LG VSR8600RR

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG VSR8600RR op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Claudia Karssies-Heideman 16-05-2018

Fijne en mooie robotstofzuiger

Geschreven voor: LG VSR8600RR

We hebben deze robotstofzuiger gekocht vanwege de goede reviews. Nog voor het weekend hadden we hem in huis. Heerlijk! Direct gebruik van gemaakt. Vanwege fibromyalgie klachten is stofzuigen voor mij ontzettend zwaar. Nu is het een feest! We hebben hem 2x gebruikt nu en het bevalt goed. Bij sommige objecten in huis wil hij er over heen rijden. Heeft te maken met de hoogte. Want hij reinigt ook tapijt tot 1 cm hoog. Maar de robot is zelflerend en heeft cameratjes en sensoren. Dus we verwachten dat hij op den duur ook hier beter gaat doen. De katten vinden het erg interessant. Nog een pluspunt is het geluid. Veel minder lawaai dan onze normale stofzuiger! Top! Ook kan ik zeker 2x de kamer rond voor hij volledig leeg is. Goede aankoop!

Pluspunten

• Weinig lawaai
  • Makkelijk schoon te maken
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Stoot soms dingen omver of rijd er over heen

Petra 14-04-2017

Hombot lg

Geschreven voor: LG VSR8600RR

Ik heb de hombot nu vier maanden in huis en zeer tevreden. Sinds maart hebben we een labrador pup in huis. Ze neemt erg veel vuil mee naar binnen en verliest ook al haren. Ik laat de hombot elke dag even een rondje maken. Zo fijn en gemakkelijk! Je wil niet weten wat er allemaal in het opvangbakje zit. Eerlijk is eerlijk ik was sceptisch... maar na gedegen onderzoek oa op deze site hebben we gekozen voor de lg hombot. Prima kwaliteit tegen een aanzienlijk lage prijs (in vergelijking tot de andere). Ik ken de kwaliteit alleen van dit apparaat natuurlijk. Ik ben zeer tevreden! Ik ben erg blij met de aankoop en kan het elke hondenbezitter adviseren. niet twijfelen maar doen 😀.

Pluspunten

• Relatief goedkoop
  • Maakt hoeken ook schoon
  • Zuigt met gemak hondenbeten op

Minpunten

• Echt groot vuil zuigt hij niet op
  • Ik moet mijn stoelen wegzetten ivm buisprofielen

MRPALM 01-04-2017

Prima robot voor een prima prijs!

Geschreven voor: LG VSR8600RR

Had er minder van verwacht!
Komt goed bij de hoekjes en randjes.. krachtige motor voor op vloerbedekking, en dankzij de zigzag modus komt hij op al je plekjes in de woning.

Maakt zeker niet te veel lawaai, handige afstandbediening.
Al met al ben ik zeer tevreden over de robot.

Wij hoeven in elk geval niet meer te stofzuigen, wij zetten de robot voor het slapen gaan aan, en na 40 min is de gehele verdieping klaar. De robot gaat ook weer zelf naar zijn oplaadstation toe.

Ernie 29-03-2017

Mijn schoonmaakvriend

Geschreven voor: LG VSR8600RR

Ben helemaal blij met dit schoonmaakvriendje....het lijkt echt een soort maatje....ik doe de ramen en hij de vloer..... ha ha....heb hem net een paar dagen en blijf er gefascineerd naar kijken hoe hij dat allemaal doet...bijna ongelofelijk, geen lawaai maar toch behoorlijk veel stof in het zg ' stofdoosje' De kamer en keuken hebben een behoorlijke oppervlakte dus 'even stofzuigen' is er voor mij niet bij, op deze manier wordt het opgelost. Bij een kleed in de woonkamer kreeg hij het wat moeilijk, te hoogpolig , ik heb dit nu opgelost door het kleed iets om te vouwen waardoor hij er niet meer opklimt maar zich omdraait....ben er heeeel blij mee!!!!

Pluspunten

• in de tussentijd andere dingen doen
  • gaat alsmaar dapper door en snapt best veel!
  • zoog zelfs kleine dropjes die gevallen waren op

Minpunten

• hoog tapijt , te lange draden

dannyh070 26-03-2017

Een Robotstofzuiger die makkelijk in gebruik is.

