iRobot Roomba 696

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iRobot Roomba 696 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

heyjoe 07-01-2021

Verademing in vergelijking met andere merken

Geschreven voor: iRobot Roomba 696

Ik heb ondertussen ervaring met verschillende robotzuigers.
van goedkope Chinese, die bij een tapijtje al moeilijk hebben, tot dure van Neato die bij iedere zuigbeurt wel ergens vasthangt. Op zich wel handig dat die een wieltje optilt om op tapijtje te komen.

Deze Roomba doet het beter. Hij zou een scan van je ruimte maken, maar daar ben ik niet helemaal van overtuigd. In het begin scoorde hij onder de maat: kruimels die niet opgezogen waren, plekken en zelfs kamers die overgeslagen werden..
Je kunt na iedere zuigbeurt een review achterlaten in de app, het lijkt dat hij dat gebruikt, of gewoon steeds slimmer wordt, want na een aantal dagen ging de review van slecht naar goed.
Qua zuigresultaten en het overal komen

Het klopt dat hij kriskras door het huis gaat. Dat is gewoon een mechanisme waar veel robotzuigers mee werken. Het is de bedoeling dat hij na een aantal keren overal komt.

De grotere meubels worden herkend., zodat hij het net aanraakt en er vervolgens voorzichtig tegenaan schoonmaakt. Ook hier zie je het leer mechanisme. In het begin taste hij een voorwerp af door er tegenaan te botsen, nu tikt hij hem 1 keer aan, en werkt de rand af.

Ik lees in reviews dat mensen soms klagen over het geluid.
Ik moet zeggen dat hij van alle zuigers die ik gehad heb, dit de stilste is.
Het blijft natuurlijk een stofzuiger !!!

Via de app is alles goed in te stellen en schema's te maken.
De integratie met (in mijn geval) Google assistent was eenvoudig.

Conclusie:
De eerste dag was ik ontevreden. Nu meer dan tevreden.
Nu kom ik iedere dag thuis, terwijl hij opgeladen is, in plaats van een bliepend apparaat dat ergens in storing staat

Pluspunten

• integratie smarthome
  • prettige app
  • zelflerend
  • hoogwaardige kwaliteit
  • virtuele wall i.p.v. magnetische strip

Minpunten

• duurt dagen voor hij je huis kent
  • kleine opvangbak (zoals vele robotzuigers)

Patrick 28-10-2017

Handige hulp

Geschreven voor: iRobot Roomba 696

Installatie van de Roomba gaat zeer eenvoudig via de App. Met de App kun een schema instellen wanneer de Roomba moet gaan beginnen (1 tijdstip per dag) maar kun je hem ook op afstand handmatig aanzetten.

De Roomba heeft een accu van een uur. Bij het verstrijken van het uur zal de sofzuiger vanzelf terugkeren naar zijn basisstation.

De Roomba maakt iets minder geluid dan een traditionele stofzuiger, maar het is nog herrie genoeg. Wij zetten de Roomba dus alleen maar aan als we niet thuis zijn of boven zijn.

Bij de roomba wordt ook een 'virtual wall' meegeleverd. Middels deze 'virtual wall' (die volgens mij werkt op infrarood) kun je een gedeelte van de ruimte afschermen waar de roomba niet mag komen.

Deze Roomba is een goede aanvulling op de traditionele stofzuiger. Hij kan de traditionele stofzuizer niet compleet vervangen. Hij komt niet in de hoekjes en hij kan ook niet onder meubels onder de 10 cm.

Bij ons staat deze elke dag wel een keer aan en zorgt ervoor dat de gangbare oppervlakte schoon is. De ruimtes waar hij niet bij kan stofzuigen we regelmatig handmatig. De Roomba heeft er voor gezorgd dat we niet meer dagelijks aan het stofzuigen zijn!

Jet 22-10-2017

Leuke handige hulp in het huishoude

Design:
Deze Roomba heeft een luxe uitstraling, met z’n zwart met chroom design en duidelijke knoppen. Het basisstation (laadstation) doet daarentegen wat licht en plastic aan en moet tegen een muur gezet worden om verschuiven te voorkomen.

