De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iRobot Roomba 671 Saugroboter (hohe Reinigungsleistung mit Dirt Detect, reinigt alle Hartböden und Teppiche, geeignet bei Tierhaaren, WLAN-fähig) schwarz zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Wolf 10-02-2019
Het voorst wieltje loops regelmatig vast. Waar door er een flakekant ontstaat en dan niet meer draait. Word veroorzaakt door harden van de hond! Is daar een op losing voor?
Ik maak hem regelmatig schoon.

Minpunten

• Voor wiel

Wilbert1976 22-06-2018

Wij hadden hiervoor reeds een robotzuiger van een onbekend merk. Deze hebben we weinig gebruikt omdat deze vaak vast liep. Dit mede doordat er lange hondenharen om de draaiende delen ging zitten. Deze waren vrij moeilijk te verwijderen. Bij de Roomba 671 gaat dit een stuk makkelijker.

Door de grotere wielen gaat hij makkelijk over wat hogere drempels/randen. Dit werkt met name goed bij de plekken waar wij deurmatten in het laminaat hebben liggen. Door het lage design kan de zuiger makkelijk onder de meeste meubels komen.

Erg makkelijk vindt ik de bijbehorende app. Hiermee is de Roomba op afstand in te schakelen, ook als je niet thuis bent. Ook kun je een schema instellen waarbij de Roomba bv elke nacht om een aangegeven tijd gaat stofzuigen. De roomba is ook op het apparaat zelf in te schakelen.

Door het lage design is de oplader ook goed weg te werken. Bij ons staat deze onder het fornuis. De Roomba gaat zelf terug naar de basis om op te laden wanneer hij leeg is. Het is wel aan te raden de Roomba te laten werken als je zelf niet in de buurt is, hij is niet heel erg stil.

Door het roterende borsteltje haalt de Roomba ook goed het vuil bij de kanten en hoeken weg. Er blijft niets liggen. Wij zijn erg tevreden over de werking van de stofzuiger en het bespaart toch mooi wat tijd. We kunnen deze dan ook iedereen aanraden.

Pluspunten

• Snel
  • Via app bedienbaar
  • Laag design
  • Goed tegen huisdierenharen

Minpunten

• Niet erg stil
  • Niet handmatig te besturen

JHWK 20-06-2018
De robot doet wat hij moet doen en dat doet hij prima. In een uur is hij klaar met de open woonkamer. De robot heeft geen moeite met hoekjes en kanten. Hij heeft wel moeite met de eetkamerstoelen, met de vele stoelpoten. Ik vraag me echter af of een duurdere variant hier beter mee om zou gaan. De robot is gemakkelijk in gebruik, gemakkelijk leeg te halen en licht. Zo wordt hij op zowel de BG als op de 1e en 2e verdieping gebruikt om zijn werk te doen, en dat doet hij goed.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Licht
  • Goede prijs/kwaliteit

Minpunten

• Moeite met eetkamerstoelen

Bachmayer 20-06-2018

Charles Is een meester in het vak van de schoonmaakkunsten en doet op dagelijkse basis zijn best om mij en mijn vriendin tevreden te houden.

Overdag werken zowel mijn vriendin als ik buiten het huis. Om deze reden hebben wij geen zin om avonds nog eens te moeten stofzuigen ( vooral met die vogels van ons die op dagelijkse basis een zooitje maken rond het hok). Gelukkig klaagt Charles niet en werkt hij goed door tijdens onze werktijden. Charles is makkelijk programmeerbaar via de app en schiet mij tehulp wanneer ik er om vraag!

In de app kun je voor elke dag in de week een tijdstip uitkiezen waarop hij moet werken. Daarnaast kun je hem ook nog eens extra een opdracht geven om schoon te maken (iets wat je best kunt doen als je toch al even op je telefoon kijkt). Wat ik wel graag had willen zien in de App is een tweede stofzuigmoment, tot nu toe ondersteun de app namelijk maar een gepland schoonmaakmoment op een dag. Voor ons is Charles een ideale oplossing om dagelijks een schoon huis te hebben. De robot vindt meer dan ik had verwacht en dat is super!

