LG Vparquet

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 185 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG Vparquet op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

bjornciggaar 06-05-2015
Geschreven voor: LG Vparquet

Deze stofzuiger besteld bij Megapool n.a.v. de goede reviews die ik hier las. Gebruiksgemak is prima. De robot komt echter ook makkelijk vast te zitten en stopt dan met het programma. Je moet 'm snel herstarten als je wil dat hij het programma hervat. Laten stofzuigen als je het huis uit bent is dus nog niet compleet gelukt, ik vond 'm bij thuiskomst dan weer ergens in de kamer terug en kon overnieuw beginnen.
Vormgeving had wat beter gekund, met name steviger/duurzamer. Hij is erg krasgevoelig en zit al snel onder de krassen wanneer hij probeert ergens onder te komen (lijkt alsof de sensors niet goed aangeven wanneer iets niet lukt). 2 keer van de trap gevallen met de nodige schade en een flinke brom. Gerepareerd door Megapool maar daarna gewoon weer van de trap gevallen met nog meer schade. Een half jaar in bezit, maar de robot ziet er nu al uit alsof hij is gebruikt om landmijnen op te sporen. Hij lijkt ook af en toe kuren te hebben, het basisstation niet te vinden, plotseling uit te vallen midden in de kamer, steeds rond te rijden op hetzelfde plekje tot de accu leeg is, etc..
Jammer, want ik had meer verwacht van zo'n robotstofzuiger met zeer goede reviews en een nogal hoge prijs.

Polfre 01-01-2015
Geschreven voor: LG Vparquet

Geweldige ondersteuning voor het stofzuigen. Onze "Truus" wordt dagelijks ingezet. Het is niet zo dat je niet meer zelf moet zuigen, maar wel aanmerkelijk minder. Truus leert langzaam maar zeker de weg kennen in huis en stoot steeds minder tegen objecten aan.
Truus heeft wel problemen met onze staande schemerlamp. Die ziet ze niet goed staan. We kunnen niet meer zonder haar. Heel Af en toe loopt ze vast, vooral op losliggende kabels.
Ben je op zoek naar een stofzuiger robot, dan is deze een echte aanrader.

Voordelen
Minder stofzuigen nodig
Komt in alle hoeken
Heerlijk stil.

Nadelen:
Loopt soms vast
Is af en toe het homestation kwijt.

Marcel 19-10-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

Mijn aankoop van de LG Hom bot VParquet had met name te maken om zijn uitstraling en de vele positieve reacties hij doet zijn werk echt super goed eigenlijk doet hij het nog beter dan ik had verwacht er wordt geen plek over geslagen zelfs het stof dat onder een stoelpoot kleeft verwijderd hij met gemak dankzij de roterende borstels op hoeken aan de voorzijde.
Het geluid dat de LG hom bot VParquet maakt is zo erg weinig dat je rustig tv kunt kijken terwijl hij zijn huishoud werk doet.
Ik heb alleen maar positieve punten ontdekt ik zal niet meer zonder kunnen en hij ziet er gewoon heel erg leuk uit

Pietervs 16-04-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

Jammer dat er geen beoordeling kan worden gegeven over de klantenservice van LG.
We hebben de VParquet ruim een half jaar. Ondanks dat we hem regelmatig schoonmaken, viel de VParquet van de trap, iets wat volgens LG eigenlijk niet zou kunnen.
Hij is onder garantie gerepareerd. Dat duurde wel ruim 6 weken! Al die tijd zouden we dus zonder stofzuiger zitten, want de "service" voorziet er niet in dat er een leentoestel meegegeven wordt. Dus daar zelf maar voor gezorgd.
We vertrouwen de VParquet niet meer om de bovenverdiepingen te doen: daar gebruiken we dus maar weer de handstofzuiger.

