Xiaomi Mi Robot Stofzuiger + Dweil + Sticker

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Xiaomi Mi Robot Stofzuiger + Dweil + Sticker op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

EAZ 24-06-2018

Prima hulp in de huishouding

Deze robotstofzuiger is voorzien van een scanner, die in 2D je kamers scant, en op basis hiervan de route aflegt. Je kunt je de voortgang op de telefoon of tablet volgen. Naar keuze (teken een vierkantje op de plattegrond van je huis) kun je ook een deel van je huis laten zuigen/moppen. Dit loopt via wifi, en je kunt hem van elk punt op aarde starten en stoppen.
Handig hierbij is dat je ook een schema kunt instellen zodat als je thuis komt, de kamer gezogen is.
Het apparaat voelt aan als een Apple. Degelijk, heel goed doordacht, zit vol sensoren en het uithalen van het filter en de borstels gaat prima. De software is echter nog niet van Apple kwaliteit.
Instellen (= aan de wifi hangen) was best lastig. Het apparaat wordt nog steeds verbeterd voor de Europese markt, veel was bij aanschaf nog in het chinees, dit is inmiddels wel wat verbeterd, sinds kort werkt ook de regio Europa (werkte voorheen alleen op mainland China).
Hij is slim genoeg om niet van trappen te vallen, en klimt (met enige moeite) over drempels. Oplaad-dock wordt meestal teruggevonden na een uur stofzuigen. Een heel enkele keer raakt ie verstrikt in kabels, dus die heb ik (moest toch gebeuren) allemaal van de vloer.
Zuig-resultaat is prima, als ie erbij kan. een aantal stoelen vlak bijeen, kan er uiteraard voor zorgen dat ie er niet tussendoor kan. Dweilen is meer een gimmick, er hangt een vochtige dweil onder die wel vies wordt, en visueel knapt de vloer op, maar het is meer uitsmeren denk ik.
Vervang-delen kun je online kopen, die zijn beperkt tot een filter, roterende borstel, roterende veger en dweil (set met alles 3x 35euro). Hij vertelt zelf als er iets aan vervanging toe is, en op je app kan je dan direct bestellen. Ik doe nu drie maanden met het 1e setje en dat werkt nog prima, het filter kun je uitwassen onder de kraan.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • App besturing
  • Automatisch via schema
  • Slim

Minpunten

• Hogere drempels
  • Software