Zoef Robot Sien

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Zoef Robot Sien op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Maartje222* 04-10-2018

Fun en goede hulp tijdens de schoonmaak

Geschreven voor: Zoef Robot Sien

Super handig en leuk ding. Ik laat Zoef automatisch door het huis gaan als ik naar m'n werk ga maar gebruik hem ook voor de fun met de afstandsbediening. Als ik zelf aan het schoonmaken ben en hem bijvoorbeeld onder de bank of mijn bed wil laten stofzuigen. Verder was ik verrast hoe stil hij is. Hij kan zelfs aan terwijl ik op de bank TV kijk zonder dat ik er last van heb. Erg grappig om hem dan rond te zien rijden en verbaasd hoeveel vuil hij onderweg meeneemt. Doet het verder ook goed op mijn (lage) tapijt. Al met al zeker een aanrader!

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Goede kwaliteit/prijs

Minpunten

• Doet niet de rest van het huishouden

Linda Majoor 02-10-2018

Slechte levernsduur en om de maand stuk

Geschreven voor: Zoef Robot Sien

We wilden graag een hulpje in de huishouding. Deze is leuk maar geheel onbetrouwbaar. Zolang de garantie duurt, wordt je goed geholpen maar daarna is het de investering niet meer waard. Had zelfs een nieuwe in januari jl. gekregen en die is er voor de zomer ook mee gestopt. Zeer slecht. Helaas omdat de garantie (van de eerste) was verlopen, kost reparatie nu geld.

Minpunten

• Continu stuk
  • Levensduur

Johan 30-08-2018

Prima aankoop

Geschreven voor: Zoef Robot Sien

Ben erg blij met mijn aankoop. Doet wat ze moet doen. De vloer is elke dag weer schoon, geen kattenharen meer als ik thuis kom. Eenvoudig in gebruik en onderhoud.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Zuigt goed
  • Degelijk
  • Ideaal voor dierenharen
  • Relatief stil

BHoutM 28-08-2018

Blij mee

Geschreven voor: Zoef Robot Sien

Heb goed gezocht en uit eindelijk besloten dat dit me een goed koop leek.
En Sien bevalt me prima, zuigt goed en handig in gebruik.
Ik zou niet meer anders willen. Wat mij betreft een aanrader

Pluspunten

• Zuigtkracht
  • Navigatie
  • Programmeerbaar
  • Stofbak makkelijk te legen

PeterS83 14-11-2017

Vriendelijke klantenservice, maar slecht en niet duurzaam

Geschreven voor: Zoef Robot Sien

Ik heb dit product nu 14 maanden in huis sinds september 2016. Helaas heb ik al sinds ik het product een half jaar had, spijt van dit gekocht te hebben. De eerste accu begaf het na 3 maanden. Toen de klantenservice gemaild en ik kreeg een hele vriendelijke mail terug met daarbij de mededeling dat ze een nieuwe accu gingen sturen. Dat vond ik erg fijn. Maar helaas begaf die accu het ook alweer 2 maanden later. Toen weer de hele vriendelijke klantenservice gemaild.

Als oplossing werd mij een ander soort accu aangeboden (Een LIT ION ipv een NI CA accu). Helaas moest ik hier wel voor betalen ondanks dat ik nog in de garantieperiode zat en moest ik ook zelf de verzendkosten betalen om het product op te sturen. Terwijl zij een product geleverd hebben dat niet voldoet, dus ik vind het naar dat ik voor die kosten heb moeten betalen in garantieperiode. Ook al boden ze het aan voor kostprijs. Onder garantie hadden die kosten gewoon niet voor de klant moeten zijn.

Het product terugsturen en mijn geld terug geven of een deel daarvan, omdat ik ronduit ontevreden was, deden ze helaas niet aan. Maar vooruit, 32 euro verder en het apparaat deed het weer. En hij kon ook weer gewoon 2 uur schoonmaken, precies zoals de bedoeling is. Behalve dat de borsteltjes veel te snel hun haren verliezen beviel het apparaat mij wel weer redelijk.

Wel had ik in de tussentijd gehapt op een aanbieding van Philips, waar ik voor 150 euro ipv 240 een robotstofzuiger van hun kon kopen. En sinds ik die heb, weet ik ook wat voor enorm kwaliteitsverschil er tussen de 2 merken zit. Zo beweegt de Philips veel slimmer door het huis en na 8 maanden zien de borsteltjes er gewoon nog goed uit, zonder allerlei haren die uitgevallen zijn. En ook de accu gaat nog gewoon 2 uur mee.

