Philips SmartPro Compact FC8778 - Reviews

Geluidsniveau
62 dB
Laadtijd
4 uur

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 17 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Memati79 10-06-2018

Zeer handig huishulpje

Wij hebben de Philips SmartPro Compact Robotstofzuiger (type: FC8778/01) nu circa 2,5 maand en zijn zeer tevreden erover. Zeker als je kinderen (jongen 13 en meisje 8 jaar) wordt het huis in no time vuil. En als twee werkende ouders heb je geen tijd (en zin) om ieder dag schoon te maken. Daarvoor is deze robotstofzuiger een zeer goede aanvulling thuis. Overdag als iedereen van huis is gaat deze vanzelf aan de slag en alle kruimels, stof, haartjes etc worden geheel opgezogen. Bij thuis aankomst is de vloer in ieder geval weer lekker schoon en heb je echt tijd over om met elkaar je tijd door te brengen.

Op andere momenten brengen we deze thuishulpje naar de slaapkamers en omdat deze maar een paar centimeter hoog is, gaat deze zeer gemakkelijk onder de bedden. Alle stof waar je niet zomaar bijkomt wordt in een mum van tijd schoongemaakt. Overigens is de val beveiliging super waardoor je dit met een gerust hart los kan laten gaan (eerste keer was het wel spannend trouwens :)

Wat ons betreft een echte aanrader.

Pluspunten

• met de app naar eigen wens programma bepalen,
  • neem alle hoeken mee met een zeer goed resultaat

Minpunten

• maakt toch wel veel geluid,
  • wel prijzig

Nancy777 30-05-2018

Leuke extra schoonmaakhulp

Sinds een paar weken heb ik nu de robot in huis en vindt het ideaal. Erg makkelijk te installeren via wifi en de app. Robot rijd zelf terug naar het laadstation na de schoonmaak waardoor je echt niets hoeft te doen. Helaas blijft hij heel soms onder de bank hangen of op een hoge drempel maar is erg compact en maakt goed schoon, zelfs bij de randjes door de blauwe borstels. Helaas vervangt het voor plekken als de trap nog niet de gewone stofzuiger maar het is een erg fijne extra hulp.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Werkt goed
  • Eenvoudig

Minpunten

• Komt soms vast te zitten

Pitmeister 29-05-2018

Erg praktische en betrouwbare robot, maar stofbakje ka beter

Ik heb deze robot stofzuiger nu een aantal weken in gebruik, in vergelijking met andere die ik heb (gehad) vind ik deze veel minder vaak vastlopen, het is nu 2x voorgekomen en beide keren kwam het doordat er een lange dunne kabel op de grond lag. Andere kabels lijkt hij goed te vermijden. De zuigkracht is goed, zowel op harde vloeren als de kleden in huis doet hij prima werk zonder al te veel lawaai te maken.

De app is makkelijk in gebruik en werkt goed op al onze devices. Het feit dat je per dag van de week kan aangeven of en hoe laat hij aan de slag moet is ideaal.

Door het dunne ontwerp bereikt hij ook veel meer plekken dan de meeste andere (gemiddeld 10cm hoog, deze is max 6cm).

Het stofbakje is het enige punt van verbetering. Naast het feit dat deze vrij klein is, is het legen ervan ook iewat onhandig. Dit had echt beter gekund en dus ook beter gemoeten.
Alhoewel dit voor mij wel een belangrijk punt is, is het wel het enige verbeterpunt wat ik heb. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Nancy778 29-05-2018

Leuke Gadget

Ik heb thuis een harde vloer en daarvoor is het een erg fijn en goed product. Makkelijk te installeren via wifi en de app. Maakt goed schoon ook langs de randjes en leuk dat hij via je telefoon te bedienen is. Ook mogelijk om automatische tijden in te stellen en hij gaat zelf terug als het werk erop zit of batterijen bijna leeg zijn. Hij maakt niet veel geluid en is daardoor niet heel storend.
Doordat ik een lage bank heb past hij helaas alsnog net niet eronder en blijft hij soms vast zitten, ook de drempel is soms lastig. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Roel25 29-05-2018

De Philips FC8778/01 - R&R functioneert naar verwachting

De FC8778/01 - R&R functioneert naar verwachting.
De stofzuiger komt in (bijna) alle hoekjes en manoeuvreert zich tussen de meubels in.

Het opvangbak(je) van de stofzuiger is zeer eenvoudig te legen, tevens is het filter op een gemakkelijke manier te vervangen.

Gemakkelijke app, mogelijkheid om meerdere tijd/dag schema's in te stellen. Ideaal voor te laten stofzuigen tijdens werk.

Enige aandachtspunt is het van tevoren verwijderen van (stroom)kabels en/of opladers op de vloer. De stofzuiger kan hierdoor namelijk "vast" komen te zitten op een locatie.

Pluspunten

• Eenvoudige app (SmartPro)
  • Goede kwaliteit
  • Eenvoudig in gebruik
  • Flexibel
  • Meerdere tijd/dag schema's mogelijk

Minpunten

• Moeite met kleine verhogingen, mat/bekabeling
  • Moeite met (te) donkere ruimte, (bijv. onder bed)

Pietje1000 29-05-2018

Goed product voor niet al te vol woonhuis.

