Virtufit Ultimate Pro 2 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 43 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Virtufit Ultimate Pro 2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

e*********@o********** 28-12-2022

Goede roeitrainer!

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2

Zeer stevige, zware, stabiele roeitrainer. Hoog model is erg fijn om op- en af te stappen. Geschikt voor langere en zwaardere mensen. Makkelijk opklapbaar. Met de handleiding erbij is het gemakkelijk te monteren. Computer is eenvoudig om te bedienen, in principe geen handleiding nodig als je de standaard programma's gebruikt.

Wat minder goed bevalt is dat de wieltjes onder de zitting stukjes plastic aflaten op de ijzeren rail. Het is nog even afwachten hoe lang die wieltjes goedblijven en aan vervanging toe zijn. Dit laatste is de reden dat we deze roeitrainer 'maar' een 8 hebben gegeven.

Thijs Tweebeeke 15-12-2022

Een aanrader

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2

De Virtufit Ultimate Pro 2 is een geweldig roeiapparaat met veel trainings mogelijkheden. Als oudere sporter (72 jaar) en redelijk ervaren roeier ben ik buitengewoon tevreden over dit roeiapparaat. Ik gebruik het toestel nu ongeveer een half jaar. Het is een stevig solide toestel, geschikt voor de beginende roeier, alsmede voor de professionele roeier. Een pluspunt is de ketting i.p.v. trekkoord of -band. Daarnaast is de hogere zit zeer comfortabel en is het display goed leesbaar en eenvoudig te bedienen.
De luchtweerstand is in te stellen van 1 tot 10 wat meer dan voldoende is voor de meeste sporters. Daarnaast bieden de instelbare traings programma’s alle mogelijheden conditie en kracht te verbeteren. De Ultimate Pro 2 doet niet onder voor de Concept 2, welke in veel sportscholen wordt gebruikt, alleen de prijs is een stuk voordeliger.

Pluspunten

• Stevig en solide
  • Ketting i.p.v trekkoord
  • Hoge zit
  • Veel trainings mogelijkheden
  • Eenvoudig te bedienen

a**********@h********** 12-12-2022

Prima toestel

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2

Blij met deze aankoop! Correcte levering, gemakkelijke plaatsing en het toestel is top.

Jeroen 09-12-2022

Prima roeitrainer

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2

Onlangs bij de Fitwinkel een Virtufit roeitrainer pro 2 gekocht. Een goede robuuste roeitrainer die tegen een stootje kan. Hij zit wat hoger waardoor je makkelijk kan opstaan, goed en overzichtelijk beeldscherm en je kan lekker op hoog tempo roeien. Ik ben zeer tevreden!

Pluspunten

• Robuust
  • hoge zit

Evert 02-12-2021

Behoorlijk goed

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2

Gekocht vanwege verbeteren algehele conditie. In elkaar zetten duurde wel enige uren. Vond de handleiding overal niet even duidelijk. Robuust stevig apparaat. Makkelijk uit- en op te klappen.
Ik had meer verwacht van de verschillen in weerstandstanden.
Stoeltje maakt na circa 2 maanden dagelijks 10 minuten gebruik wat meer geluid. Zwarte kunststof wieltjes onder de stoel laten vrij snel resten van zwart spul na op de rails.
Verder geen problemen.

Pluspunten

• Robuust stevig apparaat
  • Makkelijk in- en uitklapbaar.
  • Bij gebruik stevig op de vloer

Minpunten

• Geluid schuiven zitting op rails
  • Krachtweerstanden te weinig verschillend
  • Kunststof zwarte wieltjes laten resten na op rails
  • Handleiding kan duidelijker

b************@g******** 02-11-2021

Stevige roeimachine, geschikt voor grote mensen.

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2

Ik heb deze roeimachine gekocht omdat ik zelf heel lange benen heb, wat problemen gaf bij andere roeitrainiers die ik had uitgeprobeerd. Bij deze is dat geen probleem, hij is meer dan groot genoeg. Verder ging de montage vlot. Het is een degelijke, stevige roeimachine. Ik ben zeer tevreden, hoewel koppeling met een hartslagmeter wel interessant zou geweest zijn.

Pluspunten

• stevig
  • geschikt voor grote mensen

Geert 26-10-2021

TOP indoor roeier voor elke duursporter!

