LG VR9647PS - Reviews

Laadtijd
3 uur
Inhoud
0,6 liter

Beoordeling op basis van 5 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

TonyDH73 15-06-2017 Product paar weken in bezit

De beste robotstofzuiger van dit moment

Top apparaat, gemak rechtvaardigd zijn hoge pijs
De robotstofzuiger van LG zit in de toprange. De reclame van de Hom-bot belooft veel, en door zijn hoge aabschafprijs mag er ook wat verwacht worden. Na de Hom-bot nu enkele weken in huis te hebben moet ik stellen dat bijna alle reclamebeloften waargemaakt zijn. Het apparaat is in no-time geinstalleerd en aan de gang. De eerste keer staat iedereen met open mond te kijken hoe handig de LG zich overal langs beweegt. De schoonmaakresultaten zijn prima. Strak langs muren en meubels wordt er schoongemaakt. Het apparaat rijdt zich door slimme sensoren en intelligentie niet of nauwelijks vast. Wel is het zaak het huis stofzuigerproof te maken. Dat wil zeggen; snoeren en veters buiten bereik, en verschaf ruimte als je wilt dat de robotstofzuiger er schoonmaakt. Maar eenmaal dagelijks ingesteld heb je er een hulpje bij in huis dat je het stofzuigen uit handen neemt.

Pluspunten

• Maakt uitstekend schoon
  • Gebruiksgemak
  • Wi-Fi bediening
  • Gemakkelijke installatie

Minpunten

• Hoge aanschaf

Petra 07-06-2017 Product paar weken in bezit

Hele goede robotstofzuiger

Wij hebben deze HOM-BOT van LG nu twee weken in gebruik en zijn er tot nu toe erg blij mee. Ons gezin bestaat uit twee jonge kinderen en twee katten. Stofzuigen was altijd een dagelijks noodzakelijk kwaad waar we ons totaal niet aan hielden. Stofzuigen werd standaard uitgesteld tot het eigenlijk niet meer kon of als er visite verwacht werd (heel slecht, ik weet het). Sinds we de HOM-BOT hebben stofzuigt dat kleine apparaat dagelijks alsof het een lieve lust is.

De HOM-BOT doet onze woonkamer en keuken, samen ongeveer 65m2, in drie kwartier. Dat haalt ie makkelijk op één acculading. Wat de maximum accuduur is weet ik niet maar het is voor ons ruim voldoende. De HOM-BOT weet nadat hij klaar is weer feilloos zijn oplaadstation te vinden. Je zou theoretisch naar Netflix kunnen kijken terwijl de HOM-BOT bezig is maar dan moet je het volume van je TV wel flink opschroeven. Daarbij kom ik gelijk aan op het grootste nadeel van dit apparaat: het geluidsvolume. Ik heb geen ervaring met andere robotstofzuigers maar je moet geluid van de TV best opschroeven om je serie op Netflix af te kijken (niet nodig met ondertitels, dat dan weer wel).

Maar verder niets dan lof voor dit apparaat. Hij is met de bijgeleverde afstandsbediening zeer makkelijk te bedienen. Er is ook een app waarmee je ‘m kunt bedienen maar daar heb ik geen ervaring mee, de afstandsbediening voldoet prima. De Homeguard functie heb ik niet gebruikt (de HOM-BOT stuur een mailtje naar je als er beweging wordt gedetecteerd, soort van inbraakpreventie), ik raad je echter niet aan om je huis te laten beveiligen door een robotstofzuiger. Over de duurzaamheid van dit apparaat kan ik overigens niets zinnigs zeggen gezien het feit dat we ‘m pas twee weken hebben. Hij ziet er wel heel solide uit en zo voelt hij zeker ook aan.

Kort samengevat zijn we dus erg blij met deze stofzuiger. Je moet je wel over de hoge prijs ervan heen kunnen zetten (deze hoge prijs mag je ook als een nadeel beschouwen).

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Simpele bediening met de afstandsbediening
  • Komt op moeilijk bereikbare plaatsen

• Homeguard mijns inziens overbodig

RichardB 05-06-2017 Product paar weken in bezit

Fijne stofzuiger met goed resultaat

Sinds een tijdje heb ik nu de LG Hom-bot in mijn bezit en laat hem sindsdien iedere dag door het huis gaan. Met 2 katten in huis is het erg fijn dat de woonkamer iedere dag gezogen wordt.

De stofzuiger heb ik eerst eenvoudig gekoppeld aan het wifi-netwerk om vervolgens mijn LG-account aan te maken om ook de (handige) app te koppelen met het apparaat. Hiervoor was een simpele aanraking met de telefoon (NFC tag) genoeg om de verbinding te stand te brengen. Meteen heb ik de stofzuiger door de kamer laten gaan, toen ik vervolgens het plastic reservoir eruit haalde schrok ik bijna van de hoeveelheid stof en haren dat hij op had gezogen. Aangezien dit de eerste keer was dacht ik dat dit dan niet iedere keer zo zou zijn, maar uiteindelijk zit het reservoir toch elke zuigbeurt aardig vol.

