iRobot Roomba 896

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iRobot Roomba 896 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Merel 13-03-2021

Roomba zorgt voor meer werk

Geschreven voor: iRobot Roomba 896

Onze Roomba 896 doet er ruim een uur (soms anderhalf uur) over om door de woonkamer en keuken te gaan. In dat ruime uur moet ik zeker drie keer het bakje legen omdat hij denkt dat hij vol zit. Dan moet ik er een paar hondenharen of haren van mezelf uittrekken. Daarnaast moet ik na afloop ons kleed helemaal leegplukken, want haren wrijft de Roomba er lekker diep in (terwijl het een heel plat kleed is). Hij maakt een oorverdovend vervelend geluid, dus het moet echt gebeuren als je niet thuisbent of boven slaapt. Goed.. bij ons heeft dat geen zin, want dan is er niemand om het bakje te legen. Wij staan er dus bij en kijken er naar tot we weer mogen legen. Duur grapje van 300 euro.

Bediening via app gaat goed. Verder slim apparaat. Alleen hebben wij er niks aan. Het is sneller om zelf even een stofzuigertje door de kamer en keuken te halen. Kun je gelijk hoeken meenemen waar een robot niet bij kan.

Marieke 09-05-2019

Doet wat hij belooft!

Geschreven voor: iRobot Roomba 896

Werkt zoals verwacht. In veel reviews wordt geklaagd over het lawaai. Welk lawaai? Natuurlijk maakt ook een robot stofzuiger geluid, maar lang niet zo hard als mijn normale stofzuiger. Verder werkt het ideaal met de app! En na het eerste kwartier natuurlijk even kijken in het reservoir: een hele hoop zooi 😆. Heel erg blij met deze aankoop.

Pluspunten

• Werkt met een superhandige app
  • Maakt niet zo'n kabaal als normale stofzuiger

Minpunten

• Past niet onder onze stoelen door

Ahmet Guven 07-08-2017

Zeer goede hulp thuis!

Geschreven voor: iRobot Roomba 896

We zijn ontzettend blij met deze IRobot. Hij is goed geprogrammeerd, daardoor zijn obstakels en meubels die hem in de weg zitten geen probleem! Wij kunnen hem gerust wanneer niemand thuis is zijn gang laten gaan. Via een app op onze telefoons is hij te besturen en van te voren te programmeren.
Voor de rest neemt hij alle hoeken mee, tapijt is ook geen probleem, kan er makkelijk op komen. Een nadeel is dat hij snel vol zit nadat hij op ons tapijt is geweest. '

Pluspunten

• neemt de hoeken mee
  • goede bediening ( ook op afstand)
  • valt niet van de trap
  • Tapijt is geen probleem

Minpunten

• Bak zit snel vol
  • neemt niet altijd de kortste naar laadstation

Djamila Kreeft 26-07-2017

iRobot Roomba 896

Geschreven voor: iRobot Roomba 896

Ik ben sinds anderhalve week in het bezit van de iRobot Roomba 896. Hiervoor heb ik een tijdje een robotstofzuiger van LG in huis gehad, dus ik kan deze twee goed met elkaar vergelijken. De Roomba bevalt me tot nu toe minder goed dan de LG. De Roomba maakt een hoop geluid ten opzichte van de andere robotstofzuiger. Het valt voor mij wel in de categorie 'irritant hard'. Het stofbakje zit bij de Roomba aan de voorkant van het apparaat. Als je het bakje er uit trekt, valt ook een deel van het stof weer op de grond. Daarnaast vind ik het vervelend dat de Roomba nog steeds delen van de kamer overslaat. Dit betekent dat hij niet genoeg geleerd heeft van zijn vorige ritjes. Wel vind ik de Roomba wendbaarder dan de LG en botst hij minder tegen meubels op. Wel is het een goede ondersteuner in het schoonmaakprogramma. Ik zou het product een 6,5 geven.

Pluspunten

• Stofzuigen zonder moeite te doen
  • Gaat onder de bank door
  • Wendbaar

Minpunten

• Veel geluid
  • Slaat delen van de kamer over
  • Stofreservoir aan de voorkant

sam123 25-07-2017

Irobot roomba 896

Geschreven voor: iRobot Roomba 896

Ik heb nu een paar dagen/weken de i robot roomba 896 in gebruik en ik ben opzich wel tevreden over het product, een echte pluspunt is dat het product zeer makkelijk te instaleren is er hier een duidelijke handleiding voor is bijgevoegd. Echter vind ik het wel echt een nadeel dat de robot stofzuiger niet de hoekjes meeneemt en niet altijd goed reageert op verschillende voorwerpen, waardoor het erg lang duurt dat de stofzuiger zich hersteld. Voor de snelle schoonmaak of wanneer je weinig tot amper tijd heb is de robot stofzuiger een hele mooie oplossing echter voor langdurig gebruik van de robotstofzuiger ben ik toch bang dat er hier en daar wat blijft liggen. Maar voor een robot stofzuiger erbij te hebben voor extra ben ik zeer tevreden,