hydrofoob 28-04-2014

@Pietervs
Dank voor je reactie. De hoogte is denk ik wel zo'n 15 cm. minimaal. Wellicht gaat mijn voorkeur uit naar het parkeren onder een fauteuil,die eveneens voldoende doorrij hoogte heeft. Waar ik duidelijkheid over probeer te krijgen is of de stofzuiger zijn dockingstation goed zal vinden bij een doorrijbreedte van ruim 50 cm. en een doorrijhoogte van pak hem beet 15 cm. Dus m.a.w. als de stofzuiger links en rechts een cm. of 5 marge heeft en in de hoogte ook een paar cm. zou het dan lukken om hem zo iedere keer te laten parkeren? In dat geval kan ik hem mooi uit het zicht houden en toch gebruiken.

hydrofoob 30-04-2014

Ik heb de VHomBot3 gisteren gekocht. Kan nu bevestigen dat hij problemen heeft met dunne U-vormige onderstellen van stoelen (dus op tafel zetten bij een stofzuigbeurt) en lampvoeten tot ca. 2 cm. wil hij veroveren. Luxaflex die tot aan de grond reikt vormt ook een probleem (10 cm. omhoog trekken)Voor de rest is het indrukwekkend wat het apparaat weet te presteren. Het oplaadstation staat nu tegen de muur onder een fauteuil. Daar kruipt hij na gedane arbeid feilloos naar terug. Alsof de hond in de mand kruipt. Tot zover dus heel tevreden.

Pietervs 26-04-2014

@hydrfoob ligt er aan hoe hoog je bank is. Het oplaadstation is al snel 10 centimeter hoog.

hydrofoob 25-04-2014

Ik overweeg deze stoifzuiger te kopen, maar zou het oplaadstation graag onder een bank plaatsen, zodat hij uit het zicht is tijdens het opladen. Heeft u enig idee of dat kan?

gcaj_van_diessen 31-03-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

Deze robotstofzuiger is eenvoudig in de bediening en hij doet zijn werk goed in ons appartement. Wel loopt hij af en toe vast op kleine hoekjes waar hij dan zelfstandig niet meer uitkomt en kan hij soms het homestation niet meer zelf terugvinden. Maar alles overziend zijn wij tot nu toe zeer tevreden.

hydrofoob 18-04-2014

Peter_S_ 13-03-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

We hebben de LG VPARQUET nog maar kort, maar we zijn er zeer tevreden over. Eindelijk een "volwassen" robotstofzuiger die zelfstandig in huis aan de slag kan.

I.v.m. twee katten en een baby op komst is deze stofzuiger een uitkomst. Door de instelbare mogelijkheden wordt het huis iedere nacht schoongemaakt.

Bij aankoop kort contact gehad met de LG klantenservice, die ons bijzonder goed heeft geholpen.

schone vloer 11-03-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

Wij hebben de hombot gekocht, zodat we minder hoeven te stofzuigen. Na opladen en aansluiten, ging hij meteen aan de gang en hij 'liep' zelfs over een tamelijk dik vloerkleed. Dit kleed werd prima gezogen. Gek genoeg bleef hij wel een keer hangen op een zwenkwiel van een meubelstuk.
Het is heel grappig om te zien hoe systematisch hij door je kamer gaat. En ook zie je dat hij op tijd afremt wanneer hij iets tegenkomt, zodat hij er niet tegenop botst. De kleine drempel (ca. 1,5cm) naar onze keuken nam hij ook met gemak, zodat ook daar de vloer gedaan werd.
Onze kamer staat tamelijk vol met meubilair, we denken dat je met een minder volle kamer nóg meer plezier van dit apparaat zult hebben.
Wij zijn heel blij met dit apparaat en we hopen dat hij lang zijn werk zal blijven doen.

ingridbr68 06-03-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

Geweldig! Ik heb alleen niet genoeg vrije ruimte die nodig is voor dit apparaat dus vindt hij zijn basisstation niet. Moet ik hem zelf even terug brengen. Verder ideaal.....nog niet veel gebruikt want heb hem nog maar net. Ziet er qua vormgeving mooi uit en kan ook nog dweilen!

