Focus Fitness Row 3 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 99 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Focus Fitness Row 3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

F 21-05-2019

Werkt prima, goede prijs-kwaliteit verhouding!

Geschreven voor: Focus Fitness Row 3

De roeimachine werkt zoals beschreven. Roeit prima. Geluidsarm. In elkaar zetten niet heel ingewikkeld. Roeit wel anders dan met luchtweerstand, maar dat went snel. Hartslag via handvatten minder betrouwbaar. Maar de borstband werkt goed!

Pluspunten

• Prijs
  • Hartslag programma
  • Geluidsarm

Minpunten

• Plastic minder solide
  • Geen cooling down programma

Jv 13-04-2019

Ideaal voor beginners en gevorderden

Geschreven voor: Focus Fitness Row 3

Fijn en degelijk fitnessapparaat, ook wanneer je geen ervaring hebt. Gebruiksvriendelijk menu en display, eenvoudig op te bergen

Pluspunten

• Handig opbergen
  • Voldoende weerstand

Bart Vdh 26-02-2019

Prima toestel

Geschreven voor: Focus Fitness Row 3

Reeds enkele maanden in het bezit van deze roeitrainer en voldoet aan alle verwachtingen. Prijs kwaliteit vermoedelijk 1 van de beste roeitoestellen met de meeste mogelijkheden. Groot kleurenscherm, aanwezigheid van hartslag, vele programma's. Zeer uitgebreid en ook geen problemen gehad om te installeren. Handleiding duidelijk en toestel startte onmiddellijk. Ook de service/snelle levering van Betersport was meer dan ok.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • krachtig voor de modale sporter
  • kleurenscherm
  • vele trainingsprogramma's

Minpunten

• nog niet ontdekt

Cor 22-02-2019

prima koop

Geschreven voor: Focus Fitness Row 3

Ik heb dit apparaat gekocht om mijn conditie te verbeteren en al na enkele dagen merkte ik effect op mijn 'lenigheid': dingen oprapen van de grond was al makkelijker geworden.

Volgens de handleiding moet je met zijn tweeën zijn om het apparaat te monteren maar het is ook goed alleen te doen. je moet wel de handleiding goed lezen en nadenken.
die handleiding kan echter wel beter.
ik hield wat batterijtjes over, na lang zoeken bleek dat die voor de hartslagsensor in het handvat waren.

Pluspunten

• mooi apparaat, waar voor zijn geld.

Marie-Louise Klomp 22-02-2019

Ideaal voor thuisgebruik

Geschreven voor: Focus Fitness Row 3

De Focus Fitness roeitrainer Row 3 voldoet uitermate goed als trainer voor thuisgebruik. Uiteraard is hij niet te vergelijken met de roeitrainer op de sportschool, maar daar hangt dan ook een heel ander en hoger prijskaartje aan. De FFR3 is heel handig op te klappen en beslaat dan weinig plek. Je kunt gebruikers aanmaken in de computer en lengte, gewicht en leeftijd ingeven. Dat wekt dan wel meteen de verwachting dat je trainingen ook worden opgeslagen, maar dat is helaas niet het geval. Dat is dan ook het enige minpuntje van de FFR3. Kortom, ik ben dik tevreden met deze roeitrainer en kan hem op basis van prijs/kwaliteit iedereen aanbevelen.

Pluspunten

• Makkelijk in het gebruik
  • Simpel in te klappen en te verrijden.

Minpunten

• Trainingen worden niet opgeslagen.

Maddy 21-02-2019

Groot scherm

Geschreven voor: Focus Fitness Row 3

De roeier werkt volledig zoals ik het verwachtte. Hij maakt geen lawaai, goed zitvlak, groot scherm. Ik ben echt blij dat ik deze heb aangeschaft. Ik train er elke dag op.

