iRobot Roomba 875

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iRobot Roomba 875 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Fred Roomba 04-12-2016

Perfecte kamergenoot

Geschreven voor: iRobot Roomba 875

Ik stel me even voor. Ik ben Fred de Roomba.

Zodra mijn baas in de tuin bezig is en mijn bazin de strijk doet, heb ik de taak om het huis te stofzuigen.
Ik kom in elke hoek en onder elke kast/tafel/bank.
Zelfs het kleed wat voor de tv ligt, is voor mij geen probleem. Ik pas mijzelf aan naar de ondergrond waar ik stofzuig.

Als ik boven moet stofzuigen, hoef je geen rekje voor mij te kopen want ik kan zelf zien waar de trap is.

Soms ben ik vergeetachtig en vergeet ik 's nachts te stofzuigen. Maar dat komt omdat mijn baasjes mij wel eens vergeten op te laden.

Ik heb mijn eigen 'homestation' en daar laad ik op.

Pluspunten

• Komt ook in de hoeken
  • Gaat van verharde vloer over op tapijt

Thijs 03-12-2016

Tijd over

Geschreven voor: iRobot Roomba 875

Sinds dat we drie katten in huis hebben merken we dat er behoorlijk wat haren door het huis heen verspreid liggen. Aangezien we geen zin hebben om elke avond te stofzuigen er voor gekozen om, ondanks de stevige prijs, een Roomba aan te schaffen. We hadden nog geen ervaringen met robotstofzuigers, toch lazen we in de reviews van verschillende merken dat de Roomba er elke keer als beste uit kwam.

Deze Roomba komt met oplaadstation en virtual wall. Borstels en extra filter zijn bijgeleverd dus hij kon meteen aan de slag. Ondanks dat de avond daarvoor gestofzuigd was haalde de Roomba toch nog heel wat stof en haren uit ons appartement. Door zijn hoogte is hij zeer geschikt om onder tv-kasten etc. door te stofzuigen. Wel opletten met slingerende kabels, de Roomba kent hiervoor weinig genade!

Daarnaast is het erg grappig om te zien dat de Roomba je huis aan het leren is. De paden die hij aflegt worden steeds intelligenter. Hij kan het echter moeilijk hebben rond eetkamerstoelen en andere objecten met meerdere poten op een klein oppervlak. De Roomba heeft dan de neiging te 'verdwalen'. Wat ons wel verbaasde is het gemak waarmee hij drempels tot een centimeter of 1-1,5 neemt. Hier was ik het meest huiverig voor maar voor deze Roomba geen probleem.

Zijn ronde vorm is zowel een voordeel als nadeel. Soms worden de hoekjes vergeten wanneer het vegertje voorop deze niet meeneemt, hier hebben we dan ook nog de gewone stofzuiger voor. De vormgeving zorgt er wel voor dat hij zich uit de meest rare hoeken weet te werken zonder hulp. Met de virtual wall kun je er daarnaast ook voor kiezen om maar een gedeelte van je woning te stofzuigen. De Roomba gaat zeker niet over deze virtuele lijn heen hebben we gemerkt.

Ook de schedule functie is inmiddels in gebruik, je hebt dan geen omkijken meer naar het aanzetten en de stofzuiger regelt het allemaal zelf. Wanneer hij leeg dreigt te raken na anderhalf uur keert hij zelf terug om op te laden. Hij weet daarna waar hij gebleven was en zal wanneer hij opgeladen is de klus alsnog afmaken en een triomfantelijk deuntje laten horen wanneer hij klaar is. Wel geldt hier, denk voordat je het huis verlaat even aan rondslingerende zaken, anders zitten ze in de stofzuiger. De opvangbak leek ons wat aan de krappe kant maar wanneer je deze na elke ronde even leeg gooit raakt deze niet verstopt.

Laatste punt is de service van Roomba. Na verloop van tijd merkten we dat dit model problemen heeft met de scheduling functie omdat de huidige tijd iedere paar uur gereset werd. Roomba was zich bewust van dit probleem en stuurde direct een updatemodule. Na deze in de Roomba gestoken te hebben deed de robot de rest. Hierna hebben we geen last meer gehad van dit euvel.

