Blaupunkt Bluebot Xsmart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Blaupunkt Bluebot Xsmart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Saied 16-02-2019
  • Product gekregen

Prettige robot stofzuiger

Geschreven voor: Blaupunkt Bluebot Xsmart

De stofzuiger doet zijn werk erg goed. Extra prettig is het dat hij ook dweilt alhoewel dat niet meer is dan een nat doekje. De app is echter waardeloos. Vaak valt de verbinding weg en als je hem pauzeert onthoud hij niet waar hij was gebleven.

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Dweilt ook

Minpunten

• Glanzend zwart
  • Slechte app

Jan 11-02-2019

Handige huishulp

Geschreven voor: Blaupunkt Bluebot Xsmart

Dit is onze 2de robot stofzuiger en ik zou niet meer zonder willen. Ze maakt na een onwennig begin inmiddels volledig deel uit van ons gezin. Elke dag als de kinderen naar school zijn wordt het huis dmv de in te stellen timer automatisch gestofzuigd.
We zijn vaak verbaasd hoe veel stof onze 'olga' in haar buik heeft! Enige nadeel is dat ze af en toe zichzelf vast rijdt op de speelmat, dit komt doordat ze de mat vooruit duwt en dan er bovenop vast komt te staan. Hier had onze vorige samsung geen last van. Wat dat betreft reageren de sensors wat laat, dit merk je bijvoorbeeld ook als je haar optilt, dan zuigt en rijdt ze nog een paar seconden door. Ook kan ze niet altijd haar huisje terug vinden maar dat komt waarschijnlijk doordat haar huisje in een krappe hoek staat. Al met al een echte aanwinst.

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Week schema in te stellen
  • App bediening

Minpunten

• Stroopt de mat soms op
  • Kan niet altijd haar huis terug vinden

Evertse 25-01-2019

Zuigt goed

Geschreven voor: Blaupunkt Bluebot Xsmart

De robot zuigt goed en neemt de randjes goed mee. Er zijn wel hoekjes waar hij niet kan komen. En heeft wat moeite met schuin oplopende stoelpoten van relax stoel. De verbinding met de app gaat wel vaak verloren maar als de planning er eenmaal in zit voegt de app ook niet veel meer toe. Tussendoor toch starten kan altijd nog met de afstandsbediening of op de robot zelf

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Gemakkelijk schoon te maken

Minpunten

• Ondersteund geen 5ghz wifi
  • Raakt vaak verbinding met de app kwijt

Netty 25-01-2019
  • Product gekregen

Krachtige slimme robot stofzuiger met groot gebruiksgemak

Geschreven voor: Blaupunkt Bluebot Xsmart

Geweldige robotstofzuiger. Ik laat hem elke dag door het huis heen gaan. Hij signaleert hoogtes zoals het trapgat, gaat gemakkelijk over dunne drempels, heeft een krachtige motor en dankzij de app op mijn telefoon, die heel makkelijk te gebruiken is, kan ik hem via een gepland schema of op afstand zijn rondje laten doen. Nooit meer hondenharen op de vloer, nooit meer elke dag de gewone stofzuiger hoeven te pakken. Echt een aanrader.

Pluspunten

• krachtige motor
  • handige app voor telefoon

Minpunten

• prijs

Nathalie 23-01-2019

Mijn huis is nu een stuk schoner

Geschreven voor: Blaupunkt Bluebot Xsmart

Het is een heel prettige aanvulling op de gewone stofzuiger, want die gebruik ik nu een stuk minder. De robotstofzuiger (die we Wall-E hebben genoemd) zuigt prima, hij komt ook op ons hoogpolige tapijt, past onder de salontafel door. Hij is stil genoeg om aan te zetten tijdens het tv kijken. Jammer dat hij niet over de deurdrempels komt en dat je hem elke keer leeg moet gooien. Aan de andere kant is hij prettig compact. Hij loopt helaas wel eens vast door lange haren in de borstel, dus ik zet hem niet aan als ik niet thuis ben. Ik ben erg blij dat ik dit product heb aangeschaft.

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Relatief stil
  • Komt ook op ons tapijt

Minpunten

• Komt niet over drempels
  • Loopt soms vast

rsilderhuis 12-10-2018

Geweldige hulp in de huishouding!!