Geschreven voor: LG VSR8600RR

Sinds een week ben ik in het bezit van de LG Hom-Bot VSR8600RR. In de doos ontbreekt alleen de gebruiksaanwijzing, wel zit er een bijgeleverde Cd-Rom met de instructies. Zelf ben ik op de site gaan kijken van LG en hier stond wel de gebruiksaanwijzing in het Nederlands. Ik heb de robot stofzuiger met name aangeschaft voor het opzuigen van klein vuil en katten haren. Ik kan zeggen dit is met twee jonge kinderen en twee katten ideaal. Alle kattenharen en vuil worden netjes opgezogen. De stofzuiger is makkelijk te bedienen en gemakkelijk aan te zetten om even te stofzuigen op plekken waar het nodig is. In de doos zit een borstel om de borstels aan de onderkant van de stofzuiger weer schoon te maken en de haren te verwijderen. De stofzuiger zelf maakt weinig geluid waardoor je normaal kan praten met elkaar of tv te kijken. Na het opzuigen van het vuil raakt de stofzuiger wel snel vol. De stofzuiger zelf geeft dan aan dat hij geleegd moet worden. Ik vind het wel een nadeel dat het een klein reservoir is en snel vol raakt.
Ik heb de stofzuiger met name gebruikt op een parket vloer en op hoogpolig tapijt. Op beide doet de stofzuiger goed zijn werk. Een voordeel vind ik dat hij makkelijk in de hoeken het vuil mee neemt met de borstels, een nadeel vind ik dat hij een te grote bocht neemt om bijvoorbeeld de eetkamer stoelen. Hierdoor wordt vaak niet al het vuil mee genomen. Ondanks dat zou ik de stofzuiger wel aanraden voor met name vlakke grote oppervlakten. De stofzuiger gaat ook automatisch terug naar het oplaadstation wanneer hij klaar is of wanneer je dit zelf aangeeft.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Functies

Minpunten

• Reservoir
  • Maakt te ruime bochten

Mario 24-05-2017

Hallo Danny, ik heb deze VSR8600RR vandaag ook binnen gekregen. Zou je me een linkje kunnen geven van die Nederlandstalige gebruiksaanwijzing, ik kan hem niet vinden :-(

Groetjes Mario

Mevrouw A 25-03-2017

Moderne zuigkracht

Geschreven voor: LG VSR8600RR

Nooit meer stofzuigen! (Yes please)
Wat krijgt de LG Hom-Bot te doen: een 55m² zolder appartement redelijk vol ingericht in het centrum.
Vervuilers zijn een langharige kat en 1 (rommelig) persoon moi.
De mooi glimmende rode Hom-Bot is strak en modern vormgegeven, neemt met het oplaadstation evenveel ruimte in als een sledestofzuiger. Let wel het station heeft aanrijd ruimte nodig om de Hom-Bot zelf te laten gaan laden.
Charmant kan ik in meerdere talen feedback van de Hom-Bot krijgen evenals de mededeling dat het bakje na de taak geleegd kan worden. (voor gadget liefhebbers speelse animatie en muziekjes zijn aanwezig)
Het is even wennen en soms nog even achteraan lopen ter controle dat er niks kapot gaat.
Vooral ben ik elke keer weer verrast hoe goed o.a. mijn kleed is gereinigd. Hoeveelheid kattenhaar en het stof wat blijkbaar onder de bank zat, een flinke hoeveelheid zit allemaal in het bakje.
Helaas moet ik voor mijn trappen en badkamer (ligt hoger) toch nog zelf aan de slag en dat is vooral mijn minpunt de hoekjes en manoeuvres gaat de Hom-Bot prima af wel vind ik het rijgedrag soms wat drammerig wat handig is als het gaat om iets wat mee schuift maar als je 1x wat breekbare dingen veiliger wegzet, is dit een ideale hulp in de huishouding.

Pluspunten

• zuigkracht
  • dierenhaar proof
  • bereikt lastige plaatsen
  • nooit meer stofzuigen* (*optimale omstandigheden)

Minpunten

• niet voor elke soort huis geschikt
  • tikkeltje arrogant rijgedrag

erikdekoe 06-03-2017

perfecte vervanging stofzuiger!!

