Neato Botvac D6 Connected Robotstofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Neato Botvac D6 Connected Robotstofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Tweetweeties 12-05-2020

Slim apparaat, niet duurzaam

Onze D5 was binnen een jaar onder garantie vervangen door de D6. Deze heeft een grotere accu maar is verder eigenlijk identiek. De no-go lines werken perfect als het apparaat het doet.
Net als de D5 hield de wifi ermee op na een paar maand en was er geen communicatie meer met iPhone en Homey. Ook nu weer: perfecte service van Neato!
Ondanks de grote voordelen van het apparaat en de zeer goede service zullen we geen Neato-apparatuur meer aanschaffen.
Ook deze 3de Neato ging binnen een jaar kapot.

Pluspunten

• no-go lines
  • grote bak
  • grote accu
  • goede borstel
  • hele goede service

Minpunten

• duurzaamheid

tweetweeties 14-02-2021

Weer een paar maand verder. Hij is nu helemaal niet meer te resetten. De no go-lines zijn we dus kwijt wat juist het grote voordeel van de Neato was. We gaan nu een iRobot aanschaffen. De Neato gaat naar het kantoor met handbediening waar hij zijn verdere leven kan slijten. Dit in combinatie met 3 eerdere Neato's: koop geen Neato. Het enige positieve over Neato is de klantenservice.

tweetweeties 15-12-2020

nu na een half jaar een rare foutmelding dat ik een app-update nodig heb, terwijl ik de nieuwste l draai. Oplossing zou zijn: opnieuw laten aanmelden. Maar daar gaat het weer mis: geen verbinding mogelijk, ook niet na vele resets. Het is dus weer zover. Ben gestopt met verder testen ed omdat er dan steeds meer kapot gaat. Nu doet hij het op handbediening en dus geen no go lines. Slecht apparaat.

xmeissiex 13-09-2019

Wat een fijn apparaat!

Ik heb deze robotstofzuiger mogen testen. Bij het openen van de verpakking blij verrast over het design van de robotstofzuiger. Ziet er mooi strak uit.
De app was gemakkelijk om te installeren en hierna het gebruik van de stofzuiger ook. Gemakkelijk om meteen te kunnen gebruiken.
Ik was wat sceptisch van te voren moet ik alvast even zeggen.
Of zo'n robot wel alles mee zou nemen bijvoorbeeld. Maar ook of ik het niet zo goed snel zelf even kon doen.
Ik was blij verrast na het eerste gebruik. De robot zuigt goed waardoor hij ook alles goed meeneemt. Ook draait hij gemakkelijk tegen de randen en plinten of onder moeilijk bereikbare plaatsen.
De stofzuiger doet er bij ons beneden ongeveer 35 minuten over. Doordat de robot zijn werk doet heb ik tijd om ondertussen andere dingen te doen of soms juist ook even niets te doen maar dan wel een schone vloer. Heel fijn is dat!
Het geluid van de stofzuiger is net even zachter als onze eigen stofzuiger. Prima te doen.
Het legen van het opvangbakje is gemakkelijk. Deze is vrij klein waardoor dit wel even nodig is na iedere stofzuigbeurt.
Met de app kun je ook een ecostand instellen. Verder kun je ook zones instellen waar de robot niet mag komen, ideaal bij trappen maar ook bij speelgoedhoeken waar veel klein speelgoed licht bijvoorbeeld.
Erg blij verrast door dit apparaat!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Zones instelbaar waar de stofzuiger niet mag komen