Ingebruikname:
De Roomba is eenvoudig te installeren en heeft een handige app voor een Iphone of android smartphone. De IRobot leidt je duidelijk door alle stappen voor ingebruikname. Met de app kan je de roomba eenvoudig bedienen en zelfs een weekprogramma plannen. Ook op de Roomba zelf zitten duidelijke bedienknoppen.

Functionaliteit:
Deze Roomba maakt geen plattegrond van een kamer, maar gaat via willekeurige patronen de kamer rond. Hierdoor doet de Roomba best lang over een kamer, maar wordt wel alles gezogen, ook in de hoekjes, door de drie uitstekende borsteltjes die eronder vandaan komen. De Roomba is hij laag, waardoor hij eenvoudig onder het bed of onder stoelen kan zuigen. Makkelijk is ook dat hij een signaal via de app geeft als hij klaar is of een foutmelding als hij ergens op vastgelopen is (bijv. bij losliggende kabels). Om hem goed te laten werken moet een kamer dus vooraf wel wat opgeruimd zijn en rondslingerende spullen op de grond zijn verwijderd. Handig is dat je er een virtueel baken bij krijgt, waarmee je een lijn of een cirkel kan aangeven waar de Roomba niet kan komen (deze werkt op batterijen).
De Roomba kan ruim een uur stofzuigen als hij opgeladen is en gaat daarna vanzelf naar z’n laadstation (mits deze in dezelfde kamer staat), waarna het opladen ong. drie uur duurt. Dit uur is voldoende om een woonkamer of 2 slaapkamers goed te zuigen. Hij maakt wel geluid tijdens het zuigen maar niet meer dan een normale stofzuiger.
Aan de onderkant zit een opvangbak, die gemakkelijk via een knop aan de voorkant eruit geschoven kan worden en worden geleegd. Dit moet wel gebeuren na iedere zuigbeurt.

Conclusie:
Deze Roomba biedt een goede balans tussen functionaliteit en prijs. Makkelijk is dat je hem ook via de app kan bedienen (naast duidelijke bedienknoppen op de Roomba zelf). Zuigprestaties zijn vrij goed. Wel doet de Roomba er langer over dan je zelf zou doen met een ‘normale’ stofzuiger omdat hij willekeurig een kamer rond gaat. Dit maakt hem minder geschikt voor hele grote woonkamers. De opvangbak moet na iedere zuigbeurt even worden geleegd.

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Makkelijk bedienbaar

Minpunten

• Minder geschikt voor hele grote ruimtes
  • Opvangbak moet na iedere zuigbeurt worden geleegd

Joren 16-10-2017

Geweldig

Geschreven voor: iRobot Roomba 696

Aangezien ons gezin bestaat uit een peuter van bijna drie jaar en wij beiden fulltime werken (en geen schoonmaakster hebben) is de Roomba ideaal. Gaat elke dag om een uur of 11, als wij de deur uit zijn zijn ding doen en erna weer automatisch naar de oplader. Het is alleen opletten met snoertjes en dergelijke, die kunnen in de stofzuiger terecht komen, is soms handig om alles even van de vloer af te halen.

Het product gebruik ik dus bijna elke dag, in het weekend wat minder, doet goed z'n werk alleen in de echte hoekjes komt die uiteraard niet. Is te bedienen met de smartphone app, die niet erg uitgebreid is.

Ik zou dit product zeker aanraden bij drukke families, met kleinere kinderen.