De robotstofzuiger is een hele goede oplossing als het stofzuigen er vaak niet van komt. Een groot voordeel is dat je via de app de stofzuiger een planning kunt geven wanneer hij wel en niet mag zuigen. Omdat de robot toch nog wel wat geluid maakt heb ik er voor gekozen hem vooral 's nachts of tijdens het werk te laten zuigen. Omdat er bij mij wel enkele obstakels waren trof ik hem wel eens met een storing aan. Dit is overigens meestal ook te zien in de app. De meest voorkomende storingen waren dat hij een overgang van tegels naar tapijt niet goed op kwam, hij de weg niet meer gevonden kreeg om bij een convectorput weg te komen en hij klem kwam te zitten tussen de vloer en het bankstel.

De zuigkracht van de stofzuiger is wel goed. Overal waar hij geweest is neemt hij direct al het vuil mee. dankzij de zijborstels neemt hij ook het vuil langs de kant wat beter mee. Ondanks dat het fijn is dat de zuiger heel plat is is het wel jammer dat het stofbakje vrij snel vol zit. Dit zal helaas denk ik moeilijk op te lossen zijn omdat hier gewoon verder geen ruimte is.

De batterijduur is ook prima. De stofzuiger heeft bij ons zo'n 100 m2 vloer bijgehouden. Hier viel niks op aan te merken.

Pluspunten

• Goede zuigrkacht
  • Zeer plat, kan goed onder kasten door.

Minpunten

• Kan laadstation soms moeilijk vinden.

Esperanza 27-05-2018

Super!

Nu bijna een maand gebruiken wij onze robot! Vanaf de eerste dagen waren wij verliefd :) de robot is makkelijk te beginnen om te gebruiken. Je gebruik een appje – Android en IOS om hem aan het werk te zetten.

Wij hebben de “automatisch schoonmaken” functie gebruikt, zodat de robot elke nacht zelf de ruimte schoon maakt voor 90 minuten. ‘s nachts maakte hij alleen een beetje te veel geluid. Dus, automatisch-cleaning tijdens onze werktijd was beter voor ons. Robot is goed met hoge drempels.
Misschien is hij niet perfect, en soms mist een stuk (vooral randjes zijn lastig). Maar voor twee werkende mensen is het een leuke robot – je komt huis, en alles is schoon! Magic. en natuurlijk was schoonmaken onder bed / onder de bank nog nooit zo makkelijk en genieten geweest! Je moet zorgen dat draadjes/phone cables niet op de vloer liggen, omdat de robot deze begint te “ eten” en niet verder kan.
Het is ook leuk om te kijken naar hoe hij schoonmaakt: loopt van hoek naar hoek, zonder logica :)
De app is super handig – de robot zegt of hij “ vol” is, of hij is “ stuck”, of dat hij niet genoeg batterij heeft. Wij zijn blij met hem en zullen het aan iedereen aanraden!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Handige app
  • Werkt super!

Minpunten

• geluid (een betje!)

Sas1607 26-05-2018

Ideaal voor erbij

Een erg handige stofzuiger voor erbij. Met 3 kinderen en een baan heb ik niet altijd tijd (laat staan zin!) om het hele huis te stofzuigen. Ik zet deze stofzuiger 's nachts aan (nou ja, in de app geef ik aan dat hij 's nachts aan moet gaan) en als ik dan 's morgens beneden kom is de woonkamer schoon. De app werkt duidelijk en overzichtelijk. Ik vind het leuk dat je je robotstofzuiger een naam kan geven. Als er iets is met de stofzuiger krijg je een berichtje van de app (Help ik zit vast!). Ideaal :)

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Schoonmaken zonder op te staan
  • Handige app

Minpunten

• Zit soms vast
  • Kwetsbaar

Caroline2407 25-05-2018

Extra hulp in huis

Enkele weken is onze robotstofzuiger bij ons en we kunnen niet meer zonder. We hebben een harde vloer met 2 honden. Het installeren was even uitzoeken en hij moet in het midden van de ruimte staan (natuurlijk wel tegen een muur aan) want anders vindt hij zijn laadstation niet terug. Maar zodra dat check was, perfect! Met de app kun je makkelijk aangeven wanneer, hoelang en hoe hij moet stofzuigen. Je kan hem een naam geven en je krijgt melding als zijn stofbakje vol zit. En het is erg leuk om een berichtje te krijgen als je zelf aan het werk ben dat je robotstofzuiger thuis voor je aan het schoonmaken is :)

Het geluid wat hij maakt is niet overheersend, maar programmeer hem niet om ‘s avond te stofzuigen. Dan zit je zo rechtop in bed.

Pluspunten

• De app

Minpunten

• Het stofbakje

Rob 24-05-2018

Perfect deze Philips robot stozuiger

Sinds een aantal weken ben ik in het bezit van een Philips robot stofzuiger. Ideaal! Hij zuigt als je niet aanwezig bent. Via een app .op je mobiele tel. kun je de start van diverse programma's instellen. Als je thuis komt is de ingestelde ruimte gezogen. Hondenharen, stof ed, alles is opgezogen.
Een klein nadeel is, dat hij af en toe zijn laadstation niet kan vinden, maar met de app. kun je hem er handmatig naartoe sturen. Een aanrader!!!

