De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iRobot Roomba i7+ op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Samenvatting

De nieuwste Roomba is de meest complete robotstofzuiger op de markt. Met de geupdate software en een nieuwe app is dit de slimste stofzuiger op dit moment. Het heeft een eigen vuildetector en de stofbak wordt automatisch geleegd. Dit is de meest autonome robotstofzuiger. Deze Roomba beschikt over een vuildetector die zelf inschat waar een extra schoonmaakbeurt nodig is. Dit komt wel terug in de prijs. De robot is nog altijd geen vervanger van de traditionele stofzuiger en vereist een goed opgeruimd huis. Je kunt via de app je eigen huis in kaart brengen en schema’s aanzetten. De stofzuiger heeft betere rubberen borstels en past schoonmaakkop automatisch aan. De iRobot komt goed onder stoelen en banken en in elke hoek van je huis. Je kan het apparaat ook aansturen met je stem via Google Assistant en Amazon Alexa.

Pluspunten

Minpunten

+ Stofbak wordt automatisch geleegd

+ Zeer goede prestaties

+ Vuildetector

- Hoge Prijs

- Vereist goed opgeruimd huis

- Nog altijd geen vervanger voor de stofzuiger

humanssolutions 28-07-2022

Geen Irobot kopen

Koop nooit een iRobot!

KLANTENSERVICE EN GARANTIE IS ONZIN BIJ DIT PRODUCT!

Ik heb half jaar geleden een irobot met een laad- en leegstation gekocht en na een half jaartje is de Irobot van de trap gevallen. ik moest de Irobot opsturen voor een reparatie, maar dan komt de vraag heeft u schade aan uw trappen of een bewijs van het val.

Ik heb mijn trappen bekeken en ik zie helemaal geen schade. Vervolgens heb ik Irobot een mail gestuurd van tijdens het val van de Irobot zijn mijn trappen niet beschadigd, met uitleg dat onze trappen zijn voorzien van rubberen stootranden.

Ze moesten spijtig een mail sturen over dat het dan niet onder garantie kan worden gerepareerd (half jaar oud) en de kosten voor de reparatie is duurder dan het machine zelf.

N I E T K O P E N !

Pluspunten

• kan goed stofzuigem

Minpunten

• slechte klantenservice
  • moeilijk bereikbaar
  • garantie is waardeloos
  • viel van trap
  • kwetsbaar

Mike17 12-05-2022

Ik kan niet meer zonder

Geschreven voor: iRobot Roomba i7+

We hebben de iRobot Roomba i7+ nu een paar weken en kunnen inmiddels wel concluderen dat we echt niet meer zonder kunnen. Elke ochtend gaat de iRobot Roomba i7+ een rondje door ons huis en neemt al het stof en vuil mee. Hierdoor komen wij elke dag thuis in een heerlijk schoon huis. Het installeren van de robotstofzuiger is verrassend makkelijk. Al na twee rondjes door het huis kon ik alle kamers en zones via de map aanmaken. Handig want hiermee kan je aangeven welke plekken extra aandacht verdienen, maar ook op welke plekken je iRobot Roomba i7+ niet mag komen zoals plekken met veel kabels. Doordat de iRobot Roomba i7+ zich na elke dienst zelf leegt in het docking station heb je er nauwelijks nog omkijken naar. Dit maakt wel veel geluid dus helaas kan dit niet 's nachts. De toekomst is met deze iRobot Roomba i7+ in huis echt een stuk dichterbij gekomen.

Pluspunten

• Geweldige resultaten
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Geluid bij legen
  • Prijs

foofer77 09-05-2022

Het kopen van vrije tijd;-)

Geschreven voor: iRobot Roomba i7+

Deze prachtige robotstofzuiger mogen testen, en ik moet zeggen hij doet wat hij moet doen. In vergelijking met onze vorige robot stofzuiger maakt hij wel veel meer lawaai maar deze heeft ook een hogere zuigkracht. Wanneer de robot over het kleed gaat zie je ook echt verschil. Wat ik jammer vindt aan deze robot is dat hij een camera heeft om objecten te detecteren maar dat hij daar vaak geen gebruik van maakt. Zo loopt de robot geregeld vast onder onze stoel, en probeert dan herhaaldelijk onder de stoel te komen. Hier is de Roomba ook vaak vastgelopen en ligt dan in storing. Wat hier een uitkomst is, is het aanmaken van vermijdzones. Hierna loopt de Roomba niet meer vast maar komt hij dus hier ook niet meer in de buurt. Wat een grote plus van deze Roomba is, is het automatische leegstation. Na elke zuigbeurt zuigt het station de robot leeg, waardoor je niet elke keer het kleine bakje hoeft te legen en er allemaal rotzooi weer op de grond ligt.. Al met al een goede stofzuiger maar wel aan de dure kant!