Pluspunten

• Bespaart veel tijd

Minpunten

• Komt niet in elk hoekje

robotester 13-10-2017

Goed idee, uitvoering minder

Geschreven voor: iRobot Roomba 696

Omdat we binnenkort gaan verhuizen en echt aan een nieuwe stofzuiger toe zijn, deze stofzuiger getest. De stofzuiger is verpakt in een stevige doos met daarin een netsnoer + laadstation (de basis) en een extra filter.
Na het uitpakken is het een kwestie van de iOS of Android app installeren op je telefoon of tablet, een stukje plastic tussen de accu wegtrekken en app opstarten, het enige wat je moet weten is het wachtwoord van je wifi netwerk.
Helaas werkt de stofzuiger alleen op 2.4 GHz en niet op de nieuwere 5 GHz banden, wellicht heeft dit te maken dat 2.4 GHz een langere afstand kan afleggen.
Omdat het installeren van de stofzuiger dusdanig simpel is, is eigenlijk jammer dat je er zo snel klaar mee bent.
Via de app kun je de stofzuiger starten/stoppen en agenderen, dus wil je om 02:00 's nachts stofzuigen?? geen probleem! echter het apparaat is dusdanig luidruchtig dat ik dit niet zou aanraden.. Overdag zuigen terwijl je afwezig bent lijkt de beste optie, echter doordat de stofzuiger zichzelf nogal eens 'klemrijdt' op een balkje van een salontafel of een hoog tapijt krijg je een push-bericht op je telefoon dat de stofzuiger hulp nodig heeft, meldingen zoals "Roomba is vastgelopen bij een afgrond" komen nogal onheilspellend over als je niet thuis bent...
De stofzuiger is zonder app ook te starten met de knoppen op de stofzuiger, dus het is niet nodig om continue een telefoon of tablet in de buurt te hebben, een druk op de grote ronde knop "clean" is voldoende om te starten. Als de accu leegraakt 'rijdt'. de stofzuiger zelf terug naar het basisstation en begint zich op te laden!
Over het algemeen zuigt de robot prima op vlakke oppervlakten, een bovenverdieping geheel voorzien van laminaat is geen enkel probleem, gaat ook ook prima onder een bed door
Accuduur ongeveer 60 minuten, echter als je de stofzuiger een tijdje in de gaten houdt zie je dat hij heel onlogisch tewerk gaat, ik denk dat als je zelf 5 minuten zou zuigen meer opzuigt.
Wat wel rustrerend is, dat je bijvoorbeeld koekkruimels ziet liggen maar dat de stofzuiger er dan een gedeelte van opzuigt, maar daarna continue over de achtergebleven resten heenrijdt, zonder dit op te zuigen..
Kortom, leuke gadget, zuigt redelijk, maar heeft zijn nukken.
Deze robot-stofzuiger is geen volwaardige autonome vervanger van je traditionele stofzuiger

Sanders 10-10-2017

Gemak dient de mens

Geschreven voor: iRobot Roomba 696

De iRobot Roomba is echt een apparaat in de zin van 'gemak dient de mens'. Ik was in het bezit van een robotstoffer, wat wel ideaal is voor de slaapkamers, maar miste toch wel het echte resultaat. De iRobot is een echte stofzuiger. Grote voordeel natuurlijk is dat je niet zelf aan de slag moet. Via WiFi kan hij makkelijk gekoppeld worden met een app op je telefoon. Op de app kun je makkelijk opdracht geven om te gaan stofzuigen. Je kan ook een schema instellen, zodat hij op vaste tijdstippen en/of dagen gaat stofzuigen. De iRobot is krachtig genoeg om goed schoon te maken, heeft voldoende zuigkracht. Het is geen apparaat om even snel je huis schoon te maken. Hij neemt zijn tijd. Ga er niet op wachten, want dan wordt je zenuwachtig. Sommige hoeken zijn lastig. Het moment dat hij aanstaat is ook niet het moment om lekker te gaan genieten van een boek. Hij maakt veel lawaai. Ideaal is dus een schema in te stellen dat hij gaat stofzuigen als je zelf aan het werk bent. Niets beter dan thuis komen in een schoon huis en dan zelf lekker te genieten van een vrij moment.

Pluspunten

• Gemak
  • Goede zuigkracht
  • Te programmeren via app

Minpunten

• Prijs
  • Geluid

KL0297 09-10-2017

Stofzuiger robot die gemakkelijk is in gebruik

Geschreven voor: iRobot Roomba 696

De stofzuiger robot van iRobot heb ik inmiddels een week mogen testen in een 1 verdiepingsappartement en deze bevalt ontzettend goed!

De 1 verdiepingsinrichting is ideaal voor een stofzuiger robot en maakt de installatie bijna zo goed als plug-and-play door de thuis basis (het oplaadstation van de robot) op een geschikte locatie te plaatsen. Eenmaal opgeladen gaat de stofzuiger zonder problemen aan de slag.