Geschreven voor: Blaupunkt Bluebot Xsmart

Het is een geweldige hulp in de huishouding! Hij komt op plekken waar de reguliere stofzuiger niet komt, onder banken / tafels en zelfs het bed. We hebben hem een aantal weken en hij bevalt super! Nog geen storingen of andere problemen meegemaakt. Na verloop van tijd vergeet je haast dat die er is, zo weinig omkijken heb je er naar. Topaankoop!

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit
  • Maakt grondig schoon

Erik 26-09-2018

Prima apparaat, als ie zou blijven werken tenminste.

Geschreven voor: Blaupunkt Bluebot Xsmart

Deze prima robot stofzuiger zuigt erg goed en werkt zijn baantjes netjes af. Met de bijgeleverde app werkt ie goed, je kunt ook op afstand volgen wat ie doet. Convectorput heeft ie meer moeite mee. Blijft vaak hangen. Er zitten magnetische strips bij die je neer kan leggen als virtuele muur. Maar dat is maar twee keer een meter.
Er zit een dweilfunctie op. Die werkt wel een beetje maar hij pakt ook gelijk je vloerkleed mee. Er zit dus geen sensor in die het kleed 'ziet'. De dweilplaat wordt achter het apparaat aan getrokken.

Nadat we een eerste apparaat teruggestuurd hadden omdat de accu niet wilde laden, snel een nieuwe gekregen van Coolblue. De nieuwe heeft echter hetzelfde probleem. Nu een week in gebruik en opeens treedt hetzelfde probleem op. Na opstarten stop ie gelijk weer, terwijl alle lampjes uit gaan. Terugzetten dan maar op het laadstation, en op het display kan je zien dat ie laadt en in de app verschijnt 'charging'. Net als bij de vorige defecte gaat het accunivo binnen een minuut van 3% naar 100%. Daarna starten en de hele machine valt weer dood. Exact hetzelfde probleem. Deze gaat dus ook weer retour Coolblue.

Pluspunten

• Werkt naukeurig baantjes af
  • zuigt goed
  • Duidelijke app
  • Kan dweilen

Minpunten

• Bakje wat klein, zit snel vol
  • Al de tweede en ook deze laadt niet goed op
  • Dweilfunctie ziet vloerkleed niet

RB 13-06-2018

Zuigt goed; kleine opvangbak. App werkt niet met Iphone.

Geschreven voor: Blaupunkt Bluebot Xsmart

Heb het apparaat inmiddels half jaar in gebruik. Vegen doet het beter dan verwacht (was als extra ivm hondenharen, maar het bleek zo goed te werken dat we nog nauwelijks met gewone zuiger aan de gang zijn). Redelijk goede software, waardoor hele kamer beurt krijgt. Loopt wel vast op snoeren en lage lampvoeten - maar dat is waarschijnlijk ook zo bij andere merken.
Minpunt: de opvangbak is (te) klein. De accu is groot genoeg voor onze woonkamer met gang (100m2) maar de opvangbak duidelijk niet. Extra nadeel is dat hij niet aangeeft dat de bak vol is, blijft gewoon zuigen (het was beter als hij automatisch zou stoppen). Het is geen probleem als ik thuis ben, maar het is dus niet haalbaar om het apparaat in te stellen dat het gaat zuigen als je zelf weg bent, dan laat hij de helft liggen..

Het grootste nadeel: de app werkt niet met Iphone. Ik heb een 6s Plus, maar van de support kreeg ik te horen dat dit probleem zich "vaker bij apple voordeed". Ik kon maar beter proberen om de Bluebot met een Android apparaat aan te sluiten". Leuk... alsof ik bereid ben om speciaal hiervoor een andere Smartphone aan te schaffen.
Dus: gebruik je de gewone afstandbediening (die is er ook, maar is behoorlijk omslachtig) of je vindt het geen probleem om het met de hand aan te zetten is het een prima apparaat.
Ben je een gadgetfreak en/of wil je per se het systeem met een Iphone aansluiten, wacht dan op een nieuwe versie of koop een ander merk...

