LG Vparquet - Reviews

Type/soort
robot stofzuiger
Kleuren
rood, zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 185 reviews die zijn achtergelaten voor de LG Vparquet op Kieskeurig.nl.

bjornciggaar 06-05-2015
  • Product half jaar in bezit

3,8
Deze stofzuiger besteld bij Megapool n.a.v. de goede reviews die ik hier las. Gebruiksgemak is prima. De robot komt echter ook makkelijk vast te zitten en stopt dan met het programma. Je moet 'm snel herstarten als je wil dat hij het programma hervat. Laten stofzuigen als je het huis uit bent is dus nog niet compleet gelukt, ik vond 'm bij thuiskomst dan weer ergens in de kamer terug en kon overnieuw beginnen.
Vormgeving had wat beter gekund, met name steviger/duurzamer. Hij is erg krasgevoelig en zit al snel onder de krassen wanneer hij probeert ergens onder te komen (lijkt alsof de sensors niet goed aangeven wanneer iets niet lukt). 2 keer van de trap gevallen met de nodige schade en een flinke brom. Gerepareerd door Megapool maar daarna gewoon weer van de trap gevallen met nog meer schade. Een half jaar in bezit, maar de robot ziet er nu al uit alsof hij is gebruikt om landmijnen op te sporen. Hij lijkt ook af en toe kuren te hebben, het basisstation niet te vinden, plotseling uit te vallen midden in de kamer, steeds rond te rijden op hetzelfde plekje tot de accu leeg is, etc..
Jammer, want ik had meer verwacht van zo'n robotstofzuiger met zeer goede reviews en een nogal hoge prijs.

Pietervs 16-04-2014
  • Product half jaar in bezit

6,2
Jammer dat er geen beoordeling kan worden gegeven over de klantenservice van LG.
We hebben de VParquet ruim een half jaar. Ondanks dat we hem regelmatig schoonmaken, viel de VParquet van de trap, iets wat volgens LG eigenlijk niet zou kunnen.
Hij is onder garantie gerepareerd. Dat duurde wel ruim 6 weken! Al die tijd zouden we dus zonder stofzuiger zitten, want de "service" voorziet er niet in dat er een leentoestel meegegeven wordt. Dus daar zelf maar voor gezorgd.
We vertrouwen de VParquet niet meer om de bovenverdiepingen te doen: daar gebruiken we dus maar weer de handstofzuiger.

hydrofoob 25-04-2014

Ik overweeg deze stoifzuiger te kopen, maar zou het oplaadstation graag onder een bank plaatsen, zodat hij uit het zicht is tijdens het opladen. Heeft u enig idee of dat kan?

Pietervs 26-04-2014

@hydrfoob ligt er aan hoe hoog je bank is. Het oplaadstation is al snel 10 centimeter hoog.

hydrofoob 28-04-2014

@Pietervs
Dank voor je reactie. De hoogte is denk ik wel zo'n 15 cm. minimaal. Wellicht gaat mijn voorkeur uit naar het parkeren onder een fauteuil,die eveneens voldoende doorrij hoogte heeft. Waar ik duidelijkheid over probeer te krijgen is of de stofzuiger zijn dockingstation goed zal vinden bij een doorrijbreedte van ruim 50 cm. en een doorrijhoogte van pak hem beet 15 cm. Dus m.a.w. als de stofzuiger links en rechts een cm. of 5 marge heeft en in de hoogte ook een paar cm. zou het dan lukken om hem zo iedere keer te laten parkeren? In dat geval kan ik hem mooi uit het zicht houden en toch gebruiken.

hydrofoob 30-04-2014

Ik heb de VHomBot3 gisteren gekocht. Kan nu bevestigen dat hij problemen heeft met dunne U-vormige onderstellen van stoelen (dus op tafel zetten bij een stofzuigbeurt) en lampvoeten tot ca. 2 cm. wil hij veroveren. Luxaflex die tot aan de grond reikt vormt ook een probleem (10 cm. omhoog trekken)Voor de rest is het indrukwekkend wat het apparaat weet te presteren. Het oplaadstation staat nu tegen de muur onder een fauteuil. Daar kruipt hij na gedane arbeid feilloos naar terug. Alsof de hond in de mand kruipt. Tot zover dus heel tevreden.

