Alecto SA-33 Rookmelders koppelbaar

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 41 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alecto SA-33 Rookmelders koppelbaar op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

MDD 16-04-2023

Alecto SA-33, toe aan vervanging

Ik heb 3 sets à 3stuks SA-33 melders in huis.
Deze zijn aanwezig in de slaapkamers, overloop, 2e verdieping ,huiskamer, bij de meterkast ,wasmachine en bij de koelkast en fietsenschuur.
Allemaal zeer eenvoudig te koppelen en direct te testen.
En ja.. het akoestisch signaal ' tettert' als een malle..
Het accepteren van een alarm middels een knop kan niet, dus bij een alarm getriggerd door rook blijven de units signaal afgeven totdat de alarmcondities zijn opgeheven.

Ik heb meerdere malen 's nachts een alarm gehad, waardoor ik een halve hartverzakking kreeg. Inderdaad een spinnetje of een stofje in de melder.
Één van de melders heb ik geïsoleerd nadat deze diverse keren storing gaf, dus uiteindelijk de melder maar uit bedrijf genomen.. Dit is echter geen echte oplossing, dus ik ben op zoek naar (een) nieuwe/vervangende melder(s) . Het liefste van Alecto, mits deze ook koppelbaar zijn met de huidige melders.
Dit gebeurd met enige regelmaat.
Helaas

Pluspunten

• Eenvoudig koppelbaar
  • Relatief goedkoop
  • Luid alarm!
  • Betrouwbaar merk

Minpunten

• 9x3=27AA size+9x 9V batterijen
  • sommige melders genereren ongewenst alarm.

Officiele reactie van Hesdo 27-04-2023

Beste MDD,

Bedankt voor je bericht, vervelend te horen dat je dit probleem ervaart! Helaas is de SA-33 uit het assortiment gegaan en hebben we geen melders meer die met de SA-33 te koppelen zijn. Het spijt me dat we je hiermee niet verder kunnen helpen.

Krista 21-07-2020

Vaak vals alarm

Drie jaar in bezit (6 stuks). In het begin sporadisch vals alarm. Dit toegeschreven aan onze katten, ons huis is nu eenmaal niet stofvrij. Maar nu gaat het alarm om de haverklap af. Je rent als een malle door het huis om alle melders uit te zetten, maar ze blijven elkaar steeds aanzetten. Dus: koppelbaarheid prima, geluid is lekker fel, maar ik ga toch een andere set zoeken, want dit is slecht voor m'n hart. En dat van de buren.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Robuust

Minpunten

• Erg vaak vals alarm
  • Niet makkelijk uit te schakelen
  • Eenmaal gekoppeld, niet meer te ontkoppelen
  • Gebruikt veel batterijen

Peter Roos 24-06-2020

vals alarm

Ik heb een jaar geleden een set van drie SA-33 melders aangeschaft.
De laatste maanden is het alarm 's nachts twee keer afgegaan zonder dat er merkbaar rook aanwezig was. Je schrikt je een ongeluk. Inmiddels lees ik dat meer mensen dit probleem hebben gemeld. Voorlopig heb ik ze losgekoppeld totdat iemand mij een oplossing aandraagt.

Officiele reactie van Hesdo 25-06-2020

Beste Peter,

Wat vervelend dat dit is gebeurd, bij vals alarm is het inderdaad vervelend als de melders gekoppeld zijn. Het vals alarm kan veroorzaakt worden door dat er iets voor de sensor komt ( bv spinnetje of pluisje), maar het kan ook zijn dat de melder zelf niet goed is.

Je kunt contact met ons opnemen via service@alecto.nl, als je meteen je adres gegevens en aankoop mee stuurt gaan we kijken hoe we je snel kunnen helpen.

Groetjes,

Daam van Alecto service

Adriaan 16-03-2019

Veel vals alarm

Vanwege een groot huis met op de begane grond een bedrijf gevestigd hebben we een aantal jaren gelden deze koppelbare rookmelders aangeschaft. Negen stuks. Na vele malen vals alarm op de meest onlogische plekken en tijden halen we ze uit de woning weg en gaan we andere melders aanschaffen. Zeker ook na het verwisselen van de batterijen gaan de melders de nacht er op volgend zo maar af. De afgelopen twee dagen door drie verschillende melders. Ik vind het niet kunnen dat rookmelders zonder aanwijsbare oorzaak telkens afgaan. Dit betekend dat het 0roduct niet te vertrouwen is. Gaat zo'n melder bijvoorbeeld wel af als er echt iets aan de hand is?