Pluspunten

• vermijdzones + app
  • zuigt erg goed

Minpunten

• maakt veel lawaai

Femke 09-05-2022

Goede stofzuiger voor erbij

Geschreven voor: iRobot Roomba i7+

Deze stofzuiger stond al geruime tijd op ons verlanglijstje. Er was enige twijfel of het voldoende was om als hoofdstofzuiger te gebruiken, en na een testperiode van ruim een maand ben ik tot de conclusie gekomen dat deze stofzuiger prima is voor erbij. Dit kan wellicht wel verschillen per huishouden. Wij zijn een jong gezin met 2 enorm verharende katten waardoor er weinig tijd is om elke dag stof te zuigen. Het gebruiksgemak van de app en het feit dat je hem op elk moment van de dag kan aanzetten spreekt ons enorm aan. Echter neemt hij niet altijd alle hoekjes goed mee bij bijvoorbeeld de plinten in de keuken. Wel is het ideaal voor de kattenharen en maakt hij ook de deurmatten goed schoon. Als je op zoek bent naar een stille stofzuiger, dan raad ik deze niet perse aan. Vooral het legen van de robot in het station maakt een enorm kabaal. Over de zuigkracht zijn wij zeer tevreden en wij gebruiken de stofzuiger nu als extra naast onze vaste stofzuiger. Mocht je op zoek zijn naar een stofzuiger die je veel werk uit handen neemt, dan beveel ik deze zeker aan.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Gebruiksvriendelijke app

Minpunten

• Maakt veel lawaai
  • Neemt niet alle hoekjes mee

HarrydB 03-05-2022

Topmachine, waardevolle toevoeging aan het huishouden

Geschreven voor: iRobot Roomba i7+

Je kan zien dat iRobot al heel wat jaren in de markt is voor de robotstofzuigers. Ik heb vooraf productonderzoek gedaan, en dan krijg je vanzelf meer vertrouwen in dit merk dan in andere nieuwkomers, zeker gezien het relatief kleine prijsverschil. Het feit dat deze i7+ een basis heeft waar in het vuil in opgezogen wordt, was voor mij een belangrijk argument voor de aankoop. Het legen van de stofzak hoeft relatief infrequent ten opzichte van de situatie zonder zo’n centrale afzuiging. Dat betekent dat de robot langere tijd geprogrammeerd zijn werk kan doen, voordat je hoeft in te grijpen.
Het was fascinerend om te zien hoe de Roomba de kamer in kaart bracht, en hoe dit uiteindelijk in de app te zien is. Snel zou ik dat proces niet noemen, maar het lukt uiteindelijk wel en de app brengt het mooi in beeld. Het kunnen selecteren van specifieke gebieden voor schoonmaak, en het vooraf kunnen programmeren wanneer hij wat moet doen zijn natuurlijk prachtige productkenmerken. Persoonlijk ben ik bang dat ik in dat opzicht nog niet de helft van de functies zal gebruiken.

Na het in kaart brengen doet de Roomba efficiënt zijn werk en ik heb tot op heden maar een enkele keer meegemaakt dat hij ergens vastliep op iets. Zelf als je bijvoorbeeld de eetkamer stoelen niet op tafel zet, weet hij er nog best nog wat van te maken. De rest van de kamer doet hij nog efficiënter. Al met al een aanrader.

Pluspunten

• mooie app
  • goed te programmeren

Minpunten

• in kaart brengen kamers duurt wat lang

Nathaliev8x 01-05-2022

Beste hulp in huishouden

Geschreven voor: iRobot Roomba i7+

Ikbheb de stofzuiger een 3tal weken in gebruik nu. Je moet deze installeren met een app, maar dit gaat heel gemakkelijk. De eertse keer als we hem lieten werken verschoten we wel van het heluid dat hij maakt, ook bij het ledigen maakt hij een enorm geluid. Maar we laten hem stozuigen als we werken zijn en dan hebben we hier geen last van en een proper huis als we thuis kome. Na 2 x te stofzuigen heeft hij ook een volledige map gemaakt van het huis die je in plaatsen kan indelen. Hij neemt al het vuil mee, en ook haren van de husdieren. Als de batterij leeg is voor alles klaar is gaat hij opladen, daarna gaat hij gewoon verder waar hij gebleven is. Dit is een supper aankoop en een heel goede hulp.

