verbindingen veel stabieler dan op 2,4 Ghz.

Frank45249 05-05-2014
Geschreven voor: Apple AirPort Extreme

Ik was al lang aan het rommelen met mijn router (dLink) en wilde nu toch eens wat anders. Aangezien wij bij ons thuis alles van Apple hebben ligt de keuze voor de hand. Dus een Airport Extreme was de keuze. En een goede bleek achteraf. Centraal in huis geïnstalleerd en kon direct aan de slag. Geen ingewikkelde procedures. Echt zoals alle Apple producten snel installeren en direct aan de slag. Nu was mijn printer (HP) met WiFi ook niet meer draadloos te gebruiken, dus met USBkabel aangesloten op de Airport Extreme en hoppa die deed het ook weer correct. En aangezien deze ook op 5GHz werkt is er weinig storing van andere routers en bijvoorbeeld magnetrons of afstandsbedieningen van garagepoorten.

niekjansen96 23-01-2014
Geschreven voor: Apple AirPort Extreme

Installeren is echt een fluitje van een cent geen moeilijke installaties nee stekker in het stopcontact en een wachtwoord en netwerknaam opgeven en hij doet het.
Snelheid en bereik zijn super met deze router haal je echt alles uit je draadloze internetverbinding ik heb een een verbinding van 200 mb en haal precies 200 mb op mijn Macbook Pro.
Voor snelheid en gebruikersgemak moet je zeker deze router kopen.
Router is wel duur maar dan heb je nooit meer gekloot meer met je netwerk.

J de Jong 18-10-2013
Geschreven voor: Apple AirPort Extreme

Tja, ik heb de laatste tijd steeds meer met Apple producten. Erg mooi spul en doet wat je wil dat het doet.
Ook deze router. Installatie is super makkelijk. Werkt perfect. Ik heb nog geen apparaten die gebruik maken van het nieuwe snelle WiFi a.c. die deze Airport Extreme ondersteund dus kan daar nog niet over oordelen. Ik heb deze Airport Extreme als extender werken samen met een Time Capsule 3TB die er precies hetzelfde uitziet. De Time Capsule staat op begane grond en de Airport in het trappenhuis op eerste verdieping. Werkt perfect! Overal in huis super snel draadloos internet. Deze twee staan gewoon in het zicht mooi te wezen op een klein plankje aan de muur en dus niet verstopt in de meterkast o.i.d.

W. Sengers 30-07-2013
Geschreven voor: Apple AirPort Extreme

Geweldig Produkt installatie fluitje van een cent, en bereik is zeer goed.
Door de 6 antenne's altijd een goed signaal.

jean6531 15-07-2013
Geschreven voor: Apple AirPort Extreme

helaas heb ik dit uiterlijk mooie apple product zeer laag moeten beoordelen. na 4 dagen geploeter, en bijna 3 uur bellen met de ( uitstekende apple care helpdesk) terug gebracht naar de winkel en mijn geld terug gekregen. Alle hulp ,tips en trics van menige wizzkid ten spijt bleek deze route om onduidelijke reden niet te communiceren met mijn glasvezelrouter (xms)
dus testen is nog niet eens gelukt, omdat niemand hem aan de praat kreeg. in de winkel functioneerde hij overigens prima, dus stuk was ie niet. maar ik had alle energie en vertrouwen erin verloren.

petervl57 16-07-2016

Ik ben het helemaal met wjg eens. Deze review zegt niets over de algemene kwaliteit van de Applerouter, maar heeft te maken met de compatibiliteit tussen twee merken.
Aangezien Apple-produkten gemaakt worden volgens afgesproken fabrieksstandaarden ligt het probleem eerder bij je glasvezelrouter dan bij het Apple-produkt.
Deze beoordeling is dus zeer storend voor het algemene beeld van de produktkwaliteit en de redactie zou dit m.i. niet moeten accepteren.

wjg 09-01-2015

Het is in mijn ogen niet terecht dat je een 1 als waardering geeft, dit gaat alleen om het installeren. Hoe de router functioneert kun je niets over zeggen. Als je testen ziet komt hij er altijd goed uit. met weinig reviews zoals nu zorgt deze beoordeling er voor dat het cijfer een enorme invloed heeft op de gemiddelde beoordeling.... ik vind dat kieskeurig redactie ook alert moet zijn op dit soort verkeerde beoordelingen

pell26 22-08-2017

Kan mijzelf ook niet vinden in deze review, installatie ging juist super gemakkelijk. Ook de naam verandert
Nog nooit ervoer ik zo'n goede router, krachtig signaal