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2

Zonder meer een degelijk toestel dat je naast de Concept 2 kan zetten (waarmee ik reeds ervaring had in de lokale gym). Binnen het gezin wordt onze Virtufit regelmatig gebruikt. Vanaf 30' kan het zitje zich lichtjes laten voelen doch dat zijn reeds de langere trainingen. Het standaard display en functiemenu is OK maar wel basic. Ik zou deze luchtroeier zeker aanraden aan de intensieve sporter!

Pluspunten

• ketting
  • afmetingen geschikt voor lange personen
  • opberggemak

Minpunten

• display is basic

n***********@g******** 22-10-2021

zeer fijne roeitrainer

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2

Zeer compact toestel met toch een zeer aangenaam gevoel bij het roeien.
Vele programma's en eenvoudig in gebruik.

Pluspunten

• compact
  • vele programma's

Minpunten

• kort snoer voor de elektriciteit

l******************@g******** 20-10-2021

Top-roeier

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2

Top-toestel. Heel solide, mooi design, voldoet aan alle verwachtingen. Roeien maar 😊

Hans 20-10-2021

Mooie roeitrainer

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2

Mooie roeitrainer, goede zit, duidelijk display. Geschikt voor lange mensen (ben zelf 1.94m).

Wel opletten welke hartslagmeter je erbij koopt, want niet alles is geschikt (Polar T34 werkt in ieder geval).

Pluspunten

• Geschikt voor lange mensen
  • Degelijk apparaat

Minpunten

• Niet alle hartslag meters geschikt

Johannes 20-10-2021

Prima prijs/kwaliteit verhouding!

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2

De ultimate pro voldoet volledig aan mijn verwachting. Ik ben een forse lange man en kan goed uit de voeten met deze roeimachine. Aanrader!

Pluspunten

• Geschikt voor zwaardere en langere mensen
  • Geschikt voor revalidatie en intensief sporten
  • Inklapbaar met wieltjes dus goed hanteerbaar

Minpunten

• Lastig te koppelen met hartslagmeter

RobH 20-10-2021

fijn stevig apparaat

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2

VirtuFit Ultimate Pro 2 een heel fijne roeiergometer; werkt super, fijn stevig apparaat.
wordt bij ons in het gezin dagelijks gebruikt.

Pluspunten

• fijn
  • stevig

Marcel 27-09-2020

Virtufit is niet top.

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2

De Virtufit maakt enorm veel lawaai. Meer dan bijv de concept2. Niet alleen het rad, maar vooral het zitje en de balk bij de voeteinden. Het is geen comfortable roeier.

Pluspunten

• Ziet er prima uit

Minpunten

• Lawaai
  • Klikkende geluid zitje
  • Slechte bouwkwaliteit

Team VirtuFit 01-10-2020

Beste Marcel,

Hartelijk dank voor uw review over de VirtuFit Ultimate Pro 2 Ergometer Roeitrainer!

Fijn om te lezen dat u tevreden bent over de het display, het gebruiksgemak en dat het toestel er prima uit ziet.

We hebben uw review doorgestuurd naar onze klantenservice. In dit geval hebben wij helaas geen service aanvraag van u ontvangen waar we normaal gesproken zo spoedig mogelijk contact opnemen om service aanvragen naar alle tevredenheid op te lossen.

We vinden het vervelend dat u problemen ondervindt met dit toestel. U kunt altijd contact met ons opnemen via https://virtufit.nl/service/service-formulier/. We hebben een eigen service afdeling en zullen dan zo snel mogelijk contact met u opnemen.

We hebben kwaliteit van onze toestellen en klanttevredenheid hoog in het vaandel staan en komen dan ook graag met u in contact om het op te lossen en u naar alle tevredenheid te helpen. Mocht u er niet uitkomen met het formulier dan mag u ook contact met ons opnemen via klantenservice@virtufit.nl.

We zien uw reactie graag tegemoet.

Heel veel trainingsplezier gewenst met uw roeitrainer!

Met sportieve groet,
Team VirtuFit

Kees 11-06-2020

Uitstekende en vriendelijke service, fijne roeitrainer

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2

In verband met de sluiting van de sportscholen heb ik in april online een roeitrainer gekocht.