Polfre 01-01-2015

Geweldige ondersteuning voor het stofzuigen. Onze "Truus" wordt dagelijks ingezet. Het is niet zo dat je niet meer zelf moet zuigen, maar wel aanmerkelijk minder. Truus leert langzaam maar zeker de weg kennen in huis en stoot steeds minder tegen objecten aan.
Truus heeft wel problemen met onze staande schemerlamp. Die ziet ze niet goed staan. We kunnen niet meer zonder haar. Heel Af en toe loopt ze vast, vooral op losliggende kabels.
Ben je op zoek naar een stofzuiger robot, dan is deze een echte aanrader.

Voordelen
Minder stofzuigen nodig
Komt in alle hoeken
Heerlijk stil.

Nadelen:
Loopt soms vast
Is af en toe het homestation kwijt.

Cindy Van Damme 11-11-2014

Super stofzuiger, voorlopig geen negatieve punten! Het toestel werkt beter dan verwacht, met 4 katten is het een super toestel met een groot reservoir dat zeer eenvoudig te reinigen is!

Marcel 19-10-2014

Mijn aankoop van de LG Hom bot VParquet had met name te maken om zijn uitstraling en de vele positieve reacties hij doet zijn werk echt super goed eigenlijk doet hij het nog beter dan ik had verwacht er wordt geen plek over geslagen zelfs het stof dat onder een stoelpoot kleeft verwijderd hij met gemak dankzij de roterende borstels op hoeken aan de voorzijde.
Het geluid dat de LG hom bot VParquet maakt is zo erg weinig dat je rustig tv kunt kijken terwijl hij zijn huishoud werk doet.
Ik heb alleen maar positieve punten ontdekt ik zal niet meer zonder kunnen en hij ziet er gewoon heel erg leuk uit

gcaj_van_diessen 31-03-2014

Deze robotstofzuiger is eenvoudig in de bediening en hij doet zijn werk goed in ons appartement. Wel loopt hij af en toe vast op kleine hoekjes waar hij dan zelfstandig niet meer uitkomt en kan hij soms het homestation niet meer zelf terugvinden. Maar alles overziend zijn wij tot nu toe zeer tevreden.

hydrofoob 18-04-2014

stevenbaert707 15-03-2014

Fantastische robot stofzuiger. Kuist heel goed, speciaal in de hoekjes. Echt opvallend is dat een stofzuiger nu "smart" geworden is en die zijn hele omgeving verkend alsook herinnerd voor de beste prestaties met een geplande route i.p.v. gewoon zig zag.

Stomverbaasd dat deze robot zoveel stof & vuil vind want iedere week zit het bakje bomvol. Ik vermoed dat mijn laatste stofzuiger (ook een robot van een heel bekend merk . . . bye bye R****a) wel de moties deed maar zeker niet de reiniging.

Het help wel enorm om alle stoelen te verplaatsen alsook losse draden weg te nemen voor het opstarten van de robot om de kans te vermijden dat de robot vastloopt en/of plaatsen niet kan kuisen. Dit is van toepassing bij iedere robot stofzuiger.

Zeker niet de goedkoopste robot stofzuiger op de markt (alsook niet het duurste), en dat is het enig nadeel dat ik met dit toestel kan vinden.

Peter_S_ 13-03-2014

We hebben de LG VPARQUET nog maar kort, maar we zijn er zeer tevreden over. Eindelijk een "volwassen" robotstofzuiger die zelfstandig in huis aan de slag kan.

I.v.m. twee katten en een baby op komst is deze stofzuiger een uitkomst. Door de instelbare mogelijkheden wordt het huis iedere nacht schoongemaakt.

