Miele Scout RX1

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele Scout RX1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,3

p**********@g******** 10-06-2023
Geschreven voor: Miele Scout RX1

wij (mijn vrouw en ik) zijn super tevreden met dit apparaat.
hij gaat aan als we de deur uitgaan en je ziet zijn werk meteen als we terug komen .
Wij hebben geen storing gehad.

Pluspunten

• doet zijn werk goed
  • makelijk te bedienen

Minpunten

• duur

Koeman 27-03-2018

F3, altijd maar die F3

Geschreven voor: Miele Scout RX1

We hebben de slecht functionerende Miele 4 jaar. Alles geprobeerd. Langs Miele servicecentrum, best ver uit de buurt, opgestuurd en terugekregen, uit elkaar gehaald, accu vervangen, kortom, alle adviezen opgevolgd, maar het resultaat blijft gewoon slecht.
Ter vergelijking: kochten we 1 Quigg bij de Aldi, goedkoop, maar voor die prijs doet ie goed wat ie moet doen, we kochten een iRobot, doet het al 5 jaar perfect, goede prijs, en het drama van de Miele, de duurste. Vóór gebruik moet je eerst de accu lostrekken en opnieuw aansluiten......dat kan toch niet de bedoeling zijn.....

dolfijnen12 01-02-2018

miskoop

Geschreven voor: Miele Scout RX1

Een grote wens was een robotstofzuiger. Vorig jaar januari hebben wij gekozen voor de Miele Scout RX1. I.v.m. verhuizing hebben we de eerste maanden niet gebruikt vanwege bouwstof etc. Na gebruik erg tevreden met het resultaat. Dagelijks het opvangbankje geleegd om hem zo 'netjes' mogelijk te houden. Ook hebben we meerdere keren haren verwijderd uit de borstels maar hij bleef steeds in storing gaan. Na een aantal maanden merkten we dat de stofzuiger niet zo goed schoon maakte als voorheen. We hebben hem daardoor ook een aantal maanden niet gebruikt voordat we hem bij Miele hebben gebracht ter reparatie. Aangezien we hem nog geen jaar in gebruik hadden gingen we ervan uit dat dit binnen de garantie zou vinden. Jammer genoeg bleek dit niet het geval en kregen we een rekening van € 145 om hem te repareren waarvan € 100 aan arbeidsloon. Volgens de website kost een onderhoudsbeurt zo'n € 80,- (vervangen borstel, rubbertjes etc.) maar wij krijgen een rekening die bijna twee keer zoveel is. Reden was dat dit andere onderdelen zijn dan de onderdelen die onder een onderhoudsbeurt zouden vallen. Met andere woorden. Na nog geen jaar in gebruik erg teleurgesteld over het product (werkt maar van korter duur) om vervolgens met reparatiekosten geconfronteerd te worden. Raad dit product dan ook niet aan!

Pluspunten

• neemt werk uit handen (als hij het doet)

Minpunten

• relatief duur
  • werkt voor korte duur
  • gaat vaak onnodig in storing
  • servicekosten zijn hoog voor reparatie
  • botst en laat strepen achter