In eerste instantie een roeitrainer met magneetweerstand (VirtuFit Semi-Pro). Helaas gaf die roeitrainer niet dezelfde beleving als de Concept 2 waarmee ik al meer dan 15 jaar vertrouwd was. Ook twijfelde ik aan de waarden (afgelegde afstand, calorieën) die op de display werden aangegeven. Vervolgens heb ik contact opgenomen met de serviceafdeling om dit te bespreken. Een nieuwe display-module werd kosteloos bezorgd, maar loste het probleem niet op.

In verdere gesprekken met de serviceafdeling werd in overleg overeengekomen om de Semi-Pro in te ruilen voor een Ultimate Pro 2 met een voor mij gunstige bijbetaling (flinke korting). De roeimachine werd netjes thuis afgeleverd en gemonteerd en de Semi-Pro weer mee teruggenomen.

Wat een verschil! De Ultimate Pro 2 roeit zoals ik gewend ben op de Concept 2. Een duidelijke display met de gebruikelijke waarden voor afgelegde afstand en wattages. De zit is comfortabel en de machine voelt robuust aan. Een uurtje trainen geeft een heerlijk gevoel.

Terugkijkend op de afgelopen twee maanden, ben ik onder de indruk geraakt van de verleende service. Zonder die service was mijn eerste aankoop uitgedraaid op een grote teleurstelling. Nu ben ik helemaal blij met de roeitrainer en heb al menig uurtje op de machine gezeten.

Pluspunten

• uitstekende service
  • robuuste uitvoering
  • comfortabele zit

Suzanne 06-06-2020

Professionele roeitrainer voor thuisgebruik

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2

Ik heb deze roeitrainer recent aangeschaft. Zeer geschikt voor dagelijks gebruik. Meerdere programma's zijn mogelijk. Op het display is de nodige info af te lezen gedurende de training. Het is ook zeer praktisch dat deze roeitrainer wat hoger is. Vooralsnog ben ik zeer tevreden met mijn aankoop

Pluspunten

• Hoge roeitrainer
  • Eenvoudig te bedienen display

Minpunten

• De weerstand van de roeier van te voren instellen

Roei fan 31-05-2020

Degelijke roeimachine

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2

Door Covid-19 ga je het roeien al snel missen. Op zoek naar een degelijke roeimachine met luchtweerstand zit je met de Pro 2 goed. Doet wat je ervan verlangt en voelt meteen vertrouwd. De Pro 2 doet kwalitatief niet onder voor de roeimachines die ik in de sportschool gebruikte.

Pluspunten

• degelijkheid
  • roeigemak

Minpunten

• display mag duidelijker afleesbaar

Marcel 1972 31-05-2020

Solide roeimachine, fijn display.

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2

De roeimachine bevalt mij erg goed. Ik ken alle roeimachine uit de sportschool en ben blij verrast met deze. Solide kwaliteit, prettig display, je hoeft niet te switchen om info te krijgen wat bij Concept 2 wel moet. Staat stevig glijdt niet weg tijdens het roeien wat bij Concept 2 wel gebeurt. Ik heb deze op zolder staan en zit er vaak op. Tv erboven opgehangen en lekker gaan. Ik moest wel even wennen aan het handvat maar die ligt nu prettig in de hand. Wel handig en dat merk ik bij alle merken is een kussen voor je billen. De stoeltjes voelen na een half uur toch hard aan. Apparaat is makkelijk op te bergen en in te stellen.

Pluspunten

• Zwaar, verschuift niet. Solide kwaliteit.
  • Display
  • Kleur, Mooi zwart staal.
  • Afwerking.
  • Hoog model

Marinus 30-05-2020

Mooie machine, veel trainingsmogelijkheden + simpele montage

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2

Mooie roei apparaat met veel programma's en trainingsmogelijkheden. Montage is simpel te doen via de meegeleverde handleiding. De diversiteit in trainingsprogramma's maakt het een stuk leuker

Pluspunten

• Grote scherm
  • Vele trainingsprogramma's
  • Simpele bediening paneel
  • Comfort van het zitje

Minpunten

• nog niet gevonden

Klaas 29-05-2020

Eenvoudig in elkaar te zetten

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2

Als gedwongen thuissporter wilde ik graag zelf een goede roeitrainer. Dit model werd alom aangeprezen, maar ik zag erg op tegen het feit dat je hem zelf in elkaar moet zetten. Toen ik het pakket eenmaal in huis had, viel dat reuze mee. De handleiding is duidelijk en het paste allemaal prima. Het voordeel van zo'n stevig apparaat is ook dat je niet bang hoeft te zijn dat er bij de montage iets snel stuk gaat. Dat merk ik nu ook bij het roeien. Ik ga zonder aarzeling voluit.