Al met al zijn we zeer tevreden over de Roomba. Ik lees soms dat WiFi op dit model een gemis is, echter zou ik niet weten waarvoor ik dit zou willen gebruiken. De Roomba 875 is gewoon een goede stofzuiger!

Pluspunten

• Schedule functie
  • Vormgeving
  • Service Roomba

Minpunten

• Gulzig in de buurt van kabels

Ali Kettelarij 01-12-2016

Super service! Warme douche!

Geschreven voor: iRobot Roomba 875

Was volgens ons geschikt voor onze wensen.
Dit is helemaal uitgekomen.
Plus de super service, alleen lof daarvoor.

Pluspunten

• lange accu duur
  • neemt grof vuil (knikkers) op
  • Bij probleem, direct feedback!

Evert 30-11-2016

Problemen met laden

Geschreven voor: iRobot Roomba 875

Hij zuigt als de beste, maar binnen enkele dagen begint hij te piepen en vergeet daarna de dag en tijd. Hij vergeet niet het zuigschema, ik weet niet wat er aan de hand is. Ik heb nog geen tijd gehad met iRobot contact op te nemen, dus waarschijnlijk wordt het gewoon verholpen.

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Vrij stil

Minpunten

• Laadproblemen
  • Klein reservoir

Folkert 29-11-2016

Lets get ready to Rooooomba

Geschreven voor: iRobot Roomba 875

Inmiddels is Roomba al een paar weken in huis. Wij hebben het dusdanig geprogrammeerd dat hij elke dag (overdag of 's nachts) op een bepaald tijdstip de begaande vloer stofzuigt. Hierdoor hoef je niet zelf aanwezig te zijn. Wat altijd wel fijn is i.v.m. geluid (overigens maakt hij wel minder geluid dan een normale stofzuiger).

Wij hebben twee katten die af en toe kattengrind uit hun bak gooien en redelijk wat verharen. En twee kleine kinderen die ook een rotzooi kunnen maken (denk aan klei, papieren snippers, eten dat op de grond ligt).
De Roomba zuigt het allemaal zonder enige probleem op. Enige waar je wel op moet letten is dat alles van de vloer is, anders kan het zo maar zijn dat hij je schoenen probeert op te eten zodra hij een veter te pakken heeft. Voor zo'n klein apparaatje heeft het namelijke een behoorlijke zuigkracht.

Mocht er extra viezigheid (denk aan zand o.i.d.) op de vloer liggen dan detecteert hij dit en zal hij meerdere malen er overheen gaan om het op te ruimen.

De hoekjes doet hij iets minder goed maar op zich ook wel logisch want daar komt hij niet altijd even goed bij. Als hij klaar is met zijn ronde dan zal hij zelf weer wederkeren naar zijn docking station waar hij kan bijkomen van het harde werken. Zodat hij weer klaar is voor de volgende ronde.

Er is ook een virtual wall bijgeleverd en deze kan je dusdanig neerzetten dat de Roomba daar niet komt. Wij hebben het voor de deur gezet want 's nachts wakker worden van een stofzuiger die meerdere malen tegen de deur aan rijdt is niet zo fijn.

Het legen van het apparaat is ook hartstikke simpel. Kwestie van het bakje er uit klikken, open maken en inhoud weggooien.

Al met al zijn wij er super blij met onze Roomba, de kinderen overigens ook die zijn gelijk geëntertaind!

Pluspunten

• makkelijk te gebruiken
  • makkelijk te legen
  • makkelijk te programmeren
  • je hoeft zelf niet fysiek aanwezig te zijn

Minpunten

• blijft soms wel steken bij veel hoekjes

MStW 28-11-2016

Slim, makkelijk in gebruik en goed schoon!