Pluspunten

• Gaat tot in de hoekjes
  • Alles is proper
  • Onthoud waar hij gebleven is

Minpunten

• Veel geluid

Anne 28-04-2022

Tijd besparen

Geschreven voor: iRobot Roomba i7+

Ik ben super blij met de aanschaf van de iRobot Roomba i7+. Zelf heb ik een hekel aan stofzuigen en wat is er dan fijner dat dit voor je gedaan wordt. Zo vaak als je maar wilt. Ik merkte dat ik geen tijd/ zin in stofzuigen heb en dat dit dan een hele goede investering is. Het scheelt elke week tijd waardoor het ook uit kan. Hierdoor kan ik dingen doen waar ik energie uit haal zoals werk. Het is ook fijn als je thuis komt dat het huis schoon is. Wel is het een redelijk groot apparaat wat duidelijk in het zicht staat. Maar ach het is ook wel stoer toch? Na twee keer een rondje te hebben gedaan had het apparaat de route en kon ik de kamers indelen. Ook kon ik de voor en achter kamer opsplitsen. Al met al ben ik mega tevreden tot nu toe (heb de robot stofzuiger nu vier weken).

Pluspunten

• Tijd besparen
  • Schoon huis

n*******@m****** 13-05-2021

Goede koop!

Geschreven voor: iRobot Roomba i7+

Deze stofzuiger geeft meer dan verwacht. Naast dat hij je kamers in beeld brengt zuigt hij prima. Werkt ook met Google home (had ik niet verwacht) ik vertel nu gewoon Google mijn huis te stofzuigen en ik ga dan even chillen met een boek ;)

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Werkt met Google home
  • Werkt stil
  • Leegt zichzelf

Minpunten

• Kan geen A4 papier opzuigen loopt dan vast

tweetweeties 30-03-2021

Prijzig, maar ideaal apparaat

Geschreven voor: iRobot Roomba i7+

Na veel gedoe met verschillende Neato-modellen deze Roomba met grote opvangbak gekocht. Meteen wat opvalt is dat de installatie van de app veel eenvoudiger is. Het handigst is natuurlijk dat hij op zijn basisstation wordt schoongemaakt. Niet meer iedere dag een klein reservoir schoonmaken. Als gaat dat wel met enig kabaal. De stofzuiger maakt zelf ook wel veel geluid. Qua slimheid is hij vergelijkbaar met een Neato maar iets minder voorzichtig met meubels. Handig is de functie dat hij per kamer kan stofzuigen. De Wifi is tot nu toe zeer stabiel (was bij Neato een ramp). De app is simpel maar goed buikbaar. Naast deze hebben we ook de Botvac dweil aangeschaft. In de app zijn beide te synchroniseren.
Dikke kleden zijn geen probleem en de no go gebieden voorkomen dat hij de straat opgaat.

Pluspunten

• slimme routes
  • geen opvangbakjes meer leegmaken
  • stabiele Wifi en app

Minpunten

• redelijk groot apparaat
  • vrij duur
  • robot- en hoofdzuiger rumoerig

tweetweeties 02-08-2021

verslag na half jaar: de no go gebieden werken niet altijd 100%: laatst hadden we een zeer schoon buitenterras omdat hij ontsnapt was. Zeer handig blijft de functie van automatisch schoonmaken. Laatste tijd is hij soms in de war. Waarschijnlijk sensors vuil. Voor de rest een zeer goed apparaat.

E.Warps 13-10-2020

Hoge aanschafprijs maar weinig resultaat.

Geschreven voor: iRobot Roomba i7+

Ik ben nu een jaar in het bezit van de roomba i7+ maar ben zeer ontevreden over de resultaten.
Hiervoor hadden wij een roomba cat and doc welke uitstekend zijn werk deed. Helaas was deze niet zuinig met je meubelen. Na 7 jaar trouwe dienst hebben we hem omgeruild voor een i7+. Elke morgen staan we nu maar weer met de hand te stofzuigen omdat hij niet alles opzuigt. Wat we er ook aan doen.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Voorzichtig met opstakkels

Minpunten

• Zuigt niet alles op
  • Te duur

Sjors de Bruin 01-05-2019

De iRobot Roomba® i7! Is ideaal!

