D-Link DIR-636L

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de D-Link DIR-636L op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Tashla 25-10-2013
Geschreven voor: D-Link DIR-636L

Ik heb deze router gekocht via een iBood actie, en ben er nu na een aantal dagen al ruim tevreden mee. Voorheen had ik tevens een D-Link router, maar deze voldeed echter niet meer aan mijn eisen en verwachtingen. De actie van iBood kwam daardoor goed uit waardoor ik mijn thuisnetwerk heb kunnen vernieuwen door middel van deze Router.
Tevens als fijne bijkomstigheid dat deze Cloud functionaliteit heeft en ik mijn externe schijven kan benaderen via dit medium.

Al met al is de installatie makkelijk te doorlopen, echter zijn niet alle instellingen omvattend in de snelle installatie, en moet er naderhand nog een ronde door de instellingen gemaakt worden (Dit betreft de meer geavanceerde functies).

Het bereik is ruim verbeterd, en dit valt ook te merken in mijn thuisnetwerk. Waar ik eerst 20-25% behaalde heb ik nu een ruime 50-60%.

De mogelijkheden van deze router is uitgebreid, maar op sommige gebieden ook summier. Dit is iets vanuit de D-Link firmware die restricties/limieten oplegt in het aantal toegevoegde filters enzovoort.

De betrouwbaarheid is zeer goed, ondersteund vele encryptie types en wachtwoord types. Tevens valt ook WPS uit te schakelen waardoor brute-force aanvallen tot een minderheid behoren. Verder is alles wat een mogelijk lek kan veroorzaken automatisch uitgeschakeld totdat de gebruikt dit expliciet aan zet.

Door zijn vorm zou ik hem echter niet direct aanraden voor bedrijfsgebruik, i.v.m. afmetingen en bevestigingsopties.
Voor thuisgebruik is deze router zeer voldoende en omvat alle functies die een wat geavanceerde gebruiker kan benutten.

Darkrogue 25-10-2013
Geschreven voor: D-Link DIR-636L

Heb dit product voor een hele goede prijs kunnen ontvangen. Eigenlijk was ik al zeer tevreden bij de Installatie.

- Goede kabels die niet te kort zijn
- Twee hele duidelijke briefjes met de WiFi Informatie.
- Bijna Plug & Play, heb eigenlijk maar weinig hoeven aanpassen.

het bereik is zeer goed, ik heb mijn vorige router uitgezet, en heb nu door het hele huis een goed ontvangst. Nooit minder dan 80%.

Mogelijkheden zijn voldoende, maar ik vind toch dat het menu iets uitgebreider mocht zijn. Ik vind het ook niet echt heel gebruiksvriendelijk.

De Betrouwbaarheid is tot nu toe best wel goed, toch merk ik dat ik af en toe wat problemen heb met het streamen van zwaarder content e.g. 1080p, terwijl ik een goede speedtest haal. (Mogelijk interferentie door andere 2.4Ghz Apparaten..)

Als totaalplaatje krijgt dit artikel van mij een 8, en raad het zeker aan voor thuis gebruikers die ook iets minder ontvangst hebben met hun voorgaande routers. Makkelijk op te zetten en ziet er goed uit.

FYI, er is ook een firmware update beschikbaar!

Ironburn 25-10-2013
Geschreven voor: D-Link DIR-636L

Goede makkelijke instelbare router. Ook prima te gebruiken als accespoint. Rijkweite goed. Heb nu nog maar 1 wifi punt, waar ik voorheen twee punten nodig had. Kortom. Een aanrader.

rpbjorn 25-10-2013
Geschreven voor: D-Link DIR-636L

Een top router. Stabiel, makkelijk te installeren, en te configureren. Alle benodigdheden zijn aanwezig(Denk en kabels adapters etc.)
Bereik is uitstekend met verschillende tussen muren.

Tevens een design waar is over na is gedacht en totaal geen doorn in het oog.

Er is ook een app voor de smartphone aanwezig waarmee de router reboot kan worden. En tevens is het mogelijk om wat instellingen via de app te wijzigen.

freddyscholtelubberink 25-10-2013
Geschreven voor: D-Link DIR-636L

Installeren was eenvoudig. WiFi is redelijk te noemen, maar met de configuratie wil het niet vlotten. Ik heb een Dlink app op mijn Iphone gezet waarmee ik van afstand mijn netwerk in de gaten kon houden. Misschien dat ik iets fout heb gedaan maar ik kan mijn netwerk van afstand niet benaderen ! Ook kan ik op mijn PC te router niet openen ! Dus zijn de mogelijken beperkt. Netwerk (wifi) blijft wel goed functioneren. Misschien is de Router helemaal niet OK, wie zal het zeggen.

Panadero57 25-10-2013
Geschreven voor: D-Link DIR-636L

Geweldig krachtige router. In huis altijd last van slechte draadloze verbindingen door veel staalijzer in het beton.
Met deze D-Link router zijn alle problemen uit de wereld.
Installatie was ook een fluitje van een cent.
Waarom heb ik deze router niet eerder aangeschaft.

manrot 25-10-2013
Geschreven voor: D-Link DIR-636L

een goede en goedkope router.

vooral bereik valt op, deze is erg goed.

installatie is erg eenvoudig.

ik gebruik deze als veredelde wifi repeater via ethernet kabel op zolder op mijn netwerk aangesloten, en met zelfde ssid en wachtwoord als een andere wifi router is mijn bereik enorm vergroot.

zelfs in huiskamer wordt deze router nu af en toe automatisch geselecteerd door mijntablet, ipv de oude wifi router die dichterbij staat.

bvanheijst 25-10-2013
Geschreven voor: D-Link DIR-636L

De dir-636L is een overjarige router uit medio 2012. Gezien de prijsstelling bij bijvoorbeeld ibood.nl en de eisen aan routers medio 2012 betreft het een uitstekende router met uitgebreide instel mogelijkheden. Voor de digi-dummies wellicht niet de beste keuze, maar voor de techneut wel. Bereik is uitstekend. Na de juiste instelling gevonden te hebben werkt de dhcp server nu ook stabiel.