Geschreven voor: LG VSR8600RR

heb de stofzuigrobot nu 2 week en WAUW wat ben ik blij met deze robot!
Het vervangt zo goed als mijn stofzuiger, die ik alleen nog voor het hoogpolig tapijt en de trap nodig heb.
in het begin dacht ik dat het niet zo goed zou werken maar tegen alle verwachtingen in ben ik nu super blij er mee!

de robot is makkelijk in gebruik alleen moest ik de eerste keer even opletten op waar die op vast liep en wat niet. want kabels en ons hoogpolig tapijt zijn zen grootste vijand.
maar als je alles netjes weg gewerkt heb maakt de robot je huis schoon zonder enige moeite en op tijden dat jij er geen last van hebt (s'nachts of tijdens werk).

als je huisdieren hebt dan moeten die er wel best aan wennen en door de haren vergt het toch regelmatig onderhoud aan de robot.
maar verder is mijn huis nu schoon zonder dat ik er elke dag voor moet stofzuigen echt heerlijk.

Pluspunten

• tijd instelbaar
  • hoeken ook schoon!
  • borstel voor haren
  • weinig geluid
  • ideaal voor luie mensen!

Minpunten

• snoeren en hoogpoligtapijt loopt die op vast
  • trapfunctie dan is de stofzuiger overbodig

Arianne 13-02-2017

Goede stofzuiger met gebruiksaanwijzing

Geschreven voor: LG VSR8600RR

Ik heb sinds een week deze LG Home Bot stofzuiger. De eerste paar dagen was ik zeer enthousiast. Lekker op de bank zitten met de afstandsbediening en de stofzuiger doet zijn werk. De stofzuiger voldoet alleen niet compleet aan mijn verwachtingen, de stofzuiger heeft met stoelen en bij de verwarming moeite om schoon te maken en langs te rijden. De stofzuiger werkt beter op laminaat dan op vloerbedekking. Ook moet je nog wel zelf handmatig de hoeken en onder de kachel stofzuigen. Ook de bank, trap en stoelen moeten alsnog handmatig gezogen worden, want hier is de Home bot niet voor bedoelt.

Wel is het product gemakkelijk en snel even in te zetten. Wel jammer dat het producct niet op een bepaalde tijd in te stellen is, zodat ook wanneer je even niet thuis bent je huis toch schoongemaakt kan worden.

Pluspunten

• Weinig geluid voor een stofzuiger
  • Uitstekende zuigkracht
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Heeft moeite met hoeken, stoelen, keukenrandjes
  • aangewezen schoonmaakruimte moeilijk aan te geven
  • Specificaties fabrikant kloppen niet

Schmitz 13-02-2017

Extra hulp in huis maar met een gebruiksaanwijzing.

Geschreven voor: LG VSR8600RR

Eerst een waarschuwing: de specificaties van de robot 8600RR op de site van LG en menig webshop kloppen niet. Dit model heeft alleen een zig zag modus en schoonmaken van een zelf te bepalen gebied, geen timer, kan niet upgraden via USB (althans staat niet in de handleiding). Ik zou de handleiding downloaden als je alle specs wilt weten.

De robot is nu een week in huis om ons te helpen de vloer schoner te houden (1 kind, 4 volwassenen en 2 langharige katten) naast gewoon stofzuigen (groot oppervlakte). Eerste paar dagen aangekeken hoe de robot te werk ging, vervolgens het huis robot proef gemaakt om er voor te zorgen dat deze zo optimaal mogelijk zijn werk kan doen.

De robot maakt volgens de handleiding een kaart van je huis d.m.v. al zijn sensoren en camera's. Hierdoor zo deze sneller zijn weg moeten vinden in het huis, wat enig sinds wel te merken is aan de handelingen die de robot neemt. Om een voorbeeld te noemen, ik had na de eerste keer een poef verschoven, bij het naderen van de plek waar deze stond zag je de robot langzamer rijden en "nadenken" over de verandering. Ongeacht de slimheid van deze robot vind ik sommige handelingen of routes door het huis enigszins wel dom. Meerdere keren gehad dat het verstrikt raakte in snoeren en vast liep op de 2-3 cm houten plateau van de katten krabpaal. Daarom moet je je huis wel inrichten voor de robot en alles van de vloerhalen van te voren (met kind in huis zeker). Soms vraag ik me wel af of ik dan niet sneller (en better) ben door toch de gewone stofzuiger te pakken. De sensoren werken verder wel goed, indien een rand gedetecteerd is nadert de robot deze langzaam tot de juiste afstand. Sommige smalle voorwerpen als tafelpoten zijn wat lastiger. Leuk detail, als je kat voor de robot gaat liggen zal deze er netjes omheen rijden. Soms willen de zijborstels vuil juist de verkeerde kant op schieten.

