LG VSR8604PG

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG VSR8604PG op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

A.H.M. Hafmans 28-12-2019

robot stofzuiger

Geschreven voor: LG VSR8604PG

Dit is mijn 2e stofzuiger. De andere is door een ongelukje stuk gegaan, maar wel 5 jaar veel plezier van gehad. Ik heb 2 katten en 3 honden de stofzuiger verwijderd alle haren. Ik ben zeer tevreden daarom heb ik weer dezelfde gekocht

Sub_Rosa85 29-05-2017

Technisch eenvoudig in gebruik, maar in de praktijk onhandig

Geschreven voor: LG VSR8604PG

Omdat ik 3 katten heb, met alle haren en rotzooi van dien, leek het me super handig om een robotstofzuiger te hebben. Helaas is het niet zo handig als ik dacht.
Technisch gezien is ie eenvoudig in gebruik. Dockstation in het stopcontact, apparaat aan, druk op play en hij gaat. Hij gaat zelfs over drempels heen (max +/- 1,5 cm).
Helaas kan ik 'm niet alleen het werk laten doen, als ik er niet ben. De stofzuiger past nl onder mijn bank, maar op bepaalde punten niet. Hij blijft dat toch proberen daar onderdoor te gaan, met schade op het apparaat als gevolg. Bovendien moet ik elke keer onder de bank kruipen om 'm er onder vandaan te vissen. Het blijkt niet mogelijk om 'm de bank over te laten slaan en hij leert er kennelijk zelf ook niet van. Daarnaast heeft hij moeite met de stervormige poot van mijn draaistoel. Hij probeert over die poot heen te gaan, waardoor de wielen van de grond gaan en hij vervolgens daar weer blijft hangen.
Daarnaast moet je zelf uiteraard toch nog stofzuigen, omdat hij niet in de kleine hoekjes komt en de trap niet kan doen :)
Het is dus meer moeite dan plezier gebleken, helaas.

Pluspunten

• eenvoudig in gebruik
  • detecteert tapij en past hier de zuigkracht op aan

Minpunten

• leert niet van zijn 'fouten'
  • kan niet 'm niet alleen laten en zuigen

Brunetje 24-05-2017

Super koop!

Geschreven voor: LG VSR8604PG

Ik heb de robotstofzuiger nu een week in gebruik en al diverse keren gebruikt. We hebben nogal een groot vloeroppervlak, vooral op de begane grond. Ik moet wel eerst wat aanpassingen moeten doen, zodat de stofzuiger zich nergens vastrijdt. Hij wil onder de bank kruipen of over een voet van een lamp blijven rijden. Stoelen zet ik iets verder van de tafel af. Hoogpolig tapijt lukt niet. Dat leg ik aan de zijkanten even dubbel. Kabels moeten van de vloer af. Het voordeel is dat je genoodzaakt wordt om nog eens goed op te ruimen. En dan gaat ie als een tierelier! Bespaart me veel tijd en gezien het gemak zet je hem eens vaker aan.
Op de slaapkamer zet ik hem aan terwijl ik zelf stof. En de overloop gaat ook goed met het trappegat. Maak ik wel alle deuren dicht.

Het verschil in programma's zie ik nog niet helemaal. Nu gebruik ik zigzag. Het resultaat vind ik ook goed genoeg. Alleen in kleine openingen kan hij niet in, dus daar heeft hij geen bereik. Op de deurmatten gaat de turbostand aan. De hele begane grond doet hij dik anderhalf uur over in 1 keer (veel m2 en hoeken).

Ik ben er erg tevreden mee! Bespaart me tijd en er wordt nu gemakkelijker effe gezogen. Perfect zuigresultaat kan niet vanwege de onbereikbare plekjes (ook afhankelijk van de indeling van de vloer) en natuurlijk de plinten, maar dat kun je altijd nog een keer handmatig doen.

Doordat hij onder de bank kruipt, zitten er paar krassen op de bovenkant. Niet belangrijk!

