D-Link DIR-3060

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de D-Link DIR-3060 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

K.J. 30-12-2019

Super router!

Geschreven voor: D-Link DIR-3060

De router voelt kwalitatief zeer goed en solide aan. Doormiddel van de D-Link app is de router zeer gemakkelijk te installeren. In vergelijking tot een standaard router is dit een verademing, ook tegenover mijn oude Netgear Nighthawk is er verbetering merkbaar. De router heeft een veel groter bereik met hogere snelheden.

Doormiddel van de Tri-band Wi-Fi is het mogelijk om aanzienlijk meer apparaten toe te voegen tegelijkertijd zonder verlies van kwaliteit. Waar mijn oude router het niet altijd aan kon met alle Chromecasts, Laptops, Tablets en Telefoons. Kan deze router het zeer gemakkelijk aan.

Echter, waar de echte kracht ligt van deze router is de nieuwe Mesh technologie van D-link. Je kan gemakkelijk je netwerk uitbreiden met een D-Link accespoint/extender door de QR-code te scannen met de D-Link app. Vervolgens wordt je door de app door een app aan het handje genomen en creeer je een Mesh waardoor je overal goed bereik in je huis hebt.

Daarnaast heeft de router heeft geïntegreerde McAfee bescherming waardoor de router bescherming biedt tegen de apparaten die aan gesloten zijn. Ook kun je Google Home en Alexa aansluiten om spraak commando’s te geven zoals: Gast-Netwerk activeren, wachtwoord/naam opvragen van het gast netwerk en de router opnieuw opstarten. Deze opties zijn optioneel en hoeven dus niet geactiveerd te worden.

Pluspunten

• Zeer hoge snelheden
  • Overal Wi-Fi met de Mesh Technologie
  • Installatie en configuratie zeer gemakkelijk

Minpunten

• Opstart app is soms aan de lange kant