Hannekevandijk 11-09-2019

Alleskunner

stofzuiger zijn op dit punt uiterst positief. Hij gaat met gemak onder al onze meubels door zoals de bank en het bed (mits er ca 12 cm ruimte is). Vooral onder ons bed is dat fijn, omdat we daar normaliter met een gewone stofzuiger moeilijk bijkomen; ideaal dus. Ook onder tafels en stoelen gaat het prima; hij loopt eigenlijk nooit vast. Wanneer de stofzuiger langs de plinten “loopt” is het draaiende borsteltje aan de zijkant effectief. Wij hebben de bijbehorend App geïnstalleerd op onze iPad en dat werkt prima. De app geeft ook de status van de stofzuiger duidelijk weer zoals wanneer hij oplaadt. Je kunt hem via de app starten maar ook laten terugkeren naar zijn oplaadstation. Overigens keert de stofzuigen ook zelf terug wanneer de batterij leeg is.
In onze situatie doet hij er ca 45 minuten over voor de gehele benedenverdieping van ca 80 m2. Bovendien kun je hem gebruiken voor maximaal drie verdiepingen, die hij opslaat in het geheugen. Plaatsen waar hij niet mag komen zoals bij een trap kun je eenvoudig afbakenen.
De stofzuiger is compact en ziet er goed uit. Hij maakt niet meer lawaai dan een gewone stofzuiger. Je kunt hem ook rustig alleen zijn gang laten gaan wanneer je weg bent of (boven) slaapt. Ons viel de grote zuigkracht op; het filter is snel vol. Eigenlijk moet je het filter na elke 1-2 zuigbeurten even legen. Dat gaat heel eenvoudig. Verder kun je zogenaamde “stop lijnen” intekenen in de App waar hij binnen blijft. Tevens werkt hij goed op tapijt zelfs op kleden.
Conclusie
Wij willen wij deze stofzuiger absoluut niet meer kwijt. Hij geeft ons veel gemak en komt bovendien op plaatsten waar wij niet/nauwelijks komen. Als je twee of drie verdiepingen wilt zuigen kun je ook een meerdere basisstation overwegen, op elke verdieping een. Kortom een aanwinst.

Pluspunten

• ook goed op tapijt
  • meerdere etages mogeijk
  • stop lijnen intekenen op de app

Minpunten

• filter snel vol

MrMrsTech 10-09-2019

Neato Robotics Neato Botvac D6 Connected

Onlangs hebben wij de Neato Robotics Neato Botvac D6 Connected gekregen om te testen.
Om te beginnen wil ik meteen zeggen wat voor top apparaat dit is!
Ik was in de veronderstelling dat robotstofzuigers in het algemeen een waste-of-money zijn.
Daarom toen destijds inplaats van een robotstofzuiger een goede andere stofzuiger aangeschaft. (maar die staat momenteel al een tijdje in de kast)
Het design van de robot was in eerste opzicht degelijk gebouwd, het lijkt dat de gekozen materialen wel tegen een stootje kunnen. Het is daarom dan ook heel gemakkelijk om alles snel neer te zetten. Vrijwel na het koppelen van de stofzuiger met de benodigde App. (Ik kreeg in mijn email aanvullende info over de neato.) Nadat alles stond liet ik hem het hele huis doen. Hij zoog in vrijwel 30min de hele beneden verdieping in de Eco-mode. De Boost-modus is ook een leuke functie, als de honden net gespeeld hebben in de woonkamer en er wat meer vuil ligt dan normaal is dit een ideale functie. Ik heb 2 honden die nogal verharen daarom was stofzuigen altijd een extra dagtaak in huis, nu kan het gebeuren in mijn afwezigheid. De zuigkracht is meer dan genoeg om alles op te zuigen wat hij mee kan nemen. Ondanks de vele haren die hij opzoog en een klein kind die van alles op de grond achterlaat was het reservoir pas na 4x vol! Ik kreeg dan ook bij het opstarten van de app een push-melding dat ik hem moest legen. De app is overzichtelijk en voor wat je wil voldoende. De Neato is een mooie aanvulling aan mijn smart way of living.

Pluspunten

• Compact
  • Zuigkracht
  • Goede app ondersteuning
  • Prijs
  • Lange accu duur

Minpunten

• Manual drive
  • Prijs

Niekje 06-09-2019

Mijn vriendje voor één maand...

Mijn vriendje voor één maand kwam netjes verpakt binnen.

Installeren:
Na het uitpakken op zoek naar een plek voor het laadstation en laden maar. Minpuntje: de laadkabel is vrij stug, hierdoor kun je hem lastig opbergen onderin het laadstation. De snelstartgids vertelde me dat ik hem volledig op moest laden, maar niet hoe ik kon zien dat hij vol was. Maar ondertussen had ik mooi de gelegenheid om de app te downloaden. Het koppelen van "vriendje" verliep niet geheel vlekkeloos, paar keer moeten proberen, maar uiteindelijk gelukt.