Ik had bij mijn eerste ook gewoon voor een gerenommeerd merk moeten kiezen. Maar ik wou Zoef graag de kans geven, omdat ze Nederlands zijn en op papier leuke producten maken. Helaas kies ik door deze ervaring niet weer zomaar voor een merk dat ik niet ken.

We zijn ondertussen 8 maanden verder sinds de LI- ION accu erin gezet is (maart 2017) en tegenwoordig vindt Sien het na 40 minuten stofzuigen wel weer genoeg geweest. In plaats van de 2 uur die ze normaal door het huis zou moeten gaan. Gezien de slechte kwaliteit accu's en de borsteltjes die heel snel hun haren verliezen zou ik deze robotstofzuiger links laten liggen. Het is leuk dat die ook kan dweilen. Maar als ik zie hoe zo enorm veel slimmer mijn Philips door het huis beweegt, weet ik nu hoe het ook kan. Sien loopt eenvoudig vast in het vloerkleed en botst bijna overal tegenaan, terwijl mijn andere stofzuiger precies op het juiste moment stopt en dus niet botst. En het vloerkleed ontwijken doet die ook aan. Terwijl ze even duur zijn. Dan zou ik mij niet laten overtuigen door de dweilfunctie, maar deze Sien lekker op internet laten staan.

Een andere leuke "feature" die Sien gekregen heeft sinds ik de nieuwe soort accu erin heb laten zetten is dat ze niet meer in de buurt van het oplaadstation kan komen zonder daar vast te gaan lopen. Ze blijft dan rondjes draaien in een hoek en kan daar pas weer weg komen als ik de stoom van het laadstation haal. Heel vreemd. Dus ik kan Sien niet alleen in huis laten met het oplaadstation aangesloten.

Maar deze Sien hou ik, tot de accu het helemaal begeven heeft en dan gooi ik hem weg. Voor een product van 249 euro had ik toch een langere levensduur verwacht dan ongeveer 1 a 1,5 jaar. Totaal niet duurzaam. En ik had zeker na een half jaar niet verwacht zo ontevreden te zijn dat ik mijn geld terug wou. Ik geef een 2 en geen 1, omdat als het ding het doet, hij handig is in het stofzuigen. En omdat de klantenservice vriendelijk is.

Pluspunten

• grote stofbak
  • HEPA filter
  • Makkelijk te bedienen
  • dweilfunctie

Minpunten

• erg slechte accu
  • borstelharen vallen heel snel uit
  • botst bijna overal tegenaan
  • loopt eenvoudig vast in vloerkleed
  • betalen voor reparatie tijdens garantie

Eric 08-11-2017

Valt tegen

Geschreven voor: Zoef Robot Sien

Sien nu ruim een maand in huis, hij zuigt goed.
Maar botst wel erg hard op meubels etc.
Maak veel lawaai, als je virtuele muur gebruikt en Sien moet naar laadstation dan trekt hij zich niets van die muur aan.
Dweil werkt ook niet goed heb er water in gedaan na een aantal keren gebruikt te hebben zit er nog steeds water in tank (zoveel gaat er niet in)
Dit is mijn eerst robot stofzuiger maar vindt nogal tegenvallen

Pluspunten

• zuigt goed

Minpunten

• lawaai
  • botst te veel

Margeet 14-09-2016

Verbazingwekkend zo schoon!

Geschreven voor: Zoef Robot Sien

Sinds twee weken zijn wij in het bezit van Zoef Robot Sien. We zetten hem aan als we van huis weggaan en bij thuiskomst is de benedenverdieping perfect stofgezogen en geweild. Wat een gemak! In de middag is de bovenverdieping aan de beurt. Doordat hij veel minder geluid maakt dan de vorige robot cleaner die we hadden zetten we hem nu ook wel aan terwijl we thuis zijn. De schoonmaak kwaliteit is buitengewoon goed. Stofzuigt ook de wat grotere dingen. Wat in een huishouden met huisdieren en kinderen zeer prettig is. Er zijn genoeg opties om het grogramma te kiezen wat bij jouw past. Het grote aantal sensoren zorgt ervoor, dat dat de robot stofzuiger zichzelf goed tuned. Robot Sien is zeer wendbaar. Kortom 'Sien' heeft een plek in ons gezin en huishouden ingenomen. Wat een fantastische aankoop!

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Goede prijs / kwaliteit
  • Eenvoudig in gebruik