K.Bootsma 20-02-2019

schem is goed af te lezen makkellijk instelbaar

Geschreven voor: Focus Fitness Row 3

Alvorens het product te kopen heb ik goed om mij heen gekeken wat is het beste voor mij kan ik de roeitrainer ergens kwijt kan ik hem gemakkellijk opruimen. Wat voor programma s heeft het product wat kan ik hiermee want waar ik niks mee kan hoeft er ook niet op te zitten. De roeitrainer Focus Fitness Row 3 voldeed aan mijn eisen en zag er ook nog eens flitsend uit. wat betreft de prijs was hij goedkoper dan andere trainers dat is mooi meegenomen. De instructie om het geheel in elkaar te zetten was duidelijk en ook de levering verliep zoals afgesproken.
Wij hebben hem nu 14 dagen intensief gebruikt en nog geen minpunten kunnen ontdekken.
MAW wij zijn tevreden over de row 3 trainer en daarom willen wij deze trainer aanbevelen bij andere sporters die nog in dubio staan

Minpunten

• zwaar als hij naar boven moet

Joop 23-01-2019

Doet wat ie moet doen

Geschreven voor: Focus Fitness Row 3

Voor deze prijs kun je hem bijna niet laten liggen. Het doet wat het moet doen. Het is geen apparaat van meer dan €1000,-, dat kun je ook wel merken maar voor deze prijs krijg je een mooi apparaat.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • veel instelmogelijkheden
  • weinig geluid

Minpunten

• Niet voor "superroeiers"

Wim C. 23-01-2019

Een roeitrainer voor alle leeftijden en sportniveau's.

Geschreven voor: Focus Fitness Row 3

Met zijn 12 kg zwaar vliegwiel met magnetisch weerstandsysteem is het apparaat zeer stabiel en geeft een goede roeibeleving. De weerstand wordt elektronisch aangestuurd door de 12 beschikbare programma's of door de ingestelde cardiotraining.
iedere grbuiker kan zijn eigen gegevens invoeren en competitiemodus met de ingebouwde computer is ook mogelijk.
Top apparaat!.
Omdat de roeitrainer makkelijk opklapbaar is, is deze makkelijk op te bergen en dus overal op te stellen.

Pluspunten

• 12 kg zwaar vliegwiel
  • Goede prijs
  • Cardiotraining
  • ruim voldoende programma's

Minpunten

• Geen goede gebruikershandleiding

Marina 21-01-2019

Fijne roeitrainer

Geschreven voor: Focus Fitness Row 3

Fijne roeitrainer voor een prettige prijs. De trainer is makkelijk te monteren. Hij staat stabiel en is geruisloos. Makkelijk op te klappen om ruimte te besparen als hij niet gebruikt wordt.
Een handleiding voor de trainingscomputer zou handig zijn; jammer dat je de werking hiervan zelf moet uitpluizen.

Pluspunten

• makkelijk te monteren
  • stabiel
  • geruisloos

Minpunten

• lastig te doorgronden trainingscomputer

Patrick 21-01-2019

Kwalitatief materiaal

Geschreven voor: Focus Fitness Row 3

Tevreden over het toestel .doet wat het moet doen .gemakkelijk in gebruik .prijs is in orde met het toestel.opbergen gaat heel simpel .

Pluspunten

• Stevig
  • Gemakkelijk in gebruik

Wouter 21-01-2019

Roeitrainer

Prijs kwaliteit prima.
Stabiel en stevig apparaat.
Maar met een slecht instelbaar display, door onbegrijpelijke handleiding.

Pluspunten

• Een solide apparaat,
  • Makkelijk te monteren

Minpunten

• Scherm: slechte handleiding om in te stellen.

Bridget 14-12-2018

Slechte aankoop

Geschreven voor: Focus Fitness Row 3

De roeitrainer is onstabiel (zonder ondermat beweegt hij heen en weer) en te laag voor een goede zithouding. Ik krijg er pijn in mijn rug van. Vind het erg jammer want andere reacties zagen er goed uit.

Pluspunten

• Ziet er wel mooi uit
  • Computer is prima

Minpunten

• Onstabiel
  • Laag bij de grond
  • Handvat is te groot

Ton N 29-10-2018

Goed product in deze prijsklasse

Geschreven voor: Focus Fitness Row 3

De Focus Fitness Row 3 roeitrainer heeft een goede prijs kwaliteitsverhouding, is stabiel, stil in gebruik en heeft voldoende mogelijkheden (denk hierbij aan programma's en informatie via computerscherm).

Tevens een uitstekende service van de leverancier Betersport.nl. Tijdens uitpakken van de roeitrainer op zaterdag werd een beschadiging geconstateerd. Meteen contact gezocht via hun website. Dinsdag 2e werkdag na contact werd het vervangend onderdeel geleverd. Prima service!!