Angela Goedman 05-03-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

Ik ben zeer tevreden over de LG VParquet. Hij is zeer gebruiksvriendelijk en eenvoudig in gebruik. Geen ingewikkelde instellingen. Het apparaat stofzuigt goed en komt ook langs randen en hoeken doordat hij een vierkante vorm heeft met daarbij ronddraaiende borsteltjes aan de voorzijde. Hij komt overal in de kamers en slaat geen stukken over. Ook ben ik erg blij met de extra dweilfunctie. Hierbij blijven af en toe wel vlekjes op de vloer zitten omdat het apparaat niet voldoende druk kan zetten op de vloer. Verder maakt hij weinig geluid. Het is even een investering maar daar krijg je dan ook zeker iets voor terug. Een schone vloer en vrije tijd.

Angela Goedman 05-03-2014

Niels_1408 03-03-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

Veel mogelijkheden om je huis schoon te krijgen, heel erg simpel om mee de hombot te gebruiken.
De Hombot is erg netjes om te zien en past in iedere woonkamer.
Duurzaamheid valt nog te zien want hij botst wel soms tegen stoelpoten aan.
Verder is het een super product die goed schoonmaakt in huis.

G.Heijsters 01-03-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

Direct na het uitpakken van de VParquet aan de slag kunnen gaan dank zijn de duidelijke Quick Guide. Na installatie van het laadstation en robot een eerste 'proef'rondje laten zuigen. De sensoren van de VParquet zorgen ervoor dat stoelen tafels etc. 'gezien' worden en dat de robot nergens tegenaan botst. Snoeren op de vloer moeten wel netjes weg gewerkt worden zodat deze niet in de borstels vast komen te zitten. Om alle functies te leren kennen en te gebruiken is het raadzaam om de handleiding te lezen. Inmiddels heeft de VParquet zijn 'vaste plekje' in de huiskamer gekregen en is de bediening via de afstandsbediening erg gemakkelijk. Dat geldt overigens ook voor het schoon maken van de stofcontainer. Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen, ik heb de VParquet pas een paar dagen in gebruik. Wel kan ik zeggen dat de VParquet er degelijk en fraai uitzien. Kortom ben ik zeer tevreden over deze aankoop!

Marjolein 1964 28-02-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

Het is super makkelijk wij gaan naar ons werk
en de kinderen naar school en de homeboth doet het werk.
Als wij thuis komen is alles gedaan.

RobertK1974 28-02-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

Dit aandoenlijke apparaatje doet de basis schoonmaak voor je. Laat hem 's nachts zijn programma draaien en de spreekwoordelijke kaboutertjes zijn langs geweest. Verwacht echter geen wonderen en onderhoud het apparaat regelmatig. Verder heeft hij soms moeite de "home-base" terug te vinden. Al met al aanrader.

ManonA 28-02-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

De stofzuiger bevalt heel goed. Komt in de kleinste hoeken. Is zeer stil. Gaat nauwkeurig te werk. De VParquet komt zelfs onde de kasten en onder het bed. Als de stofzuiger op tapijt komt dan gaat de turbo aan. Ook de tapijten zijn schoon na gebruik van de stofzuiger.

BeedeGee 28-02-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

Het is met recht een stofzuiger. De hoeveelheid stof die ik tegenkom in het bakje is verbluffend. Ideaal voor de dagelijkse kruimels op de vloer die net teveel moeite zijn om de stofzuiger te pakken maar je liever niet ziet. Gewoon even een half uurtje het apparaat z'n gang laten gaan en het is weg!
De stofzuiger zoemt nu door het huis. Qua lawaai is het niks vergeleken met een extra stofzuiger en kan die prima zijn werk doen als ik thuis ben, het is dan geen storende factor!