En dan: aan het werk!
Je hebt twee keuzes: of je geeft hem handmatig de opdracht of je gebruikt de mogelijkheid om hem op vastgestelde tijden te programmeren. Ik heb gemerkt dat de handmatige opdrachten (hij heeft nu zes rondjes gedaan) zonder problemen verlopen, omdat je er dan bij bent en eventuele obstakels op kunt ruimen. De automatische rondjes geven veel problemen. Van de 10 rondjes heeft hij er maar 5 goed afgemaakt… hij raakte verstrikt in het gordijn, liep vast onder een kast (terwijl het de andere keren wel goed ging onder die kast), vrat de veter van mijn schoen op en verslikte zich daarin, kon een keer geen floorplan vinden en hield er een keer spontaan mee op toen hij twee tellen bij de base vandaan was. Niet heel handig als je op dat moment op je werk bent en niet kunt ingrijpen. In deze gevallen zou je hem moeten oppakken en maximaal 60 cm verzetten. Hij zou dan zelf zijn programma moeten hervatten, maar dat doet hij niet. Als hij ergens vastgelopen is kun je in de app niet zien waar hij gebleven is. Daarnaast zijn de plattegronden ook niet beschikbaar als hij aan het werk is.

De verschillende mogelijkheden:
Je kunt kiezen voor de eco stand of de turbo stand. Na een eco stand rondje de bak geleegd en schoongemaakt en daarna een rondje op turbo stand gereden. Was nuttig voor de deurmatten, daar haalt hij echt nog meer zand en losse vezels uit, maar voor onze gladde vloeren niet nodig.

Je kunt ook kiezen voor spotcleaning. Maar uit de snelstarthandleiding wordt niet duidelijk hoe dat werkt. De (Engelse) handleiding legt het wel uit en het werkt effectief.

No go Lines: doet wat het moet doen!

Conclusie:
Ik ben erg blij met mijn vriendje voor één maand. Hij heeft mooie brede borstels, zuigt erg goed (ook de kattenharen van onze twee katten) en komt eigenlijk overal (zelfs op plekken waar ik zelf slecht bij kan i.v.m. de hoogte van de kastjes). Hij heeft geen moeite met de deurmatten. Nadeel: hij heeft wel moeite met de glimmende metalen poten van onze bank, die ramt hij in volle vaart. En nog een minpuntje: als je de pushmelding weg klikt kun je hem vervolgens nergens meer terug vinden. En weet je dus niet wat er aan de hand is. Daarnaast beschadigd hij zichzelf.

Al met al een fijn vriendje van de maand, maar ik weet niet zo goed of ik de vraagprijs (adviesprijs €729, goedkoopste nu €529) wel in verhouding vind met de kwaliteit.

Pluspunten

• zuigt erg goed
  • kan bijna overal onderdoor
  • brede borstels

Minpunten

• pakt programma niet op na storing
  • tijdens programma plattegrond niet beschikbaar
  • als hij vast loopt kun je niet zien waar hij is
  • kabel laadstation vrij stug, moeilijk op te bergen
  • geen nederlandse handleiding

Pudde 03-09-2019

Prijzig maar doet het werk

De stofzuiger hebben we nu een paar week in gebruik. Ik was sceptisch in het begin. Maar de stofzuiger doet het goed. De app is wel heel gebruikersvriendelijk en alles is snel ingesteld. Het apparaat is goed van gewicht en voelt zeer stevig aan. Het is wel heel makkelijk om vanuit je werk via de app het apparaat aan te zetten om vervolgens thuis te komen met een schoner huis. Er zitten wel wat nadelen aan. Zo moet de vloer wel vrij zijn van obstakels zoals kabels, schoenen, papier, speeltjes van huisdieren.

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Stevig gebouwd
  • Goede app

Minpunten

• Prijs

Lottachan 03-09-2019

Goede robotstofzuiger maar met een paar verbeter puntjes

Allereerst wil ik zeggen dat het zeer prettig is om een robotstofzuiger in huis te hebben!