Geschreven voor: iRobot Roomba i7+

De iRobot Roomba i7+ is mijn eerste ervaring met een robot stofzuiger en ik moet eerlijk zeggen dat we ik nu al niet meer zonder kan. Met twee jonge kids is het na elke maaltijd weer raak en is het onder de tafel weer een puinhoop. Een aantal keer per week laat ik hem zijn werk doen als we weg zijn. Perfect om hem via de app van afstand te bedienen. De stofreservoir in het laadstation is echt ideaal zodat de robot leeg wordt gezogen nadat die zijn werk heeft gedaan. De robot heeft een goed navigatiesysteem waardoor hij al snel door heeft hoe het huis is ingedeeld. Al met al ben ik erg tevreden en raad ik hem zeker aan!

Pluspunten

• Navigatiesysteem
  • Stofreservoir laadsysteem

Minpunten

• Prijs

Peter 20-04-2019

Hele schone vloeren, gebruiksvriendelijk en flexibele inzet

Geschreven voor: iRobot Roomba i7+

Vandaag werd mijn iRobot Robotstofzuiger met een zgn. Clean Base om automatisch het vuil af te voeren en een aantal accessoires/reserve onderdelen afgeleverd. Alles ziet er mooi en cool uit.
Het product is eenvoudig in gebruik te nemen. Eerst zoeken we een geschikt plekje voor de iRobot en sluiten de Clean Base aan op het stroom en zetten de Robotstofzuiger op de daarvoor bestemde plek. De batterijen zijn reeds half vol. De app en de laatste updates worden gedownload via de smartphone. Alles zonder problemen.

Met de komst van de nieuwste iRobot van Roomba is er nu een product beschikbaar dat helemaal past bij de eisen van deze tijd: app/internet gestuurd, naar behoefte of gepland inzetbaar met minimale controle en een mooi kwalitatief uiterlijk . De Clean Base zuigt na iedere zuigbeurt de kleine vuilcontainer van de stofzuiger automatisch leeg naar de grote container van de Clean Base. Dat bevalt heel goed want daarmee kun je tientallen zuigbeurten uitvoeren zonder een volle vuilcontainer te krijgen.

Voordat we starten maken we een plattegrond met behulp van de zgn. Smartmapping Technologie in de app. Ons appartement heeft 4 kamers, maar de plattegrond hebben we in 7 delen verdeeld.

Dit is echt heel handig want je kunt de Robotstofzuiger bijv. opdracht geven alleen te zuigen in bepaalde delen of vaker bijvoorbeeld te zuigen in delen die snel vuil worden. Erg efficiënt.

Erg prettig is de bediening op afstand. Ben je bijvoorbeeld een paar dagen weg, kun je de iRobot op afstand via internet zijn opdrachten geven, die hij dan feilloos uitvoert. De vuilafvoer van de Robotstofzuiger naar de Clean Base zorgt er voor dat het Robotstofzuiger nooit vol komt te zitten met vuil. Helemaal top.
We zijn nu enige tijd actief met de Robot stofzuiger en zijn heel erg tevreden. De vloeren zijn echt schoner dan voorheen en we plannen de activiteit op momenten dat wij er geen last van hebben o.a. bijv. als we afwezig zijn. De flexibiliteit van inzet, gepland of spontaan en gebruiksgemak zijn uitstekend. Een topproduct.

Pluspunten

• Altijd schone vloeren
  • Gebruiksgemak
  • Flexibel inzetbaar door app
  • Grote vuilcontainer
  • Op afstand aan te zetten via internet

Sharondbr 17-04-2019

Fantastische stofzuiger

Geschreven voor: iRobot Roomba i7+

Ik mocht dit fantastische apparaat een poosje testen. Het hele gezin was er enthousiast over! De stofzuiger zorgt voor wen super goed resultaat.
Omdat we honden hebben die flink verharen, is de stofzuiger vrij snel vol, maar dan rijdt deze naar het basisstation en leegt zichzelf. Je kunt dus een boodschap doen, een rondje buiten met de honden doen of even ontspannen, terwijl de iRoomba 7+ het werk voor je doet.
De beneden verdieping ziet er iedere dag top uit, omdat de stofzuiger even een ronde maakt. We hebben dit ingesteld via de app, welke eenvoudig is te downloaden en heel makkelijk in gebruik is. Ik krijg een melding als deze klaar is en weer op het eindstation is.
Na deze testperiode zal ik de stofzuiger ontzettend missen. :)

Pluspunten

• Leegt zichzelf
  • Lange batterijduur
  • Maakt zelf een plattegrond van ruimte
  • Gebruiksvriendelijk
  • Handige app!