Geschreven voor: iRobot Roomba 875

Wij zijn zeer tevreden met de iRobot Roomba 875. De virtuele muur en het automatisch terugkeren naar het basisstation om op te laden bij lage accu spanning zijn handige pluspunten van deze robotstofzuiger.
Wat ook een pluspunt is, is dat hij heel nauwkeurig werkt en alles dus grondig schoonmaakt, mede mogelijk door de verschilden schoonmaak patronen die deze robot heeft.
Dierenharen verdwijnen als sneeuw voor de zon door de vernieuwde borstels.
Het laatste punt wat wij heel fijn vinden aan deze iRobot Roomba 875 is dat wanneer hij vuil ophoping detecteert de stofzuiger rondom deze plek extra schoonmaakt.

Alom zijn wij zeer tevreden met deze aankoop!

Pluspunten

• Automatisch terugkeren naar basisstation
  • Werkt nauwkeurig
  • Zichzelf opladend
  • Antivastloop extractors

Minpunten

• Kan niet gekoppeld worden aan een app

Jack 28-11-2016

Lieve Irobot Roomba 875

Geschreven voor: iRobot Roomba 875

Wat ben ik ontzettend blij met je. Je maakt onze harde vloer (vinyl) spik en span als ik met de hond buiten loop. OK, daar doe je wel een uurtje ofzo over (appartement oppervlakte +/- 100 m2) maar als ik terug kom met de hond hoef ik alleen je afvalbakje + filter te reinigen want elke dag zie je weer kans om elk honde(n)haartje en stofje te vinden. Je staat dan lekker relax op me te wachten bij het oplaad station, vloer ik dan weer helemaal schoon, ben zo blij met je, hadden we jaren eerder moeten doen.

Pluspunten

• Vind echt elk stofje in huis
  • Zeker een aanrader voor elke huisdierbezitter
  • Reinigt ons appartement (100 m2) met één lading

Minpunten

• Nog niet gevonden

Erica 28-11-2016

In een handomdraai je huis schoon

Geschreven voor: iRobot Roomba 875

De roomba 875 is een goede stofzuiger die op een intelligente manier je kamer stofzuigt. Het stofvak is wat aan de kleine kant, zeker al je hondenharen op de vloer hebt.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Grote actieradius

Minpunten

• Klein stofvak

Edward 28-11-2016

Handige hulp in de huishouding

Geschreven voor: iRobot Roomba 875

Wij hebben recent de iRobot Roomba 875 gekocht. De belangrijkste reden was dat we meerdere keren per week moesten stofzuigen, doordat we een hond hebben (en 2 katten en 2 kinderen).

Er was een mooie aanbieding op iBOOD en de gok gewaagd om dit product te bestellen.
We hebben de iRobot nu ruim 1 maand in huis en we hebben er zeker geen spijt van. Sterker nog we zijn er erg blij mee.

Wij hebben een grote open woonkamer/keuken met een los tapijt (+/- 1cm). De iRobot gaat aan de slag en gaat de hele ruimte door. Lijkt niet echt een patroon in te zitten, maar de ruimte is uiteindelijk wel helemaal gedaan. Het geluid valt mee, dat is een stuk minder dan een normale stofzuiger. Meestal zetten we hem aan terwijl we wat anders gaan doen en dat werkt prima. Hij is best een tijd bezig, maar ja daar hebben we geen last van.

De iRobot gaat onder banken door, over de rand salontafel en stopt als hij niet verder kan en keert dan weer om. Hij remt zelf op tijd af, dus het niet zo dat de robot continu tegen je spullen aan het botsen is. Het tapijt is ook geen problemen een drempel neemt hij ook soepel. Als hij klaar is keert hij zelf weer terug naar het basisstation om op te laden. Een enkele keer komt hij toch vast te zitten en dan vind je de robot op een andere plek, maar gelukkig gaat hij meestal netjes terug naar basisstation. Als de iRobot klaar is dan haal je het bakje eruit (dat gaat simpel) en dan leeg je deze en je kan dan goed zien dat hij veel haren stof en andere trop opzuigt.