Het is heerlijk om thuis te komen en neer te ploffen in een schoon huis. Ik heb huisdieren die veel rommel maken, de grootste zooi wordt dus moeiteloos opgezogen door de stofzuiger.
Een van de plus punten zijn dus ook dat je hem via een app aan kan zetten, maakt niet uit waar dat je bent. Ideaal!
Ook de no go lines zijn heel fijn! Je kan ze makkelijk via je telefoon neerzetten in de platte grond die de stofzuiger voor je heeft gemaakt.

Bij mij in huis was het soms wel een uitdaging om alle hoeken en gaatjes te vinden. Ondanks de platte grond sloeg hij vaak een groot deel van de woonkamer over. Om eerlijk te zijn was dit wel een enorm frustratie punt.
Ook zou het fijn zijn als je de stofzuiger specifiek naar een plek zou kunnen sturen. Als hij dan toch de helft over slaat zou dit handig zijn geweest. Daarnaast is hij niet geruisloos... Ik heb hem wel op meerdere verdiepingen gebruikt. Hij weet zichzelf goed uit bochten te wringen en dat is zeer fijn. Zo komt hij bij kleine kiertjes zonder dat hij vast komt te zitten.

Ik ben er van overtuigd dat als je een wat groter huis hebt, de stofzuiger beter presteert.
De stofzuiger kan wel onder veel dingen door (kasten) en navigeert heel goed! Alleen bij het platte grond maken is het handig als je in de buurt bent omdat hij nogal eens vast wil lopen op speeltjes van je dieren etc.
Nog een klein puntje van kritiek: misschien een sensor dat de stofopvang reservoir vol zit? Dit ontglipt mij regelmatig en dan werkt hij vrijwel niet...

Toch overwegend positief over dit product maar ondanks dat wel een aantal struikelblokken bij een wat kleiner en voller huis.

Pluspunten

• Lange accu duur
  • Wendbaar
  • Goede zuigkracht
  • Op afstand aanzetbaar

Minpunten

• Geen sensor als hij vol is
  • Raakt de weg kwijt bij volle, kleine ruimtes
  • Maakt veel geluid

Diane 03-09-2019

Top product komt in bijna alle hoeken

Ik mocht de Botvac D6 connected gedurende 4 weken testen. Deze robot stofzuiger is mij heel goed bevallen. Hij zuigt super goed, en komt in bijna alle hoeken. Gaat goed vlak langs bijvoorbeeld tafelpoten af en is heel gemakkelijk te bedienen met de Neato app. De batterij gaat ontzettend lang mee. De Botvac D6 maakt zelf een plattegrond van de kamer. De bank waar hij niet onderdoor kan had ik afgekaderd. Helaas heeft hij dat toch niet goed overgenomen. Toen handmatig de no-go lijnen gemaakt en nu werkt het perfect. Hij is makkelijk te verbinden met het wifi netwerk. Wat ik ook erg fijn vind is dat de Botvac D6 heel makkelijk schoon te maken is. Je klikt de opvang bak er zo uit. Ook de borstels zijn makkelijk schoon te maken en de haren verwijder je met gemak.
Niet heel belangrijk maar het oog wil ook wat. Ik vind het een moderne strakke stofzuiger om te zien.
Een minpuntje is dat de gebruiksaanwijzing alleen uit de snelstartgids bestaat en de uitgebreide versie op internet alleen in het engels is. Bij problemen is het moeilijk te achterhalen hoe je eea kan oplossen. In ons geval was de connectie met de wifi weg.