Minpunten

• Stofzak in station zit snel vol met huisdieren
  • Aanschafprijs is hoog (wel waard)

Balta 04-04-2019

Perfect in schoonmaak

Geschreven voor: iRobot Roomba i7+

Na nog geen 10 minuten ging de robot al mijn rond, lekker makkelijk allemaal. De Roomba maakt heel goed schoon, ik heb eerder ook een ander gebruikt maar de Roomba probeert heel mooi elke cm schoon te maken. De Roomba leegt zichzelf, dus je hoeft hem ook niet vaak schoon te maken. De Roomba laad zich netjes op. De app werkt ook heel goed, je krijgt van elke schoonmaak een melding, ook wanneer er iets vast zit krijg je een melding. Je kunt heel mooi in de app de kamers aanwijzen op een map, zo kun je ook kamer voor kamer laten schoonmaken wat ook heel handig is. Als je de stofzuiger in een andere ruimte zet, dan maakt de robot gelijk ook een apart map voor je aan. Hier kan je ook weer delen aangeven en kamers toewijzen. Buiten het geluid wat die maakt (maar wel nodig voor het goede schoonmaak) en de wat hogere prijs, is het een top apparaat. De vormgeving is helemaal top, mooie touch knopjes waarmee je de Roomba kan bedienen. Alles kan natuurlijk ook via de app, maar als je je telefoon even niet bij de hand hebt kan het dus ook op de Roomba zelf. Super ding!

Pluspunten

• Super schoonmaak
  • Leegt zichzelf

Minpunten

• Prijs
  • Lawaai

Raymond Schrave 01-04-2019

Huishoudrobot, hij bestaat!

Geschreven voor: iRobot Roomba i7+

Wie wil er nu geen robotje voor vervelende huishoudelijke klussen? Nou ik wel hoor!
Stofzuigen is zo’n naar klusje wat wel dagelijks moet gebeuren bij ons. Niet dat wij zo’n bende maken, maar we kunnen er slecht tegen als we dingetjes zien liggen op de grond. Wij hebben eerder te maken gehad met de Indische meelmot en nu sinds een jaar of drie hebben wij ze aardig onder controle. Dus dan ga je vanzelf letten op kruimels etc. De Roomba i7+ is dus onze huishoudrobot en hij doet het prima. Het ding was vrij eenvoudig te programmeren en nu maakt hij elke dag vanaf 11:00h zijn ronde door de woonkamer, werkkamer en keuken. Als we de deur naar de gang openzetten, pakt hij die ook gelijk mee. Na een paar keer rondgereden te hebben (als training of echte zuigend) kend hij de omgeving en dat kun je op de smartfone in de speciale APP zien. Je kunt dan grenzen tussen de aangesloten ruimtes maken en elke ruimte een naam geven. Heb je dan diverse ruimten benoemt, dan kun je de opdracht geven om bijvoorbeeld de keuken te gaan zuigen. Gaaf om te zien dat hij dan uit de startblokken komt en in een streep naar de keuken rijdt en daar gaat schoonmaken. Dat thuisstation, waar hij steeds na elke schoonmaakbeurt weer terugkomt bevat behal;ve de oplader ook een grotere stofzuiger. Het kleine stofreservoir van Roomba wordt dan geleegt in en grote stofzak. Heeft Roomba zijn buik vol, maar is zijn klus nog niet f, dan gaat hij naar het basisstation en weer naar zijn klus als hij geleegt is. Een wonderlijk apparaat! Echt waar!

Pluspunten

• volautomatisch elke ruimte schoonmake
  • Eenvoudig te programmeren
  • basisstation met grote stofzuiger
  • redelijk degelijk gebouwd

Minpunten

• lawaai van de robot
  • veel lawaai van het basisstation
  • kostbaar apparaat

Marie 01-04-2019

DE huishoudhulp

Geschreven voor: iRobot Roomba i7+

Ietwat sceptisch aan de test begonnen, want hoe kan een robot nu zo nauwkeurig stofzuigen als ikzelf. Na twee rondes had e iRobot Roomba i7+ de kaart klaar en kom ze met het echte werk beginnen.
Dat was ook het moment dat ik geen stofzuiger mee heb aangeraakt, je moet je meerdere tenslotte erkennen ;-)

