Neato Botvac Connected

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Neato Botvac Connected op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

de Vries 02-02-2020

Neato Botvac Connected koop advies

Geschreven voor: Neato Botvac Connected

Wij hebben 3 honden en 4 katten dus enorm belangrijk om elke dag te stofzuigen. Wij hadden bedenkingen gaat hij al die haren wel weg krijgen en gaat dit wel werken bij ons!
En ja, wij kunnen deze stofzuiger van harte aanbevelen aan alle huisdierbezitters. Tot onze verbazing haalt hij alles netjes weg en hebben wij binnen een uur een net huis. Wel moet ik toegeven dat wij een tegelvloer hebben maar ook de schoonloopmat doet ie netjes.
De eerste keren wel even erbij blijven maar wat zijn wij hier blij mee!!! Wij begrijpen beste koop nu echt

Pluspunten

• hondenharen geen probleem
  • zand geen probleem

Minpunten

• accu net genoeg voor ons huis

Janjacob 09-02-2019

Sterk in zuigen maar kort leven

Geschreven voor: Neato Botvac Connected

Jammer dat deze sterke zuiger nog geen half jaar in te zetten was. We hebben inmiddels 2 versleten omdat wij dachten pech te hebben. Maar beiden waren na ca half jaar niet meer te repareren. We gaan toch maar n ander merk proberen. Jammer want hij zoog super al was t lerend vermogen slechter dan n ezel.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Ook hondeharen
  • komt ook onder bank etc

Minpunten

• Korte levensduur
  • Blijft onhandig tegen obstakels aan hikken

Simone 31-10-2018

Snel storingen

Geschreven voor: Neato Botvac Connected

In 3 jaar 2 Neatos nieuw in bezit gehad. Beide stofzuigers vertoonden na een jaar dezelfde storing over de opvangbak. Daardoor kan de stofzuiger ook niet worden meer opladen. Hierdoor is de robot stofzuiger niet meer inzetbaar.
Na de storing van de eerste stofzuiger (binnen 2 jaar) een nieuwe stofzuiger mogen ontvangen, welke dezelfde storing ging vertonen na slechts 1 jaar. Neato geeft geen garantie meer, omdat garantie vanaf eerste aankoop berekend wordt.
Dure stofzuiger: 200 euro per jaar.

Minpunten

• Storing sensor Opvangbak
  • Bij storing Filter wordt stofzuiger niet opgeladen

Jo 07-04-2018

goede robot zuiger

Geschreven voor: Neato Botvac Connected

ik heb 2 Neato's , alle twee rond de 2 jaar stuk, een voor de garantie deze werdt vervangen door een nieuwe, een 3 mnd na de garantie stuk (wiel) helemaal geen service in Nederland ook geen vervangende onderdelen te verkrijgen dus weggooien.
inmiddels een zeer goede vervanger Kobold VR200 van vorwerk

Pluspunten

• goede werking

Minpunten

• levensduur 2 jr bij dagelijks gebruikgebruik
  • geen onderdelen verkrijgbaar
  • geen service

Jo 09-03-2018

prestaties goed

Geschreven voor: Neato Botvac Connected

zeer goede robotzuiger ,maar rond de 2 de jaar is het product kapot gegaan mij al 2x gebeurt ik had er 2 , een na de garantie (3 Maanden) laten ze je ik kou staan geen reparatie service in Nederland alleen duitsland en leveren ook geen vervangende onderdelen ,dus einde oefening van de zuiger, en een in de garantie stuk toen een geheel nieuwe gekregen .
Het is dus een duur wegwerp artikel na garantie.

Pluspunten

• goede werking
  • fijn apparaat

Minpunten

• na garantie geen enkele service
  • geen onderdelen verkrijgbaar
  • levensduur 2 jr bij dagelijks gebruik

Lydia 29-01-2018

Neato Botvac Connected: duur maar niet duurzaam

Geschreven voor: Neato Botvac Connected

De neato Botvac Connected wordt alom goed beoordeeld. Hij doet zijn werk ook prima, maar toch zal ik nooit meer iets van Neato kopen. De reden: dit is al de 2e keer dat bij mij een neato robot precies een maand na het verlopen van de garantie (2 jaar) kapot gaat. Op advies van de customer service een nieuwe batterij gekocht, maar het probleem (hij laadt niet meer op) blijft. Ik had precies hetzelfde met mijn vorige Neato robot. Ook daar het advies: nieuwe batterij en ook daar geen oplossing voor het probleem. Die batterijen zijn behoorlijk duur en dus weggegooid geld. Reparatie zou 2 jaar geleden al meer dan 300 euro hebben gekost, dus ik heb toen maar een nieuwe gekocht (mijn huidige Botvac Connected). Gezien de forse prijs van Neato en het feit dat hun producten kennelijk maar een levensduur van 2 jaar hebben, neem ik nu het besluit om een veel goedkopere stofzuiger te kopen. Jammer Neato, ik heb geen zin elke 2 jaar de hoofdprijs te betalen voor een stofzuiger, hoe goed hij zijn werk aanvankelijk ook doet.