Bij het apparaat krijg je ook nog een Virtual wall. Dit is een klein apparaatje dat je ergens kan neerzetten en het zorgt voor een onzichtbare muur waar de robot niet langs kan. In ons geval kon de robot niet goed omgaan met krukken die we onder bargedeelte keuken hadden staan. Door de ronde en half hoge poten kwam de robot klem te zitten. Ik heb nu de wall langs de krukken staan en de iRobot gaat er gewoon langs. Je zou de wall ook bij een doorgang naar een ruimte die niet nodig is kunnen zetten. Een andere functie van de wall is dat je ook een rondje kan instellen van 1 meter waar de robot niet mag komen. Handig voor bijvoorbeeld een etensbak in de keuken.

De iRobot kan meerdere ruimtes aan, op onze eerste verdieping gaat hij verschillende kamers in. De iRobot stopt zelf bij een trap en keert dan weer om, erg grappig om te zien.

Wij gebruiken nog 1 keer week onze normale stofzuiger, rest van de week gebruiken we de robot en dat werkt prima. De hond en katten laten het gewoon gaan, helaas geen surfende dieren bij ons thuis.

Als er op een plek wat extra vuil ligt dan kan je ook de robot op die plek neerzetten en dan knopje indrukken spot, dan zal hij op die plek grondig schoonmaken. Dit is ook een handige functie. Een beetje vergelijkbaar als even de kruimeldief pakken nadat er iets op de grond gevallen is.

Je kan de robot ook instellen met een schema, je kan dan per dag instellen of de robot aan het werk moet of niet.

Al met al zijn we erg tevreden, als we nog een minpuntje zouden moeten hebben dan zou het aardig zijn geweest als er ook een app zou zijn waarmee je de robot op afstand kan laten starten. Ik begrijp dat dit op duurdere modellen wel aanwezig is.

Pluspunten

• maakt zeer goed schoon
  • keert weer terug naar basisstation
  • via programma in te stellen
  • gebruiksgemak
  • geluid valt mee

Minpunten

• geen app

Bluemagics 28-11-2016

Geweldige aanvulling van het gewone stofzuigen!

Geschreven voor: iRobot Roomba 875

Ik had deze robot stofzuiger besteld, omdat we een beton-gietvloer hebben waarop je snel alles ziet. We hebben ook twee katten en mijn vriendin is een beetje alergisch voor de kattenharen. Ik hoopte dus dat de stofzuiger door de dagelijkse stofzuigbeurt voor minder katten halen, maar ook grit en stof weg gaat halen.

De stofzuiger doet zijn werk heel goed. We zien merkbaar minder grit, stof en kattenharen op de vloer. Ik vind het zelfs leuk om de stofzuiger te legen en te zien wat die allemaal heeft opgevangen in het opvangbakje.

De stofzuiger maakt ook minder herrie dan ik had verwacht. het is niet super stil, maar zeker minder herrie dan een gewone stofzuiger.

We zetten de stofzuiger vaker op een andere verdieping. Dat gaat goed. Tot nu toe herkent de Roomba de trap. Hij is dus gelukkig nog heel. :-)

De vormgeving is ook super. Hij ziet er monder uit en de kwaliteit lijkt (na een paar weken gebruik) prima op orde. Alles aan de Roomba voelt degelijk aan.

De stofzuiger is eenvoudig te gebruiken. Ik heb de handleiding niet eens hoeven lezen.

Over de duurzaamheid kan ik helaas nog niets zeggen.

Enige minpnut is dat het niet of niet goed lijkt te werken in het donker. Ik had de stofzuiger geprogrammeerd op 6:30 in de ochtend. Nu het donker is in de ochtend, werkt de Roomba niet. Ik heb er dus een latere tijdstip van gemaakt.

Een ander minpuntje is dat mijn katten de stofzuiger nog steeds niet als hoverboard gebruiken. ;-) Voor de rest is dit een geweldige aanvulling. Ik ben er heel blij mee. Zeker een aanrader, vooral voor mensen met huisdieren!

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Relatief stil
  • Duidelijk schonere vloer!
  • Accu gaat lang mee

Minpunten

• Werkt niet in het donker

Marja Troost 31-10-2016

Irobot 875 van Roomba

Geschreven voor: iRobot Roomba 875

Goede zuigkracht. Maakt weinig lawaai. Zuigt goed op laagpolige vloerbedekking. Kleine hoogteverschillen geen probleem.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik. Handleiding is duidelijk.
  • Loopwijze van de Irobot instelbaar.

