iRobot Roomba e5152

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iRobot Roomba e5152 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Leny 24-01-2019

zo blij met deze robot!

Geschreven voor: iRobot Roomba e5152

sinds enkele maanden hebben wij deze robotstofzuiger nu. Hij bevalt uitstekend. Zuigt supergoed.
Twee minpuntjes: hij doet er erg lang over. Bepaalde obstakels blijft hij op hangen. Bij ons zijn dat de poten van de relaxstoelen. Je zou er een virtuele muur omheen kunnen maken, dan slaat hij de vloer onder de stoelen over. En kun je hem dus makkelijk aanzetten als je niet thuis bent. Wij zijn er erg blij mee en gebruiken de gewone stofzuiger helemaal niet meer.

Pluspunten

• zuigt fantastisch
  • je kunt hem aanzetten terwijl je weg bent
  • via de app op afstand aan te zetten

Minpunten

• heeft nogal wat tijd nodig
  • hij heeft bepaalde obstakels

Reviewer Ang 22-10-2018

Stogzuigen vanaf de bank

Geschreven voor: iRobot Roomba e5152

Stofzuigen was nooit een van mijn hobby’s. Je was er mee klaar en het stof en katenhaar zweefde al weer door het hiis. Ook de kat vondt het maar niks als ik het aan het doen was en zocht snel ergens een veilig heenkomen.
Sinds de robotstofzuiger in huis zijn rondje maakt is de vloer een stuk schoner. Je kan hem inprogrameren dat hij elke dag een rondje door het huis maakt. Hier hoef je niet voor thuis te zijn want als hij klaar is keert hij vanzelf terug naar zijn oplaad station. Ook de kat is er niet bang voor. Zit elke keer aandachtig te kijken wat dat gekke bewegende ding nou aan het doen is.

Een minpuntje is wel dat je moet zorgen dat alle draden van de grond af zijn en alle losse spulen die je niet mee gezogen wil hebben zoals los liggende plintjes en schoenveters. De robot stofzuiger neemt het namelijk allemaal mee.

Daarbij maakt hij wel goed in alle hoekjes schoon en is hij uitermate handig voor het stof onder je bed of kast. Mits deze hoog genoeg op hun pootjes staan.

Het gemak is groot en ik wil al eigenlijk bijna niet meer zonder.

Pluspunten

• Maakt de vloer goed schoon
  • Pakt ook de hoekjes goed mee
  • Makkelijk in gebruik
  • Is huisdiervriendelijk
  • Minder herrie als een gewone stofzuiger

Minpunten

• Neemt ook snoeren en draden mee
  • Opvangbakje snel vol

Bram P 18-10-2018

Nooit meer zelf stofzuigen!

Geschreven voor: iRobot Roomba e5152

Na net verhuisd te zijn waren we toe aan een nieuwe stofzuiger. Allebei druk bezig, dus niet veel tijd voor het huishouden. De keuze viel op de iRobot Roomba E5. Wel wat zorgen in het begin omdat we op de eerste verdieping wonen, maar de klifsensoren zorgen ervoor dat de Roomba niet van de trap af rijdt. De setup was simpel, het apparaat en je smartphone met het wifinetwerk verbinden en zorgen dat het apparaat geüpdatet is. In het begin merk je wel dat het apparaat nog moet leren en het patroon van de Roomba lijkt daardoor warrig, het rijdt tegen alles aan en probeert zo de kamers te leren kennen. Na enkele keren de ruimtes stof gezogen te hebben zie je dat het apparaat weet waar de obstakels staan en zal het zijn route hierop aanpassen. Het is super om hem aan te zetten terwijl jij andere klusjes aan het doen bent, want als je terug bent is je hele vloer schoon! Zeker aan te raden.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Makkelijk in te stellen

Minpunten

• Botst in het begin veel, moet 'leren'
  • Vrij luid

liam hollestelle 15-10-2018

De poetser!

Geschreven voor: iRobot Roomba e5152

Hier in mijn drive in woning doet hij elke verdieping tot in de nopjes. ik verplaats hem elke dag naar een andere verdieping zodat hij rond het middag uur zijn perfecte schoonmaak kunsten weer mag vertonen. Ja het middag uur wanneer het huis leeg is, dit omdat de stofzuiger niet praktisch is als je zelf thuis bent. maakt eigenlijk net te veel lawaai om rustig een film te kunnen kijken en rondlopen terwijl hij bezig is is niet makkelijk.

mijn twijfels zijn het grootst met het afbaken systeem. het torentje wat er bij zit werkt op batterijen en creëert een virtuele barrière. maar wat nou als de batterij leeg is? er is geen manier om dat te zien behalve in de middag thuis komen en je roomba beneden aan de trap zien liggen. helaas ben je dan te laat.

Pluspunten

• Uitstekende Schoonmaak Kwaliteiten
  • Netjes afgewerkt
  • Duurzaam design

Minpunten

• Doet vaak hetzelfde
  • afbaken systeem

Nick Versteegh 13-10-2018

Goede zuigkracht

Geschreven voor: iRobot Roomba e5152

Deze stofzuiger is een uitkomst voor mensen met huisdieren. Hij heeft een goede zuigkracht en maakt de kamer goed schoon. Het hulpmiddel waarbij je een zone af kunt scheiden is ook erg handig. Hiermee kun je toch de deur open laten maar gaat hij niet naar de slaapkamer, waar hij over veel kleding kan gaan. Ook het kleed neemt hij prima mee. Helaas gaat het product wel op plekken waar hij niet heen kan, vaak loopt hij vast en stopt hij direct. Maar een aantal enkele keren deed hij dit niet, wat resulteert op een kras op het mooie design. Het apparaat maakt wel meer geluid dan verwacht, gezien wij een appartement (dus altijd in de buurt) hebben is het soms erg vervelend.