Bij aankoop kort contact gehad met de LG klantenservice, die ons bijzonder goed heeft geholpen.

schone vloer 11-03-2014
  • Product kwartaal in bezit

Wij hebben de hombot gekocht, zodat we minder hoeven te stofzuigen. Na opladen en aansluiten, ging hij meteen aan de gang en hij 'liep' zelfs over een tamelijk dik vloerkleed. Dit kleed werd prima gezogen. Gek genoeg bleef hij wel een keer hangen op een zwenkwiel van een meubelstuk.
Het is heel grappig om te zien hoe systematisch hij door je kamer gaat. En ook zie je dat hij op tijd afremt wanneer hij iets tegenkomt, zodat hij er niet tegenop botst. De kleine drempel (ca. 1,5cm) naar onze keuken nam hij ook met gemak, zodat ook daar de vloer gedaan werd.
Onze kamer staat tamelijk vol met meubilair, we denken dat je met een minder volle kamer nóg meer plezier van dit apparaat zult hebben.
Wij zijn heel blij met dit apparaat en we hopen dat hij lang zijn werk zal blijven doen.

ingridbr68 06-03-2014

Geweldig! Ik heb alleen niet genoeg vrije ruimte die nodig is voor dit apparaat dus vindt hij zijn basisstation niet. Moet ik hem zelf even terug brengen. Verder ideaal.....nog niet veel gebruikt want heb hem nog maar net. Ziet er qua vormgeving mooi uit en kan ook nog dweilen!

Angela Goedman 05-03-2014

Ik ben zeer tevreden over de LG VParquet. Hij is zeer gebruiksvriendelijk en eenvoudig in gebruik. Geen ingewikkelde instellingen. Het apparaat stofzuigt goed en komt ook langs randen en hoeken doordat hij een vierkante vorm heeft met daarbij ronddraaiende borsteltjes aan de voorzijde. Hij komt overal in de kamers en slaat geen stukken over. Ook ben ik erg blij met de extra dweilfunctie. Hierbij blijven af en toe wel vlekjes op de vloer zitten omdat het apparaat niet voldoende druk kan zetten op de vloer. Verder maakt hij weinig geluid. Het is even een investering maar daar krijg je dan ook zeker iets voor terug. Een schone vloer en vrije tijd.

Angela Goedman 05-03-2014

Niels_1408 03-03-2014

Veel mogelijkheden om je huis schoon te krijgen, heel erg simpel om mee de hombot te gebruiken.
De Hombot is erg netjes om te zien en past in iedere woonkamer.
Duurzaamheid valt nog te zien want hij botst wel soms tegen stoelpoten aan.
Verder is het een super product die goed schoonmaakt in huis.

G.Heijsters 01-03-2014

Direct na het uitpakken van de VParquet aan de slag kunnen gaan dank zijn de duidelijke Quick Guide. Na installatie van het laadstation en robot een eerste 'proef'rondje laten zuigen. De sensoren van de VParquet zorgen ervoor dat stoelen tafels etc. 'gezien' worden en dat de robot nergens tegenaan botst. Snoeren op de vloer moeten wel netjes weg gewerkt worden zodat deze niet in de borstels vast komen te zitten. Om alle functies te leren kennen en te gebruiken is het raadzaam om de handleiding te lezen. Inmiddels heeft de VParquet zijn 'vaste plekje' in de huiskamer gekregen en is de bediening via de afstandsbediening erg gemakkelijk. Dat geldt overigens ook voor het schoon maken van de stofcontainer. Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen, ik heb de VParquet pas een paar dagen in gebruik. Wel kan ik zeggen dat de VParquet er degelijk en fraai uitzien. Kortom ben ik zeer tevreden over deze aankoop!

Marjolein 1964 28-02-2014

Het is super makkelijk wij gaan naar ons werk
en de kinderen naar school en de homeboth doet het werk.
Als wij thuis komen is alles gedaan.