Over de test
Wij hebben zowel laminaat , tegels als ook hoog&laag tapijt in ons huis. Charles werkt zeer goed op laminaat tegels en laag tapijt. Een echt hoogpolig tapijt ( langere draden dan 1 cm) kan wel lastig voor hem zijn. Hier komt hij niet zeer goed overheen en loopt wel eens vast ( het is maar goed dat dat tapijt maar 2x2m is). Kabels van opladers vind hij enorm lekker, dus zorg eerst wel dat je je losse snoeren niet rond hebt slingeren. De sensoren van Charles werken enorm goed. Hij valt nergens van af, vind zijn dockingsstation weer terug en draait om objecten heen. Ook remt Charles voor de meeste objecten af. Zwarte objecten zijn zo af en toe nog wel eens lastig te zien voor Charles (waarschijnlijk door de sensor), hier botst hij wat harder tegen aan.

Het legen van de robot hoeft in de meeste gevallen maar een keer in de week. Na je eerste keer zou ik hem wel gelijk legen ( vooral als hij onder je bed is geweest).

Al met al moet ik zeggen dat een stofzuigrobot ideaal is. Het scheelt ons zeer veel tijd en moeite op een dagelijkse basis. Een stofzuigrobot werkt ideaal als je; hem gebruikt in de tijd dat je weg bent ( ga vooral niet kijken hoe hij 3x langs een vuiltje heen gaat), tafels banken en stoelen hebt waar hij onderdoor kan ( even opmeten dus!). Een stofzuigrobot is er niet voor gemaakt om gericht een plekje in het huis schoon te maken als je dat direct schoon wil hebben, maar vooral om op dagelijkse basis alles te laten reinigen.

Al met al moet ik nogmaals zeggen dat wij blij zijn met Charles!

Pluspunten

• maakt schoon
  • klaagt niet
  • vind weg terug naar dockingsstation
  • makkelijk bedienbaar via app

Minpunten

• klimt niet zelf de trap op om boven verder te gaan
  • ziet zwart iets minder goed dan andere kleuren

Vivienne d. 19-06-2018
Zeer content met onze nieuwe robotstofzuiger. Zuigkracht is beter dan ik vooraf had verwacht en hij komt goed in moeilijke hoekjes. Over onze beneden verdieping ca. 80 m2 doet ie 90 minuten. Hij is met de app zeer makkelijk te bedienen (ook wel handmatig) en ik zet m vaak aan als ik bijvoorbeeld boodschappen ga doen of op mijn werk ben. Als je thuis bent kan ook, maar persoonlijk vind ik het geluid iets te veel om bij te werken. Zuigt net zo lang tot ie alle hoekjes heeft gehad. als je m voldoende oplaadt in de dockingstation kan je de robotstofzuiger ook voor bovenverdiepingen gebruiken. Extra handig want hij zuigt ook onder het bed. Ik gebruik de robotstofzuiger nu bijna dagelijks en ipv iedere dag met de stofzuiger door huis!

Pluspunten

• Scheelt veel tijd
  • Altijd een schone vloer

Minpunten

• Geluid nog iets te hard

Kevin 17-06-2018
Ik vind hem heel handig je kan gewoon op de bank zitten of andere dingen doen, de robot stofzuiger doet zijn werk. Maakt alles goed schoon en via mobiel kan je een tijd instellen hoelaat die aan moet

Pluspunten

• Zuigt alles goed op ook dieren haren
  • Je kan via mobiel besturen
  • Je kan via mobiel besturen
  • Je kan via mobiel besturen
  • Je kan via mobiel besturen

Robert58 16-06-2018
Prima robot stofzuiger. Doet wat hij moet doen. Makkelijk in te stellen . Soms wat moeite om zijn oplaadstation terug te vinden, maar dat komt door onszelf. Maakt goed schoon. Enige minpunt, prijzig

Pepijn 12-06-2018
De iRobot Roomba 671 is snel i bedrijf. De App werkt uitstekend en vanaf elke locatie. De zuig prestatie zijn perfect. Zelfs in de hoeken is alle stof verdwenen. Voor elke vloer geschikt, of het nu laminaat, plavuizen of laminaat i.s Rondom de gordijnen past de snelheid zich aan maar gaat er prima onderdoor. het geluidsniveau is wat hoog, minder hoog dan een reguliere stofzuiger, maar als je licht slaapt hoor je hem zeker. Ik raad deze iRobot Roomba 671 zeker aan. als je wat meer wilt uitgeven zou ik de versie nemen met de virtuele muur optie.

Pluspunten

• gebruiks gemak

Minpunten

• geluidsniveua