Pluspunten

• Eenvoudige montage

Minpunten

• Gaat zomaar af
  • Batterij unit met dat rode klopje is echt onhandig

Officiele reactie van Hesdo 18-03-2019

Goedemiddag Adriaan,

Ik lees nu je reactie en vind het erg vervelend voor je dat je vals alarm hebt gehad. Zou je ons je contact- en adresgegevens willen toesturen via service@hesdo.nl, dan helpen we je graag verder aan een oplossing. Met vriendelijke groet,

Emre
Afdeling Service, HESDO

A.Snoep 14-05-2018

vals alarm

Eén keer per maand een vals alarm, en dan natuurlijk altijd 's nachts, is ons teveel. We zijn nu op zoek naar betrouwbare melders. Zullen wel duurder zijn maar graag zonder herrie 's nachts.

Pluspunten

• koppeling
  • hard signaal

Minpunten

• te vaak vals alarm

Alecto 29-12-2017

Eenvoudig te plaatsen en te koppelen

Melder is eenvoudig te koppelen aan meerdere andere rookmelders. Heb ze net opgehangen, daardoor nog geen gebruikservaring.

Pluspunten

• Eenvoudig te plaatsen
  • Eenvoudig te koppelen

Minpunten

• Nog geen

Stacey 15-05-2017

Vals alarm

Wij hebben nu 3 x vals alarm gehad, waarvan 2 x s'nachts.. Echt verschrikkelijk geluid, je schrik je eigen wezenloos.. en dan is er niks.. Ik vind het heel slecht dat de melders dus 'zomaar' afgaan, en omdat ze gekoppeld zijn gaan er 6 melders af in het hele huis, voordat je alles uit heb, ben je gewoon 10 minuten verder, 2 huilende kinderen vanwege het verschrikkelijke geluid en niet wetend wat er aan de hand is.. Ik ben er niet zo tevreden over..
Ik wil dat de melder afgaat, als er Daadwerkelijk wat is.. en geen loos alarm..

Pluspunten

• wit, valt niet erg op aan plafon

Minpunten

• vals alarm
  • lastig uit te schakelen als het alarm afgaat

Officiele reactie van Hesdo 16-05-2017

Heel vervelend dat dit gebeurd, bij vals alarm is het inderdaad vervelend als de melders gekoppeld zijn. Het vals alarm kan veroorzaakt worden door dat er iets voor de sensor komt ( bv spinnetje of pluisje), maar het kan ook zijn dat de melder zelf niet goed is. Het beste kan je de melders even ontkoppelen, je weet dan direct welke melder de veroorzaker is. Neem dan even contact met ons op ( service@alecto.nl of 073-6411355) dan regelen we dat snel met je.

Hans 06-04-2017

Makkelijke installatie

Totaal pakket en mogelijkheid om de verschillende rookmelders met elkaar te koppelen, was de reden om dit pakket te kopen.

Pluspunten

• Koppelen rookmelders
  • Simpele installatie

Harold 26-01-2017

Wat een LAWAAI

Enige tijd geleden was in onze straat een uitslaande brand. Bewoonster is hierbij helaas omgekomen. Dan zie je wat het met JOUW woning kan doen. Op aanraden brandweer koppelbare melders kopen. Tijdens aanmelden master/slave werd ik bijna doof van de melders. KIJK en dat MOETEN ze doen tijdens brand als ik b.v slaap..Toppie..goede beschrijving (wel kleine lettertjes) en makkelijke handelbare melders. Btw Hoop dat ze NOOIT afgaan!

Pluspunten

• snel te koppelen
  • eenvoudige montage
  • je hoort ze overduidelijk

Minpunten

• kleine lettertjes gebruiksaanwijzing

Danny 21-01-2017

Makkelijk te installeren

Ik heb een set van 6 SA-33 rookmelders aangeschaft.
Ik moest even goed lezen maar daarna ging het redelijk makkelijk om de melders op elkaar aan te melden.
Nu heb ik op verschillende verdiepingen melders hangen: woonkamer, overloop zolder (wasmachine en droger) en op de slaapkamers. Dit geeft een veilig gevoel. In de oude situaties hingen er 3 stand alone melders die bij een alarm niet aan elkaar door konden doorgeven.
Wel elke maand de lens/de openingen waar de evt. rook de melder in kan goed stofzuigen, dit om vals alarm te voorkomen en en om een goede werking te kunnen garanderen.
Ik heb tot op heden nog geen vals alarm gehad, ca 3mnd in gebruik

Stefan 18-01-2017

Gemakkelijke installatie

Omdat je niet alle rookmelders overal even goed kan horen (bijvoorbeeld die in kelder als je boven slaap), zijn koppelbare rookmelders aangeraden. De SA33 is hier een goede optie. Met een simpele druk op de knop kan je ze met elkaar linken. Met een andere knop kan je ze testen. En ja het werkt: alle melders geven alarm.

