Netgear R7500

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Netgear R7500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

nvrijenhoek 22-11-2015
Geschreven voor: Netgear R7500

Wat een dramatisch slecht product voor de prijs die ze ervoor vragen. Bereik in mijn nieuwbouwwoning: slecht. Snelheid: niet sneller dan een 2.4ghz router, terwijl Netgear zelf zegt dat het voor bereik overal in huis is.

Heb inmiddels al een tweede exemplaar ontvangen. Deze staat lekker op Marktplaats voor de liefhebber.

Mijn gevoel is dat de firmware gewoon heel slecht is. Maar ja, ben geen expert.

Ps. Netgear service is bijzonder ondermaats. COntinue aan de lijn met een dame die zo slecht Engels spreekt dat we een half uur bezig zijn geweest om mijn adres goed in haar systeem te krijgen.

Ad1203 30-08-2015
Geschreven voor: Netgear R7500

Op zich een prima router, echter bij mij viel telkens de verbinding weg (instellingen stonden allemaal goed). Ik denk dat hij dan schakelde tussen de verschillende verbindingslijnen. Teruggebracht naar de winkel en een Netgear AC1900 (R7000) meegenomen, dit router werkt echt perfect zonder uitval van verbinding en is nog goedkoper ook.

pacod 28-07-2015
Geschreven voor: Netgear R7500

Ik gebruik de router in een nieuwbouw appartement, midden in een centrum van een stad. Genoeg stoorzenders dus, die er voor zorgen dat de stabiliteit op het 2.4Ghz frequentie niet ideaal is. Op 1 apparaat na (google chromecast) gebruiken mijn apparaten het snellere 5Ghz wifi-frequentie.

Aangezien ik geen zin had om kabels te gaan leggen in huis, besloten om een krachtiger router te kopen en al snel viel mijn keuze op de AC2350 of de RT-AC87U van Asus.

De Asus, kon ik de desbetreffende winkel niet vinden dus werd het de Netgear.

De apparaten die ik heb aangesloten op de router (draadloos) zijn:

- Google Chromecast
- 2 Android telefoons (Samsung S4 en Samsung S6)
- 1 Android Tablet (Galaxy Tab S 10.5)
- Xbox One
- Desktop PC met een USB 3.0 AC Wifi dongel.

Beide Android telefoons halen zo'n 100 Mbps download en hebben een sterk signaal in dezelfde kamer en in de slaapkamers in huis. Voor de deur verlies ik zo'n 40% signaalsterkte. Maar ligt de snelheid nog op zo'n 60 Mbps. De tablet haalt 180Mbps, wat het maximale is volgens mijn internetverbinding. De desktop pc haalt dit overigens ook.

Het instellen van het apparaat was ook erg eenvoudig middels de daarvoor beschikbare wizard.

Alle apparaten werkten prima en ik merk ook een duidelijk verschil met mijn oude Sitecome N300 router, zowel bereik als prestaties.

Van de overige functies (2x USB 3.0 en E-Sata aansluiting) heb ik nog geen gebruik van gemaakt, maar dit gaat nog komen.

Over de stabiliteit kan ik nog geen echt oordeel vellen. Hiervoor heb ik het apparaat nog te kort.