LG doet het apparaat geen goed recht in de beschrijving op de site. Vermelden dat er een afstandbediening bij zit zou voor mij de keuze een stuk makkelijker hebben gemaakt.
Met de afstandsbediening kun je het apparaat makkelijk, uit het zicht, onder de bank plaatsen en tevoorschijn laten komen als het nodig is.
En ook wat duidelijker uitleggen hoe handig de spiral functie is. Even het apparaat op de vuile plek zetten en met Spiral maakt die in een cirkel eromheen schoon!

Wel even oppassen voor draden, veters van schoenen en licht schuine oppervlakten. Daar weet die zich af en toe geen raad mee en maakt het zichzelf moeilijk. Goede reden om regelmatig onnodige spullen van de vloer te halen.

Mijn keuze voor de LG Parquet werd ook gevormd door uiterlijk. Ziet er heel wat galanter uit dan de bakbeesten van de andere merken.
De vuilbak zit netjes verstopt aan de bovenkant en is makkelijk bereikbaar. De knoppen op het apparaat zijn duidelijk. Na legen bakje klep dicht en op home drukken, dan gaat die zelf op weg naar laadstation.

Qua duurzaamheid lijkt het me een redelijk degelijk apparaat. Alleen jammer dat het deksel van de afvalbak niet los kan zodat het bakje goed uit kan kloppen boven de vuilnisbak. Dat kan nog wel eens breken.

Eindconclusie: Top apparaat. Doet z'n werk goed en ook nog leuk om te kijken hoe die dat doet.

dpalmere 27-02-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

Bij dagelijks gebruik maakt hij de vloer van ons huis prima schoon (70m2). Met de afstandsbediening inschakelen is zeer eenvoudig en hij keert zelf terug om op te laden. Moet wel dagelijks schoongemaakt worden, maar dat is eenvoudig via de bovenkant van de hombot. We hebben honden en alle haren zijn verdwenen. Door de vierkante vormgeving kan hij overal goed bij en gaat hij ook onder de kasten verder.

Het apparaat is eenvoudig te bedienen en biedt voldoende mogelijkheden. Let er wel op snoeren wel te werken, want die kunnen 'meegenomen' worden.

Al met al een prima apparaat dat veel werk uit handen neemt terwijl wij andere dingen kunnen doen.

Senpai 27-02-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

Vandaag in de ochtend ontvangen, direct opgeladen en aan de slag! Wat direct opvalt is hoe systematisch de stofzuiger aan de slag gaat, qua geluid valt het reuze mee, ik had de tv aan en kon het allemaal goed volgen. Het apparaat is ook makkelijk te bedienen, geen ingewikkeld gedoe, zeer tevreden mee. Hoop dat ie lang meegaat, want na 1 dag kan ik al niet zonder! gelukkig netjes 2 jaar garantie.