Pluspunten

• komt in kleine hoeken
  • goede zuigkracht
  • makkelijk schoon te maken
  • Met app bedienbaar
  • Batterij lading gaat lang mee

Minpunten

• Sumiere handleiding

Marianne 02-09-2019

fijne hulp in de huishouding

Wat een feestje is dit apparaat. Stel je zit op je werk en hebt het weekend geen tijd gehad voor stofzuigen. Dan krijg je opeens een berichtje binnen op je telefoon: Neato is klaar met stofzuigen en is weer aan het opladen.
Dit apparaat doet wat hij moet doen. Hij stoot de plantjes niet om, maar zuigt wel in alle hoekjes waar hij bij komt. Het besturingssysteem is goed geprogammeerd: het moment dat de D6 merkt dat hij vast komt te zitten probeert hij op verschillende manier weer los te komen, draaien, naar voren en achteren en zelfs naar boven en beneden. De extra echo-sensor detecteert snel vuil en met verschillende standen in zuigkracht wordt het echt schoon. Persoonlijk vind ik het een voordeel dat ik netter met opruimen wordt zodat de robot zijn werk kan doen. Nadeel is dat hij soms vast komt te zitten van bepaalde voorwerpen. Zoals dat plastic draadje waarmee prijskaartjes aan kleding hangen. Dat draadje heeft zich vast weten te werken in de draaiborstels. Dus regelmatig controleren en het vuilbakje legen na elke beurt.

Pluspunten

• makkelijke app
  • goed geprogrammeerd
  • vuil detectie

Minpunten

• borstels kunnen vastlopen door voorwerpen

jd_thuis 02-09-2019

Robotstofzuiger zeer geschikt met huisdieren

Wij hebben deze gelegenheid gekregen om deze robotstofzuiger van Neato 4 weken te testen.
Met 2 honden, 1 kat , 2 kinderen in huis kan de stofzuiger goed getest worden, ook hebben wij verschillende vloeren in huis en 3 verdieping, oefenstof genoeg zou ik zeggen.
Als eerst het uitpakken van de stofzuiger.
De stofzuiger is goed verpakt en heeft een reserve filter, volgens de fabrikant moet je deze om de 1 á 2 maanden vervangen. Een nieuwe filter kost ongeveer € 25,00 voor 2 stuks. Ook zit er 1 zij borstel onder de stofzuiger en een grotere borstel aan de onderkant.
Plaats basisstation
De stofzuiger heeft een basisstation waar aan beide kanten 1 meter vrij moet staan volgens de handleiding, zoveel ruimte hebben we niet dus hebben we ergens geplaatst waar hij ongeveer 50 cm ruimte naar beide kanten heeft, in de praktijk blijkt dit voldoende te zijn.
De eerste keer
Je kan via de telefoon een app-downloaden waarmee de stofzuiger gestart kan worden, ook kan je de status van de accu zien en krijg je een melding als de vuil opvangbak vol is.
Na het aanzetten gaat de stofzuiger aan de slag, na ongeveer 20 minuten is hij klaar (20 m2).
Door de lasertechniek weet de stofzuiger redelijk de obstakels te voorkomen hoewel dit niet altijd goed gaat. Bij lage obstakels (lampvoet) gaat hij via de wieltjes iets omhoog en probeert hij daar alsnog te komen.
Nadat hij klaar is krijg je op je telefoon een samenvatting van het aantal vierkante meter een een plattegrond van het gedeelte dat gedaan, op deze plattegrond kan je ook de zone’s aangeven waar de stofzuiger in het vervolg niet meer mag komen.
Ook wordt er met de stofzuiger strips meegeleverd die je op de grond kan leggen waar hij niet mag komen.
Je kan meerdere plattegronden inlezen en gebruiken, echter moet je wel het basisstation dan ook verplaatsen of er 1 bij kopen. Zo kan je op elke verdieping gebruiken.
Na 1 week gebruik blijkt toch dat de stofzuiger tegen tafelpoten e.d. rijdt hoewel de tafelpoten niet beschadigen beschadigd toch wel het laagje verf op de stofzuiger.
Daarnaast is er nog de mogelijkheid dat je stofzuiger een bepaald stuk laat zuigen, dan zet je hem daar nee en zet je de stofzuiger op de zogenaam spot stand. Deze kan dan een oppervlakte van 2x2 of 4x4 meter zuigen.

Pluspunten

• meerdere plattegronden
  • gebieden afschermen met App
  • gebieden afschermen met strips
  • Schoonmaken borstels
  • Voldoende capaciteit voor hele verdieping

Minpunten

• beschadigd snel
  • prijs filter