De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alecto SA-19/5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

1,7

Tall diver 05-08-2022

Hoop herrie in de nacht

Geschreven voor: Alecto SA-19/5

Gekocht als vervanging van mijn oude melders.
De oude had ik moeten houden, deze nieuwe gaan na een half jaar spontaan af in de nacht, geen rook of hitte gelukkig dus de batterij eruit gehaald.
Een week later begint de 2e melder ook in de nacht af te gaan.
Ze maken goed geluid, dat dan weer wel.
Schoonblazen etc helpt geen barst.

Pluspunten

• Hoop herrie
  • 9V batterij gaat lang mee

Minpunten

• Gaat spontaan af

Jan 16-07-2022

Loos alarm

Geschreven voor: Alecto SA-19/5

Product gekocht en geplaatst. Anderhalf uur later ging het alarm af zonder dat er sprake was van rook. De enige manier om hem stil te krijgen was de batterij eruit halen. Daarna meerdere dagen geprobeerd de batterij er opnieuw in te plaatsen, maar het alarm bleef constant afgaan. Een waardeloze rookmelder dus.

Minpunten

• Gaat af zonder rookontwikkeling
  • Is niet meer stil te krijgen

Officiele reactie van Hesdo 25-07-2022

Beste Jan,
Vervelend te horen dat je dit probleem ervaart. Het gaat in dit geval om een optische rookmelder, onder de kap zitten 2 optische sensoren die elkaar zien. Als het zicht tussen de sensoren wordt verstoord, bijvoorbeeld door rook, gaat de rookmelder alarm geven. Het kan dus ook zijn dat er iets anders tussen de optische sensoren komt, wat het alarm laat afgaan, denk aan een pluisje, stof of insectje. Om uit te sluiten dat dit de oorzaak is, kun je het beste de rookmelder schoonmaken met een stofzuiger of schoonblazen met perslucht. Kijk hiervoor ook naar de volgende link: https://www.youtube.com/watch?v=ySS0xl2FttE
Mocht dit geen verbetering geven, dan kun je het product voor garantie aanmelden via: https://commaxx.easyrma.de/

Richard 21-09-2018

Te gevoelig voor stof

Geschreven voor: Alecto SA-19/5

Gaat gewoon midden in de nacht spontaan af.
Contact gehad met alecto en die zeggen kan een stofje in zitten. Moest maar er met een stofzuiger langs.
Dit had natuurlijk totaal geen nut.

Hij zal maar afgaan als we op vakantie zijn pffff

Pluspunten

• Hij doet het zeer goed bij rook ontwikkeling

Minpunten

• Zeer gevoelig voor stof

Officiele reactie van Hesdo 24-09-2018

Beste Richard,

Een rookmelder hoort het gewoon te doen en mag niet spontaan af gaan.
We zouden graag samen met u tot een goede oplossing willen komen.
U kunt contact met ons opzoeken via service@alecto.nl.

Rutger