Jonny2x4 26-02-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

Dit ding is geweldig... Ik heb haar nu een maand (ja haar, geen uitleg nodig…), en nog geen dag spijt gehad. Goedkoop zijn ze helaas niet, maar het geld meer dan waard.
Ik gebruik de Hom-Bot op de begane vloer en op de eerste verdieping. Ik heb een laminaatvloer zonder tapijten.
Het basisstation staat op de begane. Volgens de handleiding moet deze zowel links als rechts anderhalve meter vrij staan. Bij aanschaf dacht ik al dat dit nogal ruim genomen was, en dat is gelukkig ook zo. De Hom-Bot staat verdekt opgesteld tussen een muur en een kast, die ruimte is ongeveer een halve meter breed. Een enkele maal weet zij het basisstation niet te vinden, maar het feit dat ze netjes uit het zicht staat maakt dat meer dan goed. Dankzij de camera en de sensoren botst zij tijdens het zuigen vrijwel nergens tegenaan. Ik zeg vrijwel, want ze heeft moeite om smalle obstakels te herkennen. Gitaren op standaard en twee smalle, langwerpige beelden probeert ze omver te gooien. De gitaren en beelden moet ik daarom voor het zuigen van de vloer halen. Met de stoelen gaat ze soms een beetje aan de wandel, maar dit valt mee. Deze kan ik gewoon laten staan. Heel af en toe komt ze daaronder vast te zitten. Op zich is het wel een nadeel dat ik voor het poetsen dingen moet wegzetten. Met robotzuigers moet je de vloer altijd “robotproof” maken, maar ik had gehoopt dat ik alle “objecten” kon laten staan. Wellicht dat dit middels een update wordt opgelost. Op de eerste verdieping gaat het haar beter af. Hier hoef ik niets weg te zetten. Ik heb maar 1 drempel van 1-2 cm hoog, en hier heeft ze geen moeite mee. Na het zuigen gaat ze terug naar de plek waar ze begon.
De schoonmaakprestaties zijn wat mij betreft prima. Als je welke robotzuiger dan ook vergelijkt met een normale, dan wint de normale het altijd. Als je echter in acht neemt dat een robotzuiger (vrijwel) dagelijks schoonmaakt (hier werd voorheen 1 a 2 keer per maand gezogen…), dan houdt deze het veel schoner. Zelfs als je de zuiger elke dag een rondje laat maken zul je je verbazen over wat er in het stofbakje zit. De dweilfunctie heb ik nog niet uit geprobeerd, ik verwacht dat deze het nog net wat schoner maakt. Het is eigenlijk meer een veegfunctie, het is namelijk niet mogelijk om nat te dweilen!
Wat betreft de mogelijkheden, deze zijn ruim voldoende. Standaard staat de zuiger op “zig zag mode”. Dit is gewoon systematisch baantjes trekken, niets wordt overgeslagen. De “cell by cell mode” doet hier nog een stapje bovenop, deze verdeelt de kamer in kleinere cellen en voert hier de “zig zag” op uit. Met deze modus wordt er dus een paar keer over hetzelfde vlak gezogen, waardoor het nog schoner zou moeten zijn. Ik merk eerlijk gezegd niet vreselijk veel verschil tussen beide standen, alleen dat de laatste een stuk langer duurt. Als derde heb je de optie “spiral spot mode”. Deze is handig als je ergens op een plek iets hebt laten vallen. De robot maakt een rondje schoon op een oppervlak van ongeveer een vierkante meter. Leuk, maar je kunt haar net zo goed de hele kamer laten doen. Bij alle opties is de mogelijkheid om de turbomodus aan te zetten. Deze verhoogt de zuigkracht, maar ook het geluid. In beide gevallen is de robot zeer stil. Je kunt haar gewoon haar gang laten gaan bij het kijken van een (actie)film. Er zit ook een afstandsbediening bij, waarmee je de robot zelf kunt besturen. Ook erg leuk, alleen jammer dat dit met vier knoppen gaat en niet met een joystick. Als je stuurt dan draait de robot op de plaats, rijdend sturen is dus niet mogelijk.
Wat betreft gebruiksgemak, als een update ervoor zou zorgen dat ik geen dingen hoef weg te zetten krijgt ze een 9. Ik heb de Hom-Bot tot nu toe één keer van een update voorzien middels de USB-aansluiting. Dit gaat snel, gemakkelijk, en na de update deed ze het merkbaar beter rond stoelen, en vond ze het basisstation ook veel beter terug. Je kunt de robot op vaste tijden laten zuigen. Dit wil je in de meeste gevallen natuurlijk, maar je kunt helaas alleen het tijdstip opgeven en niet de dagen. Om de dag of niet/wel in het weekend zit er dus (nog?) niet in. Slecht, voor iets dat zonder korting 500 euro kost… Als deze functionaliteit erin zit: een 10! Het schoonmaken is gemakkelijk. Bakje eruit, legen (dit kun je wel beter buiten doen, want soms stoft het nogal…) en om de zoveel tijd de borstel schoonmaken. Heel af en toe doet de robot vreemd (ze maakt bijvoorbeeld alleen rondjes). Er zit een borsteltje bij om de sensoren schoon te maken, dit lost het op. Hard schoonblazen ook overigens. De accu gaat ook lang genoeg mee, minstens twee uur.
De vormgeving is mooi, als je van rood houd. Ik houd van rood. En van glimmende gadgets. De robot glimt…
Wat betreft duurzaamheid kan ik alleen zeggen dat ik de robot degelijk vind gebouwd. De glimmende bovenkant is wel wat krasgevoelig, maar tot nu toe is ze nog krasvrij.
Je gaat geen spijt krijgen van deze aankoop. Zelfs zonder dat ik de robot op vaste tijden laat zuigen spaart mij dit enorm veel tijd, en is het huis veel schoner. Ja, ze zijn (te) duur, maar dat is tijd (en stofzakken) ook. Een gewone stofzuiger verbruikt ook nog eens aanzienlijk meer, ik denk dat het verschil op de lange termijn verwaarloosbaar is.