Wel is het zo dat de stofzuiger aan de grote kant is wat ervoor zorgt dat hij niet zomaar overal komt zonder dat je dingen in huis op andere plekken of op een andere manier neerzet. Bij ons zetten we nu de stoelen in de ochtend op de tafel zodat de stofzuiger niet vast komt te zitten onder één van de stoelen. Voor de grote delen en stukken is de stofzuiger een echte uitkomst, voor de kleine hoeken waar hij niet bij kan is dit niet het geval. Daarnaast is hij soms ook best lomp in de bewegingen bij sommige items in de kamer. Zo 'kijkt' hij over randen (van stoelen of wasrekje) heen waardoor hij er tegenaan blijft rijden en gooit hij nog wel eens een wijnfles uit het rekje doordat hij deze niet 'ziet'.

De app is verder super handig in gebruik en zorgt ervoor dat je eenvoudig kunt kijken van een afstand waar de stofzuiger zich op dat moment bevindt en je kunt hem uiteraard de opdracht geven om te starten met schoonmaken. Ook is het reinigingsdagboek een goede uitkomst om te kijken waar de stofzuiger tijdens een schoonmaak beurt allemaal is geweest (en waar niet).

Pluspunten

• Goed en snel schoon
  • Handige App en Wifi functie
  • Verschillende modus

Minpunten

• Prijzig
  • 'kijkt' over dingen heen
  • Redelijk groot

Martijn 05-06-2017 Product paar dagen in bezit

Doet wat hij moet doen, en goed ook!

Vorige week was het dan zover, we kregen de LG HOM-BOT Turbo+ thuisbezorgd om 4 weken lang te testen. 1e indruk: super! Wij hadden nog geen ervaring met robotstofzuigers dus in die zin speelt het enthousiasme over de mogelijkheden van de technologie hierbij ook een rol. Bij het openen van de doos was het eerste wat ik deed het apparaat connecten met het WiFi-netwerk. Dit lukte niet, vermoedelijk omdat de WiFi-optie niet op deze versie beschikbaar is. Raar, want de instructies over het aanmelden op het netwerk is het eerste wat je ziet bij het openen van de doos. De handleiding van het apparaat staat op een CD-rom, wat ik toch een beetje uit de tijd vind. Dit werkte dan ook niet lekker op onze verouderde laptop (enige waar die CD in kon), dus de handleiding gewoon van internet geplukt. Deze is vrij uitgebreid, maar overzichtelijk. Er wordt goed uitgelegd welke punten te controleren voor je begint. De eerste stappen zijn allemaal vrij eenvoudig. Het laadstation moet even een goede plek krijgen, wat in een klein huis niet eenvoudig is, gezien de straal die eromheen vrij moet zijn. De klok is ook simpel in te stellen met behulp van de afstandsbediening. Tot nu toe hebben we alleen de zigzagreinigingsstand gebruikt. Op deze manier manoeuvreert de stofzuiger al zigzaggend door het huis heen. In de handleiding staat dat dit een vrij snelle ‘stand’ is, ik vond het wel meevallen. Stofvrij werd het wel én het apparaat rijdt makkelijker over verschillende obstakels, zoals drempels, heen. Hierbij heeft hij met het één wel meer moeite dan met het ander. Vandaag onze kitten in huis gekregen, dus heel benieuwd hoe deze twee nieuwe huisbewoners samen gaan kunnen leven!

Pluspunten

• Niet erg lawaaierig
  • Secuur
  • Klimt/rolt over bijna alles heen

Minpunten

• Buizen van 3cm dik bleef hij op vast zitten
  • Beetje traag

Eva 04-06-2017 Product paar weken in bezit

Geweldige robot stofzuiger!

Ik was altijd veel tijd kwijt aan stofzuigen (lees: witte laminaat vloer, twee katten, waarvan 1 zwartharig...). Daarom geïnvesteerd in deze LG Hombot VR9647PS. En ik heb ineens weer tijd, tijd voor hardlopen, gitaar spelen, serie kijken, extra lekker koken! Het is een duur apparaat, maar omdat je tijd koopt in je drukke leven, is het de investering meer dan waard.

Ik ben er heel happy mee. Ik laat de Hombot elke dag even door het huis gaan. Hij heeft hiervoor verschillende modi beschikbaar, een zigzagmodus en een vertrekmodus. Hij maakt super goed schoon, ik had niet gedacht dat hij zo goed zou zuigen. Ook kattengrit en alle kattenharen neemt hij super goed mee. De motor is sterk, hij rijdt stevig en steady over obstakels als een drempel heen. Op een accu doet hij met gemak de 70m2 van mijn huisje. Als hij leeg is, rijdt hij direct terug naar zijn docking station.

Wat hij minder doet zijn de kleine hoekjes, deze moet ik één keer per week nog even zelf langslopen. Ook heb ik hier een gitaar staan, waar hij wel eens tegen aan botst, dus die moet ik echt aan de kant halen als hij bezig gaat. Heel lage obstakels (zoals de voeten van een Ikea Poang fauteuil) ziet hij niet, dus daar loopt hij wel eens vast.

Samenvattend ben ik echt super blij met deze LG Hombot robotstofzuiger. Ik zou niet meer zonder willen. Een aanwinst voor je huis!

Pluspunten

• maakt echt schoon!
  • goede zuigkracht
  • sterke motor
  • goede accu
  • mooi design

Minpunten

• hoge prijs
  • pakt de kleine hoekjes niet
  • ziet lage obstakels niet
  • botst soms tegen iets op