Pluspunten

• Stabiel
  • Stil
  • Makkelijk te monteren
  • Voldoende voor gedefinieerde programma's

Minpunten

• Matige handleiding

Marjanke 23-09-2018

Degelijk en prima voor deze prijs

Geschreven voor: Focus Fitness Row 3

Op voorhand een uitgebreide studie gemaakt van alle reviews en productomschrijvingen. Met deze roeitrainer kan je een degelijke training uitvoeren. Het in elkaar zetten kost even wat tijd, maar met geduld en rustig lezen is het goed te doen. Het scherm is, zoals al vaker aangegeven, niet super duidelijk en de beschrijving van de functies is minimaal. De aangegeven snelheid per 500 meter en afgelegde afstand zijn niet te vergelijken met andere roeitrainers en kloppen ook niet met elkaar. Iets gaat er dus verkeerd met de berekening ervan. Hartslag wordt ook niet weergegeven tijdens een normale training. Als je daar niet per sé op traint is het een degelijk apparaat voor een schappelijke prijs. In- en uitklappen gaat gemakkelijk dus de roeitrainer staat binnen een handomdraai klaar voor gebruik. Minpuntje vind ik de plaatsing van de voetenborden. Die staan erg ver uit elkaar. Vliegwiel en band draaien wel heel erg soepel en het verzetten van de weerstand gaat gemakkelijk. Al met al een prima apparaat, zeker voor deze prijs.

Pluspunten

• Prijs-kwaliteit verhouding
  • Snel in- en uit te klappen
  • Loopt erg soepel en stil
  • Weerstand is gemakkelijk aan te passen

Minpunten

• Waardes van afstand en snelheid kloppen niet
  • Voeten staan ver uit elkaar
  • Scherm is niet makkelijk in gebruik

Evert 22-09-2018

Top roeiapparaat

Geschreven voor: Focus Fitness Row 3

Ik wil graag de beoordeling geven omdat ik dik tevreden ben met het roeiaparaat welke ik heb aangeschaft.

Pluspunten

• Degelijk apparaat , mooi uiterlijk.
  • eenvoudig te monteren met de handleiding,

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

Jan 20-09-2018

Roeitrainer row 3

Geschreven voor: Focus Fitness Row 3

De roeitrainer is eenvoudig te monteren tot een degelijk en stabiel apparaat. De beweging is vloeiend en voelt goed aan. De instellingen zijn eenvoudig te wijzigen. Een fijn apparaat. Goede aanwinst. Lekker helder display in kleur voor het volgen van je training!!

Pluspunten

• Degelijk
  • Goede roeibeweging
  • Mooi display

Minpunten

• Stoeltje voelt wat minder degelijk

Aga 09-09-2018

Goede toestel , doet wat moet

Geschreven voor: Focus Fitness Row 3

Goede toestel voor thuisgebruik.we hebben hem al paar weken en Het wordt bij ons elke dag geroeid( ikke en mijn vriend)
Wij zijn wel blij met onze aankoop.
Ik heb 8 jaar ervaring..het is geen concept2 maar voor gewone training en conditie onderhoud
Wel oke !! Aanrader. Groetjes Aga en Lucas

Pluspunten

• Toffe scherm
  • Grote stabiele toestel

Minpunten

• Maakt lawaai en kraakt

Eric 21-08-2018

Makkelijk instaleren en prima stabiel apparaat

Geschreven voor: Focus Fitness Row 3

Wij zochten een roeitrainer om regelmatig wat oefeningen op te doen, geen wedstrijd sport maar puur een beetje fit blijven. Daarvoor is dit product heel geschikt, leuke uitdagende programma's en voor meerdere gebruikers in te stellen.

Installatie is een piece of cake. Product wordt nagenoeg compleet aangeleverd. Makkelijk ook in te klappen.

Voelt zeker stabiel aan en is nagenoeg geruisloos.

Pluspunten

• Prijs / Kwaliteit
  • uitdagend
  • makkelijk installeren en opbergen

Ronvanbun 05-08-2018

Prima roeiapparaat voor een goede prijs

Geschreven voor: Focus Fitness Row 3

Mijn oude roeiapparaat was stuk, dus moest een nieuwe. Dit nieuwe roeiapparaat is zeer degelijk en met een brede band in plaats van een touw zoals de vorige.
Je kunt een aantal voorgeprogrammeerde programma's gebruiken en deze indien gewenst ook aanpassen naar een zwaarder niveau / langere afstand.
Ik heb het nu 4 weken in huis en gebruik het een keer in de drie dagen. Totnogtoe zeer tevreden.

PS Op duurzaamheid heb ik goed gezet, maar dat is wat ik hoop. Moeilijk te weten als je het een paar weken in je bezit hebt, maar moet er iets invullen.

Pluspunten

• Degelijk apparaat (geloof 35kg)
  • Brede band in plaats van touw om te roeien
  • prima prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Gebruiksaanwijzing mocht wat uitgebreider zijn

Benoît 31-07-2018

Topkwaliteit, ideale starter, leuk interactief scherm

Geschreven voor: Focus Fitness Row 3

Ik zocht een ideale starter en vond deze bij dit toestel. Na vergelijken met andere toestellen/winkels kwam ik hier terecht en ben zeer tevreden; snelle correcte levering/verpakking, gemakkelijk samen te stellen en voldoet aan alle wensen momenteel.
Gemakkelijke opberging ook en stille werking.

Pluspunten

• Interactief scherm met verschillende modi
  • Opbergmogelijkheid
  • Kwaliteit

Melissa 26-07-2018

Handig, geluidsarm , compact

Geschreven voor: Focus Fitness Row 3

Handige roeier met voldoende keuzes in het menu. Ook een leuk en mooi klavier. Vele standen mogelijk. De roeier maakt amper geluid en is dus aangenaam om te gebruiken. Handig in mekaar te zetten met de handleiding. Goede prijs-kwaliteit ! Fijne service van betersport zelf.

Pluspunten

• Goede prijs-kwaliteit verhouding
  • Veel keuze in het menu
  • Fraai design
  • Geluidsarm bij gebruik
  • Handig te monteren

Melissa 26-07-2018

Handig toestel

Geschreven voor: Focus Fitness Row 3

Ik wou een roeitrainer die voor thuisgebruik ideaal was. Eentje die weinig lawaai maakte maar ook wel “modern “ genoeg was met voldoende keuze in het menu. Dit klopt volledig met dit toestel. Je hoort hem amper, voldoende keuze in programma’s en weerstand. Mooi om te zien is ook niet onaardig. Prijs-kwaliteitverhouding een topper !!! Tevens ook snel gemonteerd met de bijsluiter ;)!

Pluspunten

• Fraai design
  • Amper geluid tijdens roeien
  • Makkelijk op te bergen
  • Handig in elkaar te zetten met de bijsluiter
  • Veel keuze in programma’s of weerstand

Erik Kuppens 22-07-2018

Groot overzichtelijk scherm. Stevige matrialen.

Geschreven voor: Focus Fitness Row 3

Prijs/kwaliteit is ok. Het toestel doet wat het moet doen voor deze prijs en waarvoor ik dit gekocht heb. Ik gebruik bijna alleen manueel instellen. Wil je echt professioneel werken met het toestel moet je naar de hogere prijsklasse gaan, dan heb je nog meer programmakeuzemiddelen. De recovery duurt spijtig genoeg maar 1 min. Normale cool down duurt volgens mij 3 min. Leg ook steeds beschermmat (bijkopen of in doe-het-zelf-zaak kopen) onder toestel om ondergrond te beschermen en om schuiven van toestel tegen te gaan.Achter aan waar zitsteun op de grond komt is bescherming geplakt. Deze is na enkele dagen los gekomen (slecht plaksel?)Voeten staan ook te ver uit elkaar. Bij het echte roeien staan die dichter bij elkaar. Goede uitleg en service in de winkel. Voor herhaling vatbaar.

Pluspunten

• Makkelijke montage.
  • Makkelijke bediening (instellingen)
  • Makkelijk opbergbaar (opplooibaar)
  • Goede prijs/kwaliteit
  • Transportwieltjes

Minpunten

• Voeten staan te ver uit elkaar
  • Recovery duurt maar 1 min. ipv 3 min.
  • Bescherming steun op grond is los gekomen
  • Slecht plaksel bij bescherming steun op grond?

Werner 12-06-2018

Zeer prettige roeier voor dagelijks thuisgebruik

Geschreven voor: Focus Fitness Row 3

Nadat ik vorig jaar al een Fitbike Ride 5 bij Betersport gekocht had, was ik toe aan iets nieuws, wat meer afwisseling dan enkel alleen maar fietsen. Gezien 2 eerdere liesbreuken was ik wat terughoudend om iets anders te proberen, maar uiteindelijk toch maar de gok genomen en deze roeitrainer (Focus Fitness Row 3) besteld.

Levering was keurig volgens afspraak, de installatie was zeer eenvoudig met de bijhorende instructies. Nu ik het toestel een kleine maand heb staan en zo’n 17x gebruikt heb, kan ik mijn ervaringen delen.

Het instellen van de computer is vrij eenvoudig en redelijk vergelijkbaar met de hometrainer, dus dit item gaat vlotjes. Enige nadeel is wel het instellen van het HRC programma. Als je dit kiest dan kan je uit een paar percentages kiezen voor de hartslag, maar ook een zelf te bepalen waarde instellen. Als ik bv telkens op een HR van 125 wil trainen dan onthoudt de Fitbike deze waarde en de volgende keer wordt deze waarde automatisch voorgesteld. De Row 3 doet dit niet, als ik Custom HR kies dan komt het programma altijd met een waarde van 176 op de proppen, die je dan vervolgens met de draaiknop helemaal tot 125 moet terug draaien. Misschien een kleinigheid, maar zoals op de hometrainer is toch eenvoudiger.

Verder werkt het training met het HRC programma bijzonder goed, dit in combinatie met een Polar borstband meter. Ik heb een paar keer gehad dat de HR op het display niet klopte, ook niet nadat ik met de settings in de Polar had gespeeld (zichtbaarheid aan/uit, gymlink aan/uit). Met de gymlink aan liep de HR op tot 240, met de gymlink uit daalde deze tot 30. Aangezien ik het niet terug werkend kreeg heb ik maar een aantal dagen op een vast programma geroeid, maar na een paar dagen deed de Polar weer terug normaal. Geen idee wat daar mis ging.

Het roeien zelf wijst min of meer zichzelf. Voor de techniek heb ik gewoon een paar youtube filmpjes gekeken, en dit werkt voldoende voor mij. Ik ben gewoon een ‘recreatieve’ gebruiker met als doel de conditie wat te verbeteren en af te vallen. Hiervoor is de roeitrainer uitstekend geschikt, zeker in combinatie met het HRC programma kan ik iedere dag heerlijk ontspannen sporten.
Wel heb ik ondertussen ook al 2 keer een probleempje met het display gehad. Daarop wordt de roeibeweging weergegeven door een poppetje dat naar voor en naar achteren beweegt, en 2x klopte deze beweging niet. Ging ik naar achteren dan deed het poppetje precies het tegenovergestelde. Oplossing was even de stekker eruit, paar seconden wachten en alles terug opstarten. Daarna liep de grafische weergave weer synchroon met mijn eigen bewegingen.
Afgezien van bovengenoemde problemen heb ik maar één opmerking over dit apparaat: ik vind de plastic voetsteunen nogal slapjes uitgevoerd. Wanneer ik roei dan zie ik de voetsteunen lichtjes buigen, met name bij de zijkant waar de opening voor de riempjes zit. Ik vraag me echt af of deze dit lang vol gaan houden, ik vrees eerlijk gezegd van niet. Ook aan de onderzijde voel ik al dat het plastic wat ingedrukt is van tegen de metalen staaf te duwen. Hier had men toch beter twee metalen of houten voetsteunen kunnen voorzien.
Aangezien ik verder geen ervaring heb met andere roeitrainers kan ik ook niets vergelijken, maar voor dagelijks thuis gebruik bevalt dit apparaat mij bijzonder goed, op een paar kleine puntjes na. Mocht hier echter ooit een probleem mee ontstaan, dan weet ik in ieder geval dat ik van goede service verzekerd ben bij Betersport.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Soepel werkend apparaat

Minpunten

• Slappe voetsteunen