C23 13-08-2016

nauwkeurig schoon en tijdsbesparend

Geschreven voor: iRobot Roomba 875

De Roomba maakt nauwkeuriger/grondiger schoon dan ik verwachtte (al mag dat ook wel voor die prijs) en wat is het afvalbakje iedere keer vol! Hij oogt fragiel maar kan veel hebben. Met kinderen (en ook huisdieren lijkt me) is dit ideaal en tijdsbesparend! Wij gebruiken de Roomba vooral voor de benedenverdieping (woonkeuken); als we deur uit gaan zetten we hem aan en als we thuis komen is het helemaal schoon. Er wordt nu nog maar eens per week met de reguliere stofzuiger gestofzuigd (dan worden trappen en smalle hoekjes /kieren/ paadjes gedaan) en hebben we iedere dag een schone benedenverdieping. Hij manoeuvreert perfect tussen te stoel- en tafelpoten door! Wat de Roomba verrassend goed afgaat is de overgang tussen houten/stenen vloer en (laagpolige) vloerkleden; hij maakt beide goed schoon. We gebruiken de Roomba één of twee keer per week voor andere ruimtes, met de virtual wall gaat dat ook prima bij ruimtes met een trap. Een enkele keer stellen we de timer in, maar meestal gaat de Roomba als het schoon is zelf weer terug naar het laadstation, klaar voor de volgende shift. Het is een investering maar vervolgend de Ideale ‘hulp’; aanrader!

Pluspunten

• nauwkeurig
  • grondig

Minpunten

• oogt fragiel

MaartenOngering 09-08-2016

Fijne robotstofzuiger!

Geschreven voor: iRobot Roomba 875

Met twee volwassenen en twee kleine kinderen kan het behoorlijk druk kan zijn. Naast de dagelijkse verplichtingen willen we graag zoveel mogelijk tijd overhouden om leuke dingen te doen en stofzuigen hoort daar niet bij, gelukkig maakt de iRobot Roomba 875 dit stomme klusje een stuk prettiger, je hoeft er namelijk (bijna) niets meer voor te doen. Voor je werk, na het ontbijt druk je op de knop van de stofzuiger en als je thuiskomt leeg je de cassette, dat is het. Of je stelt d stofzuiger in dat hij automatisch aangaat op een bepaalde tijd.

De iRobot Roomba 875 maakt goed schoon, ik verbaas me steeds weer over de hoeveelheid stof en haren die na elke ronde in de cassette zitten, voor mijn gevoel zuig je nooit zoveel op met een normale stofzuiger. Wat wel opvalt is dat hij de hoekjes niet mee pakt, best logisch omdat hij rond is maar door de borstel had ik de verwachting dat hij deze plekken misschien toch schoon zou krijgen, dit moet je dus nog zelf met een normale stofzuiger doen.

We hebben de iRobot Roomba 875 ook een aantal keren gebruikt terwijl we thuis waren, dit is prima te doen, hij maakt geluid maar veel minder hard dan het geluid van een andere stofzuiger. Je ziet dan ook dat hij makkelijk onder de meubels en op ons hoge karpet kan komen en hier goed schoonmaakt.

De iRobot Roomba 875 gaat na z’n ronde zelf terug naar het basisstation, al lijkt hij soms wat moeite te hebben deze te vinden. Ons hele appartement van ongeveer 110 m2 is voorzien van laagpolige vloerbedekking, dit kan hij niet in één ronde schoonmaken zonder tussentijds een keer op te laden. En hij doet er behoorlijk lang over om alles te zuigen, maar dit is niet erg als je niet thuis bent. Naast dat de stofzuiger de gehele vloer schoon kan maken, kun je de stofzuiger ook een bepaalde plek intensief laten reinigen door middel van de ‘spot’ functie, dit werkt erg goed.