M.C.M.R.te V. 26-02-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

Erg handig apparaat. Het huis wordt goed schoon. Maakt niet veel geluid.
Eenvoudig te bedienen. Zelfs vloerkleed maakt hij goed schoon.
Ook al zie je geen stof, na het stofzuigen zit het stofbakje helemaal vol.
Het bespaart veel tijd.

RiLy 26-02-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

De HOM BOT VParquet hebben we vandaag gekocht en meteen aangezet. Hij deed het meteen, hartstikke makkelijk in gebruik zonder de handleiding te lezen! Hij deed direct zijn werk en is ontzettend leuk om naar te kijken. Er worden batterijen geleverd voor de (schattige en kleine) afstandbediening. In vergelijking met andere robotstofzuigers heeft deze veel opties als je vergelijkt met de prijs. Het is dus zeker waar voor je geld, voor wat dit robotstofzuigertje biedt.
Het is ook enorm fijn dat hij niet ergens tegen aanrijdt, maar dat hij prachtig overal omheen manoeuvreert en alsnog overal bijkomt.

rubi26rubisolane 25-02-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

Voor het dagelijks bijhouden van je vloer is de VPARQUET ideaal. Hij blijft net zo lang doorgaan tot de batterij op is en gaat dan zelf naar het moeder station. Je moet er wel voor zorgen dat je vloer vrij is van al het groter vuil, zodat hij wel vrij door kan gaan zonder dat er een error komt. Hij past helaas alleen niet onder ons electrische bed vanwege de motor, wat ik wel een nadeel vind. Verder ben ik zeer tevreden.

EvanO 25-02-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

Mogelijkheden: De bot heeft sensoren waardoor deze perfect op laminaat voort beweegt.

Gebruiksgemak: Heel simpel, stekker erin. Station plaatsen. en Voila. Tevens de handleiding even doorlezen en starten maar!

Vormgeving: Erg mooi design dat logisch is opgebouwd.

Duurzaamheid: Stevig en robuust, kan tegen een stootje.

Overall: Aanrader!

Rpruijss 23-02-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

Ik heb de LG Homebot VParquet meteen geinstalleerd na de aankoop. Dat gaat heel eenvoudig, gebruik van de handleiding is niet nodig. We hebben hem meteen uitgeprobeerd en zijn super tevreden over het resultaat. We hebben een split-level woning maar de Homebot weet precies waar het trapje is naar de verdieping eronder. De schoonmaak resultaten zijn zonder meer goed. Met 3 kinderen en enkele huisdieren is elke dag stofzuigen een must. Ideeal dat dit nu gebeurt als we niet thuis zijn.

VMR21 23-02-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

De Hom bot stofzuigt goed en is makkelijk in gebruik. Ik heb weinig tijd voor het huishouden en dit is ideaal. Ik kan nu al niet meer zonder!
Het starten is erg makkelijk, stekker van het homestation erin en de hom bot leert uit zichzelf de route.