De route die de robot uitzet lijkt willekeurig en veranderd bij het botsen tegen een object. Er lijkt een algoritme achter te zitten dat ervoor zorgt dat de robot vervolgens om het object probeert te rijden en alles ondertussen schoonmaakt. De route is niet optimaal en sommige plekken in het huis worden vaker schoongemaakt dan de ander. Het duurt dan ook een tijdje voor de robot het huis heeft schoongemaakt, maar dit is ideaal als je enige tijd weg bent van huis (bijvoorbeeld overdag tijdens werk of boodschappen). Wat ook wel handig is, is de 'virtual wall' waarmee je een barriere kan maken waar de robot niet voorbij mag. Ik kan me goed voorstellen dat dit handig is voor als je een trap hebt waar de robot niet vanaf mag rijden, maar deze kan ook goed gebruikt worden om je kabels te beschermen.

Het geluid dat de robot produceert komt wel overeen met die van een normale stofzuiger, ik zou deze niet als ik thuis ben of 's nachts aanzetten. Echter, deze Roomba is ideaal als je 'm overdag aanzet en z'n werk laat doen als je van huis bent.

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• Hard geluid
  • Ziet geen kabels

Suus 13-08-2017

Samen poetsen :-)

Geschreven voor: iRobot Roomba 696

Erg blij met deze robot stofzuiger. Ik wilde hem graag hebben omdat - als het even kan - ik mijn huis op een snelle en (voor mij) gemakkelijke manier schoon wil houden. Als de vloer schoon is voelt het huis ook schoon (moeders wijsheid). Van de iRobot had ik verwacht dat die zonder mijn tussenkomst of hulp de vloer van het huis schoon zou houden. En dat lukt hem helemaal. Soms werkt hij als ik niet thuis ben en soms maken we samen schoon. Hij doet de vloer en ik ga met de stoffer door het huis. Niet alleen heel functioneel en efficient, maar ook leuk ;-)
Het is niet alleen een mooie stofzuiger om te zien maar hij werkt ook erg goed. De uitstekende borsteltjes pakken het vuil langs plinten, meubelpoten etc. mee en vegen het als het ware onder de stofzuiger. Zou mooi zijn als er ook aan de bovenkant een borsteltje zat die de bovenkant van de plinten meeneemt.

Pluspunten

• Gebruikersgemak
  • Je hoeft er niet voor thuis te blijven

Minpunten

• Komt niet op hoogpolige karpetten

Siebe-Geert 09-08-2017

Echt een gadget waar je wat aan hebt

Geschreven voor: iRobot Roomba 696

Als je zoals wij vrij slordig zijn met schoonmaken en eerlijk gezegd 1 keer stofzuigen per week al veel vindt, is deze vriend, want zo kan ik hem echt noemen, een uitkomst. Hij komt overal in het huis en doet zijn werk als jij er niet bent. Als je thuis bent en hij loopt dan maakt hij toch best wel wat lawaai, maar ja dan stel je hem gewoon in dat hij om 01.00 uur 's nacht loopt en kom je 's ochtends in een schone keuken en woonkamer. Je kan makkelijk met het bijgeleverde paaltje een gebied afbakenen. Bij ons is dat de keuken met de ontbijttafel, waar veel kruimels liggen. Dan doet hij gewoon dat stuk en slaat hij de rest (die nog schoon is) over. Hij doet de pvc vloer, de kleden, hout en gaat gewoon over alle drempels heen en stopt ook nog eens keurig bij de trap (grond gedetecteerd). Kortom, een echte aanwinst

Pluspunten

• gemak
  • nog maar 1 keer stofzuigen per week
  • programmeerbaar
  • komt overal

Minpunten

• lawaai (als je er bent)

Claudia 23-07-2017

Zeer tevreden!

Geschreven voor: iRobot Roomba 696

Ik heb de Roomba nu enkele weken in huis. Met een groot gezin van 5 personen (waarvan 3 kleine kinderen) en een zeer slechte rug leek de roomba mij een ideale hulp voor het huishouden.