RobertK1974 28-02-2014

Dit aandoenlijke apparaatje doet de basis schoonmaak voor je. Laat hem 's nachts zijn programma draaien en de spreekwoordelijke kaboutertjes zijn langs geweest. Verwacht echter geen wonderen en onderhoud het apparaat regelmatig. Verder heeft hij soms moeite de "home-base" terug te vinden. Al met al aanrader.

ManonA 28-02-2014
  • Product maand in bezit

De stofzuiger bevalt heel goed. Komt in de kleinste hoeken. Is zeer stil. Gaat nauwkeurig te werk. De VParquet komt zelfs onde de kasten en onder het bed. Als de stofzuiger op tapijt komt dan gaat de turbo aan. Ook de tapijten zijn schoon na gebruik van de stofzuiger.

BeedeGee 28-02-2014

Het is met recht een stofzuiger. De hoeveelheid stof die ik tegenkom in het bakje is verbluffend. Ideaal voor de dagelijkse kruimels op de vloer die net teveel moeite zijn om de stofzuiger te pakken maar je liever niet ziet. Gewoon even een half uurtje het apparaat z'n gang laten gaan en het is weg!
De stofzuiger zoemt nu door het huis. Qua lawaai is het niks vergeleken met een extra stofzuiger en kan die prima zijn werk doen als ik thuis ben, het is dan geen storende factor!

LG doet het apparaat geen goed recht in de beschrijving op de site. Vermelden dat er een afstandbediening bij zit zou voor mij de keuze een stuk makkelijker hebben gemaakt.
Met de afstandsbediening kun je het apparaat makkelijk, uit het zicht, onder de bank plaatsen en tevoorschijn laten komen als het nodig is.
En ook wat duidelijker uitleggen hoe handig de spiral functie is. Even het apparaat op de vuile plek zetten en met Spiral maakt die in een cirkel eromheen schoon!

Wel even oppassen voor draden, veters van schoenen en licht schuine oppervlakten. Daar weet die zich af en toe geen raad mee en maakt het zichzelf moeilijk. Goede reden om regelmatig onnodige spullen van de vloer te halen.

Mijn keuze voor de LG Parquet werd ook gevormd door uiterlijk. Ziet er heel wat galanter uit dan de bakbeesten van de andere merken.
De vuilbak zit netjes verstopt aan de bovenkant en is makkelijk bereikbaar. De knoppen op het apparaat zijn duidelijk. Na legen bakje klep dicht en op home drukken, dan gaat die zelf op weg naar laadstation.

Qua duurzaamheid lijkt het me een redelijk degelijk apparaat. Alleen jammer dat het deksel van de afvalbak niet los kan zodat het bakje goed uit kan kloppen boven de vuilnisbak. Dat kan nog wel eens breken.

Eindconclusie: Top apparaat. Doet z'n werk goed en ook nog leuk om te kijken hoe die dat doet.

dpalmere 27-02-2014

Bij dagelijks gebruik maakt hij de vloer van ons huis prima schoon (70m2). Met de afstandsbediening inschakelen is zeer eenvoudig en hij keert zelf terug om op te laden. Moet wel dagelijks schoongemaakt worden, maar dat is eenvoudig via de bovenkant van de hombot. We hebben honden en alle haren zijn verdwenen. Door de vierkante vormgeving kan hij overal goed bij en gaat hij ook onder de kasten verder.

Het apparaat is eenvoudig te bedienen en biedt voldoende mogelijkheden. Let er wel op snoeren wel te werken, want die kunnen 'meegenomen' worden.

Al met al een prima apparaat dat veel werk uit handen neemt terwijl wij andere dingen kunnen doen.

Senpai 27-02-2014

Vandaag in de ochtend ontvangen, direct opgeladen en aan de slag! Wat direct opvalt is hoe systematisch de stofzuiger aan de slag gaat, qua geluid valt het reuze mee, ik had de tv aan en kon het allemaal goed volgen. Het apparaat is ook makkelijk te bedienen, geen ingewikkeld gedoe, zeer tevreden mee. Hoop dat ie lang meegaat, want na 1 dag kan ik al niet zonder! gelukkig netjes 2 jaar garantie.