Pluspunten

• Makkelijk te instaleren

Minpunten

• neemt hoekjes niet mee

RuudP. 23-07-2017

Robot stofzuiger Rooba SUPER

Geschreven voor: iRobot Roomba 896

Omdat tijdwinst te boeken viel de keuze op de Robot Roomba 895. Een stofzuiger die alles zelf doet en je huis prima stof zuigt.
Ik had geen verwachting van dit apparaat, doch ik ben zeer tevreden over dit geweldig stuk techniek.
Via de app op je telefoon kun je het programma installeren, waardoor de robot om een bepaalde tijd begint.
Het begint willekeurig in de kamer en stofzuigt in geen enkele volgorde het gehele huis.
In het bezit van een kat en hond liggen er veel haren op de grond, maar dat in voor de Robot geen enkel probleem.
Ik laat het apparaat elke ochtend om 10.00 uur stofzuigen, terwijl ik dan andere activiteiten doe, hierdoor heb je extra tijd.
Het uiterlijk van Robot is prima en gaat zelf onder de bank en box door. Het apparaat is nog geen 10 cm hoog.
Jammer is dat de stof opvangbak niet al te groot is. Maar is geen probleem.
Het gebruik is eenvoudig, ondanks dat er geen Nederlandse gebruiksaanwijzing bij zit. Zodra Robot klaar is, gaat automatisch terug naar zijn oplaadstation en schakelt uit.
Ook handig is singnaalpaal die er voor zorgt dat Robot niet van de trap afrijdt.

Ik ben zeer tevreden over mijn vriend Robot

Pluspunten

• reinigt prima
  • maakt het huis schoon tijdens afwezigheid
  • zelf stoppend / uitschakelend

Minpunten

• geen stuurtoetsen op de app
  • slechts één starttijdstip instelbaar

Alex 23-07-2017

Stofzuigt heel goed

Geschreven voor: iRobot Roomba 896

Het is een fijn apparaat. Daar waar hij stofzuigt vind ik dat ie heel goed zuigt, beter dan verwacht. Het is heerlijk om zelf je dingen te kunnen doen terwijl er wordt gezogen.
Wel lijkt ie voor mijn gevoel soms doelloos rond te rijden en gaat ie van de ene kant naar de andere kant, waardoor ie ook stukken overslaat. Ik moet hem dan ook vaak verplaatsen om hem ergens neer te zetten waar ie nog niet is geweest. Maar daar waar ie komt zuigt ie goed.
Ook in een huis met dieren (twee katten) is ie geschikt, en zuigt alle haren op.

Pluspunten

• zuigt goed
  • makkelijk te installeren
  • tijdschema

Minpunten

• Niet te besturen oid

Jack 22-07-2017

Ongelooflijk apparaat

Geschreven voor: iRobot Roomba 896

Wat een bijzondere ervaring. Een stofzuiger die zonder sturing van de gebruiker, langs alle obstakels alle soorten vloeren de stof opzuigt. En als de Roomba klaar is gaat het gewoon terug naar zijn laadstation. Ook handig is het apparaatje wat de virtuele muur kan inzetten. Als de robot klaar is met de vloer, keert het automatisch terug naar het laadstation.
Met een stofzuiger met stang, is het altijd lastig onder kasten te komen zonder de kast te beschadigen. Met de iRobot heb je daar totaal geen last van. Met een een hoogte 9,2 cm kan het vrijwel overal onder zuigen. Dus ook onder het bed.
Wel is het verstandig speeltjes en andere lossen spullen even van de vloer te verwijderen.
Omdat de stofzuiger wel wat geluid produceert, is het ook mogelijk de iRobot aan te zetten wanneer je niet thuis bent. Met de App is het apparaat aan en uit te zetten.

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Goed en makkelijk reinigbaar
  • Makkelijk onder lage meubels

Minpunten

• Geluid

Sonnetjes 22-07-2017

Goede uitvinding

Geschreven voor: iRobot Roomba 896

Sinds een week de Roomba in huis en moet zeggen dat het een geweldige uitkomst is.
Ondanks dat er geen Nederlandse beschrijving bij zit ging de installatie vrij makkelijk, na een oplaadtijd van 3 uurtjes konden we al gebruik maken van de stofzuiger. Heerlijk genietend van het bezoek en het mooie weer buiten werd er binnen gestofzuigd.
Je kan ook een dagelijks schema instellen om lekker in een schoon huis thuis te komen.
Helaas vind onze hond de Roomba niet zo heel leuk waardoor wij het schema niet meer gebruiken. Onze twee katten daarintegen hebben er geen probleem mee.
Zowel laminaat als laagpolige vloerbedekking is geen probleem voor de i-robot. Net zoals de dorpels tussen verschillende ruimtes mits deze niet te hoog zijn.
Hoogpolig tapijt is niet geschikt voor de Roomba, de stofzuiger vermijd dit of geeft aan dat je hem op een andere plek moet zetten.

Nadat zijn taak voltooid is gaat de Roomba uit zich zelf naar zijn home basis om zo weer opgeladen te zijn voor de volgende ronde.
Wel vind ik de Roomba redelijk groot waardoor hij in kleinere ruimtes niet tot zijn recht komt, daarnaast maakt hij redelijk veel geluid.
Al met al een geweldig apparaat die de grotere oppervlaktes goed schoonmaakt. de kleine hoekjes en kiertjes zal je zelf nog moeten schoonhouden.

Pluspunten

• werkt super op vloerbedekking en laminaat
  • snelle oplaadtijd
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• maakt redelijk veel geluid
  • hoogpolig tapijt niet mogelijk
  • Redelijk groot apparaat

Sabine41 22-07-2017

Mooi geluid

Geschreven voor: iRobot Roomba 896

Deze stofzuiger robot is echt een aanrader maakt heel goed schoon neemt echt alles netjes mee..beschikt over Een extra sterke filter voor allergenen, pollen en andere deeltjes die hij uit de lucht haalt..dus zeker geschikt voor mensen met een allergieën..

Pluspunten

• Dankzij de Zuigmond zuigt hij ook dierenharen
  • Lange zijborstels komt dan ook in hoeken

Minpunten

• Geen Nederlandse handleiding
  • Niet geschikt voor vloerbedekking