Netgear WNDR4500

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Netgear WNDR4500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Henri 21-11-2015
Geschreven voor: Netgear WNDR4500

Na een paar jaar gebruik te hebben gemaakt van Netgear routers, ben ik klaar met Netgear.

Keer op keer een zwak signaal, of je moet je router een meter van je laptop af hebben staan. Dan gaat het wel goed, maar door beton heen? Daar heeft Netgear duidelijk moeite mee. Nu ben ik overgestapt naar een ander merk router en het verschil is significant beter geworden qua bereik.

VMartinez10 29-05-2013
Geschreven voor: Netgear WNDR4500

Hiervoor een sitecom gehad maar dat was helemaal niks vergeleken met dit!!

Installatie was enorm eenvoudig, je hoeft niets te installeren ofzo gewoon plug and play!!

Bij de sitecom haalde ik van de 100 mb max 50 mb draadloos en nu haal ik gewoon 92mb!!

myReview 26-05-2013
Geschreven voor: Netgear WNDR4500

Router heeft geen MAC-adres filtering, Parental Control wordt zo lastig (Moet via OpenDNS.com, maar dat werkt enkel als je via een usernaam bent ingelogd, en lijkt dus zinloos voor smartphones en tablets).
Bereik op 5GHz is slecht.
Bereik op 2.4 GHz is niet beter dan van een oude Linksys WRT54g.
Installatie gaat goed.
Over betrouwbaarheid geen ordeel, want ik heb het apparaat terug gebracht.
Hoewel dit apparaat ergens een 'silver award' kreeg valt het mij gewoon zwaar tegen.

RaymondD1968 10-12-2012
Geschreven voor: Netgear WNDR4500

Vandaag gekocht. Installatie snel en eenvoudig zoals het moet zijn anno 2012. De Netgear Genie is een control panel dat indien van toepassing zelf problemen met de router oplost en zelf de verbindingen maakt. Geweldig!
Mijn standaard Tele2 router/modem was volgens mij niet meer toereikend voor alle tv's, playstations, iPad's, iPhones, Tablets, laptops, etc. Deze kan ze allemaal aan.

robbiebee 13-12-2012

Kan je aangeven of de router een goed bereik heeft in huis. ik heb nu een netgear van 3 jaar oud en die moet worden vervangen, deze kan al dat wifi geweld niet meer aan :-)

alvast bedankt

cawonder 11-02-2013

Beste Raymond ik was ook van plan om de Netgear N900 aan te schaffen ,en ik heb zelf ook een tele2 modem hoe sluit je de Netgear op de modem en heb je de Netgear ook geconfigureerd!
Bvd
Grt Nico

plopper 19-09-2012
Geschreven voor: Netgear WNDR4500

Op zich best een goede router,met vele mogelijkhedeen. Een nadeel
er zaten 4 beperkte handleidingen bij in 4 verschillende talen,
behalve Nederlands. De bij geleverde CD waarop wel een Nederlandse
handleiding op zou moeten staan werkt voor geen stuiver.ondanks
mijn beperkte kennis op het gebied van routers ishet mij met veel moeite gelukt. Maar ik vindt dit geen goede zaak van Netgear.Over
de betrouwbaarheid nog geen oordeel.

Dick 2 23-06-2012
Geschreven voor: Netgear WNDR4500

Mijn oude linksys WRT54GL (1.1.), gekocht in 2009, voldeed nog prima dacht ik. Ook al wist ik dat de snelheid van mijn ziggo pakket de max. capaciteit van de router had ingehaald.
Maar toen we thuis de tweede iPad, de derde iPhone kregen en het wifi-verkeer in de buurt toenam liet het draadloze deel van de Linksys steken vallen.
Omdat ik veel met de iPad 3 werkte gaf ik hem de schuld. Hij faalde immers waar de iPad1 nooit had gefaald. Zou ik de iPad terug kunnen brengen? Maar: het kon misschien anders opgelost worden - een router aanschaffen die alles uit de buurt wegblaast!

De Netgear besteld bij t-online (komt uit Duitsland), was er de volgende dag. Installatie tadellos, bij onvolkomenheden grijpt de Netgear zelf in en meldt dat keurig in een browservenster. Nooit eerder zoiets gezien.
Eén klein probleempje was mijn printer (HP 8600 plus) die ook op het bedrade netwerk zit. Alles ging prima omdat de printer dat aanstuurt, maar voor scannen naar PC (i.v.m. de OCR is dat iets anders dan scannen naar netwerkmap) kon de printer de PC niet bereiken. Via het tooltje IP bijwerken van HP was ook dat snel gefixt.

Nu natuurlijk de hamvraag: hoe is het bereik, wat zijn de snelheden?

Nu ik de volle capaciteit van Ziggo met deze Netgear benut (120Mbit meen ik) gaat het aanmerkelijk snellen allemaal. Een filmpje van usenet halen, ook als het een bluray is, is in no time gepiept.
De speedtesten van speedtest.net bevestigen dit: zojuist kom ik via de testlokatie Naaldwijk op 118,7 down en 8,78 up.

Draadloos is ook fraai want je krijgt twee draadloze netwerken met deze router.
Eén op de 2,4 Ghz band en één op de 5 Ghz band. Je kan dus kiezen, switchen etc.
Mijn iPad3 geeft soms nog steeds een streepje minder dan zou moeten, maar dat is bedrog want hij functioneert nu door het hele huis, en zelfs in de tuin van de buren.

Ik ben na een paar dagen dus heel tevreden.

plopper 19-09-2012

Sins gisteren in bezit van deze router,op zich lijkt het mij een goede router. allen jammer dat er geen Nederlandse handleiding bij zit. Ook de bij geleverde CD werkt bij mij niet, of doe ik iets niet goed?(kan ik mij haast niet voorstellen)
Vr,Gr.
Jan

alex d 16-09-2012

Beste Dick, wat zijn jouw settings en heb je de ubee router alleen als modem ingesteld? Ik heb ook de netgear met ziggo, maar bij mij doet ie het heel slecht....

Henny Hazekamp 16-05-2012
Geschreven voor: Netgear WNDR4500

Installatie is makkelijk te doen.
Wifi is uitstekend.
Mogelijkheden zijn prima.
Betrouwbaarheid is goed tot uitstekend.