LG VSR6600OB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de LG VSR6600OB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jo 09-05-2018

WauW!

Geschreven voor: LG VSR6600OB

Albèrt (jaa, hij heeft zelfs een naam) is mijn nieuwe huishoudelijke hulp. Als hij ook de was kon doen was het fantastisch geweest maar met zijn huidige stofzuig kwaliteiten ben ik al zeer content.

Apparaat is snel geïnstalleerd en dit wijst zichzelf, er zit alleen geen papieren handleiding bij, enkel een CD. Op de website van LG is de handleiding echter snel te downloaden dus geen issue!

Na een aantal keer een ronde gemaakt te hebben hebben we een aantal dingen geconstateerd:
* hij maakt echt erg goed schoon, ook onder plintjes waar je met een normale stofzuiger echt niet komt. Ook zwaardere deeltjes zoals kattenbak grind worden moeiteloos opgezogen.
* hij leert vrij snel zijn route en hoe hij ergens moet komen. Mits zijn hokje goed bereikbaar is zoals gevraagd (1,5 meter aan de zijkanten vrij en 2 meter ervoor) kan hij ook zonder enig issue zijn weg terug vinden. Nu hebben niet veel mensen die ruimte maar vergeet niet, dit kan ook onder een bank zijn als hij eronder past!
* Kijk een aantal keer hoe hij zijn ronde doet, hiervan hebben wij geleerd dat het handiger is om de keuken stoelen even op de tafel te zetten of om ze onder de tafel uit te schuiven, dan komt hij niet vast te zitten. Anders gaat hij namelijk aan de haal met de stoelen :). Ook weten we dat hij met mierenlokdoosjes aan de haal gaat, die schuift hij gezellig het hele huis door :)
*ons tapijt (hoogpolig, zeker langer dan de aanbevolen 3 mm) pakt hij fantastisch mee, hij hobbelt zich er lekker een weg overheen en het is echt schoon en ziet er keurig uit! Ook gaat hier zijn Turbo stand automatisch aan, super!
*hij heeft 3 x vastgezeten, dit is allemaal oplosbaar geweest (onder de verwarming die net een MM te laag hangt voor zijn camera verhoging, na 3 x de route gedaan te hebben ging hij er keurig langs op) tussen de bank en de muur (bank een 2 cm naar de muur zodat hij er per definitie niet tussen past) en op de drempel van de tuindeuren, ook hier heeft hij geleerd en gaat hij er langsop nu.
*door zijn aanvaringen met de verwarming heeft hij wel witte strepen op zijn bovenkantje, het materiaal laat zich snel beschadigen. Vast af te poetsen maar je zult hem dus niet 100 % schade vrij houden.
* Op zwarte vloerbedekking gaat zijn turbo modus niet direct aan, dit komt omdat hij zwart wat lastiger waarneemt lijkt het. Geen issue want zijn normale stofzuigmodus blijkt ook al sterk genoeg te zijn om een stugge zwarte vloerbedekking schoon te krijgen!
*Het geluid is echt minimaal vergeleken met een normale stofzuiger, hij doet zijn werk als ik thuis ben en hij hindert me echt niet. Je zou prima kunnen slapen en dat de hombot beneden bezig is!
*Hij triggert ons alarmsysteem niet dus hij kan aan de slag als we er niet zijn. Let wel op, als hij een stoel verschuift dan gaat het alarm wel af :)

Al met al een aanrader!!!

Pluspunten

• Maakt echt goed schoon!
  • Makkelijk te reinigen
  • Leert snel
  • Geluid is echt minimaal

Minpunten

• gevoelig bovenkantje
  • hij doet mijn was niet