Pluspunten

• zuigt prima
  • accu (80 m2 kamer geen probleem)
  • redelijk stil

Minpunten

• werkt niet samen met Iphone
  • opvangbak klein (vaak verwisselen)
  • geen signaal "opvangbak vol"
  • Loopt vast op snoeren en lage platte randen

Saskia 15-05-2018

Geweldig speelgoed!

Geschreven voor: Blaupunkt Bluebot Xsmart

Het is echt geweldig speelgoed. Hij doet niet onder voor een normale stofzuiger qua schoonmaken, kan zelfs makkelijker overal onder. Je bent wel even bezig met alles van de grond halen, maar dan gaat hij ook zijn gang. Dweilen is een leuke extra, maar vervangt niet het normale dweilen helemaal.
We zijn nog niet helemaal uit de gebruiksaanwijzing, dus soms lijkt hij een eigen leven te leiden en begrijpen we niet waarom hij een erg ingewikkelde route terug neemt naar de oplader, maar we gaan ons er nog in verdiepen.

Pluspunten

• Accu
  • Zuigt goed
  • Is best stil

Minpunten

• App is qua bediening niet heel handig

Ronald Smit 09-05-2018

Gewoon erg handig

Geschreven voor: Blaupunkt Bluebot Xsmart

De Robot stofzuiger zuigt iedere morgen op een vaste tijd mijn woonkamer. Soms vergeet je het gewoon en kom je thuis en dan is de woonkamer gezogen. Heel relaxt. Het vervangt geen gewone stofzuiger want de bank etc. moet je natuurlijk zelf nog doen. Maar als je huisdieren en/of kinderen hebt is dit erg handig als er regelmatig troep op de grond ligt. Een hele enkele keer loopt de stofzuiger vast, maar meestal keert hij na zijn werk gewoon weer zelf terug naar zijn laadstation. Je hoeft met deze robot veel minder zelf te stofzuigen.

Pluspunten

• in te stellen op een tijd als je er niet bent
  • op App te zien wat hij heeft gedaan
  • valt niet van de trap
  • maakt minder geluid dan normale stofzuiger

Minpunten

• laadkabels telefoon moet je wel even weghalen

Michael 05-05-2018

Praktische en fijne robotstofzuiger.

Geschreven voor: Blaupunkt Bluebot Xsmart

Na vele robotstofzuigers bekeken te hebben voor de Blaupunkt Bluebot Xsmart gekozen.
Inmiddels een half jaar in het bezit en hij bevalt prima!
Wat gelijk opvalt zijn de vele mogelijkheden zoals bediening via de app, de afstandsbediening of het apparaat zelf.
Diverse programma’s zijn persoonlijk instelbaar zoals ‘s nachts automatisch aan zodat je benedenverdieping weer schoon is als je ‘s ochtends beneden komt.
Hij is ook te gebruiken op de bovenverdieping en ik heb hem nog niet kunnen betrappen dat hij van de trap dreigde te vallen.
De valbeveiliging doet zijn werk goed.
Ook fijn is dat er reserveonderdelen bijgeleverd worden zoals extra borstels en een magneetstrip om een ruimte af te blokken.

In het dagelijks gebruik moet je er wel op letten dat alles op zijn plek staat of weggewerkt is.
Hiermee bedoel ik dat er geen losse kabels moeten liggen anders kan hij vastlopen.
Een ander praktisch probleem is de randen van vloerkleedjes.
De robot wil nog weleens vastlopen als hij onder de verkeerde hoek het kleed wil oprijden.
Even resetten en het apparaat gaat weer verder, maar jouw hulp is wel nodig dan.
Echter begint de robot dan weer overnieuw, het gedeelte wat al gezogen is wordt dan ook weer gezogen.
Hierdoor is het apparaat onnodig lang bezig.

Na het gebruik gaat de robot zelf terug naar het laadstation en is na ongeveer 2 uur weer klaar voor de volgende inzet.
Na gebruik even de opvangbak legen met de bijbehorende borstel en je kunt weer vooruit.
Fijn is dat er een hepafilter op zit, voor mensen met allergie voor huisstof.