Via mijn mobiele telefoon kan ik hem probleemloos aansturen en na zijn taak keert hij probleemloos terug naar de homebase. Eventuele foutmeldingen geeft hij ook aan via de mobiele app, waardoor je hem niet continue hoeft te volgen. De roomba maakt weinig herrie en heeft een goede zuigkracht. Hij is onmisbaar geworden binnen ons gezin.

De roomba ontbreekt naar mijn mening maar aan 1 ding; een afstandsbedieningsfunctie. Na de maaltijden kan het bijvoorbeeld bij de eettafel nogal een rommel zijn. Het zou ideaal zijn als ik de roomba daar op gericht kon laten stofzuigen.

Pluspunten

• Mooi Design
  • Weinig geluid
  • Goede zuigkracht
  • Gemakkelijk te installeren

Minpunten

• Geen afstandsbedienings functie

Susan 20-07-2017

iRobot ziet er robuust uit en heeft een luxe uitstraling.

Geschreven voor: iRobot Roomba 696

Instructie in een aantal talen. Beetje jammer dat er geen NL instructie in het boekje
opgenomen is. De NL instructie zit wel in de app die je moet downloaden.
Voorwaarde voor gebruik van een iRobot is dat je een telefoon hebt waarop je apps kunt downloaden. De app heb ik nog niet gebruikt en zal ik nog verder onderzoeken en uitproberen. Minpuntje: 5 GHz-netwerken wordt niet ondersteund
Stofzuiger(the) met geluid dat bij een stofzuiger hoort. Niet overdreven luid maar ook niet stil. Prima om lekker zijn werk te laten doen als je niet thuis bent. Als je wel thuis bent gaat het geluid op enig moment wel storen.
Prestatie: Ik heb een appartement met een trap naar boven. Vloerbekleding is laminaatvloer en hoogpolige karpetten. De stofzuiger zoekt zijn weg door de kamers en lijkt alle hoeken te vinden. Het borsteltje dat uitsteekt zorgt ervoor dat het vuil langs plinten, tafelpoten e.d. ook meegenomen wordt. Hij heeft moeite met de karpetten. Is er pas 1x opgekomen. Het kost veel tijd om terug te keren naar het basisstation.

Pluspunten

• De vloer is lekker schoon als ik thuis kom

Minpunten

• Blijft vaststeken onder de het verwarmingselement
  • Komt niet op hoogpolige karpetten

Paul Brouwer 18-07-2017

Roomba stofzuiger

Geschreven voor: iRobot Roomba 696

De Roomba IRobot is een super handige automatische stofzuiger. Ik wilde altijd al eens gebruik maken van een robot stofzuiger. De stofzuiger kan op commando jou gekozen plek stofzuigen. De roomba irobot had ik al eens gezien bij vrienden en werd daardoor enthousiast over het product. Hij doet zijn naam dan ook zeker waard. De installatie was erg eenvoudig, het kostte ongeveer 5 minuten tot deze klaar was. Echter moest de stofzuiger wel worden opgeladen voor de gebruik. Houdt dus wel rekening met een wachttijd van circa 2/3 uur voordat de stofzuiger zijn eerste keer kan beginnen.

De stofzuiger is erg makkelijk in gebruik. Er zijn maar een aantal knoppen. Een 'clean' knop om te beginnen, een 'home' knop om de stofzuiger naar het laad station te sturen en een 'locatie' knop om te zorgen voor de locatie van de stofzuiger. Je kunt de stofzuiger makkelijk oppakken met de daarvoor gemaakte hendel, en de stofzuiger is daarnaast ook niet zwaar. Mocht je hem naar boven willen tillen, dan kan dat zeer eenvoudig.

Kortom, de roomba stofzuiger is echt een aanrader voor iemand die zijn leven comfortabel wil maken door het laten stofzuigen van het huis door een robot!