Pluspunten

• makkelijke installatie
  • koppelbaar
  • alarm zeer luid
  • duidelijke handleiding

Minpunten

• alarm kan niet stiller gezet worden

Marle 13-01-2017

Veilig gevoel door 3 op elkaar ingespeelde rookmelders

Fijn om in n groot huis verschillende rookmelders te hebben die allemaal alarmeren bij rook!
Het geeft n veilig gevoel.
Tevens geeft rookmelder op tijd signalen af dmv n piepje als de batterij vervangen moet worden.

FC 11-01-2017

Dik in orde !!

Zéér snel geleverd, relatief makkelijk te installeren, ziet er goed uit.
Enkel de gebruiksaanwijzing mocht wel wat groter gedrukt zijn, heb het moeten lezen (echt waar) met een vergrootglas...

Pluspunten

• Degelijk

Minpunten

• Gebruiksaanwijzing te klein

Lisette 10-01-2017

Koppelbaar dus op meer plaatsen tegelijk alarm. Erg veilig!

Ik heb voor dit product gekozen vanwege het feit dat de melders onderling koppelbaar zijn. Ik vraag me nu zelfs af waarom niet iedere rookmelder minstens uit 2 eenheden bestaat waardoor bij brand op meerdere plaatsen in huis direct alarm is. Dit zou een heleboel persoonlijk leed kunnen schelen.

Pluspunten

• koppelbaar
  • makkelijk te installeren

Minpunten

• nog geen minpunten ontdekt

Luc 08-01-2017

Handige Rookmelders

Heb deze vandaag geïnstalleerd. 6stuks en allen gekoppeld. Bij de test gaan alle 6 in alarm en het geluid is oorverdovend !
Ook was de installatie een peace of cake supper maklijk en met de gratis bijgeleverde zelfklevende magnetische metalen plaatjes is het nog simpeler !
Ik kan niet spreken van gebruiks ervaring en hoop dat ik dit niet moet doen ,maar toestellen zien er degelijk uit !

Pluspunten

• Maklijkeinstallatie
  • Koppelen van toestellen kinderspel

Marcel 22-02-2017

Waar heb je deze set gekocht met de gratis zelfklevende plaatjes?

R. 06-01-2017

Super goed

Koppeling van de rookmelders ging erg makkelijk.
Het signaal is erg luid en duidelijk, mede ook doordat wanneer er eentje afgaat ze allemaal mee gaan doen.

Pluspunten

• koppelbaar
  • makkelijk in gebruik

R. Willem J. 27-12-2016

Prima rookmelders

Omdat ik ze pas geïnstalleerd heb, kan ik nog niet vanuit gebruikerservaring spreken. De 3 melders die ik kocht waren makkelijk te koppelen, ondanks de wat grotere onderlinge afstanden en de aanwezigheid van muren. Vrij fors formaat. Zou gemakkelijk zijn geweest als er behalve schroefjes ook plakstrippen waren bijgeleverd.

Pluspunten

• onderling bereik
  • uitleg over juiste plaatsing

Minpunten

• formaat
  • gebruiksaanwijzing in mini miniletters

Cor 09-12-2016

Gemakkelijk te installeren rookmelders.

De SA-33 rookmelders zien er niet alleen degelijk uit, maar zijn dit ook. Ze zijn makkelijk te installeren en vrij simpel op elkaar af te stemmen. Een aanrader dus.

Pluspunten

• degelijk
  • makkelijk te installeren
  • en simpel op elkaar af te stemmen.

Minpunten

• batterij gebruik

marc VP 04-12-2016

Doet wat het moet!

Koppelbaarheid is grote troef! Momenteel 5 melders in gebruik. 1 x terecht alarm wegens verbrand gerecht in oven (melder geplaatst in berging naast keuken). Wat een herrie als alle melders in alarm gaan. Oorspronkelijk 6 melders. Een echter onmogelijk te koppelen. Defecte melder werd via Conrad terugbetaald.