Pluspunten

• Een gezogen huiskamer bij thuiskomst
  • Gemakkeljke bediening

Minpunten

• Kan soms het laadstation niet vinden

Ende 23-05-2018

Intuïtieve app en platter dan de concurrentie

De tijd dat robotstofzuigers een gadget waren is langzamerhand voorbij en wanneer deze geprogrammeerd wordt om op een regelmatig interval schoon te maken houden ze het huis daadwerkelijk schoner dan wanneer je zelf één a twee keer in de week met de stofzuiger aan de haal gaat. Dit tegen een fractie van de energiekosten van een normale stofzuiger.

Bijkomend voordeel is dat een robotstofzuiger op plekken komt waar je zelf moeilijk komt. (Onder kasten, en het bed bijvoorbeeld.) De SmartPro Compact komt met zijn extra platte ontwerp op plekken waar de meeste andere robotstofzuigers niet komen, en maakt daarmee optimaal gebruik van dit voordeel. Hierdoor is de vuilopvang wel net iets kleiner en zal je deze ± om de twee keer zuigen moeten legen. Overigens zorgt dat bij elke robotstofzuiger voor het beste resultaat, en is eigenlijk het enige werk dat je aan de robot hebt.

De SmartPro Compact heeft een zeer goede Lithium-ion-accu welke daadwerkelijk twee uur mee gaat (stuk langer dan de alternatieven, en Li-Ion, dus een goede levensduur) en m.b.v. de intuïtieve smartphone app (iOS / Android) is in te stellen hoe groot de ruimte is die schoongemaakt moet worden, hier past hij zijn schoonmaakroutine dan op aan.

De meeste Philips robotzuigers hebben twee zijborstels waardoor ze goed in de hoeken komen. Een conventionele middenborstel ontbreekt, maar de zuigkracht is ruim voldoende en naar mijn oordeel functioneert dit voor gladde vloeren beter en stiller. Op een vloerkleed heb ik dit zelf niet getest.

Ander onderscheidend punt zijn de zeer goede omgevingssensoren. De meeste robotzuigers hebben slechts één muursensor en een valsensor. De SmartPro Compact heeft naast de bumper zes omgevingssensoren waardoor deze relatief weinig tegen muren en objecten aanbotst. En zo slijtage voorkomt.

Stoelpoten e.d. zijn geen enkel probleem voor de SmartPro Compact, maar sommige hoekjes, randen en kieren komt een robtotstofzuiger simpelweg niet in. Die plekken zal je eens in de zoveel tijd nog wel met een normale stofzuiger onder handen moeten nemen. Dat viel in ons geval echter wel terug tot een paar minuten in een maand in plaats van elke week een uur.

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Platter dan de concurrentie
  • Intuïtieve app
  • Goede anti-bots sensoren

Minpunten

• Relatief kleine stofbak

ArieF 23-05-2018

Goede zuigkracht, makkelijke bediening.

Prima product met een hoge zuigkracht en zeer makkelijke bediening.
App is zeer overzichtelijk en mooi om te zien wat het apparaat doet.
Wel vaak storingen betreft vastlopen op lage plinten, draden en te donkere ruimtes bijvoorbeeld onder de kasten en de bank.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Storingsgevoelig

koenders 22-05-2018

Gemakkelijk in gebruik

De stofzuiger maakt goed schoon en komt ook in de kleine hoekjes. De app is handig en de stofzuiger kan op afstand worden aangezet of worden gestopt. Helaas loopt hij vast op ons hoogpolige kleed, dus hiervoor is deze minder geschikt.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Goede app
  • Maakt goed schoon

Minpunten

• Op ons hoogpolige kleed loopt deze vast

Klaas40 22-05-2018
  • Product gekregen

Erg secuur

Wij zijn erg blij met deze stofzuiger. Erg handig is het in te stellen schoonmaakschema. We werken beide full-time, en als we aan het werk zijn springt de stofzuiger aan. En pakt ook de randjes goed mee. Sinds de aanschaf zelf geen stofzuiger meer aangeraakt.

Pluspunten

• Mooi disign
  • Via internet te bedienen
  • Schoonmaak schema
  • Maakt goed schoon

Edwin43 22-05-2018

Erg handig

Erg fijn. Vanaf je werk via je telefoon de stofzuiger aanzetten. Maakt goed schoon, en komt ook onder de bank en kasten. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Nadine3456 22-05-2018

Design

De gebruiksduur van 120 minuten maakt deze robotstofzuiger grote gedeeltes van mijn appartement per keer schoon.
De robot maakt ook schoon onder mijn bed en bankstel

Pluspunten

• Zuigt zelfs dierenharen op
  • Heel dun en plat

Minpunten

• Robotzuiger slaat soms kamers over.
  • Aansluiten op WiFi netwerk

Nadine3345 22-05-2018

Mooi design en dun

Geschokt door hoeveel stof het in één keer opraapte. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]