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • batterij op, laadt zichzelf op en hervat zuigen
  • mogelijkheid timer

Minpunten

• eigenlijk geen door juiste verwachtingen

Geert 22-05-2017

Lg home bot

Geschreven voor: LG VSR8604PG

Wij wilden dit product omdat wij beide een drukke baan, kinderen en hond hebben. Onze verwachting van de Hom Bot was dat deze ons zou helpen daar waar wij te weinig tijd hebben om te stofzuigen. Hij is voornamelijk in onze woonkamer gebruikt. Het is een mooi en compact model robot stofzuiger en past onder de meeste kasten door en bij ons zelfs onder de bank door. Je stelt zelf in hoe laat je wilt dat de Hom Bot moet beginnen en hij leert na 1 keer je
je woonkameroppervlak al kennen en slaat het op in zijn geheugen. Bij hogere drempels stopt hij en draait hij om maar, heel soms als de drempels aflopend zijn loopt hij stil en op die plaats gaat hij dan in "pauze" modus tot je hem ervanaf haalt en dan vervolgt hij het schema weer netjes. Dit product is een "Must have" voor mensen met dieren die véél verharen en is makkelijk te legen door de opvangbak die eruit gehaald kan worden.

Djamila Kreeft 20-05-2017

LG VSR8604PG: Weg met de dierenharen!

Geschreven voor: LG VSR8604PG

Omdat ik genoeg had van de kattenharen en -korrels in mijn huis, heb ik vorige week de LG VSR8604PG aangeschaft. Het product kwam in een grote doos, waardoor ik dacht dat het een enorm apparaat zou zijn, maar dit viel me alles mee. Na kort de gebruiksaanwijzing te hebben gescand en de plaatjes op het apparaat zelf te hebben bestudeerd, heb ik de stofzuiger aan het werk gezet. Hierbij heb ik, om de stofzuiger te testen, zo min mogelijk objecten in de kamer aan de kant geschoven. Objecten met een vaste plek, zoals een boekenkast, weet de stofzuiger goed te omzeilen, maar objecten waar beweging in zit, tikt de stofzuiger regelmatig aan. In de loop van de week werd dit wel minder, omdat de stofzuiger objecten in de ruimte onthoudt. Als de stofzuiger klaar is met zijn programma kan hij zelfstandig terugkeren naar het dockingstation. Al met al: een mooie aanvulling op het schoonmaken in huis. We hebben een stuk minder last van alles wat onze kat nu achterlaat.

Pluspunten

• Maakt relatief weinig geluid
  • Zuigt kattenharen en korrels goed op

Minpunten

• Prijzig
  • Botst nog regelmatig tegen voorwerpen op

iCupboard 23-03-2017

Staaltje technologie!

Geschreven voor: LG VSR8604PG

Dit is echt een staaltje technologie, ik voelde me bijna weer kind toen ik deze robot voor het eerst aan het werk zag. Hij maakt echt goed schoon, slim ook. Je kan ook heel makkelijk instellen op welke tijd hij het huis gaat schoonmaken. Hij onthoudt goed waar alles staat, en als er obstakels staan ziet hij die ruim op tijd staan, en remt hij een beetje af om een mogelijke collide te vermijden.

De hoekjes maakt hij ook goed schoon met de borsteltjes aan de zijkant van de robot.
De minpunten die ik kon vinden waren vooral het schoonmaken met obstakels zoals stoelen. Wij hebben stoelen waar de ondersteuning aan de onderkant zit. De robot blijft daar helaas op steken. Dus als wij 's ochtends beneden komen, dan zit hij vast onder een van de stoelen.

Daarnaast moet de robot eigenlijk wel op turbo stand worden gezet om het maximale uit de robot te halen, en dit zorgt helaas voor een kabaal van jewelste. Daarom ook het advies de robot te laten stofzuigen als er geen bewoners in de kamer in kwestie bevinden.

Voor de rest een uitstekende robot!