Evelien 17-07-2017

IRobot Roomba

Geschreven voor: iRobot Roomba 696

Mijn vriend en ik wonen sinds kort in een nieuwbouwhuis. Doordat we in een nieuwbouwwijk wonen, is er nog veel zand en dat loop je regelmatig de woning in. We hebben een PVC vloer en als dan het zonnetje in huis schijnt, zie je op de vloer van alles liggen. Daarom hebben we nu een IRobot aangeschaft zodat we niet elke keer zelf hoeven stofzuigen. Op zich is een IRobot erg handig. Je kan het ook aanzetten wanneer je niet in huis bent, maar ik heb ook opgemerkt dat hij sommige delen overslaat. Ook hebben wij stoelen met een frame dat onder aan elkaar zit. Dit maakt dat de stofzuiger daar niet langs kan. Het is nog best wel wat geluid wat de Irobot produceert, maar wel minder dan een normale stofzuiger.
Kortom; Het is makkelijk om met de IRobot het bij te houden in huis, maar het kan geen vervanger zijn dan de normale stofzuiger.

maria 17-07-2017

Ervaring iRobot Roomba

Geschreven voor: iRobot Roomba 696

We hebben de iRobot Roomba nu een week in huis en technisch gezien is het een geweldig apparaat. Je kunt hem bedienen met je mobiel en zelfs een bepaalde tijd instellen. Je kunt dat van buiten huis doen en hij gaat de hele verdieping door terwijl je niet thuis bent. Je kunt meldingen aanzetten waardoor de app bijv aangeeft dat de batterij bijna leeg is. Dan kan je het optijd opladen.

Het fijne is dat als het apparaat bezig is met stofzuigen, dat je tussendoor ander werk kunt doen. Als hij ergens tegenaan botst gaat hij rustig weer de andere kant op. Hij zit dus niet in de weg. Verder komt hij ook overal onder: het bed, de banken, de tafel etc. Erg handig dus!

Het viel me echter wel op dat hij meermaals op bepaalde plekken ging en sommige plekken oversloeg. Voor mijn doen duurt hij te lang en daar heb ik soms het geduld er niet voor. Tenslotte vind ik het apparaat ook erg duur.

Pluspunten

• Draadloos
  • Te bedienen via app

Minpunten

• Duurt te lang
  • Prijzig

Janneke Smit 17-07-2017

Irobot Roomba 696

Geschreven voor: iRobot Roomba 696

Ik gebruik de Irobot stofzuiger nu een week en ik vind het erg handig. De Irobot doet het werk en ik kan iets anders doen! Het apparaat is erg grondig en als het klaar is gaat het terug naar het laadstation, waar automatisch opgeladen wordt. Ook boven heb ik het gebruikt, er is een handig hulpstuk bij, een soort sensor, die je kunt aanzetten en dan komt de Irobot bv niet bij het trapgat, ideaal! Ook kan de Irobot bijna overal onder! Schoonmaken van het reservoir gaat gemakkelijk, moet eigenlijk elke keer maar kan ook na 2 keer prima! Ik ben erg positief, maar mis soms de stofzuigerslang om bijv, de hogere plinten of een spin op te zuigen! En de snoeren op de grond worden verlegd door de Irobot maar dat is een klein minpuntje.

Pluspunten

• Gemakkelijk
  • Draadloos

Minpunten

• Kan niet bij hogere gedeeltes
  • Denk om snoeren!

Yvy 16-07-2017

Super robot in huis

Geschreven voor: iRobot Roomba 696

Deze robot is echt een aanwinst in huis! Ik ben er erg blij mee. We gebruiken hem op alle 3 onze verdiepingen en hij komt op bijna alle plaatsen zoals onder de bank en onder het bed en onder de kasten. Wat ik helemaal een topper vind is de app. Je kan hem op een tijdschema instellen op je telefoon. Maar ook aan en uitzetten met je mobiel. Ook kan je meldingen laten geven als er iets is bv batterij bijna leeg of vast gelopen. Hij botst ook bijna nergens tegen aan en stopt op tijd. En er zit een apparaatje bij wat je als onzichtbare muur kan opstellen of een plek uitzonderen van reinigen. Wel moet je zorgen dat er geen snoeren op de grond liggen. Want die zuigt hij op. Die kunnen dan wel weer simpel verwijdert. Na 1 keer weet je gelijk wat van de grond moet. Ik vind hem best wel prijzig maar het is dan ook wel een goede aankoop.