Pluspunten

• hij doet zijn werk goed
  • bediening is gemakkelijk

Minpunten

• irritant jengel pieptoontje bij meldingen
  • voor reparatie naar buitenland sturen
  • na verlopen garantietermijn meteen kapot
  • prijs is fors

Lydia 26-05-2018

Update: na heel veel vijven en zessen en ellenlange chats met de klantenservice mocht ik mijn kapotte robot toch gratis opsturen voor reparatie. Al snel kreeg ik bericht dat de robot niet meer te repareren was, en kreeg ik een gloednieuwe toegestuurd. Geweldig natuurlijk, maar ook deze gloednieuwe robot geeft van meet af aan problemen. Zo blijft hij maar proberen om in de tafelpoten van mijn salontafel te klimmen, tot 30 à 40 keer aan toe, met de mededeling "clear my path", hij kan ook de weg terug naar zijn basisstation niet vinden, en laadt hij 8 van de 10 keer ook niet op. Kortom, alleen maar weer ergernis en ellende. Nee, voor mij nooit geen Neato meer. Dit is de 3e waar ik problemen mee heb. Het houdt een keer op wat mij betreft.

Richard 08-01-2018

Top apparaat maar niet duurzaam

Geschreven voor: Neato Botvac Connected

Wij hebben inmiddels 2 stuks notvac connected versleten over een periode van 2 jaar. Bij ons branden telkens de motor van de zijborstel door. Wordt netjes opgelost door Neato en kregen telkens een compleet nieuwe. Bij de laatste keer zijn wij toch maar overgestapt naar een ander merk. Zonde dat het nodig is want het is een mooi product. Hij zuigt prima en de app werkt perfect. Ook met Amazon Alexa werkt hij perfect. Helaas in ons geval is hij tot 2x aan toe niet duurzaam gebleken. Zal wel iets in ons huis zijn wat hij niet fijn vind.

Pluspunten

• Zuigt perfect
  • App werkt fijn
  • Intergratie met Alexa
  • Top met kattenhaar

Minpunten

• Duurzaamheid
  • Filter moet regelmatig vervangen worden

Gert Storteboom 29-09-2017

Doet zeer goed zijn werk.

Geschreven voor: Neato Botvac Connected

Sinds een aantal dagen in bezit van dit magisch wonder. Wat een genot. We hebben 1 hond en 2 katten. Dit betekent dagelijks stofzuigen. Gekocht bij de mediamarkt.nl en een dag later werd hij al geleverd. Installeren is een fluitje van een cent. Hij beschikt al over de nieuwste software. Snoer van de oplader heeft voldoende lengte. In ons geval is deze misschien wel te lang. Onze stopcontacten zitten op 20 cm vanaf de vloer. Hij heeft nu een plekje gekregen onder de bank. Lekker uit zicht dus. Hier heb ik dus gelijk even een vraag over. Zodra de stofzuiger klaar is met stofzuigen gaat hij uiteraard terug naar zijn oplader. Echter, omdat hij bij ons onder de bank staat moet ik hem na het stofzuigen op manual mode zetten om hem er weer onder weg te krijgen, want ik moet hem nog legen. Maar dit betekent dus wel dat ik hem ook handmatig weer naar de oplader toe moet leiden. Is er iemand die hier een handige oplossing voor heeft? Het mooiste zou natuurlijk zijn als hij zelfstandig zijn oplader weer opzoekt. Voor de rest een top stofzuiger. Als je overweegt om er eentje te kopen, twijfel dan niet en ga voor deze. Hij is niet goedkoop, maar ik geef liever iets meer uit dan dat ik er eentje koop waar ik niet tevreden over ben.

Pluspunten

• Zeer geschikt voor huisdieren.
  • Doet gewoon echt wat hij moet doen.
  • Zeer makkelijk te bedienen met je smartphone.
  • Ook in turbostand vind ik het geluid meevallen.
  • Komt in de hoeken.

de Klerk 18-08-2017

Beter dan verwacht

Geschreven voor: Neato Botvac Connected

Omdat 3 a 4 keer per week stofzuigen gewoon niet leuk is voor het gemak dit apparaat gekocht. Hij bevalt uitstekend. Het in elkaar zetten en aanmelden op het netwerk was een fluitje van een cent. De kamers een beetje opgeruimd voor we hem aan het werk zetten en het resultaat was precies wat we hoopten. Na 1 uur en 14 minuten had hij 79m2 gestofzuigd op Turbo mode en alles was netjes schoon. Niet een keer vastgelopen. Af en toe stopte hij (om de ruimte te scannen?) als hij de weg kwijt was, maar hij loste het netjes zelf op.
Kleine hoeken komt hij vanwege zijn formaat niet in, dus je zal ook af en toe zelf nog aan de gang moeten, maar we zijn er blij mee.
Via de app nu een schema aangemaakt voor 3 schoonmaakrondjes in de week.