Het geluidsniveau is acceptabel, maar tijdens tv kijken bijvoorbeeld wel storend.
Het gebruik van de dweilfunctie is fijn voor een kleine oppervlakte als je iets gemorst hebt.
Maar een hele kamer dweilen is iets te optimistisch om goed te laten verlopen met deze robot.
Maar wel handig dat het kan.
De batterijduur is meer dan voldoende.
De robot staat bij ons onder het dressoir en daardoor niet in het zicht.
Het zuigen onder de bankstel door gaat ook prima.
Al met al tevreden met de robot op een paar kleine aantekeningen na.
Het belangrijkste is dat hij doet waarvoor hij gemaakt is en dat is goed stofzuigen.

Pluspunten

• Maakt goed schoon, ook langs de randen.
  • Diverse reserveonderdelen, hulpstukken.
  • Valsensor werkt prima
  • Accu
  • Accu

Minpunten

• Loopt soms vast op laagpolig vloerkleed.
  • Na een vastloper begint robot route opnieuw.
  • App is maar op een toestel te gebruiken.
  • App is maar op een toestel te gebruiken.
  • App is maar op een toestel te gebruiken.

Harting 18-03-2018

Geweldig ding!

Geschreven voor: Blaupunkt Bluebot Xsmart

Nog nooit een robotstofzuiger gehad..... maar nu nooit meer zonder.....
Echt ongelooflijk wat zo'n robot opzuigt. Misschien omdat je er meer mee geconfronteerd wordt met het legen van de stofhouder, maar wat komt daar een stof uit.
Zeker met dieren (zaagsel) is het een praktisch apparaat.
Met de magneetstrippen (meerdere optioneel) kader je makkelijk de ruimtes. En met wat aanpassingen aan de meubelen en accessoires in huis gaat de robot steeds gemakkelijker door de kamers. Er zijn meubelen waar net de hoogte tussen vloer en onderkant niet lekker meewerkt en de robot vastloopt.
Zuigen doet hij/zij prima en dweilen gaat ook, echter verwacht hier geen wonderen van. Hij maakt het opervlakig schoon en daarna ruikt het ook weer lekker fris.
Het is een simpel te bedienen apparaat, de app werkt goed maar is maar op een device te installeren.
Het is al een genot te zien hoe hij/zij, we houden het maar gender neutraal, door de kamer zijn weg vindt.
Echt een prima apparaat die doet wat er wordt gezegd. Ook de service van Blaupunkt, na een weggegooid onderdeeltje opnieuw bestellen, was top, correct en snel via de site!

Pluspunten

• Maakt echt goed schoon
  • Dweilen maakt alles weer lekker fris
  • Doet alle vloeren, steen, vloerbedekking,
  • Gemakkelijke bediening
  • Weinig lawaai

Minpunten

• Heeft moeite met hogere kleden

Bluebot fan 27-11-2017

Perfecte robot stofzuiger

Geschreven voor: Blaupunkt Bluebot Xsmart

Nu een paar dagen in bezit van deze robotzuiger.
Na heel veel reviews en verschillen te vergelijken toch voor deze gegaan en geen enkele seconde spijt van.

Hij is stil in gebruik echt ideaal voor de katten want voor de gewone stofzuiger rennen ze weg deze vinden ze heel interessant.
Zuigt overal goed slaat geen plekje over en als hij klaar is met zuigen doet hij erna nog eens alle randen appart.
Vloerkleed zonder problemen alleen op de badkamer een iets dikker matje liep hij een keer vast dat had hij zelf dubbel geduwd.

Ben alleen ook tegen wat problemen aangelopen.

Hij gaf vandaag 2x de foutcode E46 aan en dan stopt hij met zuigen.
Geen idee wat dit betekent want dat kun je nergens terug vinden.
Na de tweede keer weer aangezet en is het niet meer gebeurt maar zou wel fijn zijn als je weet wat de foutcodes betekenen.
Kan zijn dat de borstel vies was want die heb ik erna schoongemaakt of iets anders maar dat blijft nog een raadsel.

Als hij vastloopt en heeft bijna de hele ruimte al gedaan stopt hij (wat ook logisch is) maar als je hem dan op een plek zet zodat hij weer verder kan begint hij helemaal opnieuw. is er geen mogelijkheid dat hij dan gewoon verder gaat en weet dat ie de rest al gehad heeft?