Pluspunten

• Staaltje technologie
  • Goed de hoeken
  • Kan ook goed omgaan met tapijt
  • Instellen van tijdsschema

Minpunten

• Alleen in turbo stand (veel lawaai)
  • Prijs
  • Net te hoge obstakels heeft de robot problemen mee

erikdekoe 16-03-2017

perfecte vervanging stofzuiger!!

Geschreven voor: LG VSR8604PG

heb de stofzuigrobot nu 2 week en wauw wat ben ik blij met deze robot!
Het vervangt zo goed als mijn stofzuiger, die ik alleen nog voor het hoogpolig tapijt en de trap nodig heb.
in het begin dacht ik dat het niet zo goed zou werken maar tegen alle verwachtingen in ben ik nu super blij er mee!

de robot is makkelijk in gebruik alleen moest ik de eerste keer even opletten op waar die op vast liep en wat niet. want kabels en ons hoogpolig tapijt zijn zen grootste vijand.
maar als je alles netjes weg gewerkt heb maakt de robot je huis schoon zonder enige moeite en op tijden dat jij er geen last van hebt (s'nachts of tijdens werk).

als je huisdieren hebt dan moeten die er wel best aan wennen en door de haren vergt het toch regelmatig onderhoud aan de robot.
maar verder is mijn huis nu schoon zonder dat ik er elke dag voor moet stofzuigen echt heerlijk.

Pluspunten

• tijd instelbaar
  • hoeken ook schoon!
  • borstel voor haren
  • weinig geluid
  • ideaal voor luie mensen!

Minpunten

• snoeren en hoogpoligtapijt loopt die op vast
  • trapfunctie dan is de stofzuiger overbodig

Backdoor1976 09-03-2017

Mooie vormgeving en makkelijk gebruik

Geschreven voor: LG VSR8604PG

De LG Hom Bot nu een paar weken in huis en ben er erg blij mee! Hij is best stil en zuigtabletten alles goed op zelfs in de hoeken en om de tafel en stoel poten. Klein nadeel is wel dat hij de salontafel soms iets verschuift door er tegenaan te rijden dat geldt ook voor kabels en de voet van het aquarium. Hij is makkelijk in te stellen zodat hij elke dag op een vast tijdstip aan gaat en gaat dan als hij klaar is weer vanzelf terug naar zijn oplaad station. Het bakje is makkelijk te legen en schoon te maken en er gaat meer vuil in dan ik in eerste instantie had verwacht. Kortom een fijn apparaat om in huis te hebben die het huishouden toch iets makkelijker maakt 😃

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Stil
  • Vormgeving

Minpunten

• Batterij duur
  • Botst heel soms tegen een tafel of stoelpoot

Leander 06-03-2017

Maakt goed schoon, robot mag zich alleen netter gedragen ...

Geschreven voor: LG VSR8604PG

De LG hom bot woont nu 2 week bij mij in huis en maakt de vloeren keurig schoon! meestal rijd de robot ook nog goed terug naar zijn laadstation om zichzelf weer op te laden. Ik heb ingesteld dat hij elke dag om 2uur schoonmaakt, dit voert de robot mooi uit. Maakt alles tot in de hoekjes perfect schoon en als hij een tapijt of vloerkleedje tegenkomt schakelt ie over naar een hardere zuigstand zodat deze ondergronden ook goed schoon worden gemaakt! Alleen vind ik jammer dat de robot zich soms erg klemrijd, bijvoorbeeld onder mijn kast waarbij hij zichzelf ernstig beschadigd heeft. De robot heeft zichzelf onder mijn kast weten te wurmen waar hij eigenlijk niet onder past... dit heef gezorgd voor grote krassen op de bovenklep en vind ik erg jammer. Handige apparaat in het huishouden, alleen moet nog betere manieren leren.

Pluspunten

• Maakt geweldig schoon
  • Goed ontwerp en Bouwkwaliteit

Minpunten

• Beschadigd zichzelf, kabels op de vloer.