Pluspunten

• WiFi (bediening op je telefoon)
  • Apparaatje voor onzichtbare muur

Minpunten

• Geen Ned. beschrijving. Wel uitleg in de app

JeffryW 16-07-2017

Wat een super aanvulling in huis

Geschreven voor: iRobot Roomba 696

Nu zo'n 1,5 week in huis en wat een geweldig apparaat is dit zeg! Ik had altijd een beeld in mijn hoofd van de robotstofzuigers dat deze als een botsauto door het huis zou rijden en met een beetje mazzel 50% van het stof en vuil zou opzuigen. Wat was ik verrast met het resultaat. Gister zei ik nog tegen mijn vrouw, weet je ... we hebben al 1,5 week de grote stofzuiger niet aangeraakt. Een beter compliment kan je deze Roomba dus niet geven! Via een schema, in te stellen via een mobiele app, laat je Roomba op de beste tijden zijn rondje doen en nadat deze klaar is krijg je netjes een push bericht dat hij klaar is met zijn rondje en staat deze weer geparkeerd op zijn oplaadstation. Slechts 1 maal kreeg ik een push bericht onder het mom "Houston we have a problem", Roomba was vastgelopen. Maar dit is tot nu toe slechts uitzondering, hij weet stoelen, banken, kleden zonder problemen te omzeilen of netjes eronderdoor te navigeren. Ook het botsen valt heel erg mee, hij remt vaak op tijd af en als hij al botst is het nooit te hard dat het schade kan geven. Mijn zoon van 6 heb ik ook niet eerder zo enthousiast op een huishoudelijk apparaat zien reageren en is blij als hij naar school vertrekt even op de start knop mag drukken. En papa en mama zijn blij dat bij thuiskomst alle brood en koek kruimels, stofhoopjes en ander kleinstof weer allemaal in de opvangbak zijn beland. Het resultaat mag er echt zijn. Wel moet ik een kleine doch belangrijke kanttekening plaatsen, is dit echt €550 waard, want dat is een hoop geld wat je voor dit model betaald omdat er slechts wifi, een schema en app ondersteuning als extra op zit tov de wat goedkopere modellen? Onderhouden van het apparaat is simpel en kwalitatief goed in elkaar gezet. Alle onderdelen zijn makkelijk te verwijderen en te onderhouden al is de opvangbak natuurlijk zoals bij alle modellen aan de kleine kant en dien je echt na elke zuigbeurt te legen. Conclusie: Ik ben er blij mee en daar gaat het uiteindelijk om.

Pluspunten

• Goede zuigkracht en resultaat
  • Schema in te stellen
  • Makkelijk in onderhoud
  • Kwalitatief goed product
  • Navigatie door huis top

Minpunten

• Prijs
  • Kleine opvangbak

jeannet69 15-07-2017

mijn hulp in de huishouding

Geschreven voor: iRobot Roomba 696

Ik heb sinds kort de irobot in huis en hij is voor mij onmisbaar geworden. Hij maakt goed schoon en neemt mij veel werk uit handen. Vooral op momenten dat het heel druk is in mijn huishouden en ik ook snel naar mijn werk moet. Ik kom dan thuis in een schoon huis !! ook heb ik hem boven gebruikt en hij stopt precies bij de trap !! Hij komt in allerlei hoekjes en gaatjes waar ik met een gewone stofzuiger niet bij kan. Het nadeel is dat hij best wel geluid maakt en als je erbij blijft zou het je kunnen irriteren, maar je kan ook instellen wanneer hij moet gaan beginnen, Dit heb ik nog niet uitgeprobeerd omdat ik erbij wilde zijn als hij aan het werk is. Hij is twee keer vastgelopen, maar dan stopt hij en kan je het euvel verhelpen. Ik heb een vrij groot huis en vaak ook mensen over de vloer (kantoor aan huis) Ideaal dat dan alles schoon is Ik beveel hem iedereen aan, het neemt werk uit handen, en hij doet het gewoon super goed !!
ik vind hem de prijs ook waard !, Met de accu doe je heel erg lang en als hij leeg is dan is hij zo weer opgeladen. Ik gebruik hem zowel op vloerbedekking als op natuursteen en laminaat !! Hij heeft een mooi design en ik vind het niet storend staan in mijn huis.

Pluspunten

• goede accu
  • goede zyigkracht

Minpunten

• hard geluid