De iRobot Roomba i7+ maakt niet alleen onze houten vloer blinkend schoon, mede dankzij de borstel, maar ze heeft ook geen enkel probleem om de vloerkleden of de matten bij de voor- en achterdeur schoon te houden. Dankzij de rubberen borstel zijn onze vloerkleden meer dan prima schoon.
Wij zorgen dat er geen opstakels zoals speelgoed of tassen op de grond liggen en dan kan de iRobot Roomba i7+ haar schoonmaak ronde van afstand doen, bijvoorbeeld wanneer je boodschappen aan het doen bent of aan het werk of misschien zelfs lekker uitslaapt op de vrije ochtend.
De voordelen van de iRobot Roomba i7+ op een rij:
- laat zichzelf volledig op, wanneer haar batterij vol is wordt gestopt met laden en wordt er dus geen onnodig stroom verbruikt.
- rijd zelf terug naar haar basis station
- op het basisstation leegt zij zichzelf
- de stofzuigerzak ik makkelijk te verwijderen
- stofzuiger zak heeft een ruime inhoud
- haar volume is goed

Als je een minpunt moet verzinnen dan is het dat het legen, wat ze zelf doet op het basis station maakt wat meer geluid.

Pluspunten

• Maakt heel goed schoon
  • Ook tapijt en vloerkleed
  • Werkt zelfstandig
  • Grondig

kammi02 30-03-2019

Innovatieve robotstofzuiger

Geschreven voor: iRobot Roomba i7+

Ik heb de iRobot i7+ nu een aantal weken in gebruik, en ben zeer tevreden over dit product.

Na het uitpakken viel me op dat er een virtuall wall in de doos zit. Dat wist ik niet, maar ben daar heel blij mee i.v.m. ons vloerkleed waar de i7+ moeite mee heeft.

Ik heb een paar testritjes gemaakt om het appartement te scannen wat ervoor gezorgd heeft dat we nu een heel duidelijke plattegrond hebben in de app. Hiermee kan ik makkelijk i.c.m. de harman/kardon citation en Google Home Roombie opdrachten geven om bepaalde ruimtes schoon te maken i.p.v. het hele appartement. Dat werkt zeer goed, en kost veel minder tijd dan altijd een volledige schoonmaakbeurt uit te voeren.

De i7+ maakt heel goed schoon, en slaat niets over. Dat is fijn omdat we nu alleen eenmaal per week achter deuren en bepaalde hoeken handmatig moeten stofzuigen. Zo zijn we max. 5 minuten per week bezig met de ouderwetse stofzuiger, en de rest laten we over aan Roombie.

Een grote pluspunt is natuurlijk de + van de Roomba i7. Na het stofzuigen rijdt de robot terug naar het laadstation waarna de opvangbak automatisch wordt geleegd in de stofzak van het laadstation. Dit is een zeer krachtige ingebouwde stofzuiger, en laats niets over in de i7+.

Helaas zijn de stofzakken erg prijzig. Deze mogen wat mij betreft 10 euro per drie stuks kosten. Dan ben ik heel blij.

Ik ga er vanuit nog jaren plezier te hebben aan dit prachtige (prijzige) product!

Pluspunten

• Laadstation met stofbak(!)
  • Google Home
  • Imprint Smart mapping
  • Virtual wall inbegrepen

Minpunten

• Geluidsniveau
  • Meerprijs voor de + versie
  • Niet bestand tegen middelhoog vloerkleed
  • Stofzakken erg prijzig

JoanP 29-03-2019

Huishoudelijke hulp 2.0

Geschreven voor: iRobot Roomba i7+

Wij hebben deze roomba getest in eerste instantie omdat er bij ons altijd wel wat schoon te maken is. We zijn net verhuisd en hebben haast dubbel zoveel oppervlakte om schoon te maken en te houden wat nog best veel tijd en energie kost. Daarnaast delen we het huis met een kat en een kleine die als grootste hobby de zandbak heeft die dus ook regelmatig mee naar binnen komt via schoenen en kleren. Heerlijk dus als je niet zelf iedere avond nog het hele huis kan gaan stofzuigen.

De roomba heeft ons dan ook niet teleur gesteld. Hij is super makkelijk in gebruik en kon gelijk aangesloten worden. Enkel de wifi verbinden, app installeren en hij doet de rest! Vervolgens leert hij zijn omgeving kennen en kan je dus ook een plattegrond maken van de verschillende verdiepingen. Dit duurt een paar keer maar uiteindelijk heeft hij er een goed beeld bij. Dit is weer handig omdat je dan aan kan geven welke ruimtes hij schoon moet maken. Zo hebben wij bijvoorbeeld een open badkamer welke na het douchen beter niet gezogen kan worden. Geen punt, gewoon aanvinken dat deze niet hoeft worden gedaan. De kamer met de kattenbak daarentegel wel dagelijks. Dit kan je ook allemaal in een handig schema zetten en heb je er dus echt geen omkijk meer naar.