Pluspunten

• koppelbaarheid
  • veel lawaai bij alarm
  • gemak installatie

Minpunten

• wisselvallige kwaliteit meegeleverde batterijen
  • 1 van de 6 detectoren niet te koppelen

Pierre L. 25-11-2016

Gemakkelijke plaatsing en koppeling

Het product werkt goed, is gemakkelijk te plaatsen en te koppelen. Gevaar op gelijkvloerse verdieping is dus duidelijk gemeld op 2de verdieping!
Minpunt: 1 rookmelder defect na 2 jaar ( alarm zonder oorzaak), zonder probleem vervangen binnen garantie.

Marjan 22-11-2016

Zeer tevreden, prima service

Door de constructie van ons huis was een koppelbaar rookmeldersysteem van groot belang. Via brandbeveiliging-expert.nl besteld en zeer snel in huis. Installatie was heel eenvoudig. Nadat één van de drie rookmelders defect bleek contact opgenomen met Alecto, waarna ik een nieuw vervangend product heb ontvangen. Nu werkt alles naar behoren. Ben heel blij met deze aankoop

Pluspunten

• koppelbaar
  • makkelijk te installeren

Minpunten

• zelfklevende plakpads laten los

Willem Beerman 16-11-2016

Eenvoudige installatie

De koppelbare Alecto SA-33 rookmelders gekocht ter vervanging van verlopen oude. Eén in een ver uitgebouwde bijkeuken met een gasgeyser en twee diepvriezers. Een tweede in een uitgebouwd kunstschildersatelier waarin zich zeer brandbare chemicalieën en veel papier bevinden en een op de overloop van de eerste woonhuisverdieping, naast de slaapkamer. De afstelling en de montage (met priem en schroevendraaier) tegen het plafond was uiterst eenvoudig en de melders functioneren goed in de test. Het geeft een veilig gevoel

Pluspunten

• eenvoudige montage
  • lange levensduur

R. Houben 09-11-2016

Prima rookmelders voor een scherpe prijs

Ik heb 6 rookmelders aangeschaft. Het koppelen ging heel eenvoudig en bij het testen bleken alle 6 de rookmelders geluid te geven. Nadeel is wel dat het testgeluid, om het koppelen te testen, vrij lang aanhoudt. Dit is echter een detail. Vervolgens heb ik de 6 rookmelders geplaatst dmv magneetbevestiging. Dit montage systeem van Alecto (MK-1 montage kit) kun je apart bijbestellen en zo kun je de rookmelders makkelijk plaatsen zonder gaatjes te hoeven boren/schroeven. Alhoewel er weinig minpunten zijn dient het wel nog opgemerkt te worden dat de rookmelders een tikkeltje aan de grote kant zijn, maar dit hangt waarschijnlijk samen met het gegeven dat er naast de 9 V blok, 3 AA batterijen in moeten passen om het koppelen mogelijk te maken (alle batterijen worden overigens bijgeleverd) . Over het algemeen genomen ben ik tot dusver erg tevreden met deze set en kan de rookmelders zeker aanraden ook gezien de scherpe prijs. Ik voel me nu een stukje veiliger in mijn huis.

Pluspunten

• Prijs
  • Makkelijk te koppelen
  • Alle batterijen worden bijgeleverd
  • Goed hoorbaar
  • Apart bij te bestellen Alecto MK-1 montage kit

Minpunten

• Redelijk groot
  • Geluid om koppeling te testen houdt vrij lang aan

Han van Ooste 06-11-2016

Piece of cake

Het installeren van 6 rookmelders op magnetische bevestigingsplaatjes is zo gebeurd. Het hele huis voorzien en koppelen van de rookmelders gaat ook erg soepel. Nog geen ervaring met de werking ervan, maar het testgeluid is zodanig dat als er iets gebeurt je zeker wakker wordt. Nu maar hopen dat ze nooit echt afgaan.

Pluspunten

• simpel te koppelen
  • makkelijk te installeren
  • robuust uitgevoerd

Minpunten

• beetje groot

galletto 03-11-2016

koppelen lukt maar half

Op zich een goed concept: gekoppelde rookmelders. Als rookmelder doen ze het wel goed, maar het koppelen van de rookmelders is een slecht gedocumenteerd en ondoorzichtig proces. Uiteindelijk heb ik niet alle melders kunnen koppelen, ondanks telefonische support.

Minpunten

• koppelen lukt niet