Het zuigen valt me positief mee, alle katten haren verdwijnen van de grond, maar ook fijnstof wordt opgenomen (veel in het bakje). Alleen kattengrind tussen de naden in het parket wordt niet opgenomen (ook niet op turbo stand) en grove stukken die niet door de zuigklep kunnen. De kattenharen (haren) moet je wel vaak verwijderen tussen de borstelstukken met de bijgeleverde kam. Na elke schoonmaak ronde moet je de afvalbak legen en misschien de sensoren of filters schoonmaken.

Indien de robot klaar is, en niet is vast gelopen (zitten wel geprogrammeerde trucjes in om zichzelf los te krijgen), zal de robot zelf terug keren naar zijn laadstation. We zetten de robot nu alleen aan als we weg zijn of er niemand in de ruimte is (behalve de katten). Het geluid is niet storend (gewone stand) en doet rustig zijn werk. De robot nog niet getest op kleden of tapijt.

De robot is echt een luxe product (gadget), zelf stofzuigen is beter en sneller (als je toch de spullen van de vloer moet halen). Zie het als een extra op je normale huishouden. Voor mensen met huisdieren kan het wel schelen als je net even geen tijd hebt en toch de haren van de vloer wilt hebben. Meer geschikt voor mensen met een huis dat grote open ruimte heeft zonder kinderen :).

Reserve onderdelen (na wat uitzoek werk) kun je halen via EuroParts, al zag ik daar niet de midden borstel en filters tussen staan.

Pluspunten

• Maakt goed schoon (haren, fijnstof/zand)
  • Geluid (niet storend)
  • Gebruiksgemak
  • Gaat onder de bank als hoogte toelaat
  • Bouwkwaliteit (voor zo ver ik kan zeggen)

Minpunten

• Specificaties fabrikant kloppen niet!
  • Haalt niet goed vuil tussen naden parket (2-3 mm)
  • Zelf moet je nog wel stofzuigen :p

Hans 12-02-2017

verwennerij

Geschreven voor: LG VSR8600RR

Al een paar jaar leek het mij handig en vooral ook leuk met een robot het stofzuigwerk te doen. De LG Hom-Bot bevalt uitstekend, alhoewel het wel even wennen is. Een opmerkelijk verschil met de oude stofzuiger is, dat hier niet zo’n krachtige uitblaas is, waardoor naar ons idee veel minder stof terug de ruimte wordt ingeblazen. Wij zijn beide allergisch en vinden dat dus een groot voordeel. Ook het stroomverbruik is een duidelijk verschil. Doordat het gebruik zo eenvoudig is, wordt er ook meerdere keren per week gezogen. Je moet wel even de ruimte gebruiksklaar maken. Als je in je kamer losse snoeren hebt liggen, dan moet je daar wel eerst even wat aan doen. Bijgaande foto maakt dat overduidelijk. Ook kleden met kwastjes vormen een punt van aandacht ! Door er een plank overheen te leggen, los je dit eenvoudig op en hoef je niet de hele kamer te verbouwen. Voor wie nog twijfelt: Al met al een echte aanrader.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Prima schoon

Minpunten

• ruimte aanpassen

Ievjes 11-02-2017

I live my Home Bot

Geschreven voor: LG VSR8600RR

Ik heb sinds een dikke week deze LG Home Bot stofzuiger en ben ontzettend enthousiast. Heerlijk gewoon op de bank gaan zitten benen omhoog en de Home Bot zorgt dat het schoon wordt. De kwaliteit van de Home Bot is uitstekend en overtreft mijn verwachtingen hij zuigt prima hoewel hij bij schuin geplaaste dingen wat moeite heeft. Zo zuigt hij de ene keer wel onder de bank die tegen een schuin muurtje aanstaat en de andere keer niet.
Hij zuigt gewoon over de drempel heen en neemt in de gang de droogloopmat ook mee die hij zonder problemen goed schoon zuigt, wat met mijn gewone stofzuiger altijd een rotklus is.
Het is een leuke stofzuiger voor erbij die je dagelijks in kan zetten. Maar helemaal zonder gewone stofzuiger kan niet, in de keuken zuigt hij net niet het randje onder de kastjes omdat dat niet genoeg hoogte heeft. Denk ook aan de trap of ruimtes waar hij de draai niet kan krijgen. Al met al een prima product waar ik blij mee ben en ik iedereen kan aanbevelen.

Pluspunten

• Uitstekende zuigkracht ook op tapijt.
  • Weinig geluid voor een stofzuiger

Minpunten

• Heeft moeitje met schuin geplaatste meubelen