We hebben expres in het begin wat kapels en schoenen met veters in de weg gelegd om te kijken hoe de roomba hiermee om gaat. Geen enkel probleem! Hij is tot nu toe een keer vast komen te zitten maar dat was op de schuine rand van onze grote tafelpoot. Maar hier levert roomba een unit bij welke, als je hem neer zet en inschakelt een onzichtbare grens creeert waar de roomba niet doorheen gaat. Bij de trap niet nodig want dat ziet hij zelf al, hoewel dit de eerste keer wel spannend was! Verder weet hij zich uiteindelijk uit snoeren en veters te bevrijden en anders stopt hij gewoon! Wel handig want dit heeft ons in het verleden met een andere robot zuiger wel een paar snoeren gekost!

Wat ook super handig is, en hem ook gelijk zo duur maakt, is dat hij zijn eigen afval leegt in het docking station. Dit lijkt misschien een kleinigheid maar doordat deze apparaten zo klein zijn is hun reservoir vaak ook erg klein waardoor je zelf, vaak gedurende een zuig beurt, het reservoir alsnog moet legen. Bij deze roomba hoeft dat niet en leegt hij zichzelf en kan je hem dus makkelijk overdag z’n gang laten gaan zonder dat je daar aandacht aan hoeft te besteden. Hierdoor is hij wel klein en compact en past hij dus wel makkelijk onder het bed, de kast en de bank. Plekken waar wij zelf met de stofzuiger toch minder vaak kwamen!

Het enige nadeel is dat de hoekjes toch moeilijk blijven. Hij doet z’n best maar toch lukken de hoeken maar moeilijk en moeten we daarvoor toch nog wel eens de “gewone” stofzuiger pakken. Zo laat hij ook soms wat zand liggen maar over het algemeen zuigt hij de rest goed op, ook van het kleed.

Pluspunten

• Loopt nauwelijks vast
  • Heeft eigen dispenser
  • Makkelijk te gebruiken app
  • Mapping van de ruimtes
  • Kan onder meubelen door

Minpunten

• Financiele investering
  • Enigszins veel geluid

JannyvH 28-03-2019

Fijn product

Geschreven voor: iRobot Roomba i7+

Inmiddels bijna 4 weken in bezit. In eerste instantie heel tevreden. Ik kon tijden instellen dat hij automatisch ging stofzuigen.
Jij heeft alle ruimtes in kaart gebracht.
De afgelopen week alleen maar problemen. Kan niet meer zelf op het oplaadstation komen. Of laadt niet op.
Na het schoonmaken van de contact punten levert het Nog steeds problemen op.
Een product zo duur zou toch qua duurzaamheid beter moeten scoren

Pluspunten

• Is in te programmeren
  • Op afstand aan te zetten

Minpunten

• Prijs
  • Duurzaamheid
  • Vrij breed

ADR 28-03-2019

Nette robotstofzuiger, goede accuduur

Geschreven voor: iRobot Roomba i7+

Mooie, strak uitziende robotstofzuiger. Zoals elke Roomba, mooi rond en simplistisch zwart. Zelfs het afvalstation is mooi vormgegeven, alleen wel wat groot. Hij past dus niet onder de bank.
Kwaliteit van de Roomba is erg goed. De knopjes en borstels die erop zitten zijn erg degelijk en gaan dus niet makkelijk stuk. Hij doet zijn werk goed. We hebben een grote hond en wonen in een nieuwbouwwijk wat veel stof en zand met zich meebrengt, niet te vergeten alle hondenharen, en dat zuigt ie allemaal netjes op! De zuigkracht is dus helemaal prima!
De smart mapping technologie die erop zit zorgt ervoor dat hij de ruimte herkent en je kunt verschillende ruimtes instellen waardoor je dus kunt zeggen dat bijvoorbeeld de slaapkamers niet elke dag hoeven. Erg handig!
Er zit een afvalstation bij, super handig! Je hoeft de Roomba dus niet constant te legen maar dat doet ie dus zelf na of tijdens elke schoonmaakbeurt.
Het navigatiesysteem is ook erg handig, hij navigeert superslim overal doorheen en naartoe.
Met ons Google home systeem kun je makkelijk zeggen dat de Roomba aan het werk moet, echt een aanrader!
De dirt detect zorgt ervoor dat wanneer de Roomba over erg vieze plekken gaat hij er vaker overheen gaat en er dus echt voor zorgt dat het goed schoon wordt. Erg handig met zo’n grote hond en overal om het huis heen zand.
Tussen elke schoonmaakbeurt gaat de Roomba naar het oplaadstation en zorgt er dus voor dat de Roomba altijd klaar is voor gebruik! Tot nu toe nog nooit gehad dat de Roomba’s accu leeg was.
Zelfs ik, mijn man noemt mij digibeet, kon de Roomba zonder gebruiksaanwijzing aan de praat krijgen, erg gebruiksvriendelijk!
Ik had verwacht dat het afvalstation minder lawaai zou maken. Het is niet super hinderlijk, maar ik zou de Roomba niet s'nachts aan doen.
Al met al vind ik het wel een super apparaat. Via de app is de Roomba dus makkelijk te bedienen en het is gewoon echt schoon als ie klaar is met z'n werk!