Pluspunten

• Accuduur
  • Loopt niet snel vast
  • Via app te programmeren
  • via app te starten, ook als je niet thuis bent

Minpunten

• Niet goedkoop
  • Glimmend zwarte delen op de behuizing

RS 15-12-2016

Beter dan een gewone stofzuiger

Geschreven voor: Neato Botvac Connected

Briljant apparaat! Zuigt veel beter dan we zelf ooit zouden kunnen ook op het hoogpolige wollen vloerkleed (Berber). Ik weet niet waar hij elke nacht zoveel stof en poezenhaar vandaan haalt!

We hebben een zwarte hoogglans piano die we voor de komst van de Neato dagelijks moesten afstoffen, sinds hij in huis is hoeft dat helemaal niet meer. Willen echt niet meer zonder.

Ook ongelofelijk hoe voorzichtig hij met je meubels en dunne lamppootjes omgaat en er precies omheen zuigt.

Wij moeten wel elke avond de stoelen op tafel zetten maar dat komt door de buispoten. Hier probeert hij overheen te rijden en loopt dan vast.

De app werkt prima, alleen jammer dat hij geen uitgestelde start heeft, alleen een (op zich eenvoudig in te stellen) week schema. Zo'n volledig automatisch schema werkt alleen als je nooit handelingen vooraf hoeft te doen, zoals het op tafel zetten van de stoelen.

Pluspunten

• Precies
  • Voorzichtig
  • Zuigt erg goed
  • Zuigt erg goed kattenharen, ook van wollen kleed

Minpunten

• Wel schema, geen uitgestelde start

Wim 10-12-2016

Laat geen hoekje ongepoetst

Geschreven voor: Neato Botvac Connected

Deze robotstofzuiger stofzuigt grondiger en krachtiger dan een manuele stofzuiger. Super tevreden ervan!

Pluspunten

• Komt in ALLE hoekjes
  • Zuigkracht
  • Bedieningsgemak via bedieningsschermpje

Minpunten

• vrij veel lawaai
  • bediening met app werkt niet

Sorosh 26-02-2016
Geschreven voor: Neato Botvac Connected

Zeer uitgebreide robotstofzuiger. De Neato Botvac is een slimme stofzuiger die meerdere kamers aandoet en zelfs helemaal onder je (tweepersoons)bed komt. Heb wel gemerkt dat ie bij hoogpolige tapijt heel vaak vastloopt. Dan krijg je de melding dat zijn borstel vastzit. Dus hiervoor heb je dan nog wel je normale stofzuiger nodig.

M. de Jong 07-02-2016
Geschreven voor: Neato Botvac Connected

Deze week de BotVac Connected ontvangen. Netjes verpakt artikel. Bij het uitpakken valt direct op dat het een stevig gebouwde robotstofzuiger is. Klaarmaken voor gebruik stelde net veel voor, de robotstofzuiger laadt door middel van het laadstation relatief snel op. Als je deze stofzuiger vergelijkt met andere robotstofzuigers, zijn er diverse grote voordelen;
+ Batterij gaat lang mee
+ Botst niet continu tegen objecten aan
+ Weet waar hij in de ruimte is en werkt deze systematisch af
+ Kan over hoogpolig tapijt stofzuigen
+ De app werkt super

Het enige nadeel;
- De elektriciteitskabel van het laadstation is relatief kort.

fr 05-02-2016
Geschreven voor: Neato Botvac Connected

onze eerst robotstofzuiger, wij hadden een beetje schrik dat het de hondenharen niet te goeie zou meenemen. maar het doet zijn job. ook fijn instellen met de app, ideaal!

Irene 19-01-2016
Geschreven voor: Neato Botvac Connected

We hadden al jaren zo'n ronde robotstofzuiger maar die is helaas overleden. Dus zijn we op zoek gegaan naar een vervanger. Want als je een robotstofzuiger gewend bent dan is een gewone stofzuiger behelpen.
We hebben gekozen voor een Neato Connected omdat die door de vormgeving wel in de hoeken komt. Omdat de stofzuigers toch wel geluid maken doet hij zijn werk als wij niet thuis zijn. Omdat we onregelmatig werken vergaten we nog wel eens de stofzuiger aan het werk te zetten dat is nu verleden tijd doordat we hem aan kunnen zetten met de app op onze mobiele telefoons. Omdat de bediening dus niet op het apparaat zelf gedaan hoeft te worden heeft hij nu met zijn oplader een plekje gekregen onder ons bed dus lekker uit het zicht.
De Neato gaat op een heel andere manier door de kamers waardoor hij zeker op de kamers met tapijt mooie rechte banen ' trekt' zoals bij een strak gemaaid grasveld. Ook heb ik hierdoor het idee dat hij beter zuigt en overal komt.