Pluspunten

• maakt goed schoon
  • fijn met huisdieren

Minpunten

• komt vast te zitten -> beschadigd
  • veel geluid

JollieN72 11-10-2018

Krachtige robot, wel wat meet gekuid dan verwacht

Geschreven voor: iRobot Roomba e5152

Hij zuigt echt super goed. Is wendbaar, maar loopt wel vast onder bijv koelkast. Stopt dan wel meteen. De app is echt heel handig. Je kunt hem op afstand aanzetten of een periodieke instelling meegeven. Doordat hij wel wat "herrie" maakt is dat ook nodig. Ik laat hem zijn werk dien als we niet thuis zijn. De vloer is heerlijk schoon. Fijn als je veel weg bent en wel huisdieren. Geeft veel rust.

Pluspunten

• Krachtig
  • Wendbaat
  • Handig met app bedienen/ instellen

Minpunten

• Geluid
  • Rijdt zich wel eens vast ( is hoog)

Marga1984 10-10-2018

Ideaal voor mensen met huisdieren

Geschreven voor: iRobot Roomba e5152

Sinds ik de roomba in huis heb, lopen mijn kinderen niet meer met kleren rond die helemaal onder de hondenharen zitten. Mijn jongste van 1 jaar kan ik nu met een gerust hart rond laten kruipen, want met de roomba is mijn vloer nog nooit zo schoon geweest. Natuurlijk blijf je een gewone stofzuiger nodig hebben, maar een robotstofzuiger neemt wel het meeste werk uit handen. Daarnaast hoef ik niet meer te bukken om onder de bank en kasten te stofzuigen. Ik gebruik hem nu dagelijks 2 tot 3x. Sowieso heb ik het schema ingesteld via de app op mijn telefoon, zodat de hele woonkamer en keuken klaar is tegen de tijd dat ik mijn zoon naar school heb gebracht en boodschappen heb gedaan. Daarna gebruik ik hem ook op de 1e verdieping waar hij door alle slaapkamers alle stofvlokken opzuigt en door mijn nagelsalon waar ook altijd veel stof ligt. En soms laat ik hem in de namiddag/avond nog eens door de woonkamer gaan, want dan liggen er alweer hondenharen en vuiligheid die de kinderen meenemen van buiten. De roomba heeft een handig opvangbakje die ik dagelijks leeg en wanneer hij klaar is met stofzuigen dan rijdt hij zelf terug naar het basisstation.

Pluspunten

• Zuigt krachtig
  • Kan zowel handmatig als via de app aangezet worden
  • Compact, dus neemt niet veel ruimte in beslag
  • Makkelijk te reinigen en onderhouden
  • Kan makkelijk overal onder komen

Minpunten

• Kan maar 1 tijstip per dag invoeren in het schema

Marc F. 09-10-2018

Stille stofzuiger voor 95% van je stofzuigwerk

Geschreven voor: iRobot Roomba e5152

Leuke stofzuiger: doet wat je verwacht. Zuigt zowel fijne als grover vuil van de grond. Is geschikt voor vloerbedekking en houten vloeren / tegelvloeren. Rijdt voorzichtig door de kamer en dankzij sensoren goed in staat om dicht langs objecten en plinten/muren stof te zuigen. Het is zeer eenvoudig om het stofreservoir te legen.

Pluspunten

• Stille motor
  • Krachtige motor
  • Ziet er leuk uit

Minpunten

• Werkt niet op trappen
  • Duwt licht gewicht objecten van haar plaats

Csinka 06-10-2018

Practische robotstofzuiger die goed zijn werk doet.

Geschreven voor: iRobot Roomba e5152

De robotstofzuiger maakt minder lawaai dan onze gewone (Miele) stofzuiger. Hij gaat makkelijk onder de bank door, blijft niet hangen op losliggende snoeren en keert zich bij ieder obstakel terug. Doordat hij minder herrie maakt is het ideaal om hem ‘s nachts aan te zetten.
Wij hebben twee hondjes en die brengen nogal eens gras, aarde of takjes mee naar binnen en George, zoals wij de robot noemden, had daar geen moeite mee. Ideaal dus, elke nacht, of om de nacht, George aan zetten en je hoeft veel minder te stofzuigen.

Pluspunten

• Maakt minder herrie dan de gewone stofzuiger
  • Zuigt erg goed
  • Ideaal om ‘s nachts te laten werken
  • Gaat onder de bank door, dus zuigt ook daar
  • Blijft niet vastzitten op losse snoeren

Minpunten

• Basis moet vrij staan
  • Blijft hangen op de poten van de relaxstoel

Robin 05-10-2018

Goede accuduur, fijn in gebruik

Geschreven voor: iRobot Roomba e5152

Eigenlijk dacht ik dat het meer een gadget zou zijn dan echt een hulp in het huishouden. Echter ben ik na een week gebruik al volledig omgeslagen. Ik wil niets liever meer dan een roomba op standby hebben staan. Het neemt het meeste stofzuigwerk werk uit handen door circa een uur lang (afhankelijk van het formaat van de kamer) rond te gaan in de kamer en daarna zelf weer terug te gaan naar de basis.

Pluspunten

• Fijne hulp in het huishouden
  • Top app (kan dagelijks automatisch stofzuigen)
  • Makkelijk te legen en reinigen

Minpunten

• Maakt vaak hetzelfde punt schoon
  • Zeer hoogpolig tapijt is onbegaanbaar
  • Kan niet overal komen (bijv door blokkade tapijt)