Pluspunten

• Leegt zichzelf
  • Makkelijk te bedienen
  • Goed te koppelen aan Google Home

Minpunten

• Legen maakt veel lawaai
  • Afvalstation neemt veel ruimte in

BN9014 25-03-2019

Een erg fijn product

Geschreven voor: iRobot Roomba i7+

De iRobot Roomba i7+ is een erg complete robotstofzuiger! De robotstofzuiger wordt geleverd inclusief het Clean Base station (het afval- en oplaadstation) en een virtual wall (een klein apparaatje dat een virtuele barriere maakt voor de stofzuiger).

De installatie van de roomba is erg gemakkelijk, en ook het koppelen met de app is zo gebeurt. De “smart-mapping” technologie is, naast het clean base station, een grote meerwaarde! Nadat de roomba een kaart heeft gemaakt van je woning kan je in de app verschillende ruimtes aangegeven en deze ruimtes ook een naam geven. Hierdoor kan je vervolgens de stofzuiger opdracht geven specifieke ruimtes schoon te maken! Op de kaart is na het voltooien van de schoonmaaksessie exact te zien waar de stofzuiger wel en niet is geweest. Het maken van een kaart van je huis gebeurt automatisch bij het stofzuigen, maar kan ook worden gedaan door de stofzuiger via de app (onder “Smart Maps”) een “trainingstaak” te geven.

De stofzuiger maakt vrij veel geluid, maar zuigt er goed! Je kunt de stofzuiger op elk gewenst moment via de app starten (ook als je niet thuis bent) en kan je ook een schema voor de robotstofzuiger instellen. De stofzuiger werkt ook met google home (google assistent), wat een leuke extra functie is!

Pluspunten

• smart mapping
  • clean base-station
  • app
  • werkt met google assistent
  • intelligent

Minpunten

• prijs

PJ 22-03-2019

Geen tijd meer kwijt aan stofzuigen!

Geschreven voor: iRobot Roomba i7+

Al twee jaar vraagt mijn vriendin om een robotstofzuiger maar ik was nooit echt enthousiast. Tot ik de specificaties van I7 las. Dit zou de slimste stofzuiger tot dusver zijn dus heb ik besloten de proef op de som te nemen! Tot op de dag van vandaag heb ik daar geen spijt van. Het installeren is echt simpel. Uitpakken en installeren kost je nog geen 1 minuten. Vervolgens scanned de Roomba je hele huis en brengt je huis in kaart. Deze optie noemen ze smartmapping. Dit is echt het mooiste aan de hele robot. Je stelt zones in en kan deze afzonderlijk laten zuigen. Dit werkt echt perfect. Als je even het huis verlaat laat je de stofzuiger zijn werk doen. Legen doet hij zelf bij het basisstation dus kost je ook geen tijd. Maakt enkel nog geen 10 seconden herrie. Daarnaast ziet hij er ook nog eens strak uit. De Roomba is niet goedkoop en dat vind ik het enige nadeel. Gelukkig heeft hij voor dat geld wel sensoren zodat hij niet de trap af rijd. Hij pakt ieder hoekje mee en zuigt echt enorm goed en is bij mij nog nooit vastgelopen op het kleed of bij stoelpoten. Dit is een must voor iedereen die niet van stofzuigen houdt en er geld voor over heeft om het niet meer te doen. Is stofuigen je hobbie dan moet je de Roomba niet aanschaffen.

Pluspunten

• Maakt super schoon
  • Basisstation
  • Smartmappen
  • Mist geen plekje

Minpunten

• Prijs