Op de app zie je dan dat hij helemaal opnieuw begint en de rest is vergeten wat hij heeft gedaan. raar als het niet kan dat hij dan gewoon weer verder gaat maar daar ben ik nog niet helemaal achter.

Mocht iemand hier iets meer van weten dan zou ik dat antwoord graag willen hebben
ronaldramaekers@live.n

Ik heb blaupunkt ook een mail gestuurd wat de foutcode kan zijn en op de andere vragen dus neem aan dat ik daar zsm antwoord op krijg.

Buiten deze dingen wat in mijn ogen wel verholpen kunnen worden raad ik iedereen deze zuiger aan. Het is helemaal clean bij ons maar als je hem een rondje laat gaan zit het bakje goed vol met stof je vraagt je af waar het vandaan komt!?

Gaat gemakkelijk terug naar zijn station zonder enig probleem (hij moet wel in het zicht staan voor de robot anders vind hij hem niet goed) had hem eerst achter een kast staan daar had hij wel wat moeite mee.

Als hij in het zicht staat vind hij hem ook gelijk waar hij ook maar is in de ruimte.

Pluspunten

• Zuigt heel goed
  • Doet de randen perfect
  • Stil
  • gps
  • batterij duur is geweldig

Minpunten

• loopt vast op kattenpaal (niks aan te doen)
  • Handleiding stelt niks voor
  • als hij vast loopt begint hij van voor af aan
  • Foutcode E46 in beeld geen idee wat het is??

Sprincky 21-11-2019

Foutcode E46 betekend dat de Rolborstel overbelast is.

Ronny Steurbaut 14-02-2018

Beste, kan je met deze robot in meerdere ruimtes kuisen waarbij het laadstation altijd op dezelfde plaats blijft? Gaat de robot dan automatisch terug naar de zelfde plaats van het laadstation? Dank u voor uw antwoord.

MCA 01-11-2017

Super robotstofzuiger!

Geschreven voor: Blaupunkt Bluebot Xsmart

De xsmart robotstofzuiger zuigt goed en de App is handig om tijden mee in te stellen. Vindt het een mooi en solide ontwerp. Ben te spreken over het resultaat, er zit structuur in de werkwijze en hij neemt veel vuil mee.

Een nuttige en fijne robotstofzuiger en los van het nut heb ik veel plezier in de samenwerking met de xsmart robot.

Als hij zijn ronde doet kan ik goed verder met mijn werk zonder geïrriteerd te raken van een vervelend geluid. Hij werkt naar verwachting en als hij een keer in onmin leeft met een bos kabels dan help ik hem een handje op weg.

Magneet strip werkt goed, handig om een deur mee af te blokken. Nat schoonmaken werkt zeker, maar nog niet grondig genoeg getest om een echt oordeel te kunnen vellen.

Pluspunten

• Stofzuig nu met plezier
  • Telefoon App handig voor instellen tijden
  • Stoor me niet aan het geluid
  • Automatisch opladen en hervatten is handig
  • Zuigt goed en zit structuur in

Minpunten

• Bos kabels heb ik op moeten ruimen
  • Heeft HEPA filter maar ben niet allergisch ;)

boekh277 30-10-2017

Dé ideale robotstofzuiger

Geschreven voor: Blaupunkt Bluebot Xsmart

Deze robotstofzuiger bespaart je tijd en maakt zijn beloftes waar :) Erg prettig in gebruik, ook voor het schoonmaken van het apparaat zelf. Voor mij is het aantal Db een belangrijk argument bij de overweging van de aanschaf van een electrisch apparaat en dat is absoluut één van de pluspunten van de Blaupunkt Bluebot XSmart. En de zuigkracht is uitstekend. Zelfs met onze 2 katten in huis. Ik heb de voorkeur voor bediening via de app. Na het stofzuigen/dweilen rijdt hij automatisch naar het station om op te laden. De valbeveiling werkt goed. En de robotstofzuiger is goed zelf te reinigen.

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Prettig geluidsniveau
  • Valsensor (voor boven bij de trap)
  • Eenvoudig reinigen van het apparaat
  • Gemakkelijk te bedienen