Pluspunten

• robuust apparaat
  • goede handleiding

R. van Loon 29-05-2020

Wat een Perfecte Roeitrainer

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2

Ik heb alvorens mijn keuze te maken een aantal Youtube videos bekeken waarin gerenommeerde roeitrainers met elkaar werden vergeleken. Uit deze vergelijking kwam al duidelijk naar voren dat Virtufit Ultimate Pro 2 een aantal voordelen heeft t.o.v. de concurrentie. Het gewicht creëert stabiliteit, de eenvoudige opklapbaarheid is makkelijk en ook voor mijn echtgenote eenvoudig te hanteren. Het zitje loopt soepel, en de kettingaandrijving is mooi weggewerkt en robuust. De display is zeer goed afleesbaar. De diverse instellingen zijn overvloedig. Last but not least, de trainer is eenvoudig in elkaar te zetten. Wij zijn uitermate tevreden over deze aankoop en gebruiken de trainer minimaal 3 tot 4 keer per week.

Pluspunten

• stabiliteit
  • perfect afgewerkt en maakt robuste indruk

Anna 29-05-2020

Very good ergometer

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2

I was looking for an ergometer to get exercise in during COVID-19. As it is currently very difficult to find a Concept 2 I decided to purchase the Virtufit and it comes surprisingly close to the Concept 2. The only differences I could detect in the training options (Concept 2 has more options for interval training). The Virtufit is even sturdier than the Concept 2 which makes it move less during power pieces. When I (female, 175cm) row hard there is almost no movement at all, however, it does move without a mat if my boyfriend (192cm) is doing a power piece.

I ordered the ergometer via Fitnessmerken.nl and despite COVID-19 it arrived only within a few days and also their customer service was very good.

Pluspunten

• Sturdy
  • Many options on the dashboard
  • Long slide

Minpunten

• Less interval options than Concept 2

Simon 28-05-2020

Mooi roeiapparaat

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2

Eigenlijk net zoals in de sportschool alleen opvouwbaar. Degelijk. Eenvoudige montage.
Goed te lezen display.

Pluspunten

• Degelijk
  • Montage

Minpunten

• Zwaar dus lastig te verplaatsen

Casual roeier 28-05-2020

Review Virtufit Ultimate Pro Ergpmeter roeitrainer

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2

Veel waar voor het geld, stevige en robuuste roeitrainet, doet war ie moet doen. Makkelijk inklapbare en op te berg en.

Pluspunten

• Robuust
  • Roeit soepel
  • Mooi display

Minpunten

• Geen bevestiging voor mobieltje of tabletl

Rogier 28-05-2020

Zeker zo goed Concept2

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2

Was opzoek naar concept2 maar aangezien deze volledig uitverkocht waren heb ik deze gekocht. Total geen spijt, doet niet onder en voelt zeker hetzelfde wellicht beter aan.
Echt onder de indruk, zeker de inklap functie is heel handig.

Pluspunten

• Inklapbaar
  • Stevig frame
  • Hoge opstap
  • Duidelijk computer scherm

Gerard 28-05-2020

Heel tevreden

Geschreven voor: Virtufit Ultimate Pro 2

Een roeiapparaat leek me heel handig om iedere dag alle spiergroepen te trainen. Na wat onderzoek en het lezen van reviews voor Virtufit Ultimate Pro 2 gekozen. Temeer daar ik 1.95 cm ben en meer dan 100 kg weeg. Ik wilde een solide, betrouwbaar apparaat hebben. Het voldoet aan deze kwalificaties. Ik heb het nu 3 maanden in bezit. Zeer geschikt ook voor lange mensen. Mooie feedback via het scherm. Het apparaat is opvouwbaar. Bij mij staat hij constant uit, omdat mijn vrouw en ik elke dag trainen. Heerlijk apparaat.

Pluspunten

• Solide
  • Gemakkelijk in elkaar te zetten
  • Scherm met adequate feedback

Minpunten

• Geen tot nog toe