Het is belangrijk obstakels zoveel mogelijk uit de weg te ruimen, op snoeren en dergelijke kan hij vastlopen, als je thuis bent en hij geeft dit aan dan kun je hem even helpen. Het is ons een aantal keren overkomen dat we thuiskwamen na het werk en de iRobot Roomba 875 moesten zoeken.

Pluspunten

• Stil
  • Goede zuigkracht
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Loopt soms vast
  • Soms moeite met hoekjes

Tom 04-08-2016

Weg stof, weg allergie!

Geschreven voor: iRobot Roomba 875

Het is heerlijk thuiskomen, zonder last te hebben van benauwdheid en nies aanvallen is letterlijk een verademing! Om dit te bewerkstelligen moet ik minimaal 3 keer per week stofzuigen, zeker in mijn slaapkamer waar vloerbedekking ligt. Dit kost veel tijd en vaak raffel ik het hierdoor af. Kortom het gebeurd nooit echt goed. Sinds ik de Roomba heb laat ik hem om de dag stofzuigen. Het resultaat is vele malen beter als ik het zelf doe, omdat hij bijvoorbeeld bij de erg vuile plekken langer stofzuigt. Dit wordt gedetecteerd door de Roomba.
Daarnaast is het echt een mega vette gadget. Een robot die voor je stofzuigt! in combinatie met mijn lichten app en automatische gordijnen echt een team.
In eerste instantie oogt hij wat duur, maar reken dit zelf eens om naar ene schoonmaakster. Je hebt het er zo uit! En als je het mij vraagt doet de Roomba het beter en kan je hem inzetten wanneer je zelf wilt. Ik zet hem zelf altijd aan wanneer ik en mijn vriendin naar werk gaan.
Ik heb hem gekocht om mijn allergie te bestrijden, hiervoor moest vaak gestofzuigd worden en daar wil ik zelf niet zoveel tijd in steken. Allergie is echt helemaal weg! De opties die erop zitten zorgen ervoor dat je helemaal niets meer hoeft te doen. 2 collega's van mij gaan hem ook kopen en zijn er al voor aan het sparen. En ik blijf hem aan iedereen aanraden.

EmielN 03-08-2016

Makkelijk in gebruik!

Geschreven voor: iRobot Roomba 875

Deze Roomba is snel en makkelijk in gebruik. Neem 1 keer de moeite om het programma in te stellen en hij doet alles voor je! Neem vervolgens de moeite om minimaal 1x per week de borstels schoon te maken en het reservoir te legen. Ik stofzuig nog maar 1x per week met de grote stofzuiger, terwijl ik hiervoor iedere dag moest stofzuigen. Wij hebben huisdieren en dan is het echt ideaal!

Cindy Cake 01-08-2016

Handig voor stof en haar

Geschreven voor: iRobot Roomba 875

de iRobot Roomba 875 is een handige hulp in huis. Door de virtuele muur kun je delen van ruimtes afbakenen waar het apparaat niet mag komen. Het apparaat is vooral handig voor onder tafels en bedden waar er vaak stofvorming is. De roterende borstel neemt alles mee dat het tegenkomt. Het kan zo zijn dat het op error springt maar dat is dan ook zo weer opgelost. Behalve dat het apparaat veel geluid maakt, is het ook best prijzig. Maar wel super om te hebben!

elisa.minne 31-07-2016

Ideale hulp in huis

Geschreven voor: iRobot Roomba 875

Ik heb de robot nu sinds een aantal weken in huis en zou hem al niet meer willen missen. Het is de ideale hulp in huis wanneer je huisdieren en/of kinderen hebt. Ik zet de robot iedere dag aan, wanneer ik zelf weg ga. Zo kan de robot gewoon zijn gang gaan zonder dat ik last heb van het geluid, aangezien hij niet heel stil is. De robot kan niet je grote schoonmaak vervangen maar is voor de dagelijkse schoonmaak en in de slaapkamers ideaal. Door zijn platte vorm komt hij overal onder en hoef je zelf niet meer plat op je buik te liggen om onder de bank of bedden te komen. Het enige nadeel aan de robot is dat hij niet op ons (hoogpolige)tapijt kan komen. Verder vind ik de hem in gebruik super makkelijk en gaat hij zodra hij klaar is zelf terug naar zijn docking station om op te laden. Het is een echte luxe die heel snel went!

Igor Schut 31-07-2016

Stofzuiger die het je gemakkelijk maakt!

Geschreven voor: iRobot Roomba 875

Nu wij de stofzuigerrobot enkele weken in ons bezit hebben mag ik toch wel zeggen dat ik erg blij ben met de stofzuiger. Het scheelt enorm nu ik niet elke dag hoef stof te zuigen om die haren van de hond weg te krijgen.

De robot is gemakkelijk is gebruik, je drukt op de knop bovenop de robot en hij gaat aan het werk. Het instellen van een rooster/planning is ook niet moeilijk en spreekt eigenlijk wel voor zich.
De robot neemt zonder moeite de hondenharen weg. Hoewel de robot niet overal komt scheelt het je al gauw veel tijd! De robot is niet heel stil, maar dit maakt natuurlijk niet uit als je de robot enkel gebruikt wanneer je zelf uit het huis bent.

De robot raakt snel beschadigt aan de randen, dit komt omdat hij vrij snel tegen iets aan botst. Ook merk ik dat de robot zijn weg niet altijd weet te vinden, soms vindt ik hem daarom onder de bank - leeg. Alsof het niet wist hoe hij weg moest komen (terwijl er niets in de weg staat).

Het is erg jammer dat er een afstandsbediening of app is waarmee je de robot op afstand kunt bedienen. Dit is het enige wat ik mis aan deze stofzuigerrobot.

Anne81 31-07-2016

Super handig voor dagelijks gebruik

Geschreven voor: iRobot Roomba 875

De roomba is ideaal voor als je kinderen hebt en graag de boel aan kant houdt. Bij ons ligt er al snel van alles op de vloer en dan is het makkelijk om de roomba in de avond als je gaat slapen aan te zetten. Je kan de stofzuiger programmeren zodat hij uit zichzelf een rondje maakt. Hij is heel makkelijk te programmeren, dat doe je in een paar minuten. Ook erg fijn dat hij over objecten als kleden kan 'klimmen'. Dan gaat hij extra hard werken en zuigen. Omdat de vorm rond is kan hij niet in de hoeken of op plinten komen dus je moet zeker nog eenmaal per week de boel 'traditioneel' stofzuigen. Maar voor 85% is je huis schoon en op een dagelijkse basis als je zoals ik werkt met een jong kind (baby 5 maanden) is dat super super fijn. Ik ben vaak te moe om zelf elke dag schoon te maken.

HS 29-07-2016

Schoonmaakkoning!

Geschreven voor: iRobot Roomba 875

We hebben de Roomba nu enkele weken in huis en zijn helemaal fan van deze robotstofzuiger. Het is ongelooflijk om te zien hoe vol met stof het opvangbakje iedere keer weer is. en dan te bedenken dat wij zeker twee tot drie keer per week aan het stofzuigen zijn. Dit heeft ervoor gezorgd dat mijn vriendin haar allergische reactie op stof veel minder geworden is.
De Virtual Wall hebben wij tussen de voerbakjes van de katten gezet. Op die manier ontwijkt de Roomba de bakjes en rijdt hij er niet tegenaan.
De automatische val detectie heeft zijn nut ook al bewezen. Ik wist niet dat de Roomba over drempels en zodoende wist hij de overloop te bereiken waar ook een trap naar beneden gaat. Toen ik de Roomba hoorde was ik al te laat, dacht ik, maar hij ontwijkt de trap uit zichzelf.
Wanneer de Roomba klaar is met stofzuigen, of de accu is leeg dan zoekt hij zelf zijn laadstation weer op. Naast dat het een robotstofzuiger is met goede schoonmaakprestaties is het ook een leuke gadget. Je eigen robot in huis :)
Het is even een investering, maar hij is elke euro waard. Ik raad hem zonder twijfel bij iedereen aan.