iRobot Roomba 680

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iRobot Roomba 680 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

De Nijzz 06-01-2018

Wat een techniek!!!

Geschreven voor: iRobot Roomba 680

Dit voldoet aan al onze verwachtingen. Maakt goed schoon en is een genot om naar te kijken. Het geluid valt reuze mee. Wat een techniek, wie had dit een aantal jaar geleden kunnen geloven!!!

Pluspunten

• Maakt alles keurig schoon
  • Lawaai valt reuze mee
  • Genot om naar te kijken
  • Heerlijk als je huis schoon is als he terug komt

Minpunten

• Murdock ging met licht bijzettafeltje aan de loop

iFrank 04-01-2017

Makkelijk in gebruik, niet perfect schoon te maken

Geschreven voor: iRobot Roomba 680

Ontzettend makkelijk in gebruik, eenvoudig te installeren. Echter maakt het moeilijk schoon in grote ruimtes met veel objecten. Daarnaast maakt het redelijk wat lawaai, wat niet ideaal is als je thuis bent. Ik beveel het product aan aan mensen met kleine eenvoudige ruimtes.

Pluspunten

• eenvoudig gebruik
  • weinig omkijken naar

Minpunten

• geluid
  • prijs

Marlies1988 27-12-2016

Goede hulp in de huishouding

Geschreven voor: iRobot Roomba 680

Al een hele tijd zat ik te kwijlen als ik de Roomba voorbij zag komen op internet. Ik had van een aantal mensen goede verhalen gehoord die er 1 hebben, dus mijn verwachtingen waren hoog. Mijn verwachtingen heeft de Roomba 680 meer dan waar gemaakt. Wij hebben huisdieren en dus veel rommel in huis, maar niet iedere dag zin om even te stofzuigen. Met de Roomba 680 kan dit dus wel! Als ik een boodschap ga doen, zet ik hem zelf aan. Wanneer ik thuis kom, is het huis aan kant. Ook kun je hem op dag en tijd instellen, ontzettend handig!

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Je kunt zowel instellen op tijd als zelf starten
  • Slaat geen ruimte over
  • Zelfstandigheid van het product

Minpunten

• Niet geluidloos

beyo 22-12-2016

robot stofzuiger, een kanjer voor je dagelijks huishouden

Geschreven voor: iRobot Roomba 680

Na lang overdenken en onderzoek en het stellen van de prangende vragen, "is ie niet een beetje duur" en "hebben we hem wel echt nodig", uiteindelijk toch de Roomba in huis gehaald. De eerste keer een beetje onwennig voor wat betreft de programmering van dag en tijd maar wel een hele belevenis. De Roomba komt uit zijn docking station en brengt nauwkeurig de obstakels en de vorm van het huis in kaart. In het begin komt hij soms met een vaart op een obstakel, stoel-, tafelpoot, lamp etc af en dan denk je: "hij gaat er zo doorheen" maar de tweede maal dat de Roomba hetzelfde obstakel nadert, mindert hij vaart en raakt zachtjes de weerstandsever aan. Daarna vervolgt hij zijn weg. Het grootste probleem dat wij ervaren zijn de soms losliggende elektra-kabels bv onder het bed. Daarvan is Roomba geen fan en draait de kabels zo tussen de borstels. Dan blokkert ie en gaat hij uit. Ontrafelen en ontwarren, op straat drukken en daar gaat ie weer net zo lang tot de kamer schoon is. Omdat wij verschillende ondergronden hebben, lieten we de machine zowel de plavuizen, de vloertegels in de badkamer en toiletten en de gestoffeerde slaapvertrekken doen. Hoewel hij iets langzamer op stoffering is hebben we niet gemerkt dat de kwaliteit van de schoonmaak slechter is. zelfs pluisjes die met een gewone stofzuiger moeite geven haalt de Roomba van de vloer.
Kortom een wereldmachine.....
is er dan niets negatiefs aan het apparaat? Ja , hij maakt een enorm lawaai en omdat het langer duurt dan gewoon eigenhandig zuigen is het aan te bevelen om even een boodschap te gaan doen of hem in te zetten op de verdieping of in dat deel van het huis waar je op dat moment zelf niet bent. Geen koptelefoon met een beetje goede muziek kan natuurlijk ook maar denk niet dat je TV kunt kijken als Roomba in de buurt is of zet de volumeknop dan wat hoger. Ook leuk voor de buren:-)

Pluspunten

• alle soorten vloeren
  • geen spierpijn

Minpunten

• geluidsniveau

Syllie10 16-12-2016

Stofzuigen met de Roomba

Geschreven voor: iRobot Roomba 680

Ik heb de Roomba in huis gehaald doordat ik door mijn gezondheid moeite heb met stofzuigen maar wel een lieve kat heb rondlopen die een bende kan maken.

Het installeren is wat lastiger, aangezien er geen Nederlandse handleiding bij zit. Dus voor mensen die geen buitenlandse taal spreken kan dit een obstakel zijn.

Nadeel vind ik ook dat je echt alles van de grond moet halen. Ook de krabpalen die een platte plaat hebben want daar blijft die steeds op steken.

Daarnaast produceert de Roomba ook echt heel veel geluid. De kat vindt hem dan ook niet leuk maar dat was te verwachten. :D

Qua stofzuigen bevalt hij wel. Hij zuigt goed alle haren weg maar met het grit wat de kat uit de bak loopt zorgt voor meer problemen en wordt niet netjes opgezogen. Andere vuiltjes / stofjes zuigt hij juist wel weer op. Je kunt de Roomba makkelijk instellen op de tijden dat jij wil dat hij gaat schoonmaken. En ook makkelijk in te schakelen zonder insteltijden.

Dus al met al toch wel een handig apparaat om te hebben

Pluspunten

• eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Maakt nogal herrie
  • Prijs is te hoog

Inqara 14-12-2016

Veelbelovend maar teleurstellend

Geschreven voor: iRobot Roomba 680

Ik heb de Roomba nu 2,5 week in huis en dacht echt toen ik hem binnen had. Yes, nu is het huis veel meer schoon ondanks mijn 2 katten en wijzelf die nogal kruimelen.
Maar helaas is de Roomba niet secuur, nogal luidruchtig, zuigt niet goed en komt soms niet vrij uit bepaalde situaties (zoals de stoelpoten).
Ook moet je je huis heel goed opruimen: geen snoeren van opladers of van de lampen, geen kattenspeeltjes/kinderspeeltjes, dekentjes die half van de bank hangen op de grond. Alles wat maar van de grond kan, moet van de grond af. Want ja dan wordt je vloer schoner en komt hij niet vast te zitten. Helaas komt hij bij ons niet onder de bank.
En nou ja wij zijn nogal van de katten en wat hij dus wel goed doet is al het kattenhaar opzuigen. Kattengrid daarin tegen juist niet.

Vol verwachting hebben wij hem ontvangen, maar voor wat hij doet en wat hij kost. Nooit meer.

Pluspunten

• Tijdschema

Minpunten

• Luidruchtig
  • Zuigkracht
  • Prijs

Aldona 11-12-2016

Handig apparaat

Geschreven voor: iRobot Roomba 680

Ik ben een drukke mama van 2 kleine kinderen. De meeste huishouden doe ik altijd als de kinderen op school zitten.
Met zo handige apparaat zoals IRobot hou ik meer tijd voor mezelf. Ik zet hem altijd aan als ik ga hardlopen of als ik boodschappen ga doen. Als je weer thuis komt dan is alles weer netjes en schoon. Heerlijk.
Zorg er wel voor dat je alle kleine voorwerpen, kledingstukken en kabbels opgeruimd hebt. Anders kan het gebeuren dat het apparaat deze spullen gaat beschadigen. Er kunnen best grote gaten ontstaan waardoor de beschadigde spullen geggegooid moeten worden. En dat is niet handig.
Vooral als bijvoorbeeld de favoriete knuffel van je dochter wordt beschadigd :-(
Verder al werkt de timer prima zou ik niet aanraden om IRobot in de nacht te gebruiken. Hij maakt best veel geluid. Dat is dan wel jammer en kan daardoor je nachtrust verstoren.
Verder zet ik hem ook nooit aan als de kinderen in de woonkamer aan het spelen zijn. Want bijvoorbeeld de kleine Lego steentjes verdwijnen erg snel in de IRobot.
Verder is het een super handig apparaat voor mensen die een druk leven hebben en niet dol zijn op huishouden.

Pluspunten

• Ziet mooi uit
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Maakt veel geluid
  • Is best prijzig

Visser 11-12-2016

Nooit meer zonder!

Geschreven voor: iRobot Roomba 680

Mijn vriendin en ik hebben beiden een drukke baan en zijn in het weekend vaak weg. Tijd om te stofzuigen hebben wel maar zin om elke dag te stofzuigen niet. En dat is precies wat eigenlijk wel zou moeten met twee katten die hun halve vacht elke dag door het hele huis achterlaten.

Omdat we een oplossing zochten voor dit probleem kwamen we uit bij de Roomba robotstofzuiger. De verhalen waren positief maar ik bleef toch wat sceptisch. Zou ik echt nog maar één keer per week hoeven te stofzuigen? Het antwoord: JA!

Eerlijk is eerlijk, verwacht niet dat je nooit meer een stofzuiger hoeft aan te raken maar de Roomba heeft me toch echt wel positief verrast! Je kunt hem instellen op tijd en dag zodat hij elke dag op een bepaalde tijd gaat stofzuigen. Als hij klaar is vindt hij zelf zijn weg terug naar zijn laadstation en begint de volgende dag weer aan een nieuwe sessie. Het enige wat je zelf moet doen is het reinigen van de stofbak. Ik doe dit om de dag omdat er dan veel kattenharen in zitten maar ik denk dat je dit zonder huisdieren niet vaker dan 2x per week hoef te doen. Gewoon een kwestie van bakje uitkloppen boven de prullenbak, net als bij een zakloze stofzuiger.

De Roomba past onder mijn bed en kasten waardoor de plekken waar stof/haar/vuil zich verzameld dagelijks worden gestofzuigd. Ik ben één keer op een vrije doordeweekse dag ’s ochtends wakker geschrokken omdat ik dacht dat er ingebroken werd. Bleek het de Roomba te zijn die keurig zijn werk deed. Ik was vergeten de timer voor die dag te annuleren.

Het instellen van de timer werkt simpel. Net als je alarmwekker stel je een dag en tijd in. Bij mij elke doordeweekse dag om 10:00 uur ’s ochtends, behalve in het weekend.

De Roomba heeft twee grote borstels + zuiger in het midden een ‘kwast’ aan de zijkant. Deze kwast zorgt ervoor dat de Roomba met zijn ronde ontwerp toch de hoeken ook kan stofzuigen. De Roomba vindt kriskras zijn weg door m’n huis en weet door z’n sensors waar hij moet keren bij een muur, stoel of ander object wat op de grond staat. Elke plek in het huis wordt meerdere keren meegepakt waardoor al het vuil (en vooral kattenhaar) opgezogen wordt. Soms vind ik de Roomba bij thuiskomst op een aan andere plek in het huis dan zijn laadstation. Hij is dan meestal ‘verdwaald’ in de keuken, die zich ver weg van het laadstation bevindt. Geen groot minpunt, omdat het niet vaak gebeurt.

Samengevat ben ik erg blij met de Roomba. Het design is eenvoudig en ‘foolproof’. Geen ingewikkelde instellingen. Hij doet z’n werk gewoon goed. Ik stofzuig nu nog maar één keer in de week in het weekend, de rest van de week doet de Roomba het werk. Ik bespaar hier zeker twee uur per week mee. Tijd die ik nu kan besteden aan leuke dingen!

Pluspunten

• doet zijn werk boven verwachting
  • kattenharen zelfs op vloerbedekking geen probleem
  • timerfunctie
  • robuust design
  • past onder kasten en bed

Minpunten

• 'verdwaalt' een enkele keer

Maya 10-12-2016

Heerlijk

Geschreven voor: iRobot Roomba 680

Wat een fantastisch apparaat! Aanzetten als je de deur uitgaat en het is schoon als je thuis komt. Super handig apparaat, makkelijk in gebruik, komt in hoekjes en gaat goed langs de plinten. Komt wel alleen op plekken waar hij in past en zuigt de kieren in de houten vloer niet altijd helemaal schoon. Maar voor de dagelijkse schoonmaak beurt is het ruim voldoende. Handig is de losse sensor die ervoor zorgt dat er een denkbeeldige grens wordt getrokken waardoor hij niet van de trap gaat of. Ik heb door het apparaat nu meer tijd voor de dingen die ik wel leuk vind!

Anouk 09-12-2016

Mooi design.

Geschreven voor: iRobot Roomba 680

Fijne stofzuiger. Kan hem aanzetten terwijl je weg bent. Komt niet over alle randjes waardoor die op bepaalde plekken niet komt. Ziet wel meteen verschil als hij zuigt.

Pluspunten

Minpunten

• Komt niet overal.
  • Geen Nederlandse handleiding.