iRobot Roomba 531

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iRobot Roomba 531 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Theo Blonk 19-03-2013
Geschreven voor: iRobot Roomba 531

Een geweldig apparaat! Het opladen gaat sneller dan dat ik dacht. Voordat ik, op de hometrainer klim -om de dag-, zet ik de Roomba aan en mag hij een half uur z'n gang gaan. Vandaar dat mijn Roomba niet programmeerbaar hoeft te zijn. Een ideale combinatie! Dat willekeurige, waar Fotogravinnetje over sprak, begrijp ik wel: Zo borstelt hij iedere keer mijn houten vloer nèt vanuit een andere hoek. Dit zal spoorvorming voorkomen. Het legen van het stofreservoir is heel makkelijk. Het verwijderen van ingedraaide haren vergt iets meer aandacht, maar hoeft slechts eens per vier zuigrondes. In een huishouden met langharige wezen zal dat vaker moeten. Nooit meer van die stofhopen onder banken, kasten en m'n bed. Feest!

WPT_NL 07-01-2013
Geschreven voor: iRobot Roomba 531

Ik heb de Roomba pas sinds kerst in bezit en kan nu al niet meer zonder!
Ons huis is nog nooit zo schoon geweest. Het apparaat komt echt goed op alle plekjes, loopt niet vast en haalt ontzettend veel stof uit huis. Elke keer dat ik hem aanzet verbaas ik mij weer waar hij al dat stof gevonden heeft.

Verder is het apparaat ook erg gebruiksvriendelijk. Simpel en duidelijk te gebruiken. Als het klaar is gaat die netjes terug naar het oplaad station waardoor je nooit onverwachts met een lege accu zit.

Dit model heeft geen mogelijkheid tot het in programmeren en zal daardoor handmatig aangezet moeten worden. Vind je dit wel belangrijk biedt iRobot andere modellen die deze functie wel aan bord hebben.

max 150 31-07-2011
Geschreven voor: iRobot Roomba 531

ik ben erg tevreden over mijn roomba, even de kamer stoffen en de roomba zuigt de vloer. ik gebruik hem elke dag en het is schrikken wat een stof erin zit.Hij heeft geen moeite met het wollen kleed en andere opstakels, gaat er makkelijk overheen.Als een kamer klaar is, zet ik hem in een andere kamer waar hij verder kan. Het schoonmaken van de borstels is simpel, en ik geloof ook in een goede duurzaamheid omdat alle onderdelen makkelijk te bestellen en te plaatsen zijn. De bumper beschadigd wel snel, maar daar hebben we een tochtstrip opgeplakt.

Fotogravinnetje 09-07-2011
Geschreven voor: iRobot Roomba 531

Een heerlijke hulp in de huishouding. 's Ochtends als ik beneden kom, zet ik hem aan het werk, en ondertussen kan ik rustig wakker worden. Erg systematisch gaat hij niet te werk, maar hij komt wel ongeveer overal, zeker als je hem regelmatig gebruikt.
Veel mogelijkheden heeft hij niet, maar wat hij kan is ruim voldoende. Anders moet je maar een ander, duurder model kopen.
Het gebruik is zo eenvoudig als wat: aanzetten; als er iets is, meldt hij wat er is en wat je eraan zou kunnen doen; vindt z'n weg zelf wel door de kamer; borstels, filter en opvangbakje zijn eenvoudig schoon te maken en te vervangen als het nodig is.
Aan de ene kant is hij zo voorzichtig dat hij een tennisbal als obstakel ziet en die nog nauwelijks verplaatst ook, aan de andere kant hobbelt hij rustig over drempels enzo heen.
Voor de hoekje en randjes waar hij niet kan komen, willen we nog een kruimelzuiger aanschaffen. Maar dat is iets wat je dan eens in de zoveel tijd doet, terwijl het grote werk gewoon dagelijks door de Roomba gedaan kan worden.
De vormgeving is robuust en functioneel. Door z'n strakke vormgeving misstaat hij niet in de kamer.
De duurzaamheid lijkt erg goed voor zover ik kan zien want zolang hebben wij hem nog niet in huis. Hij voelt degelijk gebouwd aan, opvangbakje en borstels zitten goed vast, terwijl ze gemakkelijk te verwijderen zijn.

Over all een prima stofzuigertje, maar gewoon met de hand stofzuigen gaat natuurlijk wel sneller en preciezer. Maar voor